lohkojen eroja

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

TEKKE
Viestit: 328
Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
Paikkakunta: Kajaani

lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja TEKKE » Su Maaliskuu 15. 17:58:58 2009

elikkä kysymys kuuluu onko mitä eroja ohc 205/coswortin 205 lohkojen eroja vai onko kyseessä saman laiset lohkot
sitten minkä laisia eroja on coswortin ja ohc kampuroissa
Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja RStuning » Su Maaliskuu 15. 19:08:32 2009

Yhtä klubilaista lainaten: Cossun ja OHC lohkojen 205 on ihan samanlaisia. Ne jotka on Cossussa on "valittuja" parempi valu siis kyseessä.

Kampurat on erilainen. Cossussa vahvempi ja vauhtipyörän kiinnityspultteja on lisätty verrattuna OHC-kampuraan.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Su Maaliskuu 15. 19:41:47 2009

RsTuning kirjoitti:Cossun ja OHC lohkojen 205 on ihan samanlaisia. Ne jotka on Cossussa on "valittuja" parempi valu siis kyseessä.
Ja tästä ei kukaan ole pystynyt mitään faktaa esittämään. Lienee vain urbaanilegenda.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja Popi » Su Maaliskuu 15. 21:25:06 2009

tony the tiger kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Cossun ja OHC lohkojen 205 on ihan samanlaisia. Ne jotka on Cossussa on "valittuja" parempi valu siis kyseessä.
Ja tästä ei kukaan ole pystynyt mitään faktaa esittämään. Lienee vain urbaanilegenda.
Luultavimmin, mutta cossun lohkojen hoonauskoot on 2 ja 3. Eli sen mukaisesti ovat 'valikoituja'.
Perus oharissa voipi olla muitakin vaikka itelle ei oo vastaan tullu. Toisaalta en paljon niitä oo katellukkaan.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Maaliskuu 15. 22:22:37 2009

niin eiköhän ne samasta valusta tule mutta nimenomaan ne sylinterien poraukset/hoonaukset on cossuissa kakkosta tai kolmosta, ohc:ssä voi olla seka parejakin..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

TEKKE
Viestit: 328
Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
Paikkakunta: Kajaani

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja TEKKE » Ma Maaliskuu 16. 7:02:55 2009

joo kun asiaa on mietitty montakertaa no hyvä että selkis
Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Maaliskuu 16. 11:22:05 2009

Mutta jos pakkasproput ovat halkaisijaltaan alle puolet "tavallisista" (luokkaa 20-25mm, en muista ulkoa) 205-lohkoisessa, on kyseessä RS500 -lohko (tai RS500 Eggenberger -lohko). Molemmat 205 -merkittyjä ja vahvempia kuin 200 -lohko. Mutta ei hätää, näitä ei tule yhtäkään vahingossa vastaan normisierran koneessa :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ma Maaliskuu 16. 20:09:18 2009

Timo kirjoitti:niin eiköhän ne samasta valusta tule mutta nimenomaan ne sylinterien poraukset/hoonaukset on cossuissa kakkosta tai kolmosta, ohc:ssä voi olla seka parejakin..
Muistaakseni YB-lohkoistakin on tavattu seka pareja, mutta kuitenkin vain kakkosia ja kolmosia. Olikohan MikkoT:eellä seka parit, vai miten se oli... Voin kyllä muistaa väärinkin...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Maaliskuu 16. 21:47:24 2009

mulla on yks 205 lohko jossa vesipumpun reijän päälle stanssattu "ybb 3347" ja sylkyt 2-2-2-2...sit on normi 205 lohkoja näissä ei ole tota ybb merkkiä
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Maaliskuu 17. 3:01:35 2009

tony the tiger kirjoitti:
Timo kirjoitti:niin eiköhän ne samasta valusta tule mutta nimenomaan ne sylinterien poraukset/hoonaukset on cossuissa kakkosta tai kolmosta, ohc:ssä voi olla seka parejakin..
Muistaakseni YB-lohkoistakin on tavattu seka pareja, mutta kuitenkin vain kakkosia ja kolmosia. Olikohan MikkoT:eellä seka parit, vai miten se oli... Voin kyllä muistaa väärinkin...
Mulla on tossa tän hetkisessä YBB-lohkossa kaikki kolmosta eli se on ollut jo tehtaalta lähtiessä vähän "ylikoossa" :lol:
Itse en ole sekapareja noista YBB-lohkoista vielä löytänyt, mutta yleisin taitaa olla toi 2-2-2-2 koko, kun muut vastaan tulleet cossun 205:t on ollut noita.

Noin 20-30 205-lohkon kokemuksella voin sanoa, että yleisin on toi 2-2-2-2 porauskoko. Jos tota mainittua cossun lohkoa ei lasketa niin yhdessä kaasari OHC:n lohkossa tais olla ns. "sekaparilohko" eli kylläkin vain yksi pytty kokoa 3, mutta varmaksi en nyt mene sanomaan, kun en pääse asiaa tarkistamaan.

Oma kokemus on osoittanut sen, että parhaat 205 lohkot löytyy vähän ajetuista kaasarikoneista ja tämän vois selittää kaikkein vähiten konetta rasittava tehosuhde. Voi olla ihan pelkkää kuvitelmaakin, mutta ainakin omakohtaiset kokemukset tukevat kyllä oletustani :)

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja Hena » Ti Maaliskuu 17. 8:12:11 2009

Mulla oli ainakin cossun padassa eri kokoset hoonaukset sylintereissä. Kuitenkin kakkosta ja kolmosta kaikki.
Toyota Supra TT

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Maaliskuu 17. 9:21:37 2009

Hena kirjoitti:Mulla oli ainakin cossun padassa eri kokoset hoonaukset sylintereissä. Kuitenkin kakkosta ja kolmosta kaikki.
Oliko varmasti alkuperäinen lohko? siis ihan 100% varmasti?

Susta tulee nimittäin MythBuster jos pitää paikkansa.. :wink:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja Hena » Ti Maaliskuu 17. 11:25:04 2009

Timo kirjoitti:
Hena kirjoitti:Mulla oli ainakin cossun padassa eri kokoset hoonaukset sylintereissä. Kuitenkin kakkosta ja kolmosta kaikki.
Oliko varmasti alkuperäinen lohko? siis ihan 100% varmasti?

Susta tulee nimittäin MythBuster jos pitää paikkansa.. :wink:
No perhana. Ainakin mä niin oletin että on alkuperäinen :) Hitto kun en muista täsmäskö lohkon numerot runkonumeron kans. Pitää varmaan kaivella vanhoja kuvia jos sieltä vaikka löytyis lohkon numerot..
Toyota Supra TT

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Maaliskuu 17. 14:15:55 2009

Samalla tavalla ne kaikki 205 lohkot halkee, sulaa tai muuten vaan räjähtää. Turhaa ressiä mistä on. Betonia täyteen ja toivoo et laulaa ees hetken.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Maaliskuu 17. 19:01:29 2009

Hena kirjoitti:
Timo kirjoitti:
Hena kirjoitti:Mulla oli ainakin cossun padassa eri kokoset hoonaukset sylintereissä. Kuitenkin kakkosta ja kolmosta kaikki.
Oliko varmasti alkuperäinen lohko? siis ihan 100% varmasti?

Susta tulee nimittäin MythBuster jos pitää paikkansa.. :wink:
No perhana. Ainakin mä niin oletin että on alkuperäinen :) Hitto kun en muista täsmäskö lohkon numerot runkonumeron kans. Pitää varmaan kaivella vanhoja kuvia jos sieltä vaikka löytyis lohkon numerot..
Kyllä niissä löytyy myös tuota 2 ja 3 sekaisin. Itse nähnyt myös useita.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Maaliskuu 17. 20:18:04 2009

oon minäkin nähnyt mutta en yhtään cossun omaa, 205 lohkoja kyllä maailmaan mahtuu.. mistäs tiedät että on alkuperäisiä cosan lohkoja? ei sillä että minä tietäisin 100% faktana sen ettei se ole mahdollista, mutta kun vahva epäilys on....
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Maaliskuu 17. 20:39:52 2009

Timo kirjoitti:oon minäkin nähnyt mutta en yhtään cossun omaa, 205 lohkoja kyllä maailmaan mahtuu.. mistäs tiedät että on alkuperäisiä cosan lohkoja? ei sillä että minä tietäisin 100% faktana sen ettei se ole mahdollista, mutta kun vahva epäilys on....
YBx-lohkoja ollut kaikki.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Maaliskuu 17. 21:05:51 2009

no myytti on sitten murrettu...?

missäs sinä niitä olet nähnyt jos kerran useita olet? montako? ootko enemmänkin ollut cossujen lohkojen kanssa tekemisissä vai onko vaan sattunut maailman kaikki epä-koko-hoonatut sulle? kun itsekin olen jokusen kymmenen lohkoa nähnyt eikä ole yhtään kohdalle sattunut.. eikä juuri muillekaan.. myrphy vissiinn iskenyt sun kohdalla.. :wink:

en siis epäile kun kerran sanot nähneesi, mietin vain voisko muisti tehdä tepposet ja olisit sekoittanut cosan ja ohc:n lohkoja keskenään..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Maaliskuu 17. 21:06:27 2009

ja nyt jjs, laitahan faktat kehiin, luotan sanaasi kuin vuoreen.. :wink:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Maaliskuu 17. 21:17:23 2009

Timo kirjoitti:no myytti on sitten murrettu...?

missäs sinä niitä olet nähnyt jos kerran useita olet? montako? ootko enemmänkin ollut cossujen lohkojen kanssa tekemisissä vai onko vaan sattunut maailman kaikki epä-koko-hoonatut sulle? kun itsekin olen jokusen kymmenen lohkoa nähnyt eikä ole yhtään kohdalle sattunut.. eikä juuri muillekaan.. myrphy vissiinn iskenyt sun kohdalla.. :wink:

en siis epäile kun kerran sanot nähneesi, mietin vain voisko muisti tehdä tepposet ja olisit sekoittanut cosan ja ohc:n lohkoja keskenään..
Suomessa yhden ehkä kaksi (täytyypä tarkistaa myös kaverin lohko), loput täällä Norjassa sekä Ruotsissa. Tulee noiden autojen kanssa pelattua vapaa-aikana oikeastaan vallan. Enpä ole noiden lohkojen kanssa enää paljon pelannut, mutta aina se Cossun moottori kiinnostaa. (oli maa mikä tahansa :wink: ) Oma lohko (YBL) oli 2222.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja Hena » Ti Maaliskuu 17. 22:05:21 2009

Hena kirjoitti:
Timo kirjoitti:
Hena kirjoitti:Mulla oli ainakin cossun padassa eri kokoset hoonaukset sylintereissä. Kuitenkin kakkosta ja kolmosta kaikki.
Oliko varmasti alkuperäinen lohko? siis ihan 100% varmasti?

Susta tulee nimittäin MythBuster jos pitää paikkansa.. :wink:
No perhana. Ainakin mä niin oletin että on alkuperäinen :) Hitto kun en muista täsmäskö lohkon numerot runkonumeron kans. Pitää varmaan kaivella vanhoja kuvia jos sieltä vaikka löytyis lohkon numerot..
Kaivelin vanhoja kuvia ja kyllä siellä lohkon kyljessä oli sama numero kun runkonumeron 5 vikaa eli alkuperäinen lohko. Ainoo vaan että muisti teki kepposet ja näyttäis että tossa lohkossa olikin numerot 2222 ja se olikin yks toinen lohko missä oli sekanumerot :D Eli vielä ei oo todistetusti myyttiä murrettu...
Toyota Supra TT

-Teme-
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 18:55:58 2003
Paikkakunta: Pohjois-Satakunta

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja -Teme- » Ke Maaliskuu 18. 20:07:29 2009

Jasu kirjoitti:
Timo kirjoitti:oon minäkin nähnyt mutta en yhtään cossun omaa, 205 lohkoja kyllä maailmaan mahtuu.. mistäs tiedät että on alkuperäisiä cosan lohkoja? ei sillä että minä tietäisin 100% faktana sen ettei se ole mahdollista, mutta kun vahva epäilys on....
YBx-lohkoja ollut kaikki.
muistaakseni siinä munki alkuperäses oli sekanumerot? :-$
#540
Ford Sierra Cosworth 2wd -88
Ford Sierra 2.3 Lima TIC -84
Ford Focus STW -00
Suzuki GSX-R1000 K3
Lynx RE 600 H.O -07

