YB Saffa asetelmasta

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Su Maaliskuu 8. 12:26:29 2009

Onks jollain Saffan asetelmaa lähettyvillä? Kattelin vaan omaa asetelmaa ku siinä on ne metalliliuskat kolmessa kohtaa (tai neljässä?) niin kahdessa kohtaa on liuskat suorat ja yhdessä kohtaa on liuskat mutkalla? Kuuluuko sen olla noin vai onkohan mulla asetelma hajonnu?

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Hartza » Su Maaliskuu 8. 12:41:48 2009

Yrkesman kirjoitti:Onks jollain Saffan asetelmaa lähettyvillä? Kattelin vaan omaa asetelmaa ku siinä on ne metalliliuskat kolmessa kohtaa (tai neljässä?) niin kahdessa kohtaa on liuskat suorat ja yhdessä kohtaa on liuskat mutkalla? Kuuluuko sen olla noin vai onkohan mulla asetelma hajonnu?
Puhut varmaan niistä liuskoista mihin painelaakeri nojaa? Kyllähän ne tasassa pitäisi olla ainakin uutena, tietekin ajan saatossa metalli väsyy tulee tommoisia eroja. Ei varmaan teho ole enää uuden veroinen ja voi ravistaa kun ottaa hieman epätasaisesti.
Onko oireillu jotenkin?
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Maaliskuu 8. 13:34:37 2009

heitä vidduun se saffan asetelma. haulla saattaa löytyä lisätietoa, mut ainakin mulla ne katkes ja jollakin muullakin oli ongelmia. niitä liuskoja on saffan 30% jäykemmässä asetelmassa kaksi, kun cossun orggis on kolme kpl päällekkäin.. aivan susi asetelma.

kyse siis oli varmaan niistä liuskoista mitkä pitää massalevyn paikallaan..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Su Maaliskuu 8. 14:07:55 2009

Timo kirjoitti:heitä vidduun se saffan asetelma. haulla saattaa löytyä lisätietoa, mut ainakin mulla ne katkes ja jollakin muullakin oli ongelmia. niitä liuskoja on saffan 30% jäykemmässä asetelmassa kaksi, kun cossun orggis on kolme kpl päällekkäin.. aivan susi asetelma.

kyse siis oli varmaan niistä liuskoista mitkä pitää massalevyn paikallaan..
Joo juuri niistä. Kai se on paskana sit vaan.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Su Maaliskuu 8. 16:23:24 2009

Kysytääs nyt vielä että mikä on tän hetken hitti tuote noissa paineasetelmissa? Alcon, sachs tms? Mistä ja mihin hintaan?

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ma Maaliskuu 9. 10:22:46 2009

Nyt minäkin hokasin mistä on kyse, seuraavana olisi irronnut koko hoito kahteen osaan niin kuin eräällä harrastajalla täällä klubissa. Muista reklamoida Saffalle aiheesa ;)

AP Racing Burtonilta voisi olla tällä hetkellä punnan kurssin takia hyvä vaihtoehto.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ma Maaliskuu 9. 10:57:02 2009

Pikaisella kyselyllä Alconin asetelma 319e, Sachs 315e ja AP~310euroa. Vähän vaan mietityttää esim tuo Sachs kun valmistaja lupaa sille sinterin kanssa 455Nm, tosin ei AP:kaan taida luvata kuin jotain 470Nm. Esim Bemariin saisi Sachsin 765 loppusta 240mm paineasetelmaa jolle luvataan sinterin kanssa 700Nm ja se olis 327euroa. Vois olla yksi mielenkiintonen vaihtoehto :roll:

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja magelius » Ma Maaliskuu 9. 14:28:00 2009

Yrkesman kirjoitti:Pikaisella kyselyllä Alconin asetelma 319e, Sachs 315e ja AP~310euroa. Vähän vaan mietityttää esim tuo Sachs kun valmistaja lupaa sille sinterin kanssa 455Nm, tosin ei AP:kaan taida luvata kuin jotain 470Nm. Esim Bemariin saisi Sachsin 765 loppusta 240mm paineasetelmaa jolle luvataan sinterin kanssa 700Nm ja se olis 327euroa. Vois olla yksi mielenkiintonen vaihtoehto :roll:
Joo heitä se saffa roskii niinku Timo tossa jo sanokin, mulla repes oikee urakalla ne liuskat --> paskana

Ja toi bemarin asetelma.. mulla on itellä just toi 765 ja voin kertoo et pitää. Tulee sit aika jäykkä polkee ainakin vaijerilla ja joutuu vaijeri koville, mut sulla oli muistaakseni nestekytkin ni ei hätää. Ja istuvuudesta sen verran että menee suoraan vakio asetelman tilalle. Tosin cossun asetelma on hieman syvempi, joten painelaakeriin osuvat käpälät jäävät 765 asetelmalla hieman kauemmaksi painelaakerista, mutta vaijerikiristyksessä riittää vara. Myös 765:ssa käpälien keskireikä on hieman isompi ku cossun vakiossa, mutta tässäkin vakiopainelaakerin koko riittää.. Kytkinlevyn paksuudesta, ni muistaakseni mulla oli 8,5mm paksu levy ja se oli kai suositus mitta jopa...

Joskus tallikaveri mittaili noita asetelmien kovuuksia, niin saffan asetelma oli n. 20% löysempi ku cossun orkkis ja sitten toi 765 oli lähes tuplat mitä cossun asetelma oli..

Et ei muuta ku bemarin osaa tilaukseen :)

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ma Maaliskuu 9. 14:29:52 2009

Noni hienoo, täytyy varmaan sit tilata semmonen vaan.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Maaliskuu 9. 14:31:03 2009

Tuolla bemarin 765 asetelmalla mitattu 870nm luistamatta 4-lap sintterillä.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja magelius » Ma Maaliskuu 9. 14:34:11 2009

Itellä myös tuo 4-lapanen sintteri asetelman kaverina.. ja kyllä se lämmetessään tarraa aika napakasti vaikka yrittäis luistattaakkin.. En tiedä oisko kytkimellä ollu jopa vaikutusta noihin perärikkoihin kesällä (3kpl) kun ei yhtään anna periksi..

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Hena » Ma Maaliskuu 9. 16:15:10 2009

Unohdit tän videomateriaalin laittaa aiheesta :)

http://magelius.1g.fi/kuvat/Muut%20vide ... arikki.flv
Toyota Supra TT

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja magelius » Ma Maaliskuu 9. 16:30:01 2009

Hena kirjoitti:Unohdit tän videomateriaalin laittaa aiheesta :)

http://magelius.1g.fi/kuvat/Muut%20vide ... arikki.flv
Hoh, no mut siitä näkee et mitä sille asetelmalle käy kun rupee burnaa

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ke Maaliskuu 11. 0:42:09 2009

bemarin 765 asetelma 240mm onko valmistaja Sachs

mikäs on tämän varaosakoodi kokonaisuudessaan.

ja missä laitteessa bemulla tuo on.

mukavaa että on olemassa tälläinen kapistus.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Maaliskuu 11. 6:34:39 2009

Fomococars kirjoitti:bemarin 765 asetelma 240mm onko valmistaja Sachs
mikäs on tämän varaosakoodi kokonaisuudessaan.
ja missä laitteessa bemulla tuo on.
mukavaa että on olemassa tälläinen kapistus.
883082 999765 ja Sachs valmistaja. Ainakin M5 bemarissa tuota käytetään, muuta en tiedä.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Maaliskuu 11. 10:25:55 2009

Pitäisköhän sitä vaihtaa oma alconin asetelma tuollaiseen bemarin asetelmaan, vain varmuuden vuoksi :burn Oliko oikeasti niin, että on bolt-on vauhtipyörään? :shock: Itellä tuo jousitettu alconin 6-lapainen levy sitten kaverina, vai onko sekin paska? Vääntöä tulee kuitenkin varmaan 600nm luokkaa, ehkä enemmänkin? :cha

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja magelius » Ke Maaliskuu 11. 14:31:59 2009

Sultzi kirjoitti:Pitäisköhän sitä vaihtaa oma alconin asetelma tuollaiseen bemarin asetelmaan, vain varmuuden vuoksi :burn Oliko oikeasti niin, että on bolt-on vauhtipyörään? :shock: Itellä tuo jousitettu alconin 6-lapainen levy sitten kaverina, vai onko sekin paska? Vääntöä tulee kuitenkin varmaan 600nm luokkaa, ehkä enemmänkin? :cha
magelius kirjoitti: Ja istuvuudesta sen verran että menee suoraan vakio asetelman tilalle. Tosin cossun asetelma on hieman syvempi, joten painelaakeriin osuvat käpälät jäävät 765 asetelmalla hieman kauemmaksi painelaakerista, mutta vaijerikiristyksessä riittää vara.
Ei ku huijasin et menee suoraan.. :roll:

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Maaliskuu 11. 15:35:59 2009

Kato ku netistä ei koskaan voi olla varma, pitää varmistaa toisen sanoma, ettei vaan ole käsittänyt väärin :wink: Mutta hieno homma tuo, mahdollisesti tarvii tuo asetelma sitten itselle ostaa niin josko ei tarvis kytkimen kanssa leikkiä heti. Tuota saa varaosaliikkeestä ihan tuolla numerolla, ettei tarvii mikään vauhtiputka olla?

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ke Maaliskuu 11. 20:37:45 2009

Sultzi kirjoitti:Kato ku netistä ei koskaan voi olla varma, pitää varmistaa toisen sanoma, ettei vaan ole käsittänyt väärin :wink: Mutta hieno homma tuo, mahdollisesti tarvii tuo asetelma sitten itselle ostaa niin josko ei tarvis kytkimen kanssa leikkiä heti. Tuota saa varaosaliikkeestä ihan tuolla numerolla, ettei tarvii mikään vauhtiputka olla?


883082 999765 käsittääkseni tuo 999numero meinaa aina et jäykempi/ei vakio asetelma noissa sachs asetelmissa.....

pasi

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ke Maaliskuu 11. 20:51:32 2009

bpasi kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Kato ku netistä ei koskaan voi olla varma, pitää varmistaa toisen sanoma, ettei vaan ole käsittänyt väärin :wink: Mutta hieno homma tuo, mahdollisesti tarvii tuo asetelma sitten itselle ostaa niin josko ei tarvis kytkimen kanssa leikkiä heti. Tuota saa varaosaliikkeestä ihan tuolla numerolla, ettei tarvii mikään vauhtiputka olla?


883082 999765 käsittääkseni tuo 999numero meinaa aina et jäykempi/ei vakio asetelma noissa sachs asetelmissa.....

pasi
On niinsanottu kisa/motorsport-tuote.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ke Maaliskuu 11. 21:02:14 2009

Sultzi kirjoitti:Pitäisköhän sitä vaihtaa oma alconin asetelma tuollaiseen bemarin asetelmaan, vain varmuuden vuoksi :burn Oliko oikeasti niin, että on bolt-on vauhtipyörään? :shock: Itellä tuo jousitettu alconin 6-lapainen levy sitten kaverina, vai onko sekin paska? Vääntöä tulee kuitenkin varmaan 600nm luokkaa, ehkä enemmänkin? :cha
En suosittele jousitettua levyä noille väännöille. Ehdottomasti KEP-levy kaveriksi, eikä ole edes kallis. Kyseinen paketti kestää 800nm renkailta, M5:sen orkkislevyllä +600nm.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja adh » Ke Maaliskuu 11. 21:04:53 2009

Sultzi kirjoitti:Pitäisköhän sitä vaihtaa oma alconin asetelma tuollaiseen bemarin asetelmaan, vain varmuuden vuoksi :burn Oliko oikeasti niin, että on bolt-on vauhtipyörään? :shock: Itellä tuo jousitettu alconin 6-lapainen levy sitten kaverina, vai onko sekin paska? Vääntöä tulee kuitenkin varmaan 600nm luokkaa, ehkä enemmänkin? :cha

pitäisköhän laatikkokin sit vaihtaa kestävämpään??? :D
ford escort´79 tic

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Maaliskuu 11. 21:09:15 2009

Menee taas hankalaks tämäkin :cha Hajotetaan se cossun laatikko eka ja sitten tutkitaan parempaa vaihtoehtoa tilalle. Englannista sais tuota asetelmaa rahteineen 315e, ei liene paha? KEPin levy?

Edit: Eli Kennedy Engineering Products valmistama levy joo, googlas niin selvis :)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Maaliskuu 14. 11:51:46 2009

Sultzi kirjoitti:Menee taas hankalaks tämäkin :cha Hajotetaan se cossun laatikko eka ja sitten tutkitaan parempaa vaihtoehtoa tilalle. Englannista sais tuota asetelmaa rahteineen 315e, ei liene paha? KEPin levy?

