automaatin öljyt
Valvoja: CRSC Hallitus
-
automaatin öljyt
en haulla löytäny...
automaattilaatikon öljyn määrä, miten se tarkistetaan, käynnissä?mikä vaihe päällä? vai sammuksissa?
ja käykö joku muukin öljy kuin fordin omat? kysyin viescar-ylivieskan huollosta ja tuntui olevan 22e/litra....törkeän hintaista minun mielestä paitsi jos se öljy on oikeasti jotenki erilaista kuin "yleisöljyt" joita automaattikäyttöön tarjotaan
scorpio coswortti on nyt kyseessä
automaattilaatikon öljyn määrä, miten se tarkistetaan, käynnissä?mikä vaihe päällä? vai sammuksissa?
ja käykö joku muukin öljy kuin fordin omat? kysyin viescar-ylivieskan huollosta ja tuntui olevan 22e/litra....törkeän hintaista minun mielestä paitsi jos se öljy on oikeasti jotenki erilaista kuin "yleisöljyt" joita automaattikäyttöön tarjotaan
scorpio coswortti on nyt kyseessä
Escosta alkoi, oli ensimmäinen...
-
Re: automaatin öljyt
öljyn määrä oli vissiin 8.5l, paljon kuitenkin.
käynnissä tarkistetaan, P-tuvassa, hyvä käydä kaikki vaihteet muutaman kerran läpi. öljyssä on joku lisäaine, kendall:ilta löytyy semmosta öljyä ja ehkä joltain muiltakin.
käynnissä tarkistetaan, P-tuvassa, hyvä käydä kaikki vaihteet muutaman kerran läpi. öljyssä on joku lisäaine, kendall:ilta löytyy semmosta öljyä ja ehkä joltain muiltakin.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- CRSC jäsen 2016
Vuosimallia et maininnut, yleisesti ottaen 96 ja vanhemmat A4LD:t käyttävät Mercon-luokituksen mukaista automaattiöljyä ja 97 ja uudemmat taas Mercon V-luokituksen mukaista liukastetta... Varmaankin kaikilta öljyvalmistajilta löytyy oikea vaihtoehto.
86 Sierra XR4x4
94 Scorpio STW V6
94 Scorpio STW V6
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viesti:
Käyttöohje sanoo, että kaikki vaihteet läpi moottori käynnissä pikku hiljaa kaksi kertaa, vaihe P-asentoon ja odottelua 1-2 min. Sitten tarkistus.
Öljyn määrä on kirjan mukaan 8,5L. Jos öljyn vaihtaa pohjaluukun kautta, niin vaihtuu vain noin puolet. Pitäisi irrottaa turbiini, jos haluaa kaikki kerralla vaihtaa. Itse olen vaihdellut ensimmäisellä kerralla ”puolet”, sitten ajellut vähän aikaa ja vaihtanut uudestaan. Kauhea savotta ottaa aina öljypohja irti, mutta nyt tässä nykyisessä A4LD:n öljypohjaan on tehty proppu. Jos ottaa öljypohjan irti, niin samalla kannattaa vaihtaa sinne suodatin ja tiiviste.
Öljyn määrä on kirjan mukaan 8,5L. Jos öljyn vaihtaa pohjaluukun kautta, niin vaihtuu vain noin puolet. Pitäisi irrottaa turbiini, jos haluaa kaikki kerralla vaihtaa. Itse olen vaihdellut ensimmäisellä kerralla ”puolet”, sitten ajellut vähän aikaa ja vaihtanut uudestaan. Kauhea savotta ottaa aina öljypohja irti, mutta nyt tässä nykyisessä A4LD:n öljypohjaan on tehty proppu. Jos ottaa öljypohjan irti, niin samalla kannattaa vaihtaa sinne suodatin ja tiiviste.
-
onhan se käyttöohje täälläkin mutta ei tuo saksa ole vahvimpia puolia
-93 on tuo pirssi vuosimalliltaan
samaisessa ylivieskan viescar-liikkeessä sanoivat öljytilavuuden olevan jopa 12 litraa kun lauhdittimen öljytkin laskee mukaan, miten sitte lie
ehdottivat seuraavanlaista; lauhduttimen paluuletku irti ja auto käyntiin ja samalla kun vanhat valuu ulos kaadetaan uutta öljyä tilalle. sen kuulemma huomaa kun uudet öljyt alkaa tulla läpi
suodattimen vaihto ja öljypohjan verran uutta öljyä laatikkoon ennen lotraamista
transitissa kuulemma sama laatikko ja niissä vaihtoväli 90 tkm jos auto on rankassa ajossa
hintaa liikkeessä tuolle toimenpiteelle tulisi 450e-550e..............elämä on
samaisessa ylivieskan viescar-liikkeessä sanoivat öljytilavuuden olevan jopa 12 litraa kun lauhdittimen öljytkin laskee mukaan, miten sitte lie
ehdottivat seuraavanlaista; lauhduttimen paluuletku irti ja auto käyntiin ja samalla kun vanhat valuu ulos kaadetaan uutta öljyä tilalle. sen kuulemma huomaa kun uudet öljyt alkaa tulla läpi
suodattimen vaihto ja öljypohjan verran uutta öljyä laatikkoon ennen lotraamista
transitissa kuulemma sama laatikko ja niissä vaihtoväli 90 tkm jos auto on rankassa ajossa

-
- CRSC hallitusjäsen
- Viesti:
Itse vaihdatin paikallisessa öljynvaihtoihin erikoistuneessa liikkeessä ensimmäisen kerran automaattilaatikon öljyt. Hinta jäi muistaakseni n. 100 euroon eikä itse tarvinnut silloin laittaa tikkua ristiin. Sitten kun ensimmäisen kerran näin miten homma tapahtuu, niin tiesin miten tehdä itse seuraavalla kerralla
Fordilla hinta olisi ollut silloin muistaakseni 2x.

Fordilla hinta olisi ollut silloin muistaakseni 2x.
Voisi toimia ihan hyvin.vortsoni kirjoitti:ehdottivat seuraavanlaista; lauhduttimen paluuletku irti ja auto käyntiin ja samalla kun vanhat valuu ulos kaadetaan uutta öljyä tilalle. sen kuulemma huomaa kun uudet öljyt alkaa tulla läpi
-
Mulla tuli vaasan fordilla maksemaan öljyjen(laatikko+kone+filtterit) JA remmien vaihto n.350 e vuonna 2005... Kas kun on nuokin pompsahtanut.vortsoni kirjoitti:onhan se käyttöohje täälläkin mutta ei tuo saksa ole vahvimpia puolia
-
Mulla tuli vaasan fordilla maksemaan öljyjen(laatikko+kone+filtterit) JA remmien vaihto n.350 e vuonna 2005... Kas kun on nuokin pompsahtanut.[/quote]
öljy tuossa tekee jo puolet hinnasta,ja sitten tiiviste ja suodatin päälle...pari tuntia epäilivät siinä menevän
mutta viemättä jää niinkuin on jääny ennenkin ja vaihtelen ite, ei kestä pers... maksaa työstä jonka voi kotonakin tehä
ainoa kerta jolloin oli pakko viiä korjaamolle oli kun ei sierra menny päästöistä läpi, osat tuli maksaan 75 senttiä ja työ 237e, oli ollu hieman hukassa vika
öljy tuossa tekee jo puolet hinnasta,ja sitten tiiviste ja suodatin päälle...pari tuntia epäilivät siinä menevän
mutta viemättä jää niinkuin on jääny ennenkin ja vaihtelen ite, ei kestä pers... maksaa työstä jonka voi kotonakin tehä
ainoa kerta jolloin oli pakko viiä korjaamolle oli kun ei sierra menny päästöistä läpi, osat tuli maksaan 75 senttiä ja työ 237e, oli ollu hieman hukassa vika
-
onko -91 cossu scorpion vaihteiston suodatin samanlainen kuin "normaaleissa"
-
- Viesti:
On-cosworth- kirjoitti:onko -91 cossu scorpion vaihteiston suodatin samanlainen kuin "normaaleissa"
Ota sit se tiiviste kanssa öljypohjaan ja pakoputken ja pakosarjan välinen.
Joudut irrottamaan kuskinpuolen pakoputken alkulähdön että saat öljypohjan mahtumaan pois sieltä.
Puhdista hyvin se magneetti öljypohjasta.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91