Tekninen keskustelu liittyen auton sähköihin sekä moottorin ohjainlaitteisiin (alkuperäiset ja jälkiasenteiset)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » Ke Marraskuu 12. 23:49:25 2008
puliukk0 kirjoitti:Eli tyhmälle: Tartten läppärin ja megan. Mitens tartteeko mapin ja muuta?

Ainakin hyviä hermoja ja paaaaljon olutta...

-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » To Marraskuu 13. 0:00:00 2008
jeddah kirjoitti:puliukk0 kirjoitti:Eli tyhmälle: Tartten läppärin ja megan. Mitens tartteeko mapin ja muuta?

Ainakin hyviä hermoja ja paaaaljon olutta...

Periaatteessa mulla on läppäri ja mega. Sitten imuilmanlämpötila anturi, ja itte mega... Jos joku haluu kertoo lisää, tai kertoo mistä pystyn lukemaan lisää varsinkin zetecin jutuista niin kiitän. Luin sen ohje jutun jo.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
Tinde
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tinde » To Marraskuu 13. 6:12:43 2008
puliukk0 kirjoitti:Tinde kirjoitti:puliukk0 kirjoitti:Luin puolet varmaan tästä topicista. Mutta en aivan ymmärtänyt.
Ajatuksena mega, tohon zetecciin. Kytkee niin että vakio ecun saa takasin tarvittaessa. Eli varmaan romikselta joku hajonnu ecu mistä liitin jne...
Eli tyhmälle: Tartten läppärin ja megan. Mitens tartteeko mapin ja muuta?

MAPpi tulee Megassa mukana. Sytkä tarttee pari muokkausta perusversion kytkentöihin.
Alkaa kiinnostaa vaan enemmän ja enemmän

Niin sen jonkun johdon irrotus että ennakko on kiinteä?
Irtonaista EDIS modulia käytettäessä EDIS antaa vakio 10° jos sille ei muuta kerrota. Tosin mielestäni hukkakipinän ohjaus suoraan ilman EDIS:tä on parempi vaihtoehto.
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... _Index.htm
tuosta vaan lukemaan, löytynee kaikki tarvittava tieto.
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » To Marraskuu 13. 16:54:08 2008
Tinde kirjoitti:puliukk0 kirjoitti:
Alkaa kiinnostaa vaan enemmän ja enemmän

Niin sen jonkun johdon irrotus että ennakko on kiinteä?
Irtonaista EDIS modulia käytettäessä EDIS antaa vakio 10° jos sille ei muuta kerrota. Tosin mielestäni hukkakipinän ohjaus suoraan ilman EDIS:tä on parempi vaihtoehto.
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... _Index.htm
tuosta vaan lukemaan, löytynee kaikki tarvittava tieto.
Tarkotuksena saada kaikki toimimaan sekä vakio eculla että megalla... JOS ja kun tulee ongelmia voi vaihtaa vakio ecun takasin... Eli tarttisin vakio ecun liittimen kytkentäkaavion. Sillä pääsisin aika pitkälle, ainakin ymmärtääkseni

Ilmeisesti pari johtoa ja letkua pitää vetää megalle lisää..?
Vai kannattaako vaan unohtaa koko juttu.

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
tezu
- Viestit: 1075
- Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti
Kirjoittaja tezu » To Marraskuu 13. 17:04:36 2008
puliukk0 kirjoitti:
Vai kannattaako vaan unohtaa koko juttu.

Pieni kunnianhimo vois olla jotakin. Mul on tossa jo ~400egenpalikat, jotka vaativat megan/vastaavan toimiakseen. Koko purkkia ei o viel ees hommattu. Voi ol kyl hankala projekti toteuttaa jos ei o kokemusta paljon ja auto pitäis ol kokoajan samalla käytössä. Sen takia varaankin hommaan aikaa ja rahaa. Viikonlopussa ei tule ku sählättyä
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » To Marraskuu 13. 17:07:48 2008
tezu kirjoitti:puliukk0 kirjoitti:
Vai kannattaako vaan unohtaa koko juttu.

Pieni kunnianhimo vois olla jotakin. Mul on tossa jo ~400egenpalikat, jotka vaativat megan/vastaavan toimiakseen. Koko purkkia ei o viel ees hommattu. Voi ol kyl hankala projekti toteuttaa jos ei o kokemusta paljon ja auto pitäis ol kokoajan samalla käytössä. Sen takia varaankin hommaan aikaa ja rahaa. Viikonlopussa ei tule ku sählättyä
Niinhän se on... No eiköhän se siitä, pitää keksiä jotain että saa vakio ecun siihen varalle aina... Muuten ei tunnu edes kauhean mahdottomalta :O
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
Tinde
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tinde » To Marraskuu 13. 17:21:19 2008
puliukk0 kirjoitti:
Vai kannattaako vaan unohtaa koko juttu.

Onnistuu se, itseasiassa mulla on Cortinassa tällainen asennus, paitsi että normaali lambda on korvattu laajakaistalla.
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » To Marraskuu 13. 17:27:55 2008
Tinde kirjoitti:puliukk0 kirjoitti:
Vai kannattaako vaan unohtaa koko juttu.

Onnistuu se, itseasiassa mulla on Cortinassa tällainen asennus, paitsi että normaali lambda on korvattu laajakaistalla.
Okei. Kiva kuulla et joku on tehnyt niinkun ite vähän ajatellu.
Onkos Fordin TISsin lataus keikka vai mistä tommosen ecun kytkentäkaavion vois löytää?
EDIT: Autodatasta löyty

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
wekku
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Viesti
Kirjoittaja wekku » To Marraskuu 13. 19:02:39 2008
Jenkkilästähän on saatavilla sovitekikkula jolla saa megan suoraan orkkis johtosarjaan kiinni.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » To Marraskuu 13. 19:06:53 2008
wekku kirjoitti:Jenkkilästähän on saatavilla sovitekikkula jolla saa megan suoraan orkkis johtosarjaan kiinni.
Ai prkl... Sekin ois ihan jees... Mutta tehdään ite kun ecukin jo tulossa.
EDIT: AHAA, tarttis kuitenkin tosta ecusta sen liittimen... Hmmm. Vois hommata tommosen adapter kitin.

Tartteeks ton välijohdon olla just toi 70dollarin relay cable?

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
wekku
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Viesti
Kirjoittaja wekku » To Marraskuu 13. 21:13:11 2008
puliukk0 kirjoitti:wekku kirjoitti:Jenkkilästähän on saatavilla sovitekikkula jolla saa megan suoraan orkkis johtosarjaan kiinni.
Ai prkl... Sekin ois ihan jees... Mutta tehdään ite kun ecukin jo tulossa.
EDIT: AHAA, tarttis kuitenkin tosta ecusta sen liittimen... Hmmm. Vois hommata tommosen adapter kitin.

Tartteeks ton välijohdon olla just toi 70dollarin relay cable?

Joo, eli ECU:n liitin pitää olla omasta takaa..
Ei se palikka noin kallis ollu, finsquirin sivulta sain vinkin tohon palikkaan.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
Tinde
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tinde » To Marraskuu 13. 21:41:52 2008
-
wekku
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Viesti
Kirjoittaja wekku » To Marraskuu 13. 22:01:14 2008
Oliko tuo muka noin kallis??

Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
Tinde
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tinde » Pe Marraskuu 14. 18:00:05 2008
wekku kirjoitti:
Oliko tuo muka noin kallis??

Noita/vastaavia taisi joku jantteri myydä msextra foorumilla, oliskohan sillä ollut halvempi hinta?
-
_P_
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Viesti
Kirjoittaja _P_ » Pe Marraskuu 14. 20:41:16 2008
sesse kirjoitti:Oiskos jollain vinkkiä mikä voi olla kun kylmiltään lyö koneen käyntiin niin starttauksen jälkeen käy vaan ehkä sekunnin tai kaks ja sit sammuu, kaasua jos antaa niin sammuu viimestään. Sitten ehkä viides käynnistysyritys niin jää käyntiin ja käy sen jälkeen ihan loistavasti. Nyt sitten kun sen on kunnolla saanu käyntiin niin sit se lähtee aina kun palmun alta, kunnes taas seuraavana päivänä ei mihinkään. Mistähän tämä vois johtua.
Tämä siis 17c hallissa joten ei ''kylmyyden'' pitäis vaikuttaa. Tokkona menis jonnekin ''afterstart enrichmenttiin'' tms. Seosmittarikin muistaakseni näyttää pirun laihaa tosin sen nyt voi todeta siitäkin kun sammuu heti kun antaa kaasua.
Bensaa vaan enemmän, kylmänä kone vaatii aika paljon bensaa että käy, varsinkin ensimmäiset sekunnit. Afterstarttia suuremmalle niin että pysyy käynnissä eka startista koskematta kaasuun tai muuhun. Afterstart valikossa on myös muita hienosäätöjä joilla sen saa paremmin käymään kun kylmänä käynnistää, kannattaa kokeilla sitten kun se perus afterstart taulukko on kohtuu hyvä. Ainakin itse huomannut että varsinkin vähän ennen 0C ja sen alle alkaa vaatimaan huomattavasti enemmän vielä bensaa mitä esim. +15 astetta.
Kun se on kunnossa niin säätämään kiihdytysrikastusten kylmärikastuksia että toimii kylmänä kuten lämpöisenä kaasua painettaessa. Tosin kiihdytysrikastusten olisi syytä olla kohillaan lämpöisenä, muutenhan on noita rikastusten rikastuksia turha vielä suuremmin säätää.
-
fiesta boy
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja fiesta boy » La Marraskuu 22. 12:40:44 2008
fiesta boy kirjoitti:juu, partcolta ostettu sarja. Olisko kellää mitää veikkauksii,mistä vois johtuu?
Nonii, nyt selvis tämäkin todennäkösesti, megan virtajohto oli tulipellin läheisyydestä hinkannut runkoon kiinni

No olipa hyötyy alkaa vesiletkuja muuttelemaan, tulipa tämäkin samalla huomattua

-
fiesta boy
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja fiesta boy » Su Joulukuu 28. 1:09:02 2008
Mites te ootte saanut kierroslukumittarin pelaamaan? Koitin tosta ediksen signaali piuhasta,mikä on vissiin tarkotettu kierroslukumittariin, ottaa ja ei näyttänyt mitään

-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » Su Joulukuu 28. 11:20:27 2008
fiesta boy kirjoitti:Mites te ootte saanut kierroslukumittarin pelaamaan? Koitin tosta ediksen signaali piuhasta,mikä on vissiin tarkotettu kierroslukumittariin, ottaa ja ei näyttänyt mitään

Eli siis koitit pinnistä 11 [CTO (clean tach out)] Siitä ainakin mulla rupes autogaugen kiekkamittari pelaamaan. Muistaakseni jotkut on epähuomiossa koittanu tuota tietoo ottaa pinnistä 2 jollon se luonnollisesti ei toimi. Siitä kakkosesta saa hyvin siirrettyä sen liittimen sinne 11sta jossa ainakaan mulla ei ollu kun pelkkä tulppa alkujaan.
-
wekku
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Viesti
Kirjoittaja wekku » Su Joulukuu 28. 12:15:13 2008
Saat sit sesse tulla mua jeesaan kun menee hermot tohon KE-jettiin ja päätän laittaa efin

Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » Su Joulukuu 28. 12:23:51 2008
wekku kirjoitti:Saat sit sesse tulla mua jeesaan kun menee hermot tohon KE-jettiin ja päätän laittaa efin

No mikäjottei
Voisin muuten tulla tuos yhen pintaan pyörähtää jos soppii?
-
wekku
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Viesti
Kirjoittaja wekku » Su Joulukuu 28. 12:40:00 2008
sesse kirjoitti:wekku kirjoitti:Saat sit sesse tulla mua jeesaan kun menee hermot tohon KE-jettiin ja päätän laittaa efin

No mikäjottei
Voisin muuten tulla tuos yhen pintaan pyörähtää jos soppii?
Juu, eikun tere tulemast..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » Su Tammikuu 11. 12:49:19 2009
Mitenkähän paljon ois suurinpiirtein sopiva sytkäennakko tyhjäkäynnillä tuommoseen ohc koneeseen? Tai mitä se mahtaa ihan vakiona olla alipaineletku kiinnitettynä. Muutenkin jos ois turboOhcn sytkäkarttoja niin ottaisin niitä mielelläni vastaan. Mä oon parin eri kartan pohjalta tehny semmosen ''keskiarvokartan'' ja sillä nyt ajellu ja tuntuis pelaavan ihan ok mut tuntus et ainakin alipainealueella sais olla viel paljon paljon enemmän ennakoita. Kokemuksia kokemuksia??
-
wekku
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Viesti
Kirjoittaja wekku » Su Tammikuu 11. 15:32:12 2009
OHC:n vakio sytkäennakko ilman alipainetta on 12 ast.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » Su Tammikuu 11. 18:34:42 2009
wekku kirjoitti:OHC:n vakio sytkäennakko ilman alipainetta on 12 ast.
Jep jep, mutta paljonkohan se mahtaa olla normitilassa jollon se letku on kiinni? Eli mitä siellä todellisuudessa on ennakoita vakiona

-
wekku
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Viesti
Kirjoittaja wekku » Su Tammikuu 11. 19:39:55 2009
sesse kirjoitti:wekku kirjoitti:OHC:n vakio sytkäennakko ilman alipainetta on 12 ast.
Jep jep, mutta paljonkohan se mahtaa olla normitilassa jollon se letku on kiinni? Eli mitä siellä todellisuudessa on ennakoita vakiona

En kyll tähän hätään muista mitä joskus mittasin, mutta sehän taas riippuu tyhjäkäynti kierroksista ja monesta muusta tekijästä.
Siihen alipaineen muutokseen ei hirmu paljona tarvita.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Aksu » Su Tammikuu 11. 20:21:39 2009
wekku kirjoitti:OHC:n vakio sytkäennakko ilman alipainetta on 12 ast.
Itse ja muutama muutkin on käyttänyt cossun ruiskua ohc:n kanssa ja niissä on tyhjäkäynnillä käytetty noin 25-30 ennakoita,siitä sitten lastun määräämät ennakot ylöspäin.
Jostain löytyi noita cossun sytkä karttoja joista voisi katsoa ohjeellisia arvoja + 10-15 astetta ohc:tä varten
Niillä ainakin itsellä aina toiminut 1,5b asti ilman nakutusta kaikissa 4 versiossa(parhaassa 2,3b hetkellisesti 4500rmp kohtaana asti ennen hölläämistä

).
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
fsohc
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Viesti
Kirjoittaja fsohc » Ke Tammikuu 21. 21:35:40 2009
Megasquirt värkkäilyä pitkästä aikaa. Jostain syystä mönkkärin rpm signaali heittelee todella paljon (ei sytkänohjausta), sattuuko kukaan muistaan äkkiseltään minkälaisilla kikoilla tuota pystyi korjaileen? Startissa siis vaeltelee todella karkeasti välillä 300-2000rpm
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
jnd
- Viestit: 205
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008
Viesti
Kirjoittaja jnd » Pe Tammikuu 23. 10:45:47 2009
Mites tos boa:ssa kun yhellä sivulla oli mega suorasytytykselle ja ilman niin mimmonen tohon boaan käy helpoiten ja mites toi automaatti kun sehä oli ecun ohjaama?.. Tarkotushan on vaihtaa manuaali myöhemmin
-
fsohc
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Viesti
Kirjoittaja fsohc » Pe Tammikuu 23. 11:45:47 2009
Eikös boa koneessakin käytetä edis6 sytkää? Silloin järkevin vaihtoehto luonnollisesti
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... l.htm#edis
Automaatinohjauksista ei ole kyllä mitään käsitystä.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
Rahtinalle
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Viesti
Kirjoittaja Rahtinalle » Pe Tammikuu 23. 14:57:12 2009
pystyykö mega ohjaamaan kahdeksaa tulppaa neloskoneessa?? mites edis? saako sen ohjaamaan kahta suorasyttypuolaa tai osaako mega ohjata kahta edis4:sta??
mulla on siis twinspark kansi, alkuperäiset suorasytkäpuolat ja ohjainyksikkö, osaako mega ohjata sitä??(täytyy eka kattoa mikä se on)
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
wekku
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Viesti
Kirjoittaja wekku » Pe Tammikuu 23. 15:09:48 2009
Rahtinalle kirjoitti:pystyykö mega ohjaamaan kahdeksaa tulppaa neloskoneessa?? mites edis? saako sen ohjaamaan kahta suorasyttypuolaa tai osaako mega ohjata kahta edis4:sta??
mulla on siis twinspark kansi, alkuperäiset suorasytkäpuolat ja ohjainyksikkö, osaako mega ohjata sitä??(täytyy eka kattoa mikä se on)
Onko rangerin kansi?
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
Rahtinalle
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Viesti
Kirjoittaja Rahtinalle » Pe Tammikuu 23. 15:10:46 2009
wekku kirjoitti:Rahtinalle kirjoitti:pystyykö mega ohjaamaan kahdeksaa tulppaa neloskoneessa?? mites edis? saako sen ohjaamaan kahta suorasyttypuolaa tai osaako mega ohjata kahta edis4:sta??
mulla on siis twinspark kansi, alkuperäiset suorasytkäpuolat ja ohjainyksikkö, osaako mega ohjata sitä??(täytyy eka kattoa mikä se on)
Onko rangerin kansi?
eiku mustangin.
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » Pe Tammikuu 23. 15:15:11 2009
Rahtinalle kirjoitti:pystyykö mega ohjaamaan kahdeksaa tulppaa neloskoneessa?? mites edis? saako sen ohjaamaan kahta suorasyttypuolaa tai osaako mega ohjata kahta edis4:sta??
mulla on siis twinspark kansi, alkuperäiset suorasytkäpuolat ja ohjainyksikkö, osaako mega ohjata sitä??(täytyy eka kattoa mikä se on)
Eipä siitä kai tarvitse kuin haaroittaa sytkäyksiköiden ohjaussignaali tai vaihtoehtoisesti puolan miinus, miten se lie alunperin toteutettukaan? Ellet sitten halua jostain perin omituisesta syystä saman pytyn tulppia sytyttämään eri aikaan, sitten menee hankalammaksi...
-
Rahtinalle
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Viesti
Kirjoittaja Rahtinalle » Pe Tammikuu 23. 15:22:46 2009
jeddah kirjoitti:Rahtinalle kirjoitti:pystyykö mega ohjaamaan kahdeksaa tulppaa neloskoneessa?? mites edis? saako sen ohjaamaan kahta suorasyttypuolaa tai osaako mega ohjata kahta edis4:sta??
mulla on siis twinspark kansi, alkuperäiset suorasytkäpuolat ja ohjainyksikkö, osaako mega ohjata sitä??(täytyy eka kattoa mikä se on)
Eipä siitä kai tarvitse kuin haaroittaa sytkäyksiköiden ohjaussignaali tai vaihtoehtoisesti puolan miinus, miten se lie alunperin toteutettukaan? Ellet sitten halua jostain perin omituisesta syystä saman pytyn tulppia sytyttämään eri aikaan, sitten menee hankalammaksi...
juu sitä hain että saako sen vaan haarotettua ilman ongelmia.
tarvii kyllä selvittää että mikä sytkäohjain siellä alunperin on, jos sais suoraan sillä pelittää.
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
wekku
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Viesti
Kirjoittaja wekku » Pe Tammikuu 23. 16:35:24 2009
Rahtinalle kirjoitti:wekku kirjoitti:Rahtinalle kirjoitti:pystyykö mega ohjaamaan kahdeksaa tulppaa neloskoneessa?? mites edis? saako sen ohjaamaan kahta suorasyttypuolaa tai osaako mega ohjata kahta edis4:sta??
mulla on siis twinspark kansi, alkuperäiset suorasytkäpuolat ja ohjainyksikkö, osaako mega ohjata sitä??(täytyy eka kattoa mikä se on)
Onko rangerin kansi?
eiku mustangin.
Sama kone..
Elä sano moutinelle

Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
Pykälä
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja Pykälä » Pe Tammikuu 23. 19:16:48 2009
Uusimmat villitykset löytyy tolta:
http://www.finsquirt.net/
Tolla oli puhetta syksyllä et 12-mäntäsen koneen pystyy ohjaamaan...
Eiköhän tuo 2*4 ole jo vanhakin juttu??? Mutta ei varmaan onnistu millään ekoilla b&w:llä Miks et laita suoraan 1*8?
Ja sama osote mistä löytyy todella asian tietävää apua. Kuten jos foortiin tulee ongelma, varmaan kysyt eka täält

-
jnd
- Viestit: 205
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008
Viesti
Kirjoittaja jnd » La Tammikuu 24. 1:17:23 2009
elikkä edis6 on suorasytkä .. miten ms 2.2 ja 3 eroaa toisistaan? 2.2:n sarjan näyttäs saavan partcosta 160€:lla
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » Su Huhtikuu 5. 18:55:51 2009
Mikähän mahtaa olla kun en saa tuota lähtörajotinta pelittää, nappia kun painaa niin megatunessa muuttuu lauchi vihreeks(vai miten se oli, mut kuitenkin jotain tapahtuu) eli nappi toimii, asetuksetkin on perushyvät mutta kierrokset toppaa aina vasta varsinaiseen rajottimeen 6000rpm

Vähän kaikkee kokeiltu mut mikään ei auta. Niin oisko jollain jotain vinkkiä.
Sit semmonen kun ei meinaa saada tyhjäkäyntipäästöjä kohilleen. kierrokset vajaa tonni seosmittari näyttää 12.5 käy hyvin mutta CO on jotain 6+ kun on liian rikkaalla. Jos säätää yli 13.5 jossa sais päästöt niin rupee sit käynti humppaa niin ettei sieltäkään lappua saa. Miten sen sais käymään siististi. Suuttimet 378cc joten ei pitäs vissiin nekään liian suuret olla etteikö sen takia kävis

-
VesQ
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Viesti
Kirjoittaja VesQ » Su Huhtikuu 5. 19:24:17 2009
Jos nokka ei ole mikään hurja niin pitäisi saada käymään ihan ok. Itsellä menee noin 900-1000rpm tyhjäkäynti siinä 14-14.5 ihan tasaseen ja tarvittaessa laihemmallakin. Nokkana Burtonin 134 ja suuttimet 440cc. Ennakko pyörii siinä 12 pintaan noin suunnilleen.
Auttoi myös pikkasen kun teki sytkään sellaisen kuopan siihen paikkeille missä haluaa tyhjäkäynnin pysyvän eli vaikka niin että 500rpm 14ast, 800rpm 10ast 1000rpm 12 1200rpm 14 jne, eli kun tippuu käynti niin saa enemmän ennakkoa ja jaksaa taas nostaa jengaa. Samoin kun tekee seokselle eli paksummalle siihen tyhjäk. kierroksiin ja ohuempaa ympärille niin pelaa suht ok. Hirmuista hakemista kylläkin mutta kun jaksaa hieroa.
Jonkunlainen tyhjäkäynti-ohituskanava-venttiili olisi hyvä, suoraan läpästä säätämällä on aika karkeaa ja heittelee kuun asennosta johtuen paljonkin
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » Su Huhtikuu 5. 19:56:43 2009
Täs rupesin muistelee niin mul tais tyhjäkäyntiennakot olla jotain 25ast, se varmaan vaikuttaa aikapaljon jos on liian aikasella. Hitto tuli näköjään pien ajatuskatkos sillon kun noita ennakoitakin näppäilin

Jees pitääpäs koittaa tiistaina töittenjälkeen uudestaan säädellä, viimeks ei ollu hirveesti aikaa niin jäi sit homma kesken.
Ja on mul siin tuo foordin oma tyhjäkäyntivena mut se on lämpösellä koneella pois käytöstä, mut tiistaina kun on aikaa niin vois vaikka tuotakin testailla jos sen jättäs säätämään myös lämpösellä vähän tyhjäkäyntiä
Kiitoksia vastauksesta

-
VesQ
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Viesti
Kirjoittaja VesQ » Ma Huhtikuu 6. 11:36:35 2009
No tietysti joo, jossain oli juttua niin joku ihmetteli että miten niitä koneita viittii edes käyttää alle 20ast ennakoilla, eli oli käytössä jotain 20 luokkaa ja heti siitä ylöspäin
mentiin jo johonkin 30ast eli kai se niilläkin pelaa. Itse tosin huomasin että käy se isommillakin ennakoilla ihan hyvin mutta vähän tulee sellanen epävakaa ja tuntuu
että saa sammumaan esim lähdettäessä tosi helposti eli pienemmällä ennakolla enempi vääntöä, kai
Isomalla ennakolla palaa vähemmän ainetta eli kun ennakkoa tiputtaa niin joutuu rikastamaan jonnin verran että pysyy samassa ja jos nostaa ennakkoa ja bensa pysyy samassa niin alkaa nostaa tyhjäkäyntikierroksia aika paljon kunnes laskee seosta kevyemmäksi
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » Ma Huhtikuu 6. 16:37:54 2009
Okok, kiitos vinkeistä. Pittää kohta lähtee hakee sierra ja huomenissa koittaa säädellä päästöjä ihan ajan kanssa

-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Ti Huhtikuu 7. 10:59:18 2009
Mainitaas nyt niillekin jotka ei kehitystä seuraa, että Mega MS-II:seen on saatavissa täyssekventiaalinen firmware. Eli yksi ruiskutus per neljä tahtia, ruikutuksen alku-, loppu- tai keskihetken pystyy säätämään haluamakseen ja sylinterikohtaiset trimmit voi asettaa.
Ei toimi täyssekventiaalisena kuin nelisylinteriseen asti. = neljä suutinlähtöä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » Ti Huhtikuu 7. 11:17:40 2009
Huomasin tuossa eilen kun vähän tyhjäkäyntiä säätelin niin kun imuilman lämmöt oli 20-30c kun auto oli ollu paikallaan jonkin aikaa niin sillon sai seokset helposti sinne 14-15.5 ja auto kävi siististi. sit kun ajoin vähän matkaa ja lämmöt tippu 5c niin tyhjäkäynti rupes taas humppaamaan. Nooh pitää käytellä konttorin pihassa senaikaa et imulämmmöt nousee niin eiköhän sen lapun sieltä saa. Kun perkeleet mittaa päästöt vaikka mulla ois omakin lappu näyttää..
Kumman paljon vaan tuo imulämpö vaikuttaa käyntiin, vaikka eihän sen kait pitäs kun eikös se senkin perusteella noita seoksia laske
5c niin piti kartassa olla luku 37% et kävi siististi ja seos jotain 12.5. kun oli +20c niin riitti 33% ja seokset oli sen 14.7 +- 0.5...
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » Ti Huhtikuu 7. 16:06:03 2009
JesseT kirjoitti:Mainitaas nyt niillekin jotka ei kehitystä seuraa, että Mega MS-II:seen on saatavissa täyssekventiaalinen firmware. Eli yksi ruiskutus per neljä tahtia, ruikutuksen alku-, loppu- tai keskihetken pystyy säätämään haluamakseen ja sylinterikohtaiset trimmit voi asettaa.
Ei toimi täyssekventiaalisena kuin nelisylinteriseen asti. = neljä suutinlähtöä.
Tuo pitää kokeilla jossain välin itsellekkin, kunhan tulee kunnon dokumentointi tuosta. Pitää varmaan tilata suutinohjaimet jo valmiiksi.
Edit: Uskomatonta, että jollekkin foorumille tulee kirjoitettua 1000 viestiä!!! En ikinä uskonut tuon olevan mahdollista!!

Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » Ti Huhtikuu 7. 20:37:45 2009
Jep no sain tänään taas pirun hyvät päästöt siitä CO 1.7 HC 170 O2 1.5. Nooh auto oli reilun tunnin nosturilla niin huh huh, tyhjäkäynnillä seokset 17-18:1een. Eikä tasaantunu vaikka kuinka käytti yms. Ei hitto menee järki. Nooh pitää näppäillä läppärin kanssa konttorin pihassa seokset kohilleen niin jos se siitä. Missään muualla en tuu kyl noita säätöjä käyttämään kun ei tunnu todellakaan toimivan. Kun säätäätyhjäkäynnin sinne 13:1pintaan niin se käy stanan hyvin tilanteessa kun tilanteessa. Ihme juttuja

-
fordrs2000
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja fordrs2000 » Ma Huhtikuu 13. 4:51:35 2009
miten on jos on ohc vedenlämpöanturi niin tuleeko cossun anturissa eri signaali?
miten muu anturit?
ku mun megassa on kaikki ohc anturit ja ne ei mee cossuun mitenkän aattelin vaihtaa cossun anturit niin joudunko ohjelmoimaan arvot uusiks?
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Ma Huhtikuu 13. 11:30:16 2009
VesQ kirjoitti:No tietysti joo, jossain oli juttua niin joku ihmetteli että miten niitä koneita viittii edes käyttää alle 20ast ennakoilla, eli oli käytössä jotain 20 luokkaa ja heti siitä ylöspäin
mentiin jo johonkin 30ast eli kai se niilläkin pelaa. Itse tosin huomasin että käy se isommillakin ennakoilla ihan hyvin mutta vähän tulee sellanen epävakaa ja tuntuu
että saa sammumaan esim lähdettäessä tosi helposti eli pienemmällä ennakolla enempi vääntöä, kai
Isomalla ennakolla palaa vähemmän ainetta eli kun ennakkoa tiputtaa niin joutuu rikastamaan jonnin verran että pysyy samassa ja jos nostaa ennakkoa ja bensa pysyy samassa niin alkaa nostaa tyhjäkäyntikierroksia aika paljon kunnes laskee seosta kevyemmäksi
HC ja O2 nousee kun nostat ennakkoa.
Jäsen #606
-
fiesta boy
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja fiesta boy » Ti Huhtikuu 14. 22:18:53 2009
Olis tossa kasattavana yks mega, ja se tulee ladaan jossa ladan oma suorasytkä, minkä moiset sytytys muutokset tarvii lautaan tehdä, vai meneekö noilla fordin edis jutuilla?
