Cossun sytkävika

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja Antti » Ke Marraskuu 26. 21:53:45 2008

Nyt olis sellanen ongelma sytkässä, että kun kääntää virrat päälle ni se tulppa mihin jakajan pyörijä osoittaa lyö kipinän.
Ja kun konetta startaa niin ykkoseen tulee hyvä kipinä, kakkoseen ei ollenkaan, kolmoseen ok kipinä, neloseen just ja just kipinä. Heikkenee siis sytkä järjestyksen mukaan 1 3 4 2. Hyviä ideoita kaivataan.
Paljonko tulpan johdoissa ja puolan ja jakajan välisessä johdossa oleva vastus on vielä hyvä?
Auto on 2wd cossu 1990

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Marraskuu 26. 22:33:32 2008

Antti kirjoitti: Paljonko tulpan johdoissa ja puolan ja jakajan välisessä johdossa oleva vastus on vielä hyvä?
Auto on 2wd cossu 1990
10 kilo-ohmia taitaa suunnilleen olla tulpanjohdoissa uutena.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja t5 » Pe Marraskuu 28. 10:59:53 2008

Vanhemmassa sarjassa 2wd 5 kilo-ohmia.
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Marraskuu 28. 11:13:49 2008

t5 kirjoitti:Vanhemmassa sarjassa 2wd 5 kilo-ohmia.
Onko mitattu?
5 kilo-ohmia on jo siinä venttiilikopan läpi menevässä osassa ja johto vielä päälle.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

No nii nii no
Viestit: 188
Liittynyt: La Joulukuu 2. 23:17:24 2006
Paikkakunta: Nummela

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja No nii nii no » Pe Marraskuu 28. 17:30:49 2008

Ja sillo ku laittaa virrat päälle ni sen kuuluuki lyödä yksi kipinä ei siis ole vika. kannattaa myös katsoa jakajan kannessa olevat tulpanjohtojen paikat voi olla hapettumia.. eli otat oikee irtisaakka ne johdot.....

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja pablo » Pe Marraskuu 28. 18:12:53 2008

Näin karkea heitto mut noiden oireiden mukaan viittais siltä et kipinästä loppuu jotenki teho jos sytty järjestyksen mukaan kipinä heikkenee :roll: :?: Ilmeisesti ei lähde käyntiin kun tommoset huomiot tehty?
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja t5 » Su Marraskuu 30. 13:08:10 2008

siipicossu kirjoitti:
t5 kirjoitti:Vanhemmassa sarjassa 2wd 5 kilo-ohmia.
Onko mitattu?
5 kilo-ohmia on jo siinä venttiilikopan läpi menevässä osassa ja johto vielä päälle.
on mitattu pyörii siinä 5-6 kilo ohmii ja lukee se 5 jopa johdoissa.
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6

madhand
Viestit: 336
Liittynyt: La Huhtikuu 23. 21:20:43 2005
Paikkakunta: Oulu

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja madhand » Ti Joulukuu 2. 19:10:23 2008

Ratsastan vähän aiheella...
2wd tekniikan vaihto cossu, ollut purettuna muutaman vuoden. nyt kone uusiksi tehty ja sytkässä vikaa. kipinä tulee vain 1. pyttyyn, uudet tulpanjohdot, tulpat virranjakajan kansi ja pyörijä. kokeiltu myös toisella virranjakajalla. missähän vois olla vika :?
Toyota Supra -93
Suzuki GSX-R 1000 k8

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja Antti » La Joulukuu 6. 19:22:35 2008

6-13 kilo ohmia oli. Mulla on 15 tulpan johtoa josta otin parhaat, siellä on uusi jakajan kansi, pyöriä ja tulpat. Kokeilin toisella jakajalla,ja poksilla, ja kipinän ohjausyksiköllä, mut ei vaikutusta. Ei lähe käyntiin, ei anna pienintäkään elon merkkiä.
Tästä pitäs tehä käytis, niin ei viittis tähän mitään hesteckejä asentamaan. Muuten tämäkin tulee viritettyä sellaseks ettei raaski talvella ajaa. Yks sellanen cossu kun tallissa jo on.

Minkä takia sen KUULUU lyödä kipinä kun pistää virrat päälle? Miks puolan lataus puretaan???

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Joulukuu 6. 21:03:59 2008

Antti kirjoitti: Minkä takia sen KUULUU lyödä kipinä kun pistää virrat päälle? Miks puolan lataus puretaan???
Eiköhän se kipinä tule kun ecuun tulee virta päälle.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja t5 » La Joulukuu 6. 21:11:11 2008

Ohjainyksikkö lähettää puolalle tiedon joka purkautuessa lähettää suurjännitteen virranjakajan hiilelle josta pyörijän kautta sytytystulpille.
Miten vika ilmeni remontin yhteydessä kaikki johdot tarkastettu et oikein?
virranjakaja akseli kunnossa ettei ole klappia et lukee anturin?
ohjainyksikön rele kunnossa ettei ole kärjet kuluneet?
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja Antti » Pe Maaliskuu 20. 18:51:28 2009

Auto ei käy vieläkään. Kipinän se antaa parhainten ykköseen useinmiten, muihin harvemmin. Nyt kokeiltu eri poksilla,jakajalla,kipinän ohjausyksiköllä,puolalla, anturilla kampiakselin päässä,tulpilla,tulpan johdoilla, jakajan kannella ja pyöriällä. johtosarjamitattu.
Ideat on nyt loppu.
Jollain ideoita?
Viimeksi muokannut Antti, La Maaliskuu 21. 12:37:03 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

madhand
Viestit: 336
Liittynyt: La Huhtikuu 23. 21:20:43 2005
Paikkakunta: Oulu

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja madhand » Pe Maaliskuu 20. 19:09:49 2009

madhand kirjoitti:Ratsastan vähän aiheella...
2wd tekniikan vaihto cossu, ollut purettuna muutaman vuoden. nyt kone uusiksi tehty ja sytkässä vikaa. kipinä tulee vain 1. pyttyyn, uudet tulpanjohdot, tulpat virranjakajan kansi ja pyörijä. kokeiltu myös toisella virranjakajalla. missähän vois olla vika :?

juu tässä oli vikana että kapuran hihnapyörässä olevat neljä natsaa eivät olleet saman korkuset, yksi oli lytyssä, liekkö tippunu joskus.. hitsas ja hijoi sen saman kokoisiksi kuin muut niin sit alko pelaan.
Toyota Supra -93
Suzuki GSX-R 1000 k8

jyrkkä
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Tammikuu 11. 6:26:05 2005

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja jyrkkä » La Maaliskuu 21. 8:53:10 2009

moro!
ootko vaan yksinkertaisesti kokeillut uutta puolaa?eikö kipinä saata heiketä paineen alaisena??
meillä oli samantapainen "hassu"vika just rouvan autossa.kiusas käytiinlähtö.välillä sytty, välillä ei heränny lainkaan.
aikani tutkittuani totesin bensapumppu toimi epämääräisesti.takakontissa tappokytkin ui vedessä,eli umpijäässä,
vaihdoin kytkimen ja putsasin liittimen "pintapuolisesti".alko toimimaan,parin pvän päästä oireet palas.katkaisin johdot liittimeltä ja ruuviliittimellä johdon päät yhteen.sen jälkeen pelannu kun junan vessa.....

tv.jyrkkä :wink:

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja Antti » La Maaliskuu 21. 12:35:01 2009

Oon kokeillu eri puolaa. Mittasin hihnapyörän nastat kaikki on 0.7mm irti anturista ja anturi on uusi.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Maaliskuu 21. 13:01:20 2009

Kun oli eri jakaja niin ilmeisesti oli myös eri anturi silloin paikoillaan ja toisessa autossa tuo jakaja toimii.
Itsellä eräs jakajan-anturi oli mittausten mukan ehjä mutta käyntiin ei lähtenyt vaikka heikkoa kipinää antoi kaikille pytyille. Toinen jakaja herätti henkiin samantien.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja Antti » La Maaliskuu 21. 13:12:03 2009

Aksu kirjoitti:Kun oli eri jakaja niin ilmeisesti oli myös eri anturi silloin paikoillaan ja toisessa autossa tuo jakaja toimii.
Itsellä eräs jakajan-anturi oli mittausten mukan ehjä mutta käyntiin ei lähtenyt vaikka heikkoa kipinää antoi kaikille pytyille. Toinen jakaja herätti henkiin samantien.
Kyllä

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja caltsu » La Maaliskuu 21. 14:14:44 2009

Paljos virtaa tulee eri paikkoihin?
Virrat päällä ja sitten startatessa.

Tulpat lienee hyvin märkää sorttia?
Niitäkin kannattaa kuivatella/lämmitellä jos auto on kylmässä.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja t5 » La Maaliskuu 21. 16:59:59 2009

Jakajan akselilla ku on väljää niin anturin säätökin heittelee ei ihme et ei toimi.
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja MikkoT » La Maaliskuu 21. 19:18:04 2009

t5 kirjoitti:Jakajan akselilla ku on väljää niin anturin säätökin heittelee ei ihme et ei toimi.
Cossun jakajassa ei pikku välykset paljon paina.

Itse voisin arvata, että vika vois olla johtosarjassa. Jos mitattu johto kerrallaan niin se ei vielä kerro sitä, että joka nasta ottaa varmasti kontaktin. Pari omaa kokemusta on osoittanut, että noissakin voi olla aika uskomattomia vikoja.
Toinen mikä kannattaa vielä kokeilla on MAPpi, jos ei ole vielä kokeiltu. Rikkinäinen tollainenkin voi aiheuttaa käynnistymättömyyden.

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja Antti » La Maaliskuu 21. 20:22:12 2009

-Pensapumppu kytketty pois päältä, ettei turhaan pumppaa pensaa. Ei se käyntiin lähde kumminkaan jos saa kipinää kunnolla.
-Jakaja on timmi ei ole väljä.
-Eikai rikkinäinen map kumminkaan kipinää sekota vai?
-Johtosarjan mittasin silloin kun ostin sen ja uudestaan kun laition sen autoon kiinni, mittasin poksin liittimen päästä vastus arvot ja jännitteet.
Täytyy vissiin kohta kokeilla heittää toinen johtosarja rinnalle, onko kellään myydä?

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja MikkoT » La Maaliskuu 21. 22:32:48 2009

En nyt mene takuuseen, että voiko rikkinäinen MAPpi viedä myös kipinän mennessään, mutta pari tapausta on ihan omakohtaisia kokemuksia, että autoa ei saa edes käymään, kun toi on rikki. Ja nopeampi toi vaihtoehto on kokeilla, jos on vaan ehjä anturi käsillä kuin johtosarjan vaihto.

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja t5 » La Maaliskuu 21. 23:22:02 2009

MikkoT kirjoitti:
t5 kirjoitti:Jakajan akselilla ku on väljää niin anturin säätökin heittelee ei ihme et ei toimi.
Cossun jakajassa ei pikku välykset paljon paina.

Itse voisin arvata, että vika vois olla johtosarjassa. Jos mitattu johto kerrallaan niin se ei vielä kerro sitä, että joka nasta ottaa varmasti kontaktin. Pari omaa kokemusta on osoittanut, että noissakin voi olla aika uskomattomia vikoja.
Toinen mikä kannattaa vielä kokeilla on MAPpi, jos ei ole vielä kokeiltu. Rikkinäinen tollainenkin voi aiheuttaa käynnistymättömyyden.
Riippuu mikä on pieni välys kokemuksestani sanon et muuten kyllä painaa paskakasa ei lähe muuten ees käyntiin.
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja t5 » Ti Maaliskuu 24. 17:35:41 2009

Antti kirjoitti:Auto ei käy vieläkään. Kipinän se antaa parhainten ykköseen useinmiten, muihin harvemmin. Nyt kokeiltu eri poksilla,jakajalla,kipinän ohjausyksiköllä,puolalla, anturilla kampiakselin päässä,tulpilla,tulpan johdoilla, jakajan kannella ja pyöriällä. johtosarjamitattu.
Ideat on nyt loppu.
Jollain ideoita?
Ootkos mitannut boksin päästä liittimen tuleeko virta ja maa noista on releitä mennyt kärjet kuluneet.
mappia et ole kokeillut mappi hajalla ei lähe käyntiin.
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja Tharkad » To Maaliskuu 26. 15:27:53 2009

Tekstin perusteella puola ei lataa kunnolla? Katoppa startatessa, että puolalla pysyy kunnon jännite.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja Antti » La Maaliskuu 28. 16:38:48 2009

Viitiikö joku käydä mittaamassa omastaan cossusta, paljonko vastusarvo poksin liittimen kontakti 25 ja 24 välillä. (Yleismittarin plus kontaktiin 25)
Se on kipinän vahvistimen ulostulo ECUlta
Virrat kytkettynä pois

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja KtK » La Maaliskuu 28. 20:34:53 2009

Ääretön vastus ,eivät ole kontaktissa keskenään.

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja Antti » Su Maaliskuu 29. 10:28:29 2009

Nii mittasitko johtosarjasta? Että et poksista
Meinaan ohje arvo on 1000-1500 Ohmia (mikä löytyy clubin etusivulta)

Too slow
Viestit: 41
Liittynyt: Su Kesäkuu 5. 20:00:18 2005
Paikkakunta: Rasvamonttu

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja Too slow » Su Maaliskuu 29. 11:16:11 2009

Olethan mitannut että puolalle tulee +12v? Myös startatessa? Muutaman auton pätkinnät ja satunnaiset käynnistymisongelmat johtuneet virtalukon pohjasta..

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja KtK » Su Maaliskuu 29. 11:35:06 2009

Antti kirjoitti:Nii mittasitko johtosarjasta? Että et poksista
Meinaan ohje arvo on 1000-1500 Ohmia (mikä löytyy clubin etusivulta)
Irtoboxistahan ton mittasin.

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja Antti » Su Maaliskuu 29. 13:56:15 2009

Olen vetänyt suoraan johdon akulta puolan plussaan, eikä silläkään ole mitään vaikutusta. Jännitteen on samat kun akussakin.
Puola näyttäs antavan kipinän ykköspytylle melkein kokoajan ja muille pytyille joskus, sit taas puola ei anna kipinää ollenkaan, ja sit taas antaa hetken kunnes taas häviää.
Puola on uusi haettu fordilta.
Virtalukonpohja on uusi.

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja Hartsa » Ke Huhtikuu 15. 21:09:33 2009

Et ole yksin näitten vikojen kanssa. 4wd tekniikalla sierra siis kyseessä mulla. Löydetty 1 oranssi rele ecun läheltä jossa kelakäämin vastus yleismittarilla monta megaohmia > vaihdettu tarvikerele. Ei ainakaan vielä herännyt. Kipinän vahvistimen ulostulo ecun liittimessä kontakti 24 ja 25 pitäs olla ohjeen mukaan 1000-1500 ohmia ja mulla on n. 26 kiloohmia. Ilmeisesti toi on se mokkula konetilassa kuskinpuolella jäähdytyslevyssä. Saako muualta kun fordilta? Pitäskö bensapumpulle tulla sähköä kokoajan virrat päällä vai ei?

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Huhtikuu 15. 21:19:40 2009

Hartsa kirjoitti: Ilmeisesti toi on se mokkula konetilassa kuskinpuolella jäähdytyslevyssä. Saako muualta kun fordilta? Pitäskö bensapumpulle tulla sähköä kokoajan virrat päällä vai ei?
Löytyy tarvikkeena Esim. motonetista
B-pumpulle tulee virta vain hetken avain käännettäessä II-asentoon ja koneen pyöriessä.
Esim. kampuran anturin tietoa jos ei ole niin pumppu ei pyöri.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja Hartsa » Ke Huhtikuu 15. 21:37:30 2009

