http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=13-4002
Valvoja: CRSC Hallitus
Täähän meinas unohtua. Kävin tosiaan kysymässä sitä ja ei kuulemma onnistu sen sorvata.MouTine kirjoitti:Millo niitä holkkeja tulee?
Niin ja hankkia kaks lamdaholkkia ja porata ja hitsata kattiin kiinni:)Hartza kirjoitti:Kyllä yleismallin kateissa on kaikissa (ainakin Motonetissa myytävissä) E-hyväksyntä, muistaa vaan hitsata niin että merkintä näkyy auton alle
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=13-4002
Omani kylläkin hitsailin kasaan ja itselläni ei ainakaan ole holkki suorarööri sisäreikä on kiinnitys kierreosuuden jälkeen 7mm siitä suurenee 16,5mm.escorvet kirjoitti:Täähän meinas unohtua. Kävin tosiaan kysymässä sitä ja ei kuulemma onnistu sen sorvata.MouTine kirjoitti:Millo niitä holkkeja tulee?
Jostain hydrauli liikkeestä vois saada sopivia holkkeja joista onnistuis liimailla moisia.
Sori, mut mä en ymmärtänyt tosta yhtikäs mitään. Otakko uusiks?t5 kirjoitti:Omani kylläkin hitsailin kasaan ja itselläni ei ainakaan ole holkki suorarööri sisäreikä on kiinnitys kierreosuuden jälkeen 7mm siitä suurenee 16,5mm.escorvet kirjoitti:Täähän meinas unohtua. Kävin tosiaan kysymässä sitä ja ei kuulemma onnistu sen sorvata.MouTine kirjoitti:Millo niitä holkkeja tulee?
Jostain hydrauli liikkeestä vois saada sopivia holkkeja joista onnistuis liimailla moisia.
Pistä t5 kuvia niin tyhm... siis M.O:kin ymmärtää.MouTine kirjoitti:Sori, mut mä en ymmärtänyt tosta yhtikäs mitään. Otakko uusiks?t5 kirjoitti:
Omani kylläkin hitsailin kasaan ja itselläni ei ainakaan ole holkki suorarööri sisäreikä on kiinnitys kierreosuuden jälkeen 7mm siitä suurenee 16,5mm.
kyllä sinne valitettavasti täytyy vaihtaa koko paketti kerralla eli vp kanssa. koko paska oli mulla 1100e muistaakseni.Kartsa kirjoitti:Kymysys holkkien sijaan kytkimistä. Itsellä alkaa olla kytkin lopussa kun ei tahdo pitää kunnolla isolla vaihteella kiihdytettäessä. Ja tässä kikottimessa on nyt sitten kaksoismassa-vauhtipyörä. Onkohan tuokin nyt sitten menossa seuraavaksi. Levy, asetelma ja painelaakeri ainakin menee uusiksi samalla kertaa mutta olen kuullut kahdenlaista infoa tuosta vauhtipyörästä. Tuleeko se vaihtaa samalla kertaa vai ei.
Kiihdyttäessa tuntuu pientä tärinää joka voisi viitata kuluneeseen vauhtipyörään tai sitten toisaalta vetareihin. Ota näistä nyt sitten selkoa. Ei vain kiinnostaisi laittaa 500€ vauhtipyörään.
Jollakin on varmaankin kokemuksia ainakin diisseli Mondeoiden kaksoismassa-vauhtipyöristä?
Juu samaan päätelmään itsekin päädyin kun on työn osuus tuossa remontissa melkoinen. Koko roska tilaukseen Fordilta. En lähtenyt kikkailemaan noiden jenkkien aftermarket -osien kanssa niin eipähän pitäisi tulla sopivuusongelmia osien kanssa.Rahtinalle kirjoitti:kyllä sinne valitettavasti täytyy vaihtaa koko paketti kerralla eli vp kanssa. koko paska oli mulla 1100e muistaakseni.Kartsa kirjoitti:Kymysys holkkien sijaan kytkimistä. Itsellä alkaa olla kytkin lopussa kun ei tahdo pitää kunnolla isolla vaihteella kiihdytettäessä. Ja tässä kikottimessa on nyt sitten kaksoismassa-vauhtipyörä. Onkohan tuokin nyt sitten menossa seuraavaksi. Levy, asetelma ja painelaakeri ainakin menee uusiksi samalla kertaa mutta olen kuullut kahdenlaista infoa tuosta vauhtipyörästä. Tuleeko se vaihtaa samalla kertaa vai ei.
Kiihdyttäessa tuntuu pientä tärinää joka voisi viitata kuluneeseen vauhtipyörään tai sitten toisaalta vetareihin. Ota näistä nyt sitten selkoa. Ei vain kiinnostaisi laittaa 500€ vauhtipyörään.
Jollakin on varmaankin kokemuksia ainakin diisseli Mondeoiden kaksoismassa-vauhtipyöristä?
toi vauhtipyörä oli niin paskana että kytkin oli ottanut laatikkoon kiinni(kytkinkopan sisäpuolelle) ja hammaskehästä mitattuna heittoa oli vaan pari senttiä![]()
![]()
![]()
ja siitä hyväksynnästä niin meni katsastuksesta läpi vain sen takia että oli alkup takapönttö paikalllaan, vittu mitä nipottajia.
Mittarissa vajaa 200tkm ja on tuo vauhtipyörän kunto on vielä arvoitus mutta menee samalla vaihtoon kun kerran remonttiin aletaan. Nyt ei ole taas hetkeen luistanutkaan. Tuntuu tulevan jaksottain nuo luistamisetfocst kirjoitti:missä kilometreissä kytkin ja vp lopussa..? itellä ei ainakaan vielä tunnu luistavan 100tkm mittarissa..
Hain ruokkiksella neljä M18x1.5 mutteria ja neljä vastaavaa 50mm pitkää pulttia. Hitto kun pultti-liikkeessä ei olut 8.8, vaan 10.9 kovana. Poraaminen on coboltti-terälläkin työlästä. Ja vittu mitkä hinnat mokomilla kokkareilla. Katotaan mitä noista tulee. Materiaaleista syntyisi periaatteessa kaksi ylimääräistäkin.escorvet kirjoitti:Täähän meinas unohtua. Kävin tosiaan kysymässä sitä ja ei kuulemma onnistu sen sorvata.MouTine kirjoitti:Millo niitä holkkeja tulee?
Kuinka kaukana sulla on lambdan kärki siitä reijästä? Mun ensimmäisessä koeversiossa holkin pohjaan ja lambdan kärkeen jää 1mm rakoa. Reikä on 6,8mm.t5 kirjoitti:Juu ei herneitä nenään.
Täytyy katsoa jos oon napannut kuvia holkin sisältä.
Mut lyhkäsesti minulla ainakin on se holkki joka kierretään lamdan paikalle johon lamda sit ruuvataan kiinni.
Sisäreikä alaosastaan on 7mm kun koko holkin sisähalkasija on 16,5mm eli alaosasta ei ole täysin auki vaan siellä on tuo 7mm reikä.
Lamdat toimii ku unelma ei ole häiriövaloja syttynyt ja kerrottakoon tuo holkki siis tulee ainoastaan takimmaiseen.
myy mulle toinen ylimääräinen jos askartelet niitä enemmänkin.MouTine kirjoitti:Hain ruokkiksella neljä M18x1.5 mutteria ja neljä vastaavaa 50mm pitkää pulttia. Hitto kun pultti-liikkeessä ei olut 8.8, vaan 10.9 kovana. Poraaminen on coboltti-terälläkin työlästä. Ja vittu mitkä hinnat mokomilla kokkareilla. Katotaan mitä noista tulee. Materiaaleista syntyisi periaatteessa kaksi ylimääräistäkin.escorvet kirjoitti:Täähän meinas unohtua. Kävin tosiaan kysymässä sitä ja ei kuulemma onnistu sen sorvata.MouTine kirjoitti:Millo niitä holkkeja tulee?
Mulla tuli yks vähän liika lyhkänen. Vois toimia neli'pyttysessä koneessa. Saat vitosella, maksat jahka varmistat että toimii. Tuu hakee millon vaan.Rahtinalle kirjoitti:myy mulle toinen ylimääräinen jos askartelet niitä enemmänkin.MouTine kirjoitti:Hain ruokkiksella neljä M18x1.5 mutteria ja neljä vastaavaa 50mm pitkää pulttia. Hitto kun pultti-liikkeessä ei olut 8.8, vaan 10.9 kovana. Poraaminen on coboltti-terälläkin työlästä. Ja vittu mitkä hinnat mokomilla kokkareilla. Katotaan mitä noista tulee. Materiaaleista syntyisi periaatteessa kaksi ylimääräistäkin.escorvet kirjoitti: Täähän meinas unohtua. Kävin tosiaan kysymässä sitä ja ei kuulemma onnistu sen sorvata.
Voisiko tyhjäkäyntiventtiili olla hieman jumiutunut?J-M kirjoitti:Olisko mitään ideoita mikä vois olla vikana ku käy tyhjäkäyntiä sillai hyökimällä, ihan ku joku zetori. Bensaa menee raakana läpi riitävästi. Nyt mitä oon täs kattellu nii suuttimet ei ainakaan kuse läpi, ilmamääräanturin pitäs olla kunnos ku ei vaikuttanu ku otti johdon irti, imusarjan se säätö tuntuu olevan kunnos, että mitähän siitä ny viä yrittäs ronkkia ennen ku turvautuu ammattilaisten osaamiseen? Nii ja siis kierroksilla toimii ihan normaalisti.
Pari senttiä löyty iteltä vettä sieltä.Joni. kirjoitti:Kuulemma myös eräällä toisellakin ollut samat viat moottorin pesun jälkeen eli tulpat saanu vettä.
Tippunu kulutus noin radikaalistiRahtinalle kirjoitti:onkos steissönin omistajilla ollu minkälaisia kulutuseroja katin korvausputken asennuksen jälkeen.
itellä tippu kulutus 2,4 litraa sadalla putken asennuksen jälkeen![]()
![]()
![]()
nyt on mun repivällä kaupunki ajolla ja ei ehkä ihan niin taloudellisella matka-ajolla keskikulutus 7,6l/100km. tehdas sanoo 7,2 matka-ajolla ja 12,4 kaupunki. WTF (wikipedia)
on omanlainen, maksaa 70e, oon kysyny.Paappari kirjoitti:Jepulis, siihen tarttis tehdä vuosihuoltokin tässä nyt tuotapikaa, joten saavat vaikka siellä samaan syssyyn kattoo mikä siinä oon hätänä.
Seuraava kysymys: "tavallisen" Focuksen käsijarruvaijerit varmaan sopii myös ST170:iin? Onko mielipiteitä motonetin vaijereissa? Mondeoon vaihdoin Motonettiläiset pari vuotta sitten ja ne on ainakin pelannu hyvin.
Onko tää siis motonetin vai merkkiliikkeen hinta?Rahtinalle kirjoitti:on omanlainen, maksaa 70e, oon kysyny.Paappari kirjoitti:Jepulis, siihen tarttis tehdä vuosihuoltokin tässä nyt tuotapikaa, joten saavat vaikka siellä samaan syssyyn kattoo mikä siinä oon hätänä.
Seuraava kysymys: "tavallisen" Focuksen käsijarruvaijerit varmaan sopii myös ST170:iin? Onko mielipiteitä motonetin vaijereissa? Mondeoon vaihdoin Motonettiläiset pari vuotta sitten ja ne on ainakin pelannu hyvin.
Mielenkiintoista. Kysyin uutta RS:ään niin hinta oli luokkaa 50€ (Muistaakseni)Paappari kirjoitti:Onko tää siis motonetin vai merkkiliikkeen hinta?Rahtinalle kirjoitti:on omanlainen, maksaa 70e, oon kysyny.Paappari kirjoitti:Jepulis, siihen tarttis tehdä vuosihuoltokin tässä nyt tuotapikaa, joten saavat vaikka siellä samaan syssyyn kattoo mikä siinä oon hätänä.
fordilla sen verran, en tilannu eli ei tiä kuin paljon sais aleja ym.Paappari kirjoitti:Onko tää siis motonetin vai merkkiliikkeen hinta?Rahtinalle kirjoitti:on omanlainen, maksaa 70e, oon kysyny.Paappari kirjoitti:Jepulis, siihen tarttis tehdä vuosihuoltokin tässä nyt tuotapikaa, joten saavat vaikka siellä samaan syssyyn kattoo mikä siinä oon hätänä.
Saako kysyä mitä kustanti kytkinremppa kaikkineensa? Itsellä nyt lähellä 210tkm ajettu tuo oma st ja varmasti päivä päivältä lähenee tuo remonttiahola kirjoitti:nyt on viikko sitten kytkin remppa tehty, eli vpyörä, työsylkky, levy ja asetelmaoli sit ihan loppu koko paketti...
samalla meni jakopääkin kun ropaileen alkoi![]()
tossa kanssa vikavalo palanut, lambda oli likasen näkönen ja "vanha"rs huoltoon menossa ja varmistellaan mikä sitä ny vaivaa..
Tarkoitatko oikeasti yhden jousen hintaaTuksu kirjoitti:Marmoritiskillä kävin kysymässä st170:sen vakiojousia (muistaakseni -20mm vakio focuksen alustaan vrt?), hinta oli n. 190 euroa kipale,
Älä niitä vakio jousia ainakaan laita. On aika notkeet nekin.Tuksu kirjoitti:Nostellaanpas vanhaa threadia ylös,
Minkälaisia jousia porukka on vaihdellu st170:seen? Tällä hetkellä itellä on focuksessa jotkin Weitecin vieterit alla ja tuppaa olemaan melko löysän oloset, nappaa renkaat kaariin kiinni pienemmissäkin kuopissa. Iskareina myös Weitecit. Elokuun alussa ei ainakaan katsastuksessa sanoneet mitään, että iskareissa olisi ollut vaimennuksen puutetta. Kuuklettamalla epäilisin setin olevan Weitecin Ultra GT, spekseissä näytti olevan -20mm madallusta normi st170:stä. Renkaina 215/40/18".
Marmoritiskillä kävin kysymässä st170:sen vakiojousia (muistaakseni -20mm vakio focuksen alustaan vrt?), hinta oli n. 190 euroa kipale, sitten myöskin oli tarjolla Eibachin setti hintaan ~230 euroa, madallus n. -25mm vakio focukseen verrattuna. Onko tuosta Eibachin setistä kenelläkään kokemusta? Itsellä kokemusta vakio st170:sen alustasta noin 40tkm verran edellisen auton kohdalta ja pidin sitä ihan hyvänä käyttöautoon.
Mitään järjetöntä madallusta tässä ei haeta, vaan sopivaa alustaa käyttöautoon.
Kaikki vinkit otan kiitollisena vastaan!