Phantom grip

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Phantom grip

Viesti Kirjoittaja jappes » Ke Huhtikuu 1. 20:18:18 2009

Eli onko kenelläkään kokomuksia tollaisesta wannabe lukosta http://www.phantomgrip.com/catalog/index.php?cPath=34

Lupaavat elinikäisen takuun ja kovia tuloksiakin niillä tehty eri autoissa.
Toimii siis niin että puristaa vetopyörästön pieniä pyöriä kuoreen ja näin ne ovat kokoajan ns.lukossa, mutta sallii mutkissa kuitenkin pyörintänopeuseroa.
Voi kyllä olla että murtaa aika paljon, mutta siksi kokomuksia haetaan.
Noi ei olisi vaikeita tehdä itsekkään ja voisi soveltaa venttiilijousia lukitukseen. Tosin pitäisi saada kestävää materiaalia, mutta rst voisi kestää kyllä, kun ei pitäisi paljon olla pyörintänopeuseroa muutenkaan.Ja pintoja joiden tulee olla ehdottoman suorat ei ole paljon.
Heikoin kohtahan on juuri noi pienet rattaat eli sinäänsä toi ei poista sitä ongelmaa, mutta voisi auttaa niiden kestoa vähän.

Olisi saatavana moneen autoon ja tuli mieleen että jos tekisi escocossun etuperään kokeeksi tollasen tai sitten tilaisi ton tavalliseen escorttiin sopivan ja soveltaisi sitä lukkorenkaiden osalta. Quaiffesta tuli jo tarjous ja houkuttaisi se, mutta ei tämä Phantomkaan paha olisi koittaa hintasa puolesta.

Englannissa halvimmillaan 200e+toimitus 25e.

Asennusohjeita tuolla http://www.phantomgrip.com/index-3.html

Samalla voisin kysyä että onko jollain ollut nelikon perässä (7") quaifen lukkoa ja miten on kestänyt?? Saa vastata mutu pohjaltakin.
Mietin vaan että kannattaako maksaa enemmän 2wd:n quaifen lukosta,kuorista, vetareista ja länkiraudasta jos ei meinaa ottaa mitään älyttömiä tehoja eli alle 500hv :) Tosin tulee toi toinen laatikko, joten voima menee kaikki takapäähän 2wd asennossa, joten mahtaako lautapyörä ymt. kestää.

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: Phantom grip

Viesti Kirjoittaja Cosesc » To Huhtikuu 2. 9:30:01 2009

Näitäkin olis varmaan paljon jo käytössä jos olis hyvä... :lol: :lol: :lol:
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Phantom grip

Viesti Kirjoittaja Jake » To Huhtikuu 2. 9:34:48 2009

Tiesti vähän mihin käyttöön tulee , jos se on kiinteä lukko , ei ehkä ideaali radalla .
ex Jäsen #10

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Phantom grip

Viesti Kirjoittaja henu » To Huhtikuu 2. 9:36:48 2009

Eikös toi oo se legendaarinen palalukko ?

Cord
Viestit: 76
Liittynyt: Ti Tammikuu 14. 9:54:26 2003

Re: Phantom grip

Viesti Kirjoittaja Cord » To Huhtikuu 2. 9:57:09 2009

Palalukolle tuo ainakin vaikuttaa kuvien perusteella.Varmistakoon joku viisaampi asian.

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Re: Phantom grip

Viesti Kirjoittaja jappes » To Huhtikuu 2. 10:30:00 2009

Cosesc kirjoitti:Näitäkin olis varmaan paljon jo käytössä jos olis hyvä... :lol: :lol: :lol:
Näinhän se on ja siksi kyselin kokemuksia toiminnasta. En itsekkään usko että olisi hyvä, mutta tuli vaan mieleen vaihtoehtona, kun kaveri etsi itselleen ensin jotain edullista vaihtoehtoa mk2 escoon ja laittoi linkkiä tosta.

Mitä olet mieltä tosta takaperä asiasta, kun kokemusta sulla vissiin on niistä??
Haku ei auttanut.

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Phantom grip

Viesti Kirjoittaja Tharkad » To Huhtikuu 2. 11:09:10 2009

Offitouhuissahan noita palalukkoja käsittääkseni käytetään? Mutta siellä pyörintänopeudet on vähän eriluokkaa... Luulis ton kuluvan aika pirun nopeesti ja vaativan säätöä/uusia paloja? Lisäks nettisivuilla oli "testimonials" osio, ainoastaan TV-shop firmoilla on sellanen :lol: .
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: Phantom grip

Viesti Kirjoittaja Cosesc » La Huhtikuu 4. 18:14:02 2009

Takaperän lukoksi nelarissa suosittelisin jotain levylukkoa, tosin mulla ei quaifen atb lukosta takana ole nelivedossa kokemusta.2wd:ssä quaifen atb-lukosta on senverran, että mutkaisella asvalttiradalla se on huono vaihtoehto koska pito ja teho karkaa kaarteissa sisemmän puolen pyörän kautta pois. Atb etuperässä on kyllä oikeinkin toimiva vaihtoehto. Takana mulla on ollut gripperin tuote joka on myös toiminut hyvin 7,5"perässä.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Vastaa Viestiin