Edit: Eli Kennedy Engineering Products valmistama levy joo, googlas niin selvis :)
Mitäs tuo ko. p.asetelma tääl Suomen puolella sit maksais, onko kukaan kyselly?
Pitäis ton yhen Cossun kytkintä kans alkaa kesällä ihmetteleen, ku haluu vähä luistella jo...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Timppa » La Maaliskuu 14. 19:37:39 2009

Sultzi kirjoitti:Pitäisköhän sitä vaihtaa oma alconin asetelma tuollaiseen bemarin asetelmaan, vain varmuuden vuoksi :burn Oliko oikeasti niin, että on bolt-on vauhtipyörään? :shock: Itellä tuo jousitettu alconin 6-lapainen levy sitten kaverina, vai onko sekin paska? Vääntöä tulee kuitenkin varmaan 600nm luokkaa, ehkä enemmänkin? :cha
Tarkoitus ei ole puolustella saffaa,itse koitin aika peräkkain uusilla cossun ja saffan asetelmilla(4lap,sintteri),cossu tuntu luistavan ja saffa piti (604nm mitattiin Japen rullilla),myös saffan poljintuntuma oli/on jäykempi,mut nyt laatikon vaihdon yhteydessä vois toi pemarin asetelma olla aika kova juttu jos pysytään 1 levy kytkimessä...

Mutta sultzi,kansa varmasti odottaa henkeään pidätellen tohon sun valtavaan vääntö toiveeseen jotain hyvää teoriaa mihin sen perustat....kerro se teoria meillekin
Timppa 24V

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Maaliskuu 14. 19:59:03 2009

tumppe kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Menee taas hankalaks tämäkin :cha Hajotetaan se cossun laatikko eka ja sitten tutkitaan parempaa vaihtoehtoa tilalle. Englannista sais tuota asetelmaa rahteineen 315e, ei liene paha? KEPin levy?

Edit: Eli Kennedy Engineering Products valmistama levy joo, googlas niin selvis :)
Mitäs tuo ko. p.asetelma tääl Suomen puolella sit maksais, onko kukaan kyselly?
Pitäis ton yhen Cossun kytkintä kans alkaa kesällä ihmetteleen, ku haluu vähä luistella jo...
Ei kannata Suomesta ostaa jos Englannista sen saa tuohon hintaan. Pistäkää taas joku kimppa pystyyn. :)
(Ruotsissakin nuo maksaa keskimäärin 340e)
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Maaliskuu 14. 20:18:20 2009

Jasu kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Menee taas hankalaks tämäkin :cha Hajotetaan se cossun laatikko eka ja sitten tutkitaan parempaa vaihtoehtoa tilalle. Englannista sais tuota asetelmaa rahteineen 315e, ei liene paha? KEPin levy?

Edit: Eli Kennedy Engineering Products valmistama levy joo, googlas niin selvis :)
Mitäs tuo ko. p.asetelma tääl Suomen puolella sit maksais, onko kukaan kyselly?
Pitäis ton yhen Cossun kytkintä kans alkaa kesällä ihmetteleen, ku haluu vähä luistella jo...
Ei kannata Suomesta ostaa jos Englannista sen saa tuohon hintaan. Pistäkää taas joku kimppa pystyyn. :)
(Ruotsissakin nuo maksaa keskimäärin 340e)
Joo, kyl tuo taitaa halvimmasta päästä olla tuo Englannista 315€.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » La Maaliskuu 14. 21:01:10 2009

Us-partsilla M5 asetelma 327e ja oli kuulemma hyllyssä.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Maaliskuu 15. 0:14:17 2009

Ite heitin tuolta tilaukseen tuon asetelman.

Mistä noita KEPin levyjä sais muualta kuin amerikoista (ei kiinnostais niitä tulleja maksella taas)? Saako suomesta? Volkkareihin löytää kyllä noita, mutta tolla fordin 1"x23 en oo löytäny.

Edit: Tosin eipä siihen nyt paljoa tule tulleja, kun itse levy maksaa 72$ ja siihen rahdit päälle. :)

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Su Maaliskuu 15. 10:01:04 2009


puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Su Maaliskuu 15. 23:33:42 2009

Yrkesman kirjoitti:Us-partsilla M5 asetelma 327e ja oli kuulemma hyllyssä.
Eipä paljoa kannata ite tilailla sit ulkomailta.
http://www.speedparts24.de/pdf/Sachs-Preise.pdf tuolla olis 268€, mutta samoihin hintoihin varmaan toimituskuluineen.Tosin kotiovelle asti sitten.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Maaliskuu 16. 16:16:55 2009

Tuo kepin levy rahteineen ja tulleineen olis n. 110e. 4-lapainen siis. Mitään hyötyä 6-lapaisesta?

Edit: Googletin pikaisesti ja tulokseksi tuli että 6-lapainen ei ole aivan niin on/off kuin 4-lapainen. Taidan vaikka sellaista kokeilla tuon bemarin asetelman kanssa.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Maaliskuu 16. 17:41:06 2009

Sultzi kirjoitti:Tuo kepin levy rahteineen ja tulleineen olis n. 110e. 4-lapainen siis. Mitään hyötyä 6-lapaisesta?

Edit: Googletin pikaisesti ja tulokseksi tuli että 6-lapainen ei ole aivan niin on/off kuin 4-lapainen. Taidan vaikka sellaista kokeilla tuon bemarin asetelman kanssa.
Mun Cossuun ed. omistaja vaihtoi jousitetun 6-lapasen jousittamattoman 4-lapasen tilalle ja sanoi mulle et on hiukan mukavampi tuo jousitettu 6-lapanen kaupunki käytössä...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Maaliskuu 16. 18:35:48 2009

tumppe kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Tuo kepin levy rahteineen ja tulleineen olis n. 110e. 4-lapainen siis. Mitään hyötyä 6-lapaisesta?

Edit: Googletin pikaisesti ja tulokseksi tuli että 6-lapainen ei ole aivan niin on/off kuin 4-lapainen. Taidan vaikka sellaista kokeilla tuon bemarin asetelman kanssa.
Mun Cossuun ed. omistaja vaihtoi jousitetun 6-lapasen jousittamattoman 4-lapasen tilalle ja sanoi mulle et on hiukan mukavampi tuo jousitettu 6-lapanen kaupunki käytössä...
6-lapanen kestää huonommin tehoa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Maaliskuu 16. 18:53:53 2009

No on se saatana :lol:

Tungetaan sitten se 4-lapanen ja katotaan millanen tulee :burn

Taidan kylläkin ostaa ape importilta tuon levyn ja kokeilla sitä, jaksa tuolta jenkkilästä rueta tilaamaan, on niin tympeetä porukkaa siellä aina vastailemassa.

Edit: En edes huomannut Timpan viestiä edellisellä sivulla :lol: En perusta sitä vielä mihinkään, katotaan mitä dyno sanoo :wink: Toivoa aina saa? :green: Ja ainiin, se englantilainen firman antoi kytkinlevyn paksuudeksi 9,3mm +-0,3mm tuon bemun asetelman kanssa.

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja magelius » Ti Maaliskuu 17. 6:43:23 2009

Sultzi kirjoitti:Ja ainiin, se englantilainen firman antoi kytkinlevyn paksuudeksi 9,3mm +-0,3mm tuon bemun asetelman kanssa.
Oliko tämä suositeltu paksuus levy puristettuna vai ei?

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Maaliskuu 17. 10:21:13 2009

En tuosta tiedä. Tuli vain tällainen vastaus kysymykseen kun kysyin kytkinlevyn paksuutta "There is only one drive plate that will work with this cover thickness is 9,3mm +- 0,3mm.".

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Maaliskuu 17. 10:35:46 2009

magelius kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Ja ainiin, se englantilainen firman antoi kytkinlevyn paksuudeksi 9,3mm +-0,3mm tuon bemun asetelman kanssa.
Oliko tämä suositeltu paksuus levy puristettuna vai ei?
ei kait levyn paksuus oikeastaan muutu onko se puristettuna vai ei.
ford escort´79 tic

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Maaliskuu 17. 10:46:54 2009

No tuo levy joka tuon asetelman kanssa on tarkoitettu käytettäväksi, on massalevy, sehän hieman puristuu kyllä johtuen keskiön rakenteesta. Ape-importilta sais 7.6mm 10mm asti levyä 0,4mm välein. Mikähän sitten olis hyvä ottaa? Ottaa vaikka 9,6mm, niin sitten on tarvittaessa helppo shimmeillä suurentaa väliä?