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ke Maaliskuu 18. 20:11:32 2009

-Teme- kirjoitti:
Jasu kirjoitti:
Timo kirjoitti:oon minäkin nähnyt mutta en yhtään cossun omaa, 205 lohkoja kyllä maailmaan mahtuu.. mistäs tiedät että on alkuperäisiä cosan lohkoja? ei sillä että minä tietäisin 100% faktana sen ettei se ole mahdollista, mutta kun vahva epäilys on....
YBx-lohkoja ollut kaikki.
muistaakseni siinä munki alkuperäses oli sekanumerot? :-$
Niin mäkin muistan, mut en pystyny tarkistaan kun ne kuvat on kotikoneessa.
Onko sulla se viä tallessa?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » To Maaliskuu 19. 2:28:29 2009

Mulla on tässä vieressä kolme 205-lohkoa.Tuossa StoccaTurboon tulevassa on numerot 2333 ja kummassakin puukasan alta pilkistävässä lohkossa 2222, missä kohtaa se YB-leima tarkalleen sijaitsee? En kyllä odota että noista sellasta löytäisin mutta eihän sitä voi tietää.

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja Jasu » To Maaliskuu 19. 6:39:57 2009

Colognevsa kirjoitti:Mulla on tässä vieressä kolme 205-lohkoa.Tuossa StoccaTurboon tulevassa on numerot 2333 ja kummassakin puukasan alta pilkistävässä lohkossa 2222, missä kohtaa se YB-leima tarkalleen sijaitsee? En kyllä odota että noista sellasta löytäisin mutta eihän sitä voi tietää.
Vesipumpun yläpuolella.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja Cosesc » To Maaliskuu 19. 10:14:36 2009

Aika monta cossua on kanssa tullut purettua ja kaikissa on ollu sama poraus/hoonaus joka sylinterissä. Eli 2222. Normi ohc sierroissa on noita 2233 tms. järjestään.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja jappes » To Maaliskuu 19. 19:58:06 2009

Manuaali kertoo näin porauksesta

The Sierra Cosworth cylinder block is a standard 2,0ltr.
OHC block which has been specially selected as having only bore sizes 2 or 3.

Eli ovat tarkoin valittuja ohc lohkoja ja voi olla seka kokoja, mutta vain kokoa 2 ja 3. Merkintä jakajan alapuolella!!!

Männistä sanotaan aivan samaa eli 2 ja 3 kokoa käytetty.

Löytyy pdf manuaalin sivulta 450-451 kuvien kera.

Eli joko voidaan sanoa Busted :)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja Timo » To Maaliskuu 19. 20:48:52 2009

jappes kirjoitti:Manuaali kertoo näin porauksesta

The Sierra Cosworth cylinder block is a standard 2,0ltr.
OHC block which has been specially selected as having only bore sizes 2 or 3.

Eli ovat tarkoin valittuja ohc lohkoja ja voi olla seka kokoja, mutta vain kokoa 2 ja 3. Merkintä jakajan alapuolella!!!

Männistä sanotaan aivan samaa eli 2 ja 3 kokoa käytetty.

Löytyy pdf manuaalin sivulta 450-451 kuvien kera.

Eli joko voidaan sanoa Busted :)
hyvin lähellä on "busted", mutta voihan sen myös tulkita että on joko 2 hoonauksessa olevia lohkoja tai 3 hoonauksessa olevia lohkoja. tuosta tekstistä ei käy ilmi että samassa lohkossa olis 2 ja 3.. hih! tuomitaanko kuitenkin porukalla busted, voisin hyväksyä kyllä asian..?

mutta missä jjs kommentit? huhuu.. :wink:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja jappes » To Maaliskuu 19. 20:54:55 2009

Mulla oli töissä myös samaa tietoa paperilla ja eri kuva joka manuaalissa. Manuaalin kuvassa näkyy, että koko 2232 ja tietoja olisi fordin puolesta että seka kokoja ollut. Myös männistä löytyy tieto, että voi olla erikokoisia samassa lohkossa.
Nämä mainittu vanhoissa huolto-oppaissa.

Katsotaan tosiaan mitä jjs tuumaa.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Maaliskuu 19. 22:19:06 2009

jappes kirjoitti:Mulla oli töissä myös samaa tietoa paperilla ja eri kuva joka manuaalissa. Manuaalin kuvassa näkyy, että koko 2232 ja tietoja olisi fordin puolesta että seka kokoja ollut. Myös männistä löytyy tieto, että voi olla erikokoisia samassa lohkossa.
Nämä mainittu vanhoissa huolto-oppaissa.

Katsotaan tosiaan mitä jjs tuumaa.
Se manuaalin kuvahan voi olla mitä vaan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja jjs » To Maaliskuu 19. 22:55:13 2009

:)
Kuten pidempään jorinoitani seuranneet ehkä muistavat; tutkin-korjasin-huolsin-viritin (+kiertelin talleja suurennuslasin kanssa) pitkään, jo silloin kun ne olivat aikas tuoreita-> joten jonkunasteinen käsitys on muodostunut mitä tehtaalta liukui ulos.
Joskus turhauttaa kun oletetaan vaikkapa vm. 1988 cossun osia automaattisesti alkuperäisiksi vuonna 2009 (tämä ihan yleisesti)

En ole nähnyt yhtäkään cossua (YB? -lohkoa) "yhdistelmähoonauksilla" toistaiseksi. Mikä ei sulje tosiaan pois etteikö niitä olisi voinut tulla, mutta ainakin ne ovat harvassa! Jos lohkossa on cossun nro (se "YBx 12345" -tyyppi) vesipumpun yläpuolella, lienee se aito.
Mäntäsarjoissa sama juttu; hoonauskokonro sama kaikissa "rehellisissä sarjoissa", ei romukoppakasoissa.
Ehdottomasti yleisin koko 2-2-2-2, harvoin on 3:sta tullut vastaan suhteessa. 1:10 ehkäpä.
Viimeksi muokannut jjs, To Maaliskuu 19. 23:06:42 2009. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja jjs » To Maaliskuu 19. 23:04:50 2009

fomoco3 kirjoitti:mulla on yks 205 lohko jossa vesipumpun reijän päälle stanssattu "ybb 3347"
Siipicossun lohko; syys-lokakuussa -86 Cossun Genkiin toimittamasta erästä.
Ei siis ole -88 pappamallista joka on saanut sattumanvaraisesti RS500 "kanta-automoottorin" (tälläisiä -88:ja on hieman alle 450 kpl). Niissä nrot YBB 4300-5024; jokusia myytiin vaihtomoottoreina tai käytettiin Borehamin / AREn puuhissa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Pe Maaliskuu 20. 9:51:03 2009

jjs kirjoitti:
fomoco3 kirjoitti:mulla on yks 205 lohko jossa vesipumpun reijän päälle stanssattu "ybb 3347"
Siipicossun lohko; syys-lokakuussa -86 Cossun Genkiin toimittamasta erästä.
Ei siis ole -88 pappamallista joka on saanut sattumanvaraisesti RS500 "kanta-automoottorin" (tälläisiä -88:ja on hieman alle 450 kpl). Niissä nrot YBB 4300-5024; jokusia myytiin vaihtomoottoreina tai käytettiin Borehamin / AREn puuhissa.
nonii kiitoksia tiedosta
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Lokakuu 14. 22:53:38 2009

Merkkaako tossa koneen- ja laturinkorvakon välissä pakopuolella olevassa "latassa" olevat merkinnät mitään elämää suurempaa?
Mulla on pari 200 lohkoa ja toisessa ei lue mitään siinä mutta toiseen on lyöty "HD 02694 AR"?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ke Toukokuu 12. 21:11:06 2010

Ymmärsinkö oikein että se hoonauskokonumero ja männässä oleva numero menee käsikädessä?
Yks kuvatus löytyy jossa on 2wd:n männässä numero 4 .

