altakseen lukkoa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
altakseen lukkoa
Olisi ajankohtaista tilata itselle lukkoa kun tuo punnan kurssi alkaa olla kohdalla, mutta en vielä tiedä kumman ottais
vaihtehtoina on tranx
http://cgi.ebay.co.uk/tranx-atlas-lsd-l ... 14002r1988
tai zf
https://www.burtonpower.com/product_main.aspx?home.aspx
Ajattelin kin kysäistä etta onko porukalla kokemusta noista tai lähinnä onko noissa eroja toisiinsa nähden ja jos on niin millaisia, miten toimii moottorijarruttaessa lukitsee/lukitsee kevyesti/vapaa? yms.
Tranx ilmoittaa ramppikulmiksi 45/45 ja kaksi eri esijännitystä mites näiden merkitys jos ottaa tuolla rajummalla esijännityksellä onko perä jo liian tiukka kadulla ajettavaksi.
Onkohan noista zf ramppikulmista ja esijännityksistä valittavana eri vaihtoehtoja ja onko niistä tietoa?
hintaeroa noilla nyt ei niin paljoa ole joten sillä ei oo merkitystä.
mites noi putkat jotka noita myy onko homma toiminut?
Onko isojen atlaksien laakereilla eroa eri perä tyypessä lähinnä taunus akseli vs eskort?
vaihtehtoina on tranx
http://cgi.ebay.co.uk/tranx-atlas-lsd-l ... 14002r1988
tai zf
https://www.burtonpower.com/product_main.aspx?home.aspx
Ajattelin kin kysäistä etta onko porukalla kokemusta noista tai lähinnä onko noissa eroja toisiinsa nähden ja jos on niin millaisia, miten toimii moottorijarruttaessa lukitsee/lukitsee kevyesti/vapaa? yms.
Tranx ilmoittaa ramppikulmiksi 45/45 ja kaksi eri esijännitystä mites näiden merkitys jos ottaa tuolla rajummalla esijännityksellä onko perä jo liian tiukka kadulla ajettavaksi.
Onkohan noista zf ramppikulmista ja esijännityksistä valittavana eri vaihtoehtoja ja onko niistä tietoa?
hintaeroa noilla nyt ei niin paljoa ole joten sillä ei oo merkitystä.
mites noi putkat jotka noita myy onko homma toiminut?
Onko isojen atlaksien laakereilla eroa eri perä tyypessä lähinnä taunus akseli vs eskort?
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
Re: altakseen lukkoa
Itse itselleni vastaten löysin googlella zf ramppikulmat 45/45 eli samat kuin tranx. Zf on myös saatavana motorsport versiona 30/30 kulmilla hinnasta ei tietoa. En löytänyt zf esijännityksestä mitään.
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Re: altakseen lukkoa
Tämä ns 45% versio ZF lukosta on eri levysarjalla kuin 75% Motorsport. Kitkalevyjä taisi olla 2 enempi, ja löysemmässä esijännitys jää tuohon 5-6kg maailmaan. Toisella levysarjalla ja sopivasti shimmaamalla saadaan 10-15kg esijännää. 10kg yleinen rallikäytössä ja pelittää kyllä kadullakin.
Kun shimmaa ja kasaa lukkoa öljyllä niin esijännitys saa olla pari kiloo yli kun se tuppaa asettumaan hetken ajon jälkeen matalemmalle.
Laakerit on isoissa samat.
Seuraavaksi joku kysyy et miten mitataan esijännä. Tunkilla pyörä ylös ja pois ja mahdollinen jarrurumpu/satula pois ja T-väännin pulttien väliin ja momenttiavain kätöseen.
Tai jos lukko kädessä niin vetaria kiinni ja ruuvipenkkiin ja kääntelee momentilla.
Ramppikulmiin ei olla koskettu mutta toiset kovastikkin.
Tällästä joskus tehty.
Kun shimmaa ja kasaa lukkoa öljyllä niin esijännitys saa olla pari kiloo yli kun se tuppaa asettumaan hetken ajon jälkeen matalemmalle.
Laakerit on isoissa samat.
Seuraavaksi joku kysyy et miten mitataan esijännä. Tunkilla pyörä ylös ja pois ja mahdollinen jarrurumpu/satula pois ja T-väännin pulttien väliin ja momenttiavain kätöseen.
Tai jos lukko kädessä niin vetaria kiinni ja ruuvipenkkiin ja kääntelee momentilla.
Ramppikulmiin ei olla koskettu mutta toiset kovastikkin.
Tällästä joskus tehty.
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: Ma Joulukuu 24. 14:11:31 2001
Re: altakseen lukkoa
Omaan autoon kasasin tämän 8.5 kg:n esijännityksellä. Olisko tässä juuri tuo 30 asteen ramppikulma.
Kokemukset kaikin puolin positiivisia. Ei paukahtele eikä ääntele eikä väkerrä juurikaan vastaan jyrkissäkään käännöksissä ja mikä tärkeintä tuntuu pitävän hyvin.
Kokemukset kaikin puolin positiivisia. Ei paukahtele eikä ääntele eikä väkerrä juurikaan vastaan jyrkissäkään käännöksissä ja mikä tärkeintä tuntuu pitävän hyvin.
Jäsen #72
Keep the Legend Alive
Keep the Legend Alive
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: altakseen lukkoa vakio vai kisa
vakio vai kisalukko säretään ensin ne vakiot vetarit.
hyvä lukko varmaan toi zf sitähän ne ennen sinne laitto.
tilatkaa Gr.4 lukko saa sitten laittaa paksummat vetarit orkisten tilalle.
itse nähny tuon vakio ja gr.4 vetarin boorin vahvuuden eron on sitten kuin yö ja päivä.
meinaan vaan kun jos lukko pitää mut vetari ei kestä. ja taas ostetaan kallista uutta lukkoa jne.
tosin itse ajelen viellä enkulla.
kyllä kai kaikilla oli tiedossa että vakio ja Gr.4 iso atlas lukko on kaksi eri asiaa.
jos se vatasella kesti sutia asfaltilla lähes 300hv kestää se täällä eh....
hyvät pidot kaikille.
hyvä levylukko = hauska ajaa
hyvä lukko varmaan toi zf sitähän ne ennen sinne laitto.
tilatkaa Gr.4 lukko saa sitten laittaa paksummat vetarit orkisten tilalle.
itse nähny tuon vakio ja gr.4 vetarin boorin vahvuuden eron on sitten kuin yö ja päivä.
meinaan vaan kun jos lukko pitää mut vetari ei kestä. ja taas ostetaan kallista uutta lukkoa jne.
tosin itse ajelen viellä enkulla.
kyllä kai kaikilla oli tiedossa että vakio ja Gr.4 iso atlas lukko on kaksi eri asiaa.
jos se vatasella kesti sutia asfaltilla lähes 300hv kestää se täällä eh....
hyvät pidot kaikille.
hyvä levylukko = hauska ajaa
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Re: altakseen lukkoa vakio vai kisa
Hieman tarkennan tätä vakio ja gr4 lukkojuttua. Itse teräskasetti on kaikissa sama mutta tasauspyörästön poskirattaat joihin vetarit tökätään vain vaihdetaan ja motorsport levysetti niin siittä tullee "gr4", ei ole muuta taikaa. Gr4 lukon/vetarinspoori on huomattavasti vakioo paksumpi.Fomococars kirjoitti:vakio vai kisalukko säretään ensin ne vakiot vetarit.
hyvä lukko varmaan toi zf sitähän ne ennen sinne laitto.
tilatkaa Gr.4 lukko saa sitten laittaa paksummat vetarit orkisten tilalle.
itse nähny tuon vakio ja gr.4 vetarin boorin vahvuuden eron on sitten kuin yö ja päivä.
meinaan vaan kun jos lukko pitää mut vetari ei kestä. ja taas ostetaan kallista uutta lukkoa jne.
tosin itse ajelen viellä enkulla.
kyllä kai kaikilla oli tiedossa että vakio ja Gr.4 iso atlas lukko on kaksi eri asiaa.
jos se vatasella kesti sutia asfaltilla lähes 300hv kestää se täällä eh....
hyvät pidot kaikille.
hyvä levylukko = hauska ajaa
Gr4 vetarilla ja navalla ei mitään tekemistä vakion kanssa.
Vatasen liki 300hv en myöskään tiedä, mutta raitaa jätti.
-
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
Re: altakseen lukkoa
Taunuksessa ongelmana että sinne ei suoraan saa noita gr.4 booreilla olevia vetareita vaan tarvis teettää ja taas lisää €.
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 19:49:22 2007
Re: altakseen lukkoa
itse ostin kunnollisen teräskuorisen lukon sf-pyörästä,markka aikana se oli 4500mk kannattaa varmaan sieltä kysellä.
-
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
Re: altakseen lukkoa
nykyään niiden hinta on "vähän" pompsahtanut, hinta taitaa olla tällä hetkellä 1500e paikkeilla. reilu vuosi sitten niitä otettiin kimppatilauksena, hinta laski vähän. itellä oottaa inspiraatiota volvon akseliin tarkoitettu käyttämätön lukko komerossa..toyota kirjoitti:itse ostin kunnollisen teräskuorisen lukon sf-pyörästä,markka aikana se oli 4500mk kannattaa varmaan sieltä kysellä.
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: altakseen lukkoa
oletetaan että iso-atlas escort/capri akseli
onkos tietoa tai osia jos tuollaisen mopo mallin iso-atlas lukkon muuttaa Gr.4 malliseksi.
mitä muutos paketti maksaa uutena levypakka ja boorit.
vetari hintoja gr.4 lontoo /paikalliset
Muistelen että Gr.4 vetari oli laakeroitu ns. kelluvaksi jos vetari poikki pysyi rengas paikallaan.
esim. audi 80 etuveto taitaa vastaava laakerointi olla takana.
yhdessä audissa olin kyytissä mittarissä räväkät 270 ja takaratas alkaa vempottaa.
niin tietysti km mitä ajattelit.
laakeri hajoaa leikkaa kiinni rengas irti. mut harraste autolle 270 on piiiiiiiiiiiiitkä matka
onkos tietoa tai osia jos tuollaisen mopo mallin iso-atlas lukkon muuttaa Gr.4 malliseksi.
mitä muutos paketti maksaa uutena levypakka ja boorit.
vetari hintoja gr.4 lontoo /paikalliset
Muistelen että Gr.4 vetari oli laakeroitu ns. kelluvaksi jos vetari poikki pysyi rengas paikallaan.
esim. audi 80 etuveto taitaa vastaava laakerointi olla takana.
yhdessä audissa olin kyytissä mittarissä räväkät 270 ja takaratas alkaa vempottaa.
niin tietysti km mitä ajattelit.
laakeri hajoaa leikkaa kiinni rengas irti. mut harraste autolle 270 on piiiiiiiiiiiiitkä matka
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Re: altakseen lukkoa
lukko vaatii 18pooriset poskirattaat. tietenkin sen voi samalla päivittää jäykemmäksi lisäämällä gr4 jousilevyt sinne.
Luiro on noita uivia vetoakseli systeemäjä suomessa rakennellu. siltä löytyy varmaan myös ne 18pooriset rattaat.
rallydesigniltä ja burtonilta löytyy myös osat. (rattaat,levyt ja jousilevyt)
Luiro on noita uivia vetoakseli systeemäjä suomessa rakennellu. siltä löytyy varmaan myös ne 18pooriset rattaat.
rallydesigniltä ja burtonilta löytyy myös osat. (rattaat,levyt ja jousilevyt)
ford escort´79 tic
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: altakseen lukkoa
Tunnistaako noita 45% ja motorsport 75% toisistaan päälle päin, vai pitääkö alkaa momenttiavaimella väänteleen tms.?SHR kirjoitti:Tämä ns 45% versio ZF lukosta on eri levysarjalla kuin 75% Motorsport. Kitkalevyjä taisi olla 2 enempi, ja löysemmässä esijännitys jää tuohon 5-6kg maailmaan. Toisella levysarjalla ja sopivasti shimmaamalla saadaan 10-15kg esijännää. 10kg yleinen rallikäytössä ja pelittää kyllä kadullakin.
Kun shimmaa ja kasaa lukkoa öljyllä niin esijännitys saa olla pari kiloo yli kun se tuppaa asettumaan hetken ajon jälkeen matalemmalle.
Laakerit on isoissa samat.
Seuraavaksi joku kysyy et miten mitataan esijännä. Tunkilla pyörä ylös ja pois ja mahdollinen jarrurumpu/satula pois ja T-väännin pulttien väliin ja momenttiavain kätöseen.
Tai jos lukko kädessä niin vetaria kiinni ja ruuvipenkkiin ja kääntelee momentilla.
Ramppikulmiin ei olla koskettu mutta toiset kovastikkin.
Tällästä joskus tehty.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Re: altakseen lukkoa
tumppe kirjoitti:Tunnistaako noita 45% ja motorsport 75% toisistaan päälle päin, vai pitääkö alkaa momenttiavaimella väänteleen tms.?SHR kirjoitti:Tämä ns 45% versio ZF lukosta on eri levysarjalla kuin 75% Motorsport. Kitkalevyjä taisi olla 2 enempi, ja löysemmässä esijännitys jää tuohon 5-6kg maailmaan. Toisella levysarjalla ja sopivasti shimmaamalla saadaan 10-15kg esijännää. 10kg yleinen rallikäytössä ja pelittää kyllä kadullakin.
Kun shimmaa ja kasaa lukkoa öljyllä niin esijännitys saa olla pari kiloo yli kun se tuppaa asettumaan hetken ajon jälkeen matalemmalle.
Laakerit on isoissa samat.
Seuraavaksi joku kysyy et miten mitataan esijännä. Tunkilla pyörä ylös ja pois ja mahdollinen jarrurumpu/satula pois ja T-väännin pulttien väliin ja momenttiavain kätöseen.
Tai jos lukko kädessä niin vetaria kiinni ja ruuvipenkkiin ja kääntelee momentilla.
Ramppikulmiin ei olla koskettu mutta toiset kovastikkin.
Tällästä joskus tehty.
ei varmaan nää päälle päin jos ei sitten tuote numero kerro mitään. mut avaamalla sen näkee. itse en käytettyä lukkoa ostain ilman et pääsee näkeen sisälle. eli tiukemmassa on ne jousilevyt
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: La Kesäkuu 4. 16:39:33 2005
- Paikkakunta: Leppis
Re: altakseen lukkoa
Lukon sarjanumeron lopusta näkee ellei joku ole hiluja vaihtanut sisälle.Esim S45 tai S75. Motorsportti lukossa on myös tuo keskitappi tuollainen kulmikas. Normissa tietääkseni pyöreän mallinen. Joskus löysin netistä listan noista mahdollisista ramppikulmista ja niitä oli saatavana melkoinen määrä. Koitin nopeasti vilkaista mutta en sattunut enää samalle sivulle. En tiedä sitten että toimittavatko aina nuilla "vakio" kulmilla 45/45 ja 30/30. Kysymällä liikkestä tuo selviää varmaan parhaiten.
edit. http://www.tran-x.com/diffs/alsd.html Tuolla on eri ramppikulmilla mutta tran-x:n lukkoja
edit2. Lontton foorumeita lueskelin et ns. Caprin vakio lukko on tyyppiä S25.
edit. http://www.tran-x.com/diffs/alsd.html Tuolla on eri ramppikulmilla mutta tran-x:n lukkoja
edit2. Lontton foorumeita lueskelin et ns. Caprin vakio lukko on tyyppiä S25.
Ford Capri II
Ford Escort mk2
Ford Escort mk2