Escort RS Turbo Napa/olka-akseli

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Escort RS Turbo Napa/olka-akseli

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ke Huhtikuu 1. 22:12:41 2009

Pystyykö joku tarkistamaan/tietääkö, onko sama olka-akseli kaikissa mk4 Ekkereissä, ainakaan Microcat ei eritellyt?

Helpottais vaan huomattavasti osahakua...

Kiitos O:)
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Lehto
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1263
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Escort RS Turbo Napa/olka-akseli

Viesti Kirjoittaja Lehto » To Huhtikuu 2. 11:10:12 2009

Taitaa olla sama, kuin 1.4, 1.6 cvh XR3i ja diesel mk4 escortissa.

Ainakin RST:n vetari käy tuollaineen napaan.

Ja alapallonivel tukivarressa ja raidetangon pää, sekä iskaritolpan halkaisia ovat saman kokoisia.

Löytyisi muuten yhdet navat ylimääräisenä. Laitoin priva viestiä.
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Escort RS Turbo Napa/olka-akseli

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Huhtikuu 2. 23:22:39 2009

Lehto kirjoitti:Taitaa olla sama, kuin 1.4, 1.6 cvh XR3i ja diesel mk4 escortissa.

Ainakin RST:n vetari käy tuollaineen napaan.

Ja alapallonivel tukivarressa ja raidetangon pää, sekä iskaritolpan halkaisia ovat saman kokoisia.

Löytyisi muuten yhdet navat ylimääräisenä. Laitoin priva viestiä.
Ja minä kiitän vastauksesta :wink:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Escort RS Turbo Napa/olka-akseli

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Huhtikuu 3. 1:41:18 2009

Olen aina luullut RST:n olka-akselin olevan omansa, mutta ilmeisesti ei olekaan. Jos valitset Microcatissa autoksi RS Turbon, niin sen ei pitäisi antaa valita sellaisia osia, jotka eivät käy autoon.

Lehto
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1263
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Escort RS Turbo Napa/olka-akseli

Viesti Kirjoittaja Lehto » Pe Huhtikuu 3. 10:19:21 2009

Samat kuvat ja tiedot löytyivät microcatista oli hakuna normi esco tai RST esco.

Joskus vaan tullut sekoitettua osia keskenään.

Tullut laitettua RST:n vetarit normi napoihin ja joskus tullu vaihdettu norminapa rst:hen. Osat on ainakin noihin käynnyt hyvin yhteen.
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Escort RS Turbo Napa/olka-akseli

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Huhtikuu 3. 22:24:01 2009

mk3 ja 4: "kent" -koneiset (1,1-1,3) pienemmällä navalla / spoorilla ja CVH -koneiset (1,3-1,6) isommalla.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Lehto
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1263
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Escort RS Turbo Napa/olka-akseli

Viesti Kirjoittaja Lehto » Su Huhtikuu 5. 11:10:42 2009

jjs kirjoitti:mk3 ja 4: "kent" -koneiset (1,1-1,3) pienemmällä navalla / spoorilla ja CVH -koneiset (1,3-1,6) isommalla.
Just noi tarkennukset jätin pois, kun tuntui niin itsestään selvältä, että pikku koneisissa on erilaiset osaset, mutta hyvä kun korjasit asian.
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Escort RS Turbo Napa/olka-akseli

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Huhtikuu 6. 15:33:42 2009

Jos mennään mk3 maailmaan, niin 80-83 on myös erilaiset kuin 84- ainakin 1.6 CVH koneissa. Eroa on ainakin ohjausvarsien pituudessa joita pidennettiin ja samalla tuli vähän hitaampi ohjaus.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Escort RS Turbo Napa/olka-akseli

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Huhtikuu 6. 18:13:16 2009

Tuli samaan aikaan tuo muutos kun luopuivat voimakkaasta negatiivisesta camberista edessä, ja positiivisesta tingittiin takana (törmäsin aiheeseen kun jäljitin kaverin autosta vetelyä urissa ja herkempää kääntyvyyttä toiseen suuntaan :) ). Etu- ja takatukivarret pysyivät samoina, mutta kiinnityspisteitä korissa muutettiin; edessä ulospäin, takana sisään (korkeussuunnassa oli myös jotain säätöä, ei muista enään). Joustintukien yläkiinnityspisteitä vedettiin sisäänpäin (edessä). Muutin yhden -81 1,3:n täydellisesti -85 RST S1:ksi saksalaisen tekniikanluovuttajan osilla; en voi suositella, peltihommia oli vaikka kanta-auto oli ruosteeton.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin