Megaruiskis

Tekninen keskustelu liittyen auton sähköihin sekä moottorin ohjainlaitteisiin (alkuperäiset ja jälkiasenteiset)

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ke Marraskuu 12. 23:49:25 2008

puliukk0 kirjoitti:Eli tyhmälle: Tartten läppärin ja megan. Mitens tartteeko mapin ja muuta? :oops:
Ainakin hyviä hermoja ja paaaaljon olutta... :-#

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Marraskuu 13. 0:00:00 2008

jeddah kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:Eli tyhmälle: Tartten läppärin ja megan. Mitens tartteeko mapin ja muuta? :oops:
Ainakin hyviä hermoja ja paaaaljon olutta... :-#
Periaatteessa mulla on läppäri ja mega. Sitten imuilmanlämpötila anturi, ja itte mega... Jos joku haluu kertoo lisää, tai kertoo mistä pystyn lukemaan lisää varsinkin zetecin jutuista niin kiitän. Luin sen ohje jutun jo.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Tinde » To Marraskuu 13. 6:12:43 2008

puliukk0 kirjoitti:
Tinde kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:Luin puolet varmaan tästä topicista. Mutta en aivan ymmärtänyt.

Ajatuksena mega, tohon zetecciin. Kytkee niin että vakio ecun saa takasin tarvittaessa. Eli varmaan romikselta joku hajonnu ecu mistä liitin jne...

Eli tyhmälle: Tartten läppärin ja megan. Mitens tartteeko mapin ja muuta? :oops:
MAPpi tulee Megassa mukana. Sytkä tarttee pari muokkausta perusversion kytkentöihin.
Alkaa kiinnostaa vaan enemmän ja enemmän ;) Niin sen jonkun johdon irrotus että ennakko on kiinteä?
Irtonaista EDIS modulia käytettäessä EDIS antaa vakio 10° jos sille ei muuta kerrota. Tosin mielestäni hukkakipinän ohjaus suoraan ilman EDIS:tä on parempi vaihtoehto.

http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... _Index.htm
tuosta vaan lukemaan, löytynee kaikki tarvittava tieto.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Marraskuu 13. 16:54:08 2008

Tinde kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:
Alkaa kiinnostaa vaan enemmän ja enemmän ;) Niin sen jonkun johdon irrotus että ennakko on kiinteä?
Irtonaista EDIS modulia käytettäessä EDIS antaa vakio 10° jos sille ei muuta kerrota. Tosin mielestäni hukkakipinän ohjaus suoraan ilman EDIS:tä on parempi vaihtoehto.

http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... _Index.htm
tuosta vaan lukemaan, löytynee kaikki tarvittava tieto.
Tarkotuksena saada kaikki toimimaan sekä vakio eculla että megalla... JOS ja kun tulee ongelmia voi vaihtaa vakio ecun takasin... Eli tarttisin vakio ecun liittimen kytkentäkaavion. Sillä pääsisin aika pitkälle, ainakin ymmärtääkseni :) Ilmeisesti pari johtoa ja letkua pitää vetää megalle lisää..?

Vai kannattaako vaan unohtaa koko juttu. :D
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja tezu » To Marraskuu 13. 17:04:36 2008

puliukk0 kirjoitti: Vai kannattaako vaan unohtaa koko juttu. :D
Pieni kunnianhimo vois olla jotakin. Mul on tossa jo ~400egenpalikat, jotka vaativat megan/vastaavan toimiakseen. Koko purkkia ei o viel ees hommattu. Voi ol kyl hankala projekti toteuttaa jos ei o kokemusta paljon ja auto pitäis ol kokoajan samalla käytössä. Sen takia varaankin hommaan aikaa ja rahaa. Viikonlopussa ei tule ku sählättyä
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Marraskuu 13. 17:07:48 2008

tezu kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti: Vai kannattaako vaan unohtaa koko juttu. :D
Pieni kunnianhimo vois olla jotakin. Mul on tossa jo ~400egenpalikat, jotka vaativat megan/vastaavan toimiakseen. Koko purkkia ei o viel ees hommattu. Voi ol kyl hankala projekti toteuttaa jos ei o kokemusta paljon ja auto pitäis ol kokoajan samalla käytössä. Sen takia varaankin hommaan aikaa ja rahaa. Viikonlopussa ei tule ku sählättyä
Niinhän se on... No eiköhän se siitä, pitää keksiä jotain että saa vakio ecun siihen varalle aina... Muuten ei tunnu edes kauhean mahdottomalta :O
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Tinde » To Marraskuu 13. 17:21:19 2008

puliukk0 kirjoitti: Vai kannattaako vaan unohtaa koko juttu. :D
Onnistuu se, itseasiassa mulla on Cortinassa tällainen asennus, paitsi että normaali lambda on korvattu laajakaistalla.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Marraskuu 13. 17:27:55 2008

Tinde kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti: Vai kannattaako vaan unohtaa koko juttu. :D
Onnistuu se, itseasiassa mulla on Cortinassa tällainen asennus, paitsi että normaali lambda on korvattu laajakaistalla.
Okei. Kiva kuulla et joku on tehnyt niinkun ite vähän ajatellu. :wink:

Onkos Fordin TISsin lataus keikka vai mistä tommosen ecun kytkentäkaavion vois löytää?

EDIT: Autodatasta löyty :)
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja wekku » To Marraskuu 13. 19:02:39 2008

Jenkkilästähän on saatavilla sovitekikkula jolla saa megan suoraan orkkis johtosarjaan kiinni.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Marraskuu 13. 19:06:53 2008

wekku kirjoitti:Jenkkilästähän on saatavilla sovitekikkula jolla saa megan suoraan orkkis johtosarjaan kiinni.
Ai prkl... Sekin ois ihan jees... Mutta tehdään ite kun ecukin jo tulossa.

EDIT: AHAA, tarttis kuitenkin tosta ecusta sen liittimen... Hmmm. Vois hommata tommosen adapter kitin. :P Tartteeks ton välijohdon olla just toi 70dollarin relay cable? :lol:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja wekku » To Marraskuu 13. 21:13:11 2008

puliukk0 kirjoitti:
wekku kirjoitti:Jenkkilästähän on saatavilla sovitekikkula jolla saa megan suoraan orkkis johtosarjaan kiinni.
Ai prkl... Sekin ois ihan jees... Mutta tehdään ite kun ecukin jo tulossa.

EDIT: AHAA, tarttis kuitenkin tosta ecusta sen liittimen... Hmmm. Vois hommata tommosen adapter kitin. :P Tartteeks ton välijohdon olla just toi 70dollarin relay cable? :lol:
Joo, eli ECU:n liitin pitää olla omasta takaa..
Ei se palikka noin kallis ollu, finsquirin sivulta sain vinkin tohon palikkaan.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82


wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja wekku » To Marraskuu 13. 22:01:14 2008

Oliko tuo muka noin kallis?? :D
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Tinde » Pe Marraskuu 14. 18:00:05 2008

wekku kirjoitti:
Oliko tuo muka noin kallis?? :D
Noita/vastaavia taisi joku jantteri myydä msextra foorumilla, oliskohan sillä ollut halvempi hinta?

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja _P_ » Pe Marraskuu 14. 20:41:16 2008

sesse kirjoitti:Oiskos jollain vinkkiä mikä voi olla kun kylmiltään lyö koneen käyntiin niin starttauksen jälkeen käy vaan ehkä sekunnin tai kaks ja sit sammuu, kaasua jos antaa niin sammuu viimestään. Sitten ehkä viides käynnistysyritys niin jää käyntiin ja käy sen jälkeen ihan loistavasti. Nyt sitten kun sen on kunnolla saanu käyntiin niin sit se lähtee aina kun palmun alta, kunnes taas seuraavana päivänä ei mihinkään. Mistähän tämä vois johtua.
Tämä siis 17c hallissa joten ei ''kylmyyden'' pitäis vaikuttaa. Tokkona menis jonnekin ''afterstart enrichmenttiin'' tms. Seosmittarikin muistaakseni näyttää pirun laihaa tosin sen nyt voi todeta siitäkin kun sammuu heti kun antaa kaasua.
Bensaa vaan enemmän, kylmänä kone vaatii aika paljon bensaa että käy, varsinkin ensimmäiset sekunnit. Afterstarttia suuremmalle niin että pysyy käynnissä eka startista koskematta kaasuun tai muuhun. Afterstart valikossa on myös muita hienosäätöjä joilla sen saa paremmin käymään kun kylmänä käynnistää, kannattaa kokeilla sitten kun se perus afterstart taulukko on kohtuu hyvä. Ainakin itse huomannut että varsinkin vähän ennen 0C ja sen alle alkaa vaatimaan huomattavasti enemmän vielä bensaa mitä esim. +15 astetta.

Kun se on kunnossa niin säätämään kiihdytysrikastusten kylmärikastuksia että toimii kylmänä kuten lämpöisenä kaasua painettaessa. Tosin kiihdytysrikastusten olisi syytä olla kohillaan lämpöisenä, muutenhan on noita rikastusten rikastuksia turha vielä suuremmin säätää.

fiesta boy
Viestit: 886
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
Paikkakunta: Pori

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja fiesta boy » La Marraskuu 22. 12:40:44 2008

fiesta boy kirjoitti:juu, partcolta ostettu sarja. Olisko kellää mitää veikkauksii,mistä vois johtuu?

Nonii, nyt selvis tämäkin todennäkösesti, megan virtajohto oli tulipellin läheisyydestä hinkannut runkoon kiinni :D No olipa hyötyy alkaa vesiletkuja muuttelemaan, tulipa tämäkin samalla huomattua :wink:

fiesta boy
Viestit: 886
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
Paikkakunta: Pori

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja fiesta boy » Su Joulukuu 28. 1:09:02 2008

Mites te ootte saanut kierroslukumittarin pelaamaan? Koitin tosta ediksen signaali piuhasta,mikä on vissiin tarkotettu kierroslukumittariin, ottaa ja ei näyttänyt mitään :o

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Tinde » Su Joulukuu 28. 9:53:01 2008

http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... m#tachoout

Mulla toisen laitteen mittari toimii tuolla ekalla kytkennällä, toinen taas puolasta zener diodeilla.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja sesse » Su Joulukuu 28. 11:20:27 2008

fiesta boy kirjoitti:Mites te ootte saanut kierroslukumittarin pelaamaan? Koitin tosta ediksen signaali piuhasta,mikä on vissiin tarkotettu kierroslukumittariin, ottaa ja ei näyttänyt mitään :o
Eli siis koitit pinnistä 11 [CTO (clean tach out)] Siitä ainakin mulla rupes autogaugen kiekkamittari pelaamaan. Muistaakseni jotkut on epähuomiossa koittanu tuota tietoo ottaa pinnistä 2 jollon se luonnollisesti ei toimi. Siitä kakkosesta saa hyvin siirrettyä sen liittimen sinne 11sta jossa ainakaan mulla ei ollu kun pelkkä tulppa alkujaan.

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja wekku » Su Joulukuu 28. 12:15:13 2008

Saat sit sesse tulla mua jeesaan kun menee hermot tohon KE-jettiin ja päätän laittaa efin :burn
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja sesse » Su Joulukuu 28. 12:23:51 2008

wekku kirjoitti:Saat sit sesse tulla mua jeesaan kun menee hermot tohon KE-jettiin ja päätän laittaa efin :burn
No mikäjottei :wink:
Voisin muuten tulla tuos yhen pintaan pyörähtää jos soppii?

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja wekku » Su Joulukuu 28. 12:40:00 2008

sesse kirjoitti:
wekku kirjoitti:Saat sit sesse tulla mua jeesaan kun menee hermot tohon KE-jettiin ja päätän laittaa efin :burn
No mikäjottei :wink:
Voisin muuten tulla tuos yhen pintaan pyörähtää jos soppii?
Juu, eikun tere tulemast..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja sesse » Su Tammikuu 11. 12:49:19 2009

Mitenkähän paljon ois suurinpiirtein sopiva sytkäennakko tyhjäkäynnillä tuommoseen ohc koneeseen? Tai mitä se mahtaa ihan vakiona olla alipaineletku kiinnitettynä. Muutenkin jos ois turboOhcn sytkäkarttoja niin ottaisin niitä mielelläni vastaan. Mä oon parin eri kartan pohjalta tehny semmosen ''keskiarvokartan'' ja sillä nyt ajellu ja tuntuis pelaavan ihan ok mut tuntus et ainakin alipainealueella sais olla viel paljon paljon enemmän ennakoita. Kokemuksia kokemuksia??

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja wekku » Su Tammikuu 11. 15:32:12 2009

OHC:n vakio sytkäennakko ilman alipainetta on 12 ast.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja sesse » Su Tammikuu 11. 18:34:42 2009

wekku kirjoitti:OHC:n vakio sytkäennakko ilman alipainetta on 12 ast.
Jep jep, mutta paljonkohan se mahtaa olla normitilassa jollon se letku on kiinni? Eli mitä siellä todellisuudessa on ennakoita vakiona :-s

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja wekku » Su Tammikuu 11. 19:39:55 2009

sesse kirjoitti:
wekku kirjoitti:OHC:n vakio sytkäennakko ilman alipainetta on 12 ast.
Jep jep, mutta paljonkohan se mahtaa olla normitilassa jollon se letku on kiinni? Eli mitä siellä todellisuudessa on ennakoita vakiona :-s
En kyll tähän hätään muista mitä joskus mittasin, mutta sehän taas riippuu tyhjäkäynti kierroksista ja monesta muusta tekijästä.

Siihen alipaineen muutokseen ei hirmu paljona tarvita.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Tammikuu 11. 20:21:39 2009

wekku kirjoitti:OHC:n vakio sytkäennakko ilman alipainetta on 12 ast.
Itse ja muutama muutkin on käyttänyt cossun ruiskua ohc:n kanssa ja niissä on tyhjäkäynnillä käytetty noin 25-30 ennakoita,siitä sitten lastun määräämät ennakot ylöspäin.
Jostain löytyi noita cossun sytkä karttoja joista voisi katsoa ohjeellisia arvoja + 10-15 astetta ohc:tä varten
Niillä ainakin itsellä aina toiminut 1,5b asti ilman nakutusta kaikissa 4 versiossa(parhaassa 2,3b hetkellisesti 4500rmp kohtaana asti ennen hölläämistä :-s ).
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ke Tammikuu 21. 21:35:40 2009

Megasquirt värkkäilyä pitkästä aikaa. Jostain syystä mönkkärin rpm signaali heittelee todella paljon (ei sytkänohjausta), sattuuko kukaan muistaan äkkiseltään minkälaisilla kikoilla tuota pystyi korjaileen? Startissa siis vaeltelee todella karkeasti välillä 300-2000rpm
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

jnd
Viestit: 205
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja jnd » Pe Tammikuu 23. 10:45:47 2009

Mites tos boa:ssa kun yhellä sivulla oli mega suorasytytykselle ja ilman niin mimmonen tohon boaan käy helpoiten ja mites toi automaatti kun sehä oli ecun ohjaama?.. Tarkotushan on vaihtaa manuaali myöhemmin

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja fsohc » Pe Tammikuu 23. 11:45:47 2009

Eikös boa koneessakin käytetä edis6 sytkää? Silloin järkevin vaihtoehto luonnollisesti
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... l.htm#edis

Automaatinohjauksista ei ole kyllä mitään käsitystä.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Pe Tammikuu 23. 14:57:12 2009

pystyykö mega ohjaamaan kahdeksaa tulppaa neloskoneessa?? mites edis? saako sen ohjaamaan kahta suorasyttypuolaa tai osaako mega ohjata kahta edis4:sta??

mulla on siis twinspark kansi, alkuperäiset suorasytkäpuolat ja ohjainyksikkö, osaako mega ohjata sitä??(täytyy eka kattoa mikä se on)
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja wekku » Pe Tammikuu 23. 15:09:48 2009

Rahtinalle kirjoitti:pystyykö mega ohjaamaan kahdeksaa tulppaa neloskoneessa?? mites edis? saako sen ohjaamaan kahta suorasyttypuolaa tai osaako mega ohjata kahta edis4:sta??

mulla on siis twinspark kansi, alkuperäiset suorasytkäpuolat ja ohjainyksikkö, osaako mega ohjata sitä??(täytyy eka kattoa mikä se on)
Onko rangerin kansi?
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Pe Tammikuu 23. 15:10:46 2009

wekku kirjoitti:
Rahtinalle kirjoitti:pystyykö mega ohjaamaan kahdeksaa tulppaa neloskoneessa?? mites edis? saako sen ohjaamaan kahta suorasyttypuolaa tai osaako mega ohjata kahta edis4:sta??

mulla on siis twinspark kansi, alkuperäiset suorasytkäpuolat ja ohjainyksikkö, osaako mega ohjata sitä??(täytyy eka kattoa mikä se on)
Onko rangerin kansi?
eiku mustangin.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja jeddah » Pe Tammikuu 23. 15:15:11 2009

Rahtinalle kirjoitti:pystyykö mega ohjaamaan kahdeksaa tulppaa neloskoneessa?? mites edis? saako sen ohjaamaan kahta suorasyttypuolaa tai osaako mega ohjata kahta edis4:sta??

mulla on siis twinspark kansi, alkuperäiset suorasytkäpuolat ja ohjainyksikkö, osaako mega ohjata sitä??(täytyy eka kattoa mikä se on)
Eipä siitä kai tarvitse kuin haaroittaa sytkäyksiköiden ohjaussignaali tai vaihtoehtoisesti puolan miinus, miten se lie alunperin toteutettukaan? Ellet sitten halua jostain perin omituisesta syystä saman pytyn tulppia sytyttämään eri aikaan, sitten menee hankalammaksi...

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Pe Tammikuu 23. 15:22:46 2009

jeddah kirjoitti:
Rahtinalle kirjoitti:pystyykö mega ohjaamaan kahdeksaa tulppaa neloskoneessa?? mites edis? saako sen ohjaamaan kahta suorasyttypuolaa tai osaako mega ohjata kahta edis4:sta??

mulla on siis twinspark kansi, alkuperäiset suorasytkäpuolat ja ohjainyksikkö, osaako mega ohjata sitä??(täytyy eka kattoa mikä se on)
Eipä siitä kai tarvitse kuin haaroittaa sytkäyksiköiden ohjaussignaali tai vaihtoehtoisesti puolan miinus, miten se lie alunperin toteutettukaan? Ellet sitten halua jostain perin omituisesta syystä saman pytyn tulppia sytyttämään eri aikaan, sitten menee hankalammaksi...
juu sitä hain että saako sen vaan haarotettua ilman ongelmia.
tarvii kyllä selvittää että mikä sytkäohjain siellä alunperin on, jos sais suoraan sillä pelittää.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja wekku » Pe Tammikuu 23. 16:35:24 2009

Rahtinalle kirjoitti:
wekku kirjoitti:
Rahtinalle kirjoitti:pystyykö mega ohjaamaan kahdeksaa tulppaa neloskoneessa?? mites edis? saako sen ohjaamaan kahta suorasyttypuolaa tai osaako mega ohjata kahta edis4:sta??

mulla on siis twinspark kansi, alkuperäiset suorasytkäpuolat ja ohjainyksikkö, osaako mega ohjata sitä??(täytyy eka kattoa mikä se on)
Onko rangerin kansi?
eiku mustangin.
Sama kone..

Elä sano moutinelle :wink:
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Pe Tammikuu 23. 19:16:48 2009

Uusimmat villitykset löytyy tolta: http://www.finsquirt.net/
Tolla oli puhetta syksyllä et 12-mäntäsen koneen pystyy ohjaamaan...
Eiköhän tuo 2*4 ole jo vanhakin juttu??? Mutta ei varmaan onnistu millään ekoilla b&w:llä Miks et laita suoraan 1*8?
Ja sama osote mistä löytyy todella asian tietävää apua. Kuten jos foortiin tulee ongelma, varmaan kysyt eka täält :green:
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

jnd
Viestit: 205
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja jnd » La Tammikuu 24. 1:17:23 2009

fsohc kirjoitti:Eikös boa koneessakin käytetä edis6 sytkää? Silloin järkevin vaihtoehto luonnollisesti
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... l.htm#edis

Automaatinohjauksista ei ole kyllä mitään käsitystä.
elikkä edis6 on suorasytkä .. miten ms 2.2 ja 3 eroaa toisistaan? 2.2:n sarjan näyttäs saavan partcosta 160€:lla

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja sesse » Su Huhtikuu 5. 18:55:51 2009

Mikähän mahtaa olla kun en saa tuota lähtörajotinta pelittää, nappia kun painaa niin megatunessa muuttuu lauchi vihreeks(vai miten se oli, mut kuitenkin jotain tapahtuu) eli nappi toimii, asetuksetkin on perushyvät mutta kierrokset toppaa aina vasta varsinaiseen rajottimeen 6000rpm :x Vähän kaikkee kokeiltu mut mikään ei auta. Niin oisko jollain jotain vinkkiä.


Sit semmonen kun ei meinaa saada tyhjäkäyntipäästöjä kohilleen. kierrokset vajaa tonni seosmittari näyttää 12.5 käy hyvin mutta CO on jotain 6+ kun on liian rikkaalla. Jos säätää yli 13.5 jossa sais päästöt niin rupee sit käynti humppaa niin ettei sieltäkään lappua saa. Miten sen sais käymään siististi. Suuttimet 378cc joten ei pitäs vissiin nekään liian suuret olla etteikö sen takia kävis :roll:

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja VesQ » Su Huhtikuu 5. 19:24:17 2009

Jos nokka ei ole mikään hurja niin pitäisi saada käymään ihan ok. Itsellä menee noin 900-1000rpm tyhjäkäynti siinä 14-14.5 ihan tasaseen ja tarvittaessa laihemmallakin. Nokkana Burtonin 134 ja suuttimet 440cc. Ennakko pyörii siinä 12 pintaan noin suunnilleen.

Auttoi myös pikkasen kun teki sytkään sellaisen kuopan siihen paikkeille missä haluaa tyhjäkäynnin pysyvän eli vaikka niin että 500rpm 14ast, 800rpm 10ast 1000rpm 12 1200rpm 14 jne, eli kun tippuu käynti niin saa enemmän ennakkoa ja jaksaa taas nostaa jengaa. Samoin kun tekee seokselle eli paksummalle siihen tyhjäk. kierroksiin ja ohuempaa ympärille niin pelaa suht ok. Hirmuista hakemista kylläkin mutta kun jaksaa hieroa.

Jonkunlainen tyhjäkäynti-ohituskanava-venttiili olisi hyvä, suoraan läpästä säätämällä on aika karkeaa ja heittelee kuun asennosta johtuen paljonkin

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja sesse » Su Huhtikuu 5. 19:56:43 2009

Täs rupesin muistelee niin mul tais tyhjäkäyntiennakot olla jotain 25ast, se varmaan vaikuttaa aikapaljon jos on liian aikasella. Hitto tuli näköjään pien ajatuskatkos sillon kun noita ennakoitakin näppäilin :oops: Jees pitääpäs koittaa tiistaina töittenjälkeen uudestaan säädellä, viimeks ei ollu hirveesti aikaa niin jäi sit homma kesken.
Ja on mul siin tuo foordin oma tyhjäkäyntivena mut se on lämpösellä koneella pois käytöstä, mut tiistaina kun on aikaa niin vois vaikka tuotakin testailla jos sen jättäs säätämään myös lämpösellä vähän tyhjäkäyntiä :wink:
Kiitoksia vastauksesta 8)

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ma Huhtikuu 6. 11:36:35 2009

No tietysti joo, jossain oli juttua niin joku ihmetteli että miten niitä koneita viittii edes käyttää alle 20ast ennakoilla, eli oli käytössä jotain 20 luokkaa ja heti siitä ylöspäin
mentiin jo johonkin 30ast eli kai se niilläkin pelaa. Itse tosin huomasin että käy se isommillakin ennakoilla ihan hyvin mutta vähän tulee sellanen epävakaa ja tuntuu
että saa sammumaan esim lähdettäessä tosi helposti eli pienemmällä ennakolla enempi vääntöä, kai

Isomalla ennakolla palaa vähemmän ainetta eli kun ennakkoa tiputtaa niin joutuu rikastamaan jonnin verran että pysyy samassa ja jos nostaa ennakkoa ja bensa pysyy samassa niin alkaa nostaa tyhjäkäyntikierroksia aika paljon kunnes laskee seosta kevyemmäksi

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja sesse » Ma Huhtikuu 6. 16:37:54 2009

Okok, kiitos vinkeistä. Pittää kohta lähtee hakee sierra ja huomenissa koittaa säädellä päästöjä ihan ajan kanssa :wink:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Huhtikuu 7. 10:59:18 2009

Mainitaas nyt niillekin jotka ei kehitystä seuraa, että Mega MS-II:seen on saatavissa täyssekventiaalinen firmware. Eli yksi ruiskutus per neljä tahtia, ruikutuksen alku-, loppu- tai keskihetken pystyy säätämään haluamakseen ja sylinterikohtaiset trimmit voi asettaa.

Ei toimi täyssekventiaalisena kuin nelisylinteriseen asti. = neljä suutinlähtöä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja sesse » Ti Huhtikuu 7. 11:17:40 2009

Huomasin tuossa eilen kun vähän tyhjäkäyntiä säätelin niin kun imuilman lämmöt oli 20-30c kun auto oli ollu paikallaan jonkin aikaa niin sillon sai seokset helposti sinne 14-15.5 ja auto kävi siististi. sit kun ajoin vähän matkaa ja lämmöt tippu 5c niin tyhjäkäynti rupes taas humppaamaan. Nooh pitää käytellä konttorin pihassa senaikaa et imulämmmöt nousee niin eiköhän sen lapun sieltä saa. Kun perkeleet mittaa päästöt vaikka mulla ois omakin lappu näyttää..
Kumman paljon vaan tuo imulämpö vaikuttaa käyntiin, vaikka eihän sen kait pitäs kun eikös se senkin perusteella noita seoksia laske :roll:
5c niin piti kartassa olla luku 37% et kävi siististi ja seos jotain 12.5. kun oli +20c niin riitti 33% ja seokset oli sen 14.7 +- 0.5...

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Huhtikuu 7. 16:06:03 2009

JesseT kirjoitti:Mainitaas nyt niillekin jotka ei kehitystä seuraa, että Mega MS-II:seen on saatavissa täyssekventiaalinen firmware. Eli yksi ruiskutus per neljä tahtia, ruikutuksen alku-, loppu- tai keskihetken pystyy säätämään haluamakseen ja sylinterikohtaiset trimmit voi asettaa.

Ei toimi täyssekventiaalisena kuin nelisylinteriseen asti. = neljä suutinlähtöä.
Tuo pitää kokeilla jossain välin itsellekkin, kunhan tulee kunnon dokumentointi tuosta. Pitää varmaan tilata suutinohjaimet jo valmiiksi.

Edit: Uskomatonta, että jollekkin foorumille tulee kirjoitettua 1000 viestiä!!! En ikinä uskonut tuon olevan mahdollista!! :green: :cha
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja sesse » Ti Huhtikuu 7. 20:37:45 2009

Jep no sain tänään taas pirun hyvät päästöt siitä CO 1.7 HC 170 O2 1.5. Nooh auto oli reilun tunnin nosturilla niin huh huh, tyhjäkäynnillä seokset 17-18:1een. Eikä tasaantunu vaikka kuinka käytti yms. Ei hitto menee järki. Nooh pitää näppäillä läppärin kanssa konttorin pihassa seokset kohilleen niin jos se siitä. Missään muualla en tuu kyl noita säätöjä käyttämään kun ei tunnu todellakaan toimivan. Kun säätäätyhjäkäynnin sinne 13:1pintaan niin se käy stanan hyvin tilanteessa kun tilanteessa. Ihme juttuja :-s

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ma Huhtikuu 13. 4:51:35 2009

miten on jos on ohc vedenlämpöanturi niin tuleeko cossun anturissa eri signaali?

miten muu anturit?

ku mun megassa on kaikki ohc anturit ja ne ei mee cossuun mitenkän aattelin vaihtaa cossun anturit niin joudunko ohjelmoimaan arvot uusiks?
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Huhtikuu 13. 11:30:16 2009

VesQ kirjoitti:No tietysti joo, jossain oli juttua niin joku ihmetteli että miten niitä koneita viittii edes käyttää alle 20ast ennakoilla, eli oli käytössä jotain 20 luokkaa ja heti siitä ylöspäin
mentiin jo johonkin 30ast eli kai se niilläkin pelaa. Itse tosin huomasin että käy se isommillakin ennakoilla ihan hyvin mutta vähän tulee sellanen epävakaa ja tuntuu
että saa sammumaan esim lähdettäessä tosi helposti eli pienemmällä ennakolla enempi vääntöä, kai

Isomalla ennakolla palaa vähemmän ainetta eli kun ennakkoa tiputtaa niin joutuu rikastamaan jonnin verran että pysyy samassa ja jos nostaa ennakkoa ja bensa pysyy samassa niin alkaa nostaa tyhjäkäyntikierroksia aika paljon kunnes laskee seosta kevyemmäksi
HC ja O2 nousee kun nostat ennakkoa.
Jäsen #606

fiesta boy
Viestit: 886
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
Paikkakunta: Pori

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja fiesta boy » Ti Huhtikuu 14. 22:18:53 2009

Olis tossa kasattavana yks mega, ja se tulee ladaan jossa ladan oma suorasytkä, minkä moiset sytytys muutokset tarvii lautaan tehdä, vai meneekö noilla fordin edis jutuilla? :o

Vastaa Viestiin