sierran 2.9 ja 2.0 mittaristosta..

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

fordton
Viestit: 326
Liittynyt: To Kesäkuu 14. 9:57:33 2007
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

sierran 2.9 ja 2.0 mittaristosta..

Viesti Kirjoittaja fordton » To Helmikuu 12. 19:33:11 2009

Eli onko nää samat 2.9 ja 2.0 vai onko eroja esim. kiekkamittarissa?

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: sierran 2.9 ja 2.0 mittaristosta..

Viesti Kirjoittaja ylimark » To Helmikuu 12. 20:11:55 2009

Kiekkamittarit on ainaki erilaiset. Tosin mittarista taitaa löytyä trimmeri, jolla viisarin näyttämä kalibroidaan. En tosin tiedä, riittääkö säätöalue. Kutosen mittarissa on lisäksi merkintä V6.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

fordton
Viestit: 326
Liittynyt: To Kesäkuu 14. 9:57:33 2007
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: sierran 2.9 ja 2.0 mittaristosta..

Viesti Kirjoittaja fordton » To Helmikuu 12. 20:56:18 2009

No just, niin vähän arvelinkin kun mitä tarvike mittareissakin on niin katkasijasta käännetään joko 4, 6 tai 8 sylinteriselle koneelle.. jos jollain lukijalla sattuu olee tollain kuutosen mittaristo joutilaana niin sitten yv:tä mulle kiitos! :)

fordton
Viestit: 326
Liittynyt: To Kesäkuu 14. 9:57:33 2007
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: sierran 2.9 ja 2.0 mittaristosta..

Viesti Kirjoittaja fordton » To Helmikuu 12. 20:59:49 2009

Niin ja mites kun must tuntuu että lämpömittariskin olis eroo kun näyttää lämpöjä jossain "O" aika useesti ja vaikka flekti pyörii niin ei tuntuvasti laske..?

RD
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
Paikkakunta: Turku

Re: sierran 2.9 ja 2.0 mittaristosta..

Viesti Kirjoittaja RD » La Helmikuu 14. 10:28:51 2009

Lämpömittarin antureita on useempaa mallia, joista osassa mittarin näyttämäkin vaihtuu pikkuhiljaa iän myötä. Dokkilaisessani mittarit heiluivat yleensä N ja O välillä, uudella anturilla R:llä pari kuukautta kunnes kapusivat taas.
Kutosella taas ei viisari ole näyttänyt kertaakaan yli puoltaväliä, saavuttaa kumminkin sen nopeasti. Tietysti kutosessa on massaa ja jäähdytysnestettä jonnivverran enempi kuin dokkilaisessa, joten eipä se lämpötila niin helposti muutu.

Niin että mitä siitä näyttämästä sanoisi, se on noissa suhteellista ja huolestua kannattaa vasta sitten jos viisarin näyttämät ovat jossain kovasti muualla kuin totutussa "normiasennossa."
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: sierran 2.9 ja 2.0 mittaristosta..

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Helmikuu 15. 9:48:38 2009

ainakin mk2 sierran mittaristossa on kiekkamittarin trimmauspotikka piirilevyssä pienen liimapiskon alla, siitä sain säädettyä ohc:n mittariston kutoselle sopivaksi. Se, mitä tarkkuuteen tulee, niin eipä se sierran rinkikello mikään absoluuttinen taida koskaan olla; lähelle alkuperäistä tarkkuutta sen saa säätämällä vaikka mäntien lukumäärä vaihtuu :-)

niin ja lämpömittarin näyttämä pysyy kohdillaan kun ottaa vanhasta moottorista anturin mikäli se vain sopii; ainakin ohc:n anturi sopi essexiin..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: sierran 2.9 ja 2.0 mittaristosta..

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Helmikuu 15. 10:08:28 2009

Kumpi sen anturin värikoodin määrää? Mittaristo vai anturin sijoituspaikka? Jotenkin tuntuisi tyhmältä jos mittareita oli monia erilaisia. Eri moottorien anturin sijoituspaikka taas voi antaa erilaisia lämpötilalukemia joita kompensoidaan eri koloihin sopivilla antureilla. Mene ja tiedä... Loppupeleissä ihan sama koska siinä mittaristossa ei ole edes kunnollista asteikkoa, niin aika sinnepäin olevaa informaatiota siitä voi lukea. Parempi on kun hommaa kunnollisen laadukkaan lämpömittarin, mielellään vielä mekaanisen, josta voi lukea todellisia arvoja.

Se on sitten eri asia jos moottori vaihtuu täysin eri autoon, jossa erilainen mitaristo. BOA:n omalla anturilla '78 2.0S Caprin mittaristo jaskoi juuri kavuta asteikolle normi lämpöisenä. Kun termarikoteloon ruuvasi vanhan OHC:n anturin, niin orkkis lämpömittari toimi taas. Tosin kun vertaili lukemia viereisestä Autometerin elohopea-mittarista, niin huomasi miten suuntaa-antava vain se neula oli.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

fordton
Viestit: 326
Liittynyt: To Kesäkuu 14. 9:57:33 2007
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: sierran 2.9 ja 2.0 mittaristosta..

Viesti Kirjoittaja fordton » Su Helmikuu 15. 21:23:30 2009

En mä tiiä mutta mulla on siel koneessa Fordilta uus anturi ja väri on vihreä niinkun fordliike määräs. vanha anturi oli siin kunnossa että ei tiennyt mikä se oli. kori on ollut alunperin 2.0ohc:lla eli en sit tiiä onko mittaristo vaihdettu vai anturi vai mitä..

Ois muuten kiva tietää kenen Clupilaisen toi auto on ollut tossa reilu 2 vuotta sit. Rek: RNO-540

Vastaa Viestiin