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Maaliskuu 17. 18:09:45 2009

Jasu kirjoitti: 6-lapanen kestää huonommin tehoa.
Kestää se kuitenki yli 550nm muutaman vuoden.. tarkoitan lyhyen kesän. :wink: 4wd Cossun paineasetelmalla ainakin. :cha
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja magelius » Ti Maaliskuu 17. 19:31:51 2009

Sultzi kirjoitti:No tuo levy joka tuon asetelman kanssa on tarkoitettu käytettäväksi, on massalevy, sehän hieman puristuu kyllä johtuen keskiön rakenteesta. Ape-importilta sais 7.6mm 10mm asti levyä 0,4mm välein. Mikähän sitten olis hyvä ottaa? Ottaa vaikka 9,6mm, niin sitten on tarvittaessa helppo shimmeillä suurentaa väliä?
No jos ne ilmottaa sen 9.3mm massalevyn kanssa +-0.3mm, niin tarkoittaa että 9.0mm massalevy olisi vielä hyvä.. joten se puristuu jonkun verran kasaan ennen kuin on "kova", joten sintterilevy joka ei puristu voisi olla jotain 8.5mm-8.8mm luokkaa.. Itellä just toi 8.5mm paksu sintteri ja pelittänyt hyvin.. Tuntuu muutenki että kytkin irtoo vasta ihan ala-asennossa ja heti kun alkaa kytkintä nostaa ni tarraa jo kiinni..

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Maaliskuu 17. 21:04:51 2009

No otan sitten vaikka 9,2mm ja pelaan siitä shimmeillä oikeaan jos tarvetta. Helpompi isosta muuttaa kuin liian ohkasesta, vaatis kuitenkin pyörän sorvauttamista.

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja magelius » Ti Maaliskuu 17. 22:52:46 2009

Ite en kyllä henk koht rupeis mitää shimmejä virittää.. mut mut.. tee niinkuin parhaaksi näet :wink:

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Maaliskuu 17. 23:01:54 2009

En mä mistään mitään tiedä, siksi tää on tällasta :cha Täytyy kysyä jos Eskolle sopii odottaa vielä vähän aikaa kytkinlevyn kanssa, että saan mitattua koululla prässissä asetelman kanssa sen varman paksuuden. Kun ei tässä onneksi hengenhätä vielä ole, joten turha kai hätiköidä? :)


Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Su Maaliskuu 29. 14:47:04 2009

Hmm, mittailin niin toi mun saffan sinteri on 7,8mm paksu nyt ja äkkiseltään mitattuna se Sachsin ja vp:n rako oli jotain 7mm luokkaa. Mietin vaan ettei toi sinteri nyt sitten ole liian ohut. Syö vaan miestä repiä sen takia laatikkoa ja muita romuja irti. Skorppi mun mielestä just esitteli M5:n sinteriä joka oli 8,5mm paksu.

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Jasu » Su Maaliskuu 29. 15:33:03 2009

Yrkesman kirjoitti:Hmm, mittailin niin toi mun saffan sinteri on 7,8mm paksu nyt ja äkkiseltään mitattuna se Sachsin ja vp:n rako oli jotain 7mm luokkaa. Mietin vaan ettei toi sinteri nyt sitten ole liian ohut. Syö vaan miestä repiä sen takia laatikkoa ja muita romuja irti. Skorppi mun mielestä just esitteli M5:n sinteriä joka oli 8,5mm paksu.
Nakkaa se Saffa johonkin ja tilaa vaikka Ape-Importilta 8.4mm sintteri joka on myös halpa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Maaliskuu 29. 21:02:43 2009

Mittailin paineita tosta bemarin asetelmasta, niin 9mm jälkeen rupee hitaasti laskemaan paine.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Maaliskuu 31. 22:15:38 2009

"6-lapanen kestää huonommin tehoa."

Joku merkki/malli ehkä näin, mutta ei tämä mikään yleispätevä juttu ole, muutenhan jarrujen tehoa voisi parantaa pienentämällä paloja ja levyjä tai parantaa aikoja radalla kaventamalla renkaita.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: YB Saffa asetelmasta

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ke Huhtikuu 1. 8:21:49 2009

SLEI kirjoitti:"6-lapanen kestää huonommin tehoa."

Joku merkki/malli ehkä näin, mutta ei tämä mikään yleispätevä juttu ole, muutenhan jarrujen tehoa voisi parantaa pienentämällä paloja ja levyjä tai parantaa aikoja radalla kaventamalla renkaita.
Voipi olla, mutta kertaakaan en ole nähnyt/kuullut sen paremmin kestävän.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Vastaa Viestiin