Onhan se ymmärrettävää että saattaa kajahtaa kun ei ole ku 4 runkolaakeria tollasessa.. Lisäks sitten vielä rasitus tulee hieman viistosta... Jos sillä vahvikkeella sais laakeripukit pysyyn paikallaan.
Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Valvoja: CRSC Hallitus
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Sitten kun joku aikoo teettää noita colognen ja cossun "main girdlejä" niin hihkaskaa mullekkin, olis nimittäin kans joskus ajankohtasta. Voisin tulla kimppaan mukaan jos nyt ei ihan platinaa maksa.
Onhan se ymmärrettävää että saattaa kajahtaa kun ei ole ku 4 runkolaakeria tollasessa.. Lisäks sitten vielä rasitus tulee hieman viistosta... Jos sillä vahvikkeella sais laakeripukit pysyyn paikallaan.
Onhan se ymmärrettävää että saattaa kajahtaa kun ei ole ku 4 runkolaakeria tollasessa.. Lisäks sitten vielä rasitus tulee hieman viistosta... Jos sillä vahvikkeella sais laakeripukit pysyyn paikallaan.
Jäsen #606
-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
En nyt kehtaa uuta topicia tehdä ni osaiskohan joku sanoo millaset välykset pitäs olla kiertokankien laakereissa ja runkolaakereissa ?
edit: siis 2.8 kyseessä.
edit: siis 2.8 kyseessä.
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Itseä myös kiinnostaa. Tuo norjan poika myy tuollaista+pultit johonkin 600eolafu kirjoitti:Sitten kun joku aikoo teettää noita colognen ja cossun "main girdlejä" niin hihkaskaa mullekkin, olis nimittäin kans joskus ajankohtasta. Voisin tulla kimppaan mukaan jos nyt ei ihan platinaa maksa.
Onhan se ymmärrettävää että saattaa kajahtaa kun ei ole ku 4 runkolaakeria tollasessa.. Lisäks sitten vielä rasitus tulee hieman viistosta... Jos sillä vahvikkeella sais laakeripukit pysyyn paikallaan.
-
puuhapete
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Tuolta löytyis jotain kamaa > siis täältäSultzi kirjoitti:Itseä myös kiinnostaa. Tuo norjan poika myy tuollaista+pultit johonkin 600eolafu kirjoitti:Sitten kun joku aikoo teettää noita colognen ja cossun "main girdlejä" niin hihkaskaa mullekkin, olis nimittäin kans joskus ajankohtasta. Voisin tulla kimppaan mukaan jos nyt ei ihan platinaa maksa.
Onhan se ymmärrettävää että saattaa kajahtaa kun ei ole ku 4 runkolaakeria tollasessa.. Lisäks sitten vielä rasitus tulee hieman viistosta... Jos sillä vahvikkeella sais laakeripukit pysyyn paikallaan.Näytin kuvaa puuhapeten versiosta, kovasti kehui omansa olevan tukevampi ja käsitelty kestämään paremmin. Mitä lie höpötti, koijaako vaan tyhmää suomalaista
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
Colognevsa
- Viestit: 593
- Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
- Paikkakunta: VAASA
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Mites kun tuossa sanotaan että 2wd ja 4wd? Sopisko tuo öljypohja suoraan 2.8:iin?? Vai onko niin että pitää olla nimenomaan 2.9? Ja jos eroavat niin miten 2.8 vs 2.9 2wd öljypohjat?
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
öljypohjat sopii kaikki ristiin
samalla numerolla on esim 4x4 28 ja 29 öljypohjat
samalla numerolla on esim 4x4 28 ja 29 öljypohjat
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Kysyin tuolta myyjältä suoraan että löytyykö 2.8 sellaista, sanoi että löytyy mutta vain sellainen joka hitsataan öljypohjaan kiinni.
-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Oisko jollain noita laakeri välyksiä tiedossa ni osais oikeen paksusta välysnauhaa hakee.
-
puuhapete
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Haynesin oppaasta vakoilin> 0,0008" to 0.0015" 0,0008"-0,0026" vielä sallittuhenu kirjoitti:Oisko jollain noita laakeri välyksiä tiedossa ni osais oikeen paksusta välysnauhaa hakee.
päittäisvälys kampuralle 0,004-0,008"
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Minkälaiset nuo rallyracen myymät isommat venttiilit on? (imu 44,5mm ja pako 38mm)? Tarkoitan mitä materiaalia ja ovatko sillä huonolla profiililla, eli lähes lättänä se lautanen? Yleensä noissa rosteri venoissa ainakin on tollaset lähes suorat ne lautaset profiililtaan=ei hyvä ollenkaan.
Mitä eroa niiden myymillä runkolaakereilla on, joissa on kiinteät päittäisvälyslaakerit, kun on kahta eri mallia niitäkin, toinen tais maksaa 78e ja toinen 95e?
Mitä eroa niiden myymillä runkolaakereilla on, joissa on kiinteät päittäisvälyslaakerit, kun on kahta eri mallia niitäkin, toinen tais maksaa 78e ja toinen 95e?
-
puuhapete
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Runkolaakerit sun pitää kattoa omasta lohkostas kummat päittäisvälys laakerit siiheen kuuluu. Uudemmat lohkot varmaan kiinteällä. Koivuseltakin löytyy ne laakerit.. Venttiileistä en tiiä mitään.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Joo tottakai lohkon mukaan ja kiinteällä on mulla, mutta tarkoitin että rallyracellä on KAHTA erimallia KIINTEÄLLÄ pitkittäislaakerilla olevaa runkolaakerisarjaa, mitä eroa niillä on keskenään?
-
puuhapete
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
ei tuu muuta mieleen kuin, että sen toisen täytyy olla "umpimallisella" alapuolen liuskalla. Pernteisessä v6.n laakerissa on urat molemmissa liuskan puoliskoissa. Soita ja varmista liikkeestä.Sultzi kirjoitti:Joo tottakai lohkon mukaan ja kiinteällä on mulla, mutta tarkoitin että rallyracellä on KAHTA erimallia KIINTEÄLLÄ pitkittäislaakerilla olevaa runkolaakerisarjaa, mitä eroa niillä on keskenään?
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
Colognevsa
- Viestit: 593
- Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
- Paikkakunta: VAASA
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Mulle tehtiin ne kiinteät päittäisvälysliuskat koneistamolla, en muista enää syytä mutta kumminkin ->lisää tavaraa liuskaan(päittäisvälys) ja sitten koneistettiin ne öljyurat siihen... Tais olla liikaa välystä kampparis. Maanantailohko niinsanotusti.puuhapete kirjoitti:ei tuu muuta mieleen kuin, että sen toisen täytyy olla "umpimallisella" alapuolen liuskalla. Pernteisessä v6.n laakerissa on urat molemmissa liuskan puoliskoissa. Soita ja varmista liikkeestä.Sultzi kirjoitti:Joo tottakai lohkon mukaan ja kiinteällä on mulla, mutta tarkoitin että rallyracellä on KAHTA erimallia KIINTEÄLLÄ pitkittäislaakerilla olevaa runkolaakerisarjaa, mitä eroa niillä on keskenään?
-
tane
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:47:59 2002
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
tuolta skylinen turbot -> http://www.nettivaraosa.com/758393 ei ole minun ilmoitus...
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Itelle tulossa samanmallisen auton korvausahtimet 
-
tane
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:47:59 2002
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
mulle tulee myös juurikin r33 gtr skyllin ahtimet.
Onko niissä korvausahtimissa samanlaiset laipat (pakopuolen) kuin alkuperäisissä? Sisään varmaan ainakin on sama T25 laippa mutta onko ulos tuon näköinen -> http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... c04138.jpg ?
Jos tarvitset niin minulta saa laserleikattuja laippoja 10 millin mustasta. Sisään tuo T25, ulostulo kahdella reiällä, turbiinille 2 tuumainen ja hukkaportille 1.5. Ajattelin askarrella jotain tuon tyylistä -> http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... wnpipe.JPG
Onko niissä korvausahtimissa samanlaiset laipat (pakopuolen) kuin alkuperäisissä? Sisään varmaan ainakin on sama T25 laippa mutta onko ulos tuon näköinen -> http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... c04138.jpg ?
Jos tarvitset niin minulta saa laserleikattuja laippoja 10 millin mustasta. Sisään tuo T25, ulostulo kahdella reiällä, turbiinille 2 tuumainen ja hukkaportille 1.5. Ajattelin askarrella jotain tuon tyylistä -> http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... wnpipe.JPG
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Malliltaan nuo omat on GT2860R. Samat laipat ainakin niissä on kompurakotelossa liitoksille, kun on kerran korvausahdin ns. bolt on. kaikissa gt25/28/30 on mun käsittääkseni ihan sama downpipen laippa kyllä. Vois kiinnostaa kyllä kaks t25 laippaa, downpipestä en vielä tiedä, tohon sais sellasta 3" v-band adapteriakin, sellanen vois olla kätevä. Itelle tulee ainakin downpipet 3" (ehkä isohko, i don't care).
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Vähän menee niin sanotusti ohi aiheesta, mutta onko tolle "kanavien" erottamiselle jotain tehollista perustetta. Vakionahan noissa on yleensä sellainen laippa, jossa on vaan yksi reikä ulos ja laippa on joskus jopa niin matala, että portti ei sovi aukeamaan kunnolla. Itse mietin vaan tota, että normiratkaisussa siiveltä putkeen menevä virtaus muodostaa "imun" portille ja tehostaa sen toimintaa vai olenko ihan hakoteillä.tane kirjoitti:Ajattelin askarrella jotain tuon tyylistä -> http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... wnpipe.JPG
-
tane
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:47:59 2002
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
illan saldo -> http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... 022009.jpg
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... 004%29.jpg
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... 006%29.jpg
toinen valmis, vielä kun saisi toisesta samanlaisen...
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... 004%29.jpg
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... 006%29.jpg
toinen valmis, vielä kun saisi toisesta samanlaisen...
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Ainakaan 32:sen orkkis ahtimet ei tunnu soveltuvan virityskäyttöön. Akselit poikki vähän reilulla kilolla. Toivottavasti noi ei säikähdä yhtä helposti.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
sierra4x4tbo
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Siisti pakosarja!tane kirjoitti:illan saldo -> http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... 022009.jpg
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... 004%29.jpg
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... 006%29.jpg
toinen valmis, vielä kun saisi toisesta samanlaisen...
Niissähän on keraamiset pakosiivet, sen takia lähtee romut pakoputken puolelle kun nostetaan ahdot yli kiloon. Noissa skyllen viri-ahtimissa ei samaa ongelmaa.Jari H kirjoitti:Ainakaan 32:sen orkkis ahtimet ei tunnu soveltuvan virityskäyttöön. Akselit poikki vähän reilulla kilolla. Toivottavasti noi ei säikähdä yhtä helposti.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Kone eldelleen 2.8 ja kysymys tämä, siinä öljypumpun tangossa ku on se prikka ni onko sillä muuta tehtehtävää ku helpottaa kasaamista ?
Ja muistaakseni sen pitäs olla 127.5mm päässä mitattuna pumpusta päin ni onkos tuo mitta niin tärkee ?
Ja muistaakseni sen pitäs olla 127.5mm päässä mitattuna pumpusta päin ni onkos tuo mitta niin tärkee ?
-
Sierra XR
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
sillä prikalla on se tarkoitus että kun nostat kasatusta koneesta virranjakajan ylös niin öljypumpun käyttötappi ei nouse mukana ylös.henu kirjoitti:Kone eldelleen 2.8 ja kysymys tämä, siinä öljypumpun tangossa ku on se prikka ni onko sillä muuta tehtehtävää ku helpottaa kasaamista ?
