Wisecot+osanumero

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Wisecot+osanumero

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Lokakuu 26. 21:05:40 2007

Löytyyö keltään cossu sierran wisecon mäntä laatikoa koko esim. 91,6 tai 92mm josta näkis wisecon osanumeron(part number)

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Pe Lokakuu 26. 21:13:47 2007

voisko olla tällänen CA-E0099-8916 tällänen numero mulla wisecojen laatikossa.
Viimeksi muokannut adh, Pe Lokakuu 26. 21:16:25 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ford escort´79 tic

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » Pe Lokakuu 26. 21:15:32 2007

Jos löysin oikean numeron, niin mulla oli E00998916. (91.6mm)
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Lokakuu 26. 21:20:46 2007

Jasu kirjoitti:Jos löysin oikean numeron, niin mulla oli E00998916. (91.6mm)
Tämä oikea...

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Pe Lokakuu 26. 21:23:05 2007

osanumeron alla lukee us parts;ford cosworth;1586X3605

comp. ht. : 1.5860
bore:3.6050
CW 24 S627
102405/D/D/6236


siinä on kaikki numerot mitä laatikosta löytyy.

eikös nää cossun wisecojen laet ole koneistettu us partsin mitoilla? muistelin et täällä oli joskus juttua siitä.
ford escort´79 tic

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Lokakuu 27. 1:35:46 2007

Multa löytyy tarvittaessa 91,5mm mