Hyvin meni, kaikki pysyi tällä kertaa ehjänä. Myös ulkopuolisetkin, toivottavasti...

Elikkäs siis, ajokausi on alkanut melkoisen hyvin, käyty on jo River-Miittikin


Jussi
Valvoja: CRSC Hallitus
Eikös näissä kaikissa xr4:ssa ole lukko.? viisaimmat valaiskoon.jushi69 kirjoitti:työkaverilla olis pellolla seissy tommonen xr4i jossa ainakin akselit paikoillaan, sais halvalla...
onko tossa lukkoa persiissä?
Eikös näissä kaikissa xr4:ssa ole lukko.? viisaimmat valaiskoon.jushi69 kirjoitti:työkaverilla olis pellolla seissy tommonen xr4i jossa ainakin akselit paikoillaan, sais halvalla...
onko tossa lukkoa persiissä?
Ei ole lukkoa vakiona, lisävarusteena on varmaankin saanut, mutta on harvinainen varuste.[/quote]Ville K kirjoitti:[quote=""öö1" anatsu"]Eikös näissä kaikissa xr4:ssa ole lukko.? viisaimmat valaiskoon.jushi69 kirjoitti:työkaverilla olis pellolla seissy tommonen xr4i jossa ainakin akselit paikoillaan, sais halvalla...
onko tossa lukkoa persiissä?
Oho, tuli uutta tietoa. Mulla on ollu sellanen oletus, että kaikki V6 riesat on tehostettuja. Ei oo ainakaan yhtään tullu vastaan ilman tehostajaa.Sierra XR kirjoitti:niin mutta se(kään) ei ole XR4i:n vakiovaruste,niitä on ollut myös ilman ohjaustehostintakinylimark kirjoitti:Ei näköjään ollu ainakaan tehostettua tankoa enää..
Sulla on vaan noita perhemalleja, isännät vaatii autoiltaan vähän parempaa kun noi coupeilla cruisailijatylimark kirjoitti:Oho, tuli uutta tietoa. Mulla on ollu sellanen oletus, että kaikki V6 riesat on tehostettuja. Ei oo ainakaan yhtään tullu vastaan ilman tehostajaa.Sierra XR kirjoitti:niin mutta se(kään) ei ole XR4i:n vakiovaruste,niitä on ollut myös ilman ohjaustehostintakinylimark kirjoitti:Ei näköjään ollu ainakaan tehostettua tankoa enää..
Äläs ny, oli mulla XR4i:kin, mutta tais olla liian sporttinen vekotin...RD kirjoitti: Sulla on vaan noita perhemalleja, isännät vaatii autoiltaan vähän parempaa kun noi coupeilla cruisailijat![]()
Lievä OT; ei sulla muuten oo tiatoo lähteekö 2.9i:n hydraulinen nostaja yläkautta pois vai tarviiko purkaa koko kone?
Koko konettahan ei tarvitse purkaa, vain imusarja ja kannet, sitten nousevat pois mukavasti...ylimark kirjoitti:Äläs ny, oli mulla XR4i:kin, mutta tais olla liian sporttinen vekotin...RD kirjoitti: Sulla on vaan noita perhemalleja, isännät vaatii autoiltaan vähän parempaa kun noi coupeilla cruisailijat![]()
Lievä OT; ei sulla muuten oo tiatoo lähteekö 2.9i:n hydraulinen nostaja yläkautta pois vai tarviiko purkaa koko kone?![]()
Ei se nostaja alakauttakaan mahdu pois, eli lähtee yläkautta.
toi XR4i on ihan normaalivoortti eli alunperin ihan karvalakkimalli ja varusteet ovat olleet tilattavia lisävarusteita,kuten mm.keskuslukko,sävylasit,sähköiset lasinnostimet,ajotietokone,ohjaustehostin,kattoluukku,lukkoperä yms. eli XR:iä on myös ilman noita varusteita.ylimark kirjoitti:Oho, tuli uutta tietoa. Mulla on ollu sellanen oletus, että kaikki V6 riesat on tehostettuja. Ei oo ainakaan yhtään tullu vastaan ilman tehostajaa.Sierra XR kirjoitti:niin mutta se(kään) ei ole XR4i:n vakiovaruste,niitä on ollut myös ilman ohjaustehostintakinylimark kirjoitti:Ei näköjään ollu ainakaan tehostettua tankoa enää..
Pelastakaa nyt joku toi ennen kuin se happanee ihan täysin! Näitä jaettuja sivulaseja ei todellakaan ole liikaa liikenteessäjushi69 kirjoitti:Aika raatohan se on kun toi kuvia siitä
http://img.photobucket.com/albums/v246/ ... 1221573027
http://img.photobucket.com/albums/v246/ ... 1221573247
http://img.photobucket.com/albums/v246/ ... 1221573260
ymmärsin ettei tohon olis edes papereita...
Eli on poistettu rekisteristä "romutettavaksi", ts. ei voi enää palauttaa rekisteriin? Kadonneet paperit voi kyllä tilata uudelleen, mutta romutettavaksi poistettua autoa ei voi enää palauttaa rekisteriin.Mikitic kirjoitti:Ei ole papruja...
Riippuu ajotyylistä ja käyttötarkoituksesta. Ehjä MT75 nelivetotekniikka kestää varmasti BOA:n tai BOB:n 210-220hp ja 300Nm, jos pitää järjen päässä. Onhan olemassa tyytyväisiä neliveto-YB:nkin omistajia. Jos auto tulee pelkästään kesäkäyttöön / leikkiin, niin sillon tietysti takavetoinen Xr4i.kortinamk3 kirjoitti:Hieman aihetta sivuten:
Mitä mieltä kokeneemmat ja viisaammat ovat, notta onko 4x4 vai takaveto parempi aihio tuolle BOA sierralle?
Tai kolmas vaihtoehto... Kaiverruskynä ja paperit.JyriN kirjoitti:Eli on poistettu rekisteristä "romutettavaksi", ts. ei voi enää palauttaa rekisteriin? Kadonneet paperit voi kyllä tilata uudelleen, mutta romutettavaksi poistettua autoa ei voi enää palauttaa rekisteriin.Mikitic kirjoitti:Ei ole papruja...
Tuo XR4i on todellakin ihan normaali mkI sierra, joten on tässä vielä muutama vaihtoehto jäljellä:
1) tekee XR4i replikan - tuossa näyttää olevan ihan ehjät sivulasit, mitkä voisivat olla muuten vaikeasti hankittavia osia. Otetaan siis b-pilareista ja katosta palat ja sisustan muovit mihin tahansa mkI sierraan. Koneen puolestahan mkI sierraan saa vaihdettua kutoskoneen, kun päivittää jarrut ja vakaajat.
2) tekee korista roadsport sierran - harvinainen ilmestys, koska XR4i on ainoa sierra millä on FIA luokitus ennen säännöissä mainittua takarajaa 1.1.1985. Käytännössä tällöin rakentelu on aika vapaata puuhaa![]()
Tuo näyttää kuvien perusteella yleisilmeeltään sellaiselta, että siinä riittäisi joka tapauksessa korissa reilusti tekemistä, joten replikan teko paremman aihion kanssa voisi olla varteenotettava vaihtoehto. Ei olisi ainakaan se ikuinen kossureplika
Täällä olisi aika monta tuollaista koria ja ihan hyvääkin aihiota... Surullista.JyriN kirjoitti: Pelastakaa nyt joku toi ennen kuin se happanee ihan täysin! Näitä jaettuja sivulaseja ei todellakaan ole liikaa liikenteessä![]()
Nuo Scorpioiden USA-mallien takavalot ja etuvilkut kun saisi pelastettua. Samoin Sierrojen puskurit.Remppa kirjoitti:Täällä olisi aika monta tuollaista koria ja ihan hyvääkin aihiota... Surullista.JyriN kirjoitti: Pelastakaa nyt joku toi ennen kuin se happanee ihan täysin! Näitä jaettuja sivulaseja ei todellakaan ole liikaa liikenteessä![]()
noi etummaiset takasivulasit(eli ne mitkä on ovien takanaRemppa kirjoitti:Onko XR4i:n optiolistalla ollut avattavat takasivulasit vaiko pelkkä jenkkioptio?
Ööh, nyt en ihan ymmärrtänyt.xrissane kirjoitti:Homma kulminoituu mielestäni hyvin tuohonhttp://forum.merkurclub.com/forum/viewtopic.php?t=11498 aiheeseen liittyvässä keskustelussa...
Jussi
Jaa, sä tarkoitat varmaan tota mun kesäautoa? Enhän mä vaan kovasti ollut tiellä? Se on käynyt kolmesti radalla tänä kesänä ja aina on opittu uutta ja laitettu jotain pientä autoon. Nyt tuntu jo siltä, että sillä uskaltaa vähän jo ajaakin, kun alusta on korjattu niin että auto kulkee edes suurin piirtein suoraan.Sierra XR kirjoitti:kukas muuten tunnustaa omistavansa sen valkoisen XR4i:n mikä oli syysratapäivillä 12.10?
ei,en tarkoita sitä Jussin/xrissasen autoa vaan sitä toista
ihan vaan mielenkiinnosta kyselin kun noita XR4i-malleja näkee nykyään aikas harvoinJyriN kirjoitti:Jaa, sä tarkoitat varmaan tota mun kesäautoa? Enhän mä vaan kovasti ollut tiellä?Sierra XR kirjoitti:kukas muuten tunnustaa omistavansa sen valkoisen XR4i:n mikä oli syysratapäivillä 12.10?
ei,en tarkoita sitä Jussin/xrissasen autoa vaan sitä toista
-Jyri
Siksi minäkin tuon hankin, noin puolitoista vuotta sitten. Joku harrastepeli piti saada, Sierrassa on nyt hinta kohdallaan, suht uutta tekniikkaa ja kaikkea mahdollista uutta ja vanhaa osaa saa vielä. Ainoa harmi on se, että aito kossu on yleensä hyvin pidettynä todella arvossaan ja lookeri ei oikein sytytä. Tuo jaettu takalasi on sopivasti erikoinen ja kuitenkin muu auto on oikeastaan ihan perus sierraa. Ei tuu yllätyksiä.Sierra XR kirjoitti:
ihan vaan mielenkiinnosta kyselin kun noita XR4i-malleja näkee nykyään aikas harvoin
Täältä ainakin tulossa '83 hopee original yksilö.Sierra XR kirjoitti:mites on XR-omistajat,raahataanko XR:t Ahvenistolle kevätmiittiin oikeen porukalla?
tietäisi taas vähän alkaa suunnittelemaan pientä laittoa ja leimausta
Tuun jos aikataulu antaa myöden!Sierra XR kirjoitti:saadaanko syysmiittiin XR-parkki aikaiseksi eli olisiko porukkaa tulossa?
sopiihan se,samat vetarit kun molemmat on vaan tökättävää mallia.Jape105 kirjoitti:Rupes perästä kuulumaan sit jos jonkinlaista ääntä![]()
Sopiiko tohon 2.0 OHC:llä olevasta sierrasta perä?
että vetarit sopii sitten paikalleen?
Hyvä sitten.Sierra XR kirjoitti:sopiihan se,samat vetarit kun molemmat on vaan tökättävää mallia.Jape105 kirjoitti:Rupes perästä kuulumaan sit jos jonkinlaista ääntä![]()
Sopiiko tohon 2.0 OHC:llä olevasta sierrasta perä?
että vetarit sopii sitten paikalleen?
mullakin oli vuosia tossa tekniikanvaihto 2.8i:ssä joku 2.0 ohc: perä ja siellähän se pyöritti takapyöriä ihan hyvin
joo näkee,jos on ZF kitkalukko niin vetarin reiästä näkyy 2 keskitappia ristissä kun normaalisti lukottomassa näkyy vain 1 keskitappiJape105 kirjoitti:Lukkoja niissä ei varmaan ole, näkeekö sen jostain koppaa avaamatta jos on kitkaperä?
enpä ole moista pulttia/roppua omassani kyllä huomannutRD kirjoitti:Voi tunnistaa myös siitä että murikan pohjassa on joku pultti ajamassa öljypropun virkaa, kitkaperiinhän kuuluu öljynvaihto jopa voortin huolto-ohjelmassa.
En mäkään.Sierra XR kirjoitti:enpä ole moista pulttia/roppua omassani kyllä huomannutRD kirjoitti:Voi tunnistaa myös siitä että murikan pohjassa on joku pultti ajamassa öljypropun virkaa, kitkaperiinhän kuuluu öljynvaihto jopa voortin huolto-ohjelmassa.
Kummallakohan saa parhaiten sen kitkapaskan ja vanhan öljyn tehokkaimmin ulos?tumppe kirjoitti:Kyllähän ne on nämä vanhanliiton rallimiehet ja monet muut jotka aikanaan on joka toiseen perään niitä tulppa patenttejaan viritelly, kun eivät ole viitsineet ostaa kaupasta öljyn imu ruiskua (vai mitä noi ny on).
Monet kun tekee sen minkä helpoimmaksi kokee.