Ja muistaakseni sen pitäs olla 127.5mm päässä mitattuna pumpusta päin ni onkos tuo mitta niin tärkee ?
eli ei se mitta nyt ihan tarkka ole mutta helppohan se on mitata.
-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Ja lisää kysymyksiä.
Kärsiikö eatonin m90 olla kylellään jos ei mahu normaalisti, eli onko väliä mitenkä päin ahdin on ?
Öljyn vaito tietty hakalampaa ropullisessa jos roppu yläpuolella mut se ei nyt oo se tärkein seikka.
Kärsiikö eatonin m90 olla kylellään jos ei mahu normaalisti, eli onko väliä mitenkä päin ahdin on ?
Öljyn vaito tietty hakalampaa ropullisessa jos roppu yläpuolella mut se ei nyt oo se tärkein seikka.
-
ylimark
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Pistä kuten parhaiten pellin alle sopii, asennolla ei ole väliä.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654
Cossu 4x4 x2
#654
-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Nyt olis tilanne päällä ja tarviis kiireesti inffoo.
Missävaiheessa 2.8 kansiin tuli seetit ? Ongelma on sellanen et ei kestä tehdä seetejä vaan puhkii kansi vesitilaan,
Muutuuko 2.8 kannet valultaan jossainvaiheessa, eli onko esim uudemissa paksummin valua seetien alueella ?
Missävaiheessa 2.8 kansiin tuli seetit ? Ongelma on sellanen et ei kestä tehdä seetejä vaan puhkii kansi vesitilaan,
Muutuuko 2.8 kannet valultaan jossainvaiheessa, eli onko esim uudemissa paksummin valua seetien alueella ?
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Burtonilta ->henu kirjoitti:Nyt olis tilanne päällä ja tarviis kiireesti inffoo.
Missävaiheessa 2.8 kansiin tuli seetit ? Ongelma on sellanen et ei kestä tehdä seetejä vaan puhkii kansi vesitilaan,
Muutuuko 2.8 kannet valultaan jossainvaiheessa, eli onko esim uudemissa paksummin valua seetien alueella ?
Cologne V6 Engines
All 2.4 and 2.9 are suitable for unleaded fuel. 2.3 and 2.8 must have the following codes stamped in the centre of the cylinder head exhaust flange to designate suitability for unleaded:
* 2.3 - B or F
* 2.8 - D or E
Eipä tainnu auttaa mitään...
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
tane
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:47:59 2002
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
noniin, nyt on kuskinpuolen pakosarja ja downpipe kolvattu kasaan
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... 004%29.jpg
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... 005%29.jpg
Piti vähän rintapelliin nakertaa reikää että sai mahtumaan...
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... 004%29.jpg
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... 005%29.jpg
Piti vähän rintapelliin nakertaa reikää että sai mahtumaan...
-
Colognevsa
- Viestit: 593
- Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
- Paikkakunta: VAASA
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Siisti! Ja hyvinhän tuonne mahtuu ku ei oo ABS:ia tiellä! Mulla oli aika tiukkaatane kirjoitti:noniin, nyt on kuskinpuolen pakosarja ja downpipe kolvattu kasaan
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... 004%29.jpg
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... 005%29.jpg
Piti vähän rintapelliin nakertaa reikää että sai mahtumaan...
-
puuhapete
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
tane: tee projekti osioon oma "rakennus päiväkirja" tanestas. Sieltä on helpompi ja mukavampi sit seurata myöhemminkin.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Tekeekö noilla rallyrace:sta saatavilla Piper Camsin venajousilla mitään ja onko ne mitenkäpaljon jämäkämmät ?
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Kelpaako ihan burtonpowerin myymät vauhtipyörän pultit tällaseen korkeaviritteiseen laitteeseen, luulis?
Entä sitten nokan valinnassa tarvisin oikeasti apuja! Norjasta sais sen yhden sällin ite suunnittelema nokkasarja, mutta on niin sikahinta ettei tekis mieli sieltä ekana ostaa!
Entä sitten nokan valinnassa tarvisin oikeasti apuja! Norjasta sais sen yhden sällin ite suunnittelema nokkasarja, mutta on niin sikahinta ettei tekis mieli sieltä ekana ostaa!
-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Mitenkä rajua nokkaa oot hommaamassa ? mulla olis yks piper cams, asteita kuulemma 270 hujakoilla ja uudelta tuo näyttää.
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Riittävä, ettei ala ahdistamaan. Nostoo sais olla aika paljon, kun kansien virtaus vaan nousee 13mm asti ainakin.
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Paljon kannet virtaa max. nostolla? Hp tai cfm?
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Tässä välissä pikakysymys, paljos nuo 2.8 kannet virtaa vakiona ?
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
cfm en muista enään, mutta 13mm nostolla oli 300hv tuntumassa imu, paosta en muista.Jari H kirjoitti:Paljon kannet virtaa max. nostolla? Hp tai cfm?
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Nyt tosiaan tarvittais apua nokan valinnassa! Ei kiinnostais ostaa norjan pojalta 800e:lla nokkaa ja nostajia!!
Ja olisko puuhapetellä cad kuvaa siitä runkopukkien tuesta? Norjan pojalta se maksais n. 700e
Ja olisko puuhapetellä cad kuvaa siitä runkopukkien tuesta? Norjan pojalta se maksais n. 700e
-
puuhapete
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Sultzi kirjoitti:Nyt tosiaan tarvittais apua nokan valinnassa! Ei kiinnostais ostaa norjan pojalta 800e:lla nokkaa ja nostajia!!![]()
Ja olisko puuhapetellä cad kuvaa siitä runkopukkien tuesta? Norjan pojalta se maksais n. 700e
Eipä ole cadia. Joku sutasu saattaa olla paperilla. Mitoita ite, eihän se nyt niin vaikeaa ole. Toi pojunorskin tuomitsema, mun heikko malli ei mene vakioon öljypohjaan sisälle sitten. Etuna näen kuitenkin kaikkien 8 runkopulttien käytön. "tikapuu" mallissa 7.lla, kun öljypumppu tiellä.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Tarvii varmaan mittailla. Joo, ei sisältyny pultit tohon hintaan vielä, ne tais olla 150e lisää
Vinkkejä missä teetättää moinen kappale? Mitä ö-pumppua oot käyttäny omassa laitoksessas? Yllättäen norjan poika tyrmäs senkin ja ehdotti jotain omaa spesiaaliansa n. 290e! hintaan 
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Joo, Tommi's Billett ilmeisesti koneistaa mulle tuon tuen 7075 alumiinista. Jonkin verran tuokin tietysti maksaa luonnollisesti, mutta sanoivat kyllä että norjan pojan 700e alle jää
Kattelin samalla uusia pultteja tuon kanssa, M12x100 12.9 osakierre kuusiokoloja kattelin, on varmaan passeli (pituus on passeli, se on mittailtu kohdilleen)? En tiedä miten se norjan poika kehtaa pyytää pulteista yli 100e! Kun kattelin jossain verkkokaupassa ne oli n. 1e/kpl
Melkonen koijari se tyyppi kyllä. 
Edit: Samalla vois varmaan ostaa uudet kannenpultitkin, 12.9 vai minkä lujusina ne ostais?
Kattelin samalla uusia pultteja tuon kanssa, M12x100 12.9 osakierre kuusiokoloja kattelin, on varmaan passeli (pituus on passeli, se on mittailtu kohdilleen)? En tiedä miten se norjan poika kehtaa pyytää pulteista yli 100e! Kun kattelin jossain verkkokaupassa ne oli n. 1e/kpl
Edit: Samalla vois varmaan ostaa uudet kannenpultitkin, 12.9 vai minkä lujusina ne ostais?
-
VooDoo
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
niinno, se on ihan paikasta kiinni, että kannattaako 12.9 pultti, vai kestääkö esim 10.9 enempi. 12.9 nassahtaa poikki kerrasta, 10.9 venyy himpun. 8.8 on taas jo räkäpaskaa 
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
puuhapete
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Vissiin mulle tarkoitettu? 4.0v6 öljypumppu Kivitilalta(vai mikä sen nimi nykyään on?) 97jm alkuinen malli.Sultzi kirjoitti: Mitä ö-pumppua oot käyttäny omassa laitoksessas? :
Venyvät tavalliset pultit ja liekkirenkaat olleet tähän asti varmin yhdistelmä mulla. Kovissa "kilopulteissa" on tuo jälkikiristys tehtävä ehdottomasti ja ovat jotenki "tunnottomat" kiristää vakio nousulla muutenkin. Studiksi pitäisi sorvata ja toinen kierre tiheämmäksi sitten. Toimis ehkä paeremmin?
Muistaakseni 1.45bar /380hv xr4x4 missä 280" nokka ja kannet viilattuna, porattu 94mm männille ja Hestec.Yhdellä isohkolla turbolla sen Speceistä ei hajuakaa enään.
viime vuosisadan puolelta siis
Eli tuo olkoon esi erkkinä miten ne hevoset ilmaantuu sitten tuohon koneeseen (2.8 siis oli kyseessä ). Minä en siis liity milläänlailla ko tapaukseen.
ps. jjs voit korjailla tietoja, jos paremmin muistat.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Eli ihan tarvikeliikkeestä voi ostaa nuo kannenpultit? Ainakaan ei sitten tarvitse miettiä enempää mitään mihin arvoihin kiristelee. Mitenköhän paolon tiiviste toimis tässä? Eikös siltä saanu millasen vaan halus, jos on vanha malli tj?
Edit: Ainiin, oliko sulla joku spesiaali nokka nykyisessä koneessa, vai joku ihan yleisesti saatavilla oleva? Tietysti joku kent camsin vt21 toimia jos teetättäis uudet keinuvivut että sais enempi venalle nostoa. Kun virtaus tosiaan vaan parani ainakin 13mm nostoon asti.
Edit: Ainiin, oliko sulla joku spesiaali nokka nykyisessä koneessa, vai joku ihan yleisesti saatavilla oleva? Tietysti joku kent camsin vt21 toimia jos teetättäis uudet keinuvivut että sais enempi venalle nostoa. Kun virtaus tosiaan vaan parani ainakin 13mm nostoon asti.
-
puuhapete
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Paolosta enkä sen tivisteestä tiiä mitäänSultzi kirjoitti:Eli ihan tarvikeliikkeestä voi ostaa nuo kannenpultit? Ainakaan ei sitten tarvitse miettiä enempää mitään mihin arvoihin kiristelee. Mitenköhän paolon tiiviste toimis tässä? Eikös siltä saanu millasen vaan halus, jos on vanha malli tj?
Edit: Ainiin, oliko sulla joku spesiaali nokka nykyisessä koneessa, vai joku ihan yleisesti saatavilla oleva? Tietysti joku kent camsin vt21 toimia jos teetättäis uudet keinuvivut että sais enempi venalle nostoa. Kun virtaus tosiaan vaan parani ainakin 13mm nostoon asti.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Miksen oo löytäny vastaavaa nokkaa, missää oo ollu yli 12mm nostoa, tai sitten olen tosi sokea. Tosin, taitaakin tietysti olla niin, että sulla onkin nykyään tuo 2.9, johon on erinokat.
Mutta thanks tähänastisista avuista taas 
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Kysyin siltä norjalaiselta kaverilta mikä se sen öljypumppu oikein on. Kuulemma samanlainen mitä oli jossain rata capreissa, weslake/swaymarin tekemä. Onkohan perää?