Scorpio Cosworth Sähköt *Leimattu*

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ti Tammikuu 20. 23:59:35 2009

Saakos kysyä, mitä kautta vedit nyt ne vaihelaatikon piuhat? Ja paljonko purkasit et sait ne vaihteistossa olevat piuhat irti?Ite tekis mieli ottaa kans irti, mut ei tahtois tehä paljoa turhaa työtä... :?
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ke Tammikuu 21. 0:07:21 2009

CosworthPower kirjoitti:Saakos kysyä, mitä kautta vedit nyt ne vaihelaatikon piuhat? Ja paljonko purkasit et sait ne vaihteistossa olevat piuhat irti?Ite tekis mieli ottaa kans irti, mut ei tahtois tehä paljoa turhaa työtä... :?
Johdot laitoin tulipellin ja koneen välistä.
En purkanut paljonkaan, laatikon kannake irti ja laatikkoa pikkasen alas niin mahtuu piuhat pois, ne piuhojen kiinikkeet laatikon päällä vie eniten aikaa... Itse sain ne 25mm lenkillä tökittyä irti mutta hetken jouduin tappelee.
Kaapelit lähtee aika helposti varsinkin jos sulla on kone pois niin menee varmaan 10 minuuttia.
Vain yksi kaapeli menee molempiin eli koneeseen että laatikkoon, muut saa niputettua erikseen.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ke Tammikuu 21. 8:00:37 2009

NiceMan kirjoitti:
CosworthPower kirjoitti:Saakos kysyä, mitä kautta vedit nyt ne vaihelaatikon piuhat? Ja paljonko purkasit et sait ne vaihteistossa olevat piuhat irti?Ite tekis mieli ottaa kans irti, mut ei tahtois tehä paljoa turhaa työtä... :?
Johdot laitoin tulipellin ja koneen välistä.
En purkanut paljonkaan, laatikon kannake irti ja laatikkoa pikkasen alas niin mahtuu piuhat pois, ne piuhojen kiinikkeet laatikon päällä vie eniten aikaa... Itse sain ne 25mm lenkillä tökittyä irti mutta hetken jouduin tappelee.
Kaapelit lähtee aika helposti varsinkin jos sulla on kone pois niin menee varmaan 10 minuuttia.
Vain yksi kaapeli menee molempiin eli koneeseen että laatikkoon, muut saa niputettua erikseen.
Joo, niin kattelin et laatikkoa tarvii varmaan pikkasen laskee.Noh, tarvii tänäpä ehtoopäivästä katella tota hommaa.Tosiaan on kone auton sivussa niin pitäs olla silleen piis of kake... :wink:
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ke Tammikuu 21. 22:14:56 2009

Sultzi:lta matkalla "uusi" boxi joten pääsen sitä testaa, täällä liikkeessä haluttiin tarjota vanhempaa 6-3 liittimellä olevaa... Kirjoissa kait jossain näin lukee mutta kun tässä uudemmassa on erilainen 12 pinninen vaikka varaosa kirja sanookin muuta...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Tammikuu 25. 21:33:11 2009

No vika ei ole boxissa.... toimii molemmilla taas vaihteeksi mutta tuossa päivän ihmettelyn jälkeen heitin kojetaulunb etc. paikalle niin lopettihan se taas toimimisen eli polttoaine rele alkaa naksuttaa omiaan kummallakin s.boksilla... Lopettaa kyllä kun nyppäisee kaapelit irti...
Mitäs sitten tutkitaan?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ke Tammikuu 28. 21:42:05 2009

Tänään vanhemmilla käydessä ajattelin kokeilla käynistyykö kun edellisellä kerralla alkoi tempuilee... no käynistyhän se laakista ja kävi nätisti... Ei alkanut pätkii... uskaltaisko niputtaa...
No kaveri lupasi tulla kunnon testerin kanssa jelppii lauantaina jos sillä löytyisi vikaa jos alkaa pätkii.

Katsoin varmuuden vuoksi tulpat ja eivät pahalta näyttäneet.
Paljonko pitäisi olla kärkiväli BOB koneen tulpissa? Motograftin Platina tulpat kyseessä ja mikä on vaihtoväli?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja Timppa » Ke Tammikuu 28. 21:57:58 2009

NiceMan kirjoitti:Tänään vanhemmilla käydessä ajattelin kokeilla käynistyykö kun edellisellä kerralla alkoi tempuilee... no käynistyhän se laakista ja kävi nätisti... Ei alkanut pätkii... uskaltaisko niputtaa...
No kaveri lupasi tulla kunnon testerin kanssa jelppii lauantaina jos sillä löytyisi vikaa jos alkaa pätkii.

Katsoin varmuuden vuoksi tulpat ja eivät pahalta näyttäneet.
Paljonko pitäisi olla kärkiväli BOB koneen tulpissa? Motograftin Platina tulpat kyseessä ja mikä on vaihtoväli?
EDIS sytkä menee hienosti millin kärkivälillä,platinoissa vaihtoväli varmaankin +50 000km,silloin kun kaikki ok...mutta jos epäilyttää tulpat niin hae sinne tav.ngk:t jollain normi lämpöarvolla alle 2€ kpl,toimii hienosti,jos oli tulpissa vikaa...eli halpa testi
Timppa 24V

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ke Tammikuu 28. 22:22:56 2009

Timppa kirjoitti:
NiceMan kirjoitti:Tänään vanhemmilla käydessä ajattelin kokeilla käynistyykö kun edellisellä kerralla alkoi tempuilee... no käynistyhän se laakista ja kävi nätisti... Ei alkanut pätkii... uskaltaisko niputtaa...
No kaveri lupasi tulla kunnon testerin kanssa jelppii lauantaina jos sillä löytyisi vikaa jos alkaa pätkii.

Katsoin varmuuden vuoksi tulpat ja eivät pahalta näyttäneet.
Paljonko pitäisi olla kärkiväli BOB koneen tulpissa? Motograftin Platina tulpat kyseessä ja mikä on vaihtoväli?
EDIS sytkä menee hienosti millin kärkivälillä,platinoissa vaihtoväli varmaankin +50 000km,silloin kun kaikki ok...mutta jos epäilyttää tulpat niin hae sinne tav.ngk:t jollain normi lämpöarvolla alle 2€ kpl,toimii hienosti,jos oli tulpissa vikaa...eli halpa testi
Noissa on mielestäni yli millin kärkiväli... no pitää etsiä tuo rakotulkki ja mojauttaa ne vaikka yhteen milliin ;-)
Ei noilla ole ajettu kuin 15-20Tkm ja ihan hyviltä näytti tosin ei ollut vertailu kohtaa... Jossain pitäisi olla 4-kärkiset tulpat mulla jotka ostin varastoon joskus vuosi sitten tai kaksii... tähän koneeseen sopivat.
Mietin vain kun viikko sitten puhnusi putkessa ja ainakin kerran aikaisemmin tulppien vaihto auttoi päästöihin.
Vähän putsasin noita, öljyt pois kun valunut puolikas teelusikallinen öljyä tulppa monttuun vuodessa...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Helmikuu 8. 21:53:26 2009

Vesiletku tuli ja asennettu paikalle... Vedet tuntuisi nyt pysyvän sisällä...
Mutta... se tyhjänkäynillä tuhnuttelu... mikä sen sitten aiheuttaa...
Ilmavuotoja en ole löytänyt.

Vaihdoin tulpat perus Ecuyes vai mikä oli mutta ei vaikutusta... Tiedän että tuo kone tykkää platina tulpista mutta juuri nyt en halua investoida platina tulppii kun ei oel mitä investoida...

Mikä on normaali bensapaine tuossa BOB koneessa ja paljonko sen pitäisi muuttua tyhjänkäynti/3000kier välillä jos paikalla pyörittää?
Pikaiseen kokeilin niin ei juurikaan muuttunut mutta tuli märkä..pimeä..kylmä...myöhä... joten jäi vain pikaiseen testaukseen...
Voisiko rikkinäinen säädin tehdä tuhnuttelua jos paine jää ylös eikä laske tyhjänkäynillä...
Testaan viel kunnolla tuota... letku irti että paikalla...

Nyt ei ollut pc:tä mukana joten en nähnyt arvoja mutta muistelisin että ne Short / long jotain ODB lukijassa oli tyhjänkäynillä miinuksella...

Tehoa tuntuu koneessa olevan mutta kun tuon tuhnuttelun kun saisi pois niin menisi leimasta läpi.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Helmikuu 8. 22:15:25 2009

Ja vinkkejä polttoainelinjan mittaamiseen saa antaa... Tai jos jollain on lainattavissa kierettävä mittari joka käy suoraan niin....
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Helmikuu 8. 22:29:57 2009

eBayssä näyttäisi olevan Wiring engine loom for 2.9 BOB Granada/Scorpio new eli uusi johtosarja kaupan.

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Helmikuu 8. 23:10:30 2009

Sine kirjoitti:eBayssä näyttäisi olevan Wiring engine loom for 2.9 BOB Granada/Scorpio new eli uusi johtosarja kaupan.
Kiitos mutta tein jo uuden...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Helmikuu 22. 21:32:37 2009

Tuota noin... Vaihdoin tänään polttoainesäätimen mutta mikään ei muuttunut... Sitten tuli mieleen seuraavaa:

Nyhtäsin etumaisista happiantureista piuhat irti, kone käyntiin ja alkoi käymään tasaiseen ilman tuhhahtelua mutta tyhjänkäynillä menee 1.5L/h polttoainetta.
Laitoin oikean puoleisen anturin piuhan kiinni niin kulutus tippui 1.2-1.3L/h mutta kävi epätasaiseen..
Piuha oikeanpuoleisesta irti ja vasen puoli(Kuskin) piuha kiinni... Käy tasaiseen ja kulutus sama 1.2-1.3L/h
Kokeeksi vaihdoin toistepäin ja käy epätasaiseen ja ecu säätelee miten sattuu tyhjänkäynillä.

Taas vaihdoin vasen kiinni/oikea irti niin alkoi käymään hyvin.

Vasen kun on kiinni niin ei tule mitään vikakoodeja...
Vasen irti niin heittää koodin P1151 ja P0141 mutta kun oikea irti niin ei tule mitään koodeja...
Outoa?
Molemmat etumaiset happianturit uusia NGK:n ja takimaiset vaihdettu vuosi sitten mallia Biltema.

Mittasin että molemmille etunmaisille tulee moottorin käydessä noin 14v lämmitys puolelle ja signaalin maa ok.
Vasen muistaakseni antoi moottorin käydessä(Molemmista piuhat irti) 1.001V ja oikea vastaavasti 0.96V
Moottorin lämpötila noin 90C

Kuva OBD lukijasta kun molemmat anturit kiinni:

http://www.riceracing.net/gal/displayim ... =36&pos=15

Ja vastaavasti kuin vain vasen kiinni:

http://www.riceracing.net/gal/displayim ... =36&pos=16
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ma Helmikuu 23. 21:44:34 2009

Eipä mennyt viel leimasta läpi... edelleen on liian rikas tyhjän käynillä.

HC 264 / 75
CO% 1.35 / 0.25
O2% 0.53 / 0.83
CO2% 13.8 / 14.4

Lambda -- / 1.03

Mitäs nyt sitten korjaisi?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Helmikuu 24. 23:22:02 2009

Piti sanoo että kato tulpat, mutta tuli mieleen että kato sittenkin alipaineletkut ja imusarjan tiivisteet ja kaikki muutkin potentiaaliset imuvuodot. Se tuhnauttelu tarkottaa palamiskatkoksia ja niitä tulee esimerkiksi laihasta seoksesta.

Lisäksi jos joku pytty käy esim. imuvuodon seurauksena äärettömän laihalla ja tekee palamiskatkoja, niin lambda tunnistaa tästä pätkivästä pytystä ylijäävän hapen kaikkien kolmen sylinterin yhteiseksi pahaksi, jolloin se säätää koko pankin tai mahdollisesti jopa koko koneen niin rikkaalle, että "oikea" happimäärä tulee anturille... Seos on kyllä silloin jo auttamatta aivan liian rikkaalla ja menee päästöarvot lujaa metsään.

HALT - vedetääs takasin, vähän.
Pätee niihin, missä polttoaine sumutetaan imusarjaan, cosworthissa suuttimet on kuitenkin imukanavissa.
Takaisin lähtöruutuun :)

Ne tulpat ja ehkä suutinten ohjaus, ehkä jakokin voi olla hypännyt toisesta kannesta. (mahd. se puoli mikä pätkii lambdan ollessa kiinni) arvailua vain..
Jäsen #606

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ke Helmikuu 25. 9:53:24 2009

Alipaineletkut on katottu muutamaan kertaa, kaikki T-liittimet vaihdettu muovisista metallisiin koska muoviset oli "kadonneet"
Tulpat ei näyttänyt pahoilta, ovat mallia platina, ostin halvat tulpat kokeeksi ja ei muutosta.

En usko että jako on muuttunut... Yritän saada lainaan kaverilta puristepaine mittarin kun tuo oma ei yletä...
Oikea puolisen happianturin piuhan kun irroittaa niin tuhnuttelu loppuu mutta ei tule vikakoodia anturista.
Vasemman kun irroittaa niin menee varaohjelmalle jolloin kulutus noisee mutta ei tuhnuttele.
Tulpat maksaa 120€/sarja... noilla on kyllä jo pari vuotta huristeltu... voisko olla niin tarkka...
Historiasta tiedän sen verran että perus tulpilla ei mennyt päästöistä läpi mutta platina tulpilla meni heittämällä...
Öljyt on huonot(15tkm mobil 5w-40) mutta ne ei kait vaikuttaisi päästöihin... menossa kyllä vaihtoon(Shell AB 5w-30)
Tulpanjohdot on vaihdettu 2 vuotta sitten 100% silikoni malleihin 10-vuoden takuulla oleviin koska orginaali piuhoja ei ollut saatavilla(Silloin löi läpi piuhasta)

Moottori siis käy ja voimaa on joten isosti jako ei voisi olla pielessä... ei syö öljyäkään...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Helmikuu 25. 10:05:58 2009

NiceMan kirjoitti:Tulpat maksaa 120€/sarja... noilla on kyllä jo pari vuotta huristeltu... voisko olla niin tarkka...
Historiasta tiedän sen verran että perus tulpilla ei mennyt päästöistä läpi mutta platina tulpilla meni heittämällä...
Kuka niitä ovh-hinnoilla käskee ostamaan? Mondeon tulpat oli kans arvokkaat muttei ihan noin paljon. Tinkaamalla sais tulpat EDULLISESTI. Ihan motorcraftin platina tulpatkin vielä.
Tulee kait sille toistuvalle päästöjen mittauttamisellekin hintaa? Mutta kai sen sopivan päästälapun saa hommattua O:)

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ke Helmikuu 25. 10:16:45 2009

Saa päästölapun hommattua se ei ole ongelma mutta tietenkin haluaisin tietää miksi käy rikkaalla...
Voi olla että tässä tulee käytyä hakee tulpat... pitää olla kertomatta vaimolle hän kun laskee että kallis auto =)
Onneksi ei tiedä tuosta 14-15t€ laitosta taunukseen :D
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Helmikuu 25. 11:48:17 2009

Kun laitoit niitä johtoja uusiks niin voiko olla mitenkän mahdollista että olis lambdojen johdot menny jotenkin sekaisin, eli ykkös ja kakkoslambda esim. vaihtanu paikkaa keskenään jommassa kummassa putkessa...? Oudolta tuntuu että toisen lambdan saa ottaa pois ja käynti vaan paranee, mutta kun toisen ottaa niin sekoaa.
Jäsen #606

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ke Helmikuu 25. 13:28:50 2009

Ei ole mennyt ristiin, niiden johdot eivät olleet poikki... ja johdot tuli uusittua yksitellen...
KAtsotaan jos saan ecun lainaan niin testaan sillä... samalla voinmitata lambdojen signaali johdot ecu<->anturi
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ke Helmikuu 25. 14:07:39 2009

Jos päädyn hankkimaan tulpat on laadussa/toimivuudessa mitään eroa NGK<>Motocraft jos hinta ratkaisee?

NGK PFR6B-11(4014) olisi yksi sopivista tulpista.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Helmikuu 25. 14:34:51 2009

NiceMan kirjoitti:Jos päädyn hankkimaan tulpat on laadussa/toimivuudessa mitään eroa NGK<>Motocraft jos hinta ratkaisee?

NGK PFR6B-11(4014) olisi yksi sopivista tulpista.
Oletko Tero Anttilalta kysyny niitä tulppia?

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ke Helmikuu 25. 14:37:56 2009

hoopee kirjoitti:
NiceMan kirjoitti:Jos päädyn hankkimaan tulpat on laadussa/toimivuudessa mitään eroa NGK<>Motocraft jos hinta ratkaisee?

NGK PFR6B-11(4014) olisi yksi sopivista tulpista.
Oletko Tero Anttilalta kysyny niitä tulppia?
En viel... Tilasin jo nuo NGK tulpat lähi puljuun, 17,90€/kpl ja tänään saisi.
Pitää samalla kait hakee siirto kilvet niin pääsen kaverin puljuu vinkuttaa konetta päästömittaus koneen edessä...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Helmikuu 25. 15:04:57 2009

NiceMan kirjoitti:
hoopee kirjoitti:
NiceMan kirjoitti:Jos päädyn hankkimaan tulpat on laadussa/toimivuudessa mitään eroa NGK<>Motocraft jos hinta ratkaisee?
NGK PFR6B-11(4014) olisi yksi sopivista tulpista.
Oletko Tero Anttilalta kysyny niitä tulppia?
En viel... Tilasin jo nuo NGK tulpat lähi puljuun, 17,90€/kpl ja tänään saisi.
Pitää samalla kait hakee siirto kilvet niin pääsen kaverin puljuu vinkuttaa konetta päästömittaus koneen edessä...
Ebayssä ngk:t 37 puntaa sarja ja toimituskulut näytti olevan 7 puntaa.

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ke Helmikuu 25. 15:15:30 2009

Toimitus aika... ens keskiviikkona 3 viikkoo pois suomesta(Shanghai/wuhan) jos siihen mennessä saisi tuohon leiman...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Maaliskuu 29. 20:25:22 2009

Olin tässä matkoilla Kiinassa 3 viikkoa ja nyt vasta pääsi sitten jatkaa projektia jotenka:

Vaihdoin uudet NGK PFR6B-11 koneeseen mutta ei ollut vaikutusta tuhnutteluun...
Sain CosworthPower:lta lainaksi Ecun jolla ei muutosta aiheeseen eli Ecu on ehjä.
Long Fuel Rim 1 on tyhjänkäynillä molemmilla boxeilla -25 ja putkessa tuhnuttelee ja tuntee ratissa kanssa...

Happi anturit oli vaihdettu aikaisemmin ilman muutosta.. sytysjohdot ovat melko tuoreet...

En vain oikein keksi mikä voisi olla.. katti rikki?? Mutta kun toimii muuten paitsi tyhjänkäynillä... ei oel tukkoinen kone etc...

Vikakoodeja ei tule ja OBD kautta luettaessa kaikki anturit antavat järkeviä arvoja...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Su Maaliskuu 29. 20:33:23 2009

NiceMan kirjoitti:Olin tässä matkoilla Kiinassa 3 viikkoa ja nyt vasta pääsi sitten jatkaa projektia jotenka:

Vaihdoin uudet NGK PFR6B-11 koneeseen mutta ei ollut vaikutusta tuhnutteluun...
Sain CosworthPower:lta lainaksi Ecun jolla ei muutosta aiheeseen eli Ecu on ehjä.
Long Fuel Rim 1 on tyhjänkäynillä molemmilla boxeilla -25 ja putkessa tuhnuttelee ja tuntee ratissa kanssa...

Happi anturit oli vaihdettu aikaisemmin ilman muutosta.. sytysjohdot ovat melko tuoreet...

En vain oikein keksi mikä voisi olla.. katti rikki?? Mutta kun toimii muuten paitsi tyhjänkäynillä... ei oel tukkoinen kone etc...

Vikakoodeja ei tule ja OBD kautta luettaessa kaikki anturit antavat järkeviä arvoja...
Ei kait noi katit millään vaikuta tyhjäkäyntiin? Meinaan kun mulla oli kummatkin katit aivan tyhjät niin ainoastaan oli korkeet arvot (yli 2kertaa sallitun).Ja ei mitään vaikutusta käyntiin...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Maaliskuu 29. 20:42:49 2009

https://sslrelay.com/buypartsby.co.uk/c ... cordID=650

Sivujen hinnat ovat kpl vai pari?

Part Number BM90285
Make FORD
Model SCORPIO

2 year guarantee catalytic converter to suit petrol engined vehicles. These cats are a direct fit and designed to the same specification as the one originally fitted.

To fit : 2.9 24v Cosworth (Offside) Jan-95 Feb-99

£68.01 ex VAT ja eikös punta ole nyt jotain 0.928€ ??

------------

Niin minäkin ajattelen... mikäköhän tuossa oikein laittaa mua hanttiin... en kyllä kohta keksi mitään... :roll:

Edit: Kappale hintoja
Viimeksi muokannut NiceMan, Su Maaliskuu 29. 20:47:48 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Su Maaliskuu 29. 20:46:15 2009

NiceMan kirjoitti:https://sslrelay.com/buypartsby.co.uk/c ... cordID=650

Sivujen hinnat ovat kpl vai pari?

Part Number BM90285
Make FORD
Model SCORPIO

2 year guarantee catalytic converter to suit petrol engined vehicles. These cats are a direct fit and designed to the same specification as the one originally fitted.

To fit : 2.9 24v Cosworth (Offside) Jan-95 Feb-99

£68.01 ex VAT ja eikös punta ole nyt jotain 0.928€ ??

------------

Niin minäkin ajattelen... mikäköhän tuossa oikein laittaa mua hanttiin... en kyllä kohta keksi mitään... :roll:
Kait noi kappalehintoi on? Marmoritiskiltä kysyin niin 750€/kpl :shock: :-&
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Maaliskuu 29. 20:56:09 2009

CosworthPower kirjoitti:
NiceMan kirjoitti:https://sslrelay.com/buypartsby.co.uk/c ... cordID=650

Sivujen hinnat ovat kpl vai pari?

Part Number BM90285
Make FORD
Model SCORPIO

2 year guarantee catalytic converter to suit petrol engined vehicles. These cats are a direct fit and designed to the same specification as the one originally fitted.

To fit : 2.9 24v Cosworth (Offside) Jan-95 Feb-99

£68.01 ex VAT ja eikös punta ole nyt jotain 0.928€ ??

------------

Niin minäkin ajattelen... mikäköhän tuossa oikein laittaa mua hanttiin... en kyllä kohta keksi mitään... :roll:
Kait noi kappalehintoi on? Marmoritiskiltä kysyin niin 750€/kpl :shock: :-&
Samaa hintaa sain itsekkin kun vuosi sitten kysyin mutta onneksi ei tarvinnut ostaa silloin...
Tuolla olisi viri kattia 400€(+15Hp) + rahti + vero niin voi vaan arvella mikä hintaa nostaa marmoritiskillä...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ma Maaliskuu 30. 19:46:29 2009

Tuota kyssäri asiantuntijoille, voisiko vialinen ilmamäärämittari tehdä tuolaista että tyhjänkäynillä käy rikkaalla ja kieroksilla normaalisti?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Huhtikuu 5. 21:39:22 2009

Kokeiltu toista ilmamassamittari ilman muutosta eli pöhisee vieläkin... Eli Ecun toinen Long... Trim kokoajan -25%

Tähän mennessä kokeiltu vaihtaa:

Ecu
Edis6
Polttoainepaineensäädin
Happianturit
Tulpat
Ilmamassamittari

Ennestään on uusia/vähän aikaan sitten vaihdettu:

Tulpanjohdot
Lämpöanturit
Johtosarjat moottorille ja laatikolle

Tänään mittasin onnistuneesti polttoaineeen paineenkin tyhjänkäyntiä käydessä oli noin 2.5 ja nousi kieroksien mukaa 2.8-2.9 noin... Letkun kun otti irti nousi paine 3bar.
Kampiakselin asentotunnistin putsattu ja mitattu(toinen on lainassa jota ajattelin vielä kokeilla.)

Ainut mitä huomasin niin minulle myydyt happianturit ovat NGK/NTK OZA448-E48 Stock No.0239 kun taas http://www.ngkpartfinder.co.uk sivun mukaan oikea olisi OZA448-E44 Stock No.0293 tähän BOB moottoriseen Cossuun...

Edit 0=O
Viimeksi muokannut NiceMan, Ma Huhtikuu 6. 0:04:48 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Huhtikuu 5. 23:53:44 2009

NiceMan kirjoitti:Ainut mitä huomasin niin minulle myydyt happianturit ovat NGK/NTK 0ZA448-E48 Stock No.0239 kun taas http://www.ngkpartfinder.co.uk sivun mukaan oikea olisi 0ZA448-E44 Stock No.0293 tähän BOB moottoriseen Cossuun...
Pikaisen googletuksen perusteella OZA448-E48 (ensimmäinen merkki on O-kirjain) on näköjään Zetec ja RS 2000 DOCH 16V Escortin lambda.

http://www.lambdasensor.co.uk/main/fordntk.htm

Tuo mikä sinulla pitäisi olla on näköjään sama kuin myös 2.4/2.9 12V ja BOA:ssa, kun vertasin niihin.

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ma Huhtikuu 6. 0:04:05 2009

Voisko tuo aiheuttaa jotain? Vai mitäköhän eroja noissa on... johdon pituus ainakin...
No huomenna yhteys Kahaan josta nuo on hommattu...

Muuten en kyllä keksi miksi käy tyhjänkäynillä rikkaana...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ma Huhtikuu 6. 19:16:20 2009

http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t575653

"Vittuilua" ;-) Tosin ihan asia tekstiäkin.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ma Huhtikuu 6. 20:21:48 2009

Voisiko vialinen katti tehdä tuota tuhnuttelua ja taas kieroksilla HC olisi normaali?? En ihan huvikseni viitsisi ottaa katteja irti että näkee sisuskalut...
Alakiinike on ainakin lujaa eli tuskin irtoaa kovin helposti ilma rälläkkää...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ma Huhtikuu 6. 21:01:51 2009

NiceMan kirjoitti:Voisiko vialinen katti tehdä tuota tuhnuttelua ja taas kieroksilla HC olisi normaali?? En ihan huvikseni viitsisi ottaa katteja irti että näkee sisuskalut...
Alakiinike on ainakin lujaa eli tuskin irtoaa kovin helposti ilma rälläkkää...
Ei katti kyllä muuta tee kun antaa "kukkaistuoksua".Eli en kyllä niistä lähtis vikaa ettiin.
Lamda/ suuttimissa vikaa?
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Huhtikuu 6. 21:21:00 2009

Joo. Joskus taannoin tuosta nykyisestä käyttökinneri Escort Mk5 1.6 CVH EFi:sta oli lambda rikki ja se teki kaikkea ”kivaa”. En tiedä särjinkö itse lambdan vai oliko se jo valmiiksi hajalla. Hankala enää muistaa, koska auto oli aika palasina 2-3 vuotta ja sitten niputtamisen jälkeen oli totuuden hetki konttorilla. Päästöistä ei tietenkään mennyt läpi ja kiihdytys toimi kunnolla vain kaasu pohjassa (silloin ei lambda vaikuttanut). Muuten ajaminen oli tosi nykivää ja ei vetänyt kunnolla oikein mitenkään.

Pikainen haku tänne foorumille ja googletus. Johtopäätös oli, että hanki alkuperäinen lambda. Kävin sitten ovaalitiskiltä ostamassa varsin rouhean hintaisen lambdan ja viat hävisivät kerralla. Pientä nyhtämistä on joskus vieläkin, mutta se on jo toinen juttu.

Tämän perusteella väittäisi, että rikkinäinen lambda vaikutti Escortin käytökseen ja paljon. Tästä voisi vetää johtopäätöksen, että tuskin Scorpio on yhtään erilainen eli oikeanlaiset lambdat vaan hakuun ja kokeilua. Väärää tietoahan se ECU:lle syöttää, jos on vääränmallinen.

Kovasti on vastoinkäymisiä. Toivottavasti lopulta sitten palkitsee...

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ma Huhtikuu 6. 21:25:05 2009

P.s.HAppianturit vaihdettu... NGK mallisiin Biltema versioista mutta ei muutosta...
Eräs toisaalla sanoin että KAtti voisi tehdä... hänellä kuulema teki tuota tosin oli vanhempi scorpari.

Paaluun en laita vaikka joku sitäkin ehdotti... Amikset ei tällä ajele.

Suuttimet voisi kaivaa esiin ja katsoa voutaako ne tai joku niistä... kokeilla startilla pyörittää ja katsoa onko jonkun suihku erilainen muihin verrattuna... ihanaa purkamista taas...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ma Huhtikuu 6. 21:31:10 2009

NiceMan kirjoitti:Voisiko vialinen katti tehdä tuota tuhnuttelua ja taas kieroksilla HC olisi normaali?? En ihan huvikseni viitsisi ottaa katteja irti että näkee sisuskalut...
Alakiinike on ainakin lujaa eli tuskin irtoaa kovin helposti ilma rälläkkää...
en ole kovin tarkkaan tätä seurannut mutta onko nyt niin että kierroksilla HC arvo menee kohdalleen mutta tyhjäkäynnillä ei?

onko mahdollista että joku pakoventtiili vuotaa hieman?
sitähän ei kuule käyntiäänestä moniventtiilimoottorissa muuta päästöihin se vaikuttaa välittömästi.

ainakin ooppelin ecotecissä vastaavia vikoja on ollut eli pakoventtiilit alkavat vuotaa ja ajanmittaan ne sitten palavat jos vaan jatkaa ajamista.

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ma Huhtikuu 6. 21:52:33 2009

Sierra XR kirjoitti:
NiceMan kirjoitti:Voisiko vialinen katti tehdä tuota tuhnuttelua ja taas kieroksilla HC olisi normaali?? En ihan huvikseni viitsisi ottaa katteja irti että näkee sisuskalut...
Alakiinike on ainakin lujaa eli tuskin irtoaa kovin helposti ilma rälläkkää...
en ole kovin tarkkaan tätä seurannut mutta onko nyt niin että kierroksilla HC arvo menee kohdalleen mutta tyhjäkäynnillä ei?

onko mahdollista että joku pakoventtiili vuotaa hieman?
sitähän ei kuule käyntiäänestä moniventtiilimoottorissa muuta päästöihin se vaikuttaa välittömästi.

ainakin ooppelin ecotecissä vastaavia vikoja on ollut eli pakoventtiilit alkavat vuotaa ja ajanmittaan ne sitten palavat jos vaan jatkaa ajamista.
Jeps, tyhjänkäynillä HC oli 406 ja kieroksilla 55 ... Molemmat happianturit kiinni

Ja vasen vain kiinni niin HC 270 tyhjänkäynillä...
Ilman happiantureita käy nätisti tosin en tiedä mitä päästöissä antaa... piti kaverin korjaamolla käydä mutta mittauslaite meni juuri huoltoon...

Koneessa on nyt plajon ajetut öljyt sisällä, uudet on+konepesu liemi odottamassa mutta tuskin tuohon HC:n vaikuttaa...

Kaha ei osannut sanoa onko noilla happiantureilla muuta eroa kuin johtojen pituus... Itse uskon niiden olevan sähköisesti identtiset mutta varmistus olisi kiva tietenkin saada...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ma Huhtikuu 6. 21:58:48 2009

NiceMan kirjoitti:P.s.HAppianturit vaihdettu... NGK mallisiin Biltema versioista mutta ei muutosta...
Ootko saanut ne BOB:in omat anturit jo?
Kun ainakin aiemmin latoit näin:
NiceMan kirjoitti:Ainut mitä huomasin niin minulle myydyt happianturit ovat NGK/NTK 0ZA448-E48 Stock No.0239 kun taas http://www.ngkpartfinder.co.uk sivun mukaan oikea olisi 0ZA448-E44 Stock No.0293 tähän BOB moottoriseen Cossuun...
En sitten tiiä onko eroja, mutta muistelisin että BOA:ssa ei ollut kun yhet anturat, kun taas BOB:issa on 4:ät.
Eli varmaan on sitten eroja tiedoissa mitä antaa boxille.

Tosiaan, en ihan satavarma ole oliko BOA:ssa 2 vai 4, mut muistelisin että 2.
Joku korjatkoon jos muistan ihan puutaheinää... :roll:

EDIT: kaivoin ton lapun esille missä oli tyhjät katit niin HC tyhjäkäynnillä 162, kierroksilla 83.Ja mitään muita ongelmia ei ollut.Kävi tasaseen tyhjäkäynnillä sekä kierroksilla, sekä kylmänä että kuumana.
Niin ja lamba arvo on tässä lapussa 1.02 ja lapussa jossa pakokaasut kohillaan niin on 1.03.Muita arvoja en siitä muista.
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ma Huhtikuu 6. 22:21:10 2009

CosworthPower kirjoitti:
NiceMan kirjoitti:P.s.HAppianturit vaihdettu... NGK mallisiin Biltema versioista mutta ei muutosta...
Ootko saanut ne BOB:in omat anturit jo?
Kun ainakin aiemmin latoit näin:
NiceMan kirjoitti:Ainut mitä huomasin niin minulle myydyt happianturit ovat NGK/NTK 0ZA448-E48 Stock No.0239 kun taas http://www.ngkpartfinder.co.uk sivun mukaan oikea olisi 0ZA448-E44 Stock No.0293 tähän BOB moottoriseen Cossuun...
En sitten tiiä onko eroja, mutta muistelisin että BOA:ssa ei ollut kun yhet anturat, kun taas BOB:issa on 4:ät.
Eli varmaan on sitten eroja tiedoissa mitä antaa boxille.

Tosiaan, en ihan satavarma ole oliko BOA:ssa 2 vai 4, mut muistelisin että 2.
Joku korjatkoon jos muistan ihan puutaheinää... :roll:
En vielä... siksi soittelin Kahaan(Sieltä tilasin) ja kyselin onko niissä eroa että turhaan vaihtele... Motoral kuulema tuo maahan joten sinne tarkoitus soitella kysellä onko eroa, jos on niin lähtee vaihtoon mutta jos ei niin sitten uusinta miettiminen.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Huhtikuu 6. 23:47:37 2009

Ainakaan omasta BOA Scorpiosta en löytänyt kuin 2 lambdaa.

Olen ymmärtänyt ns. tupla-lambdat eli ennen kattia ja sen jälkeen, että jälkimmäinen on kontrolli-lambda eli se sitten osaa kertoa katti rikki tms..

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ti Huhtikuu 7. 7:20:35 2009

Sine kirjoitti:Ainakaan omasta BOA Scorpiosta en löytänyt kuin 2 lambdaa.

Olen ymmärtänyt ns. tupla-lambdat eli ennen kattia ja sen jälkeen, että jälkimmäinen on kontrolli-lambda eli se sitten osaa kertoa katti rikki tms..
Boa on 2 ja BOB on 4 lambda anturia, takimaiset ovat mallia kontrolli.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » To Huhtikuu 9. 17:48:24 2009

Tänään irroitin katit pakosarjoista, lähtivät helposti Ja..........

Molemmat katit tyhjiä... Ei murun murua kennosta...

Voisiko tuo tehdä jotain tuhnuttelulle tyhjänkäynin rikkaalla käyntiin??

Sitten kateista: http://www.buypartsby.co.uk/

1.
High Performance Catalytic Converters
Our range of performance catalysts have fewer cells per inch which improves the gas flow through the catalytic converter and can boost performance by up to 15 BHP. The stainless steel monolith gives extra longevity, especially on lowered vehicles.
£412.12 x2 = 824

2.
Catalytic Converter | Petrol | 3 Year Guarantee
3 year guarantee catalytic converter to suit petrol engined vehicles, these cats are fitted with a heavy duty steel internal monolith. The metal monoliths are much more efficient and vibration resistant than the standard ceramic ones that are fitted as original equipment.
£243.14 x2 = 488

3.
Catalytic Converter | Petrol | 2 Year Guarantee
2 year guarantee catalytic converter to suit petrol engined vehicles. These cats are a direct fit and designed to the same specification as the one originally fitted.
£63.83 + £68.01 = 132

Eka kiinostaisi kovasti mutta jos unohdetaan hinta niin olisiko niistä hyötyä/iloa/haittaa jos samalla tekisi uuden pakoputkistonkin eli tulisiko lisää potkua tai jotain?
2.vaihtoehtokaan ei varmaan paha olisi??
3.tietenkin halvin.

Punta nyt 0.903
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Huhtikuu 10. 3:13:38 2009

Tämä varmaan selittää sen miksi

a) ei mene päästöistä läpi ja
b) katin jälkimmäinen kontrolli-lambda kertoo ECUlle dataansa ja ECU yrittää varmaan epätoivoisesti säätää, muttei onnistu tehtävässään.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Huhtikuu 10. 10:01:14 2009

Etkös sää NiceMan pistä anoppia asialle hommaamaan katteja kaukaa idästä? Ei varmaan hirmu kalliita siellä suunnalla maailmaa.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Huhtikuu 10. 10:46:09 2009

Sine kirjoitti:b) katin jälkimmäinen kontrolli-lambda kertoo ECUlle dataansa ja ECU yrittää varmaan epätoivoisesti säätää, muttei onnistu tehtävässään.
Ne jälkimmäiset on kontrolli lambdoja. Ei pitäisi säätää mitenkään moottorin ohjausta, mutta laukoo vikakoodeja. Ja tuonhan voisi korjata sillä holkki-tempulla, josat oli tuolla toisessa topicissa juttua.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Pe Huhtikuu 10. 12:22:46 2009

hoopee kirjoitti:Etkös sää NiceMan pistä anoppia asialle hommaamaan katteja kaukaa idästä? Ei varmaan hirmu kalliita siellä suunnalla maailmaa.
Heh... niin saisia katteja mutta tuskin suoraan istuvaa =)

Mutta ideoita/ajatuksia noista esittelemistä vaihtoehdoista kaipaan, halvimman varmaan jätän väliin mutta miten tuo "viri" katti toimisi?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Vastaa Viestiin