Mitäs eroa on normy Sierrojen lohkoilla kun toisesta lohkosta puuttuu merkintä ISOLLA 205 lohkon yläpäästä, mutta alapäästä löytyy samainen 205? Joku aikaisempi valuversio vai?
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Toukokuu 12. 21:24:15 2010

BlackEscort kirjoitti:Mitäs eroa on normy Sierrojen lohkoilla kun toisesta lohkosta puuttuu merkintä ISOLLA 205 lohkon yläpäästä, mutta alapäästä löytyy samainen 205? Joku aikaisempi valuversio vai?
Vanhempaa versiota se mistä puuttuu iso 205.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Toukokuu 16. 19:30:29 2010

Aksu kirjoitti:
BlackEscort kirjoitti:Mitäs eroa on normy Sierrojen lohkoilla kun toisesta lohkosta puuttuu merkintä ISOLLA 205 lohkon yläpäästä, mutta alapäästä löytyy samainen 205? Joku aikaisempi valuversio vai?
Vanhempaa versiota se mistä puuttuu iso 205.
Onko noilla jotain muuta eroa keskenään? Esim. suorempaan sattuneet muotit tai jotain?
Jäsen #606

fordton
Viestit: 326
Liittynyt: To Kesäkuu 14. 9:57:33 2007
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja fordton » To Joulukuu 30. 17:38:34 2010

olafu kirjoitti:
Aksu kirjoitti:
BlackEscort kirjoitti:Mitäs eroa on normy Sierrojen lohkoilla kun toisesta lohkosta puuttuu merkintä ISOLLA 205 lohkon yläpäästä, mutta alapäästä löytyy samainen 205? Joku aikaisempi valuversio vai?
Vanhempaa versiota se mistä puuttuu iso 205.
Onko noilla jotain muuta eroa keskenään? Esim. suorempaan sattuneet muotit tai jotain?
Itseäkin kiinnostaisi tämä tieto onko lohkoissa mahdollisesti mitä eroa..

Eli kumman mallin lohkon jemmaan turbo käyttöön?

(Tuo lohko missä on 205 pienellä on ollut kaasarilla ja automaatti vaihteisena.)

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Joulukuu 30. 21:07:28 2010

Tuli eteen tommonen 205 lohko missä ei ole pakkasroppua takapäässä, onko mitenkään erikoinen tapaus?
Muuten isolla 205 merkinnät ja isot pakkasroput eikä yb merkintöjä... 3333 hoonaus...
Tarina kertoo että on purettu 2wd cossusta mutta tosiaan yb merkinnät puuttuu.
Kolme muuta lohkoa varastossa ja niissä kuitenkin on roppu takaseinässäkin.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja bpasi » To Joulukuu 30. 23:55:04 2010

mittaa vesitilan pohjan syvyys kansitasoon on tullu 205 vastaan missä on ollu 200 kanssa sama syvyys eli vahvempi mut 205 merkillä

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Joulukuu 31. 20:58:14 2010

bpasi kirjoitti:mittaa vesitilan pohjan syvyys kansitasoon on tullu 205 vastaan missä on ollu 200 kanssa sama syvyys eli vahvempi mut 205 merkillä
No ihan noin hyvä tuuri ei ollu käyny eli oli saman syvynen kun muutkin 205:set... :(
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

hamaja
Viestit: 64
Liittynyt: Ti Lokakuu 7. 15:24:58 2003
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: lohkojen eroja

Viesti Kirjoittaja hamaja » Su Maaliskuu 6. 20:24:29 2011

jjs kirjoitti:
fomoco3 kirjoitti:mulla on yks 205 lohko jossa vesipumpun reijän päälle stanssattu "ybb 3347"
Siipicossun lohko; syys-lokakuussa -86 Cossun Genkiin toimittamasta erästä.
Ei siis ole -88 pappamallista joka on saanut sattumanvaraisesti RS500 "kanta-automoottorin" (tälläisiä -88:ja on hieman alle 450 kpl). Niissä nrot YBB 4300-5024; jokusia myytiin vaihtomoottoreina tai käytettiin Borehamin / AREn puuhissa.
Mulla näyttäs lukevan tuossa -88 sedanin lohkossa YBB2882 ja 3333 hoonaus..lisäks termostaattikotelossa on kaksi niitä letkulähtöjä ja kahdella pultilla kiinni. Liekkö tuokin ns. siiven kone?

Vastaa Viestiin