Katos vaan..löytyy kun osaa hakea. Koitin katsoa aiemmin mut en löytänyt. Koitetaan vaihtaa seuraavaksi se. Ton releen lisäksi on jakajan anturi vaihdettu, kampuran anturi putsattu sekä testattu toista ecua ja mappia.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Huhtikuu 25. 22:51:46 2009

Ohita tai poista se musta mollukka(konkka?) siitä puolan maastosta niin voisi kipinää taas löytyä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja Hartsa » Su Huhtikuu 26. 14:02:56 2009

Kokeilin ohittaa ton konkan mutta ei ollut vaikutusta. Yleismittarin mukaan se lataantuu, mutta en tiedä mikä sen tehtävä oikein on puolalle tulevassa johdossa. Sähkökaavioon sitä ei ole merkitty. Maadoitukset kävin läpi ja sain jännitteet vähän nouseen puolan navoissa. Ilman lämpöanturi painekotelossa näyttää isoa vastusarvoa välillä kun kiinni koneessa ja irrallaan normaalit arvot johtosarjan kanssa. Anturi "vuotaa" sähköä runkoonsa vaikka ei pitäisi. Huomenna haen uuden ja toiveet on ainakin korkeella.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Huhtikuu 26. 23:51:56 2009

Hartsa kirjoitti:Kokeilin ohittaa ton konkan mutta ei ollut vaikutusta. Yleismittarin mukaan se lataantuu, mutta en tiedä mikä sen tehtävä oikein on puolalle tulevassa johdossa. Sähkökaavioon sitä ei ole merkitty. Maadoitukset kävin läpi ja sain jännitteet vähän nouseen puolan navoissa. Ilman lämpöanturi painekotelossa näyttää isoa vastusarvoa välillä kun kiinni koneessa ja irrallaan normaalit arvot johtosarjan kanssa. Anturi "vuotaa" sähköä runkoonsa vaikka ei pitäisi. Huomenna haen uuden ja toiveet on ainakin korkeella.
Ko. anturi oli "turbo_is"llä hajalla escocossussa niin se kyllä kävi muistaaksen 4000rmp ja sitten alkoi pötäilemään.
Tosin sillä taisi olla käytössä P8 escossa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja Hartsa » La Toukokuu 23. 0:03:36 2009

Päivitetään tätä omalta osalta. Imuilman lämpötila-anturin vaihdolla ei ollut vaikutusta käyntiinlähtöön. Melkein kaikki anturit tuli vaihdettua koneeseen ja sitten katsoin vielä tuleeko bensalinjasta ainetta. Ei tullut ja liki pari viikkoa odottelin burtonilta pumppua ja tänään pumppu tuli ja kone käynnisty heti. Pitää laittaa bensanpaine mittari jossakin vaiheessa.

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja Antti » Ti Toukokuu 26. 21:17:20 2009

Mä menetin toivon ja kärräsin auton hariselle. jos ne keksis mikä sitä vaivaa.

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja Antti » To Kesäkuu 11. 7:41:14 2009

Auto lähti käyntiin. Vika oli jakajan ja ruiskupoksin välisissä johdoissa. vaikka näytti että on kunnossa kun yleismittarilla mittas, skooppi paljasti että singnaali ei aina tullutkaan poksille saakka.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Kesäkuu 11. 14:31:18 2009

Hyvä homma, että sait pelin kuntoon, kun tämä kesäkin yrittää pikkuhiljaa tulla :)

Ja pakko on vielä kehaista itse itseäni, että ensimmäinen ehdotukseni viaksi oli toi johtosarja ja kuten tässäkin tapauksessa nähtiin niin niissä voi olla uskomattomiakin vikoja.

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Re: Cossun sytkävika

Viesti Kirjoittaja Hartsa » To Kesäkuu 11. 14:59:10 2009

Mulla toimi laitteet noin viikon kun lähti käyntiin. Nyt on kipinä hukassa enkä ole vielä innostunut hommaa tutkimaan. Auto seisoi kotona vajaan viikon ilman ajoa ja näin kävi :?

Vastaa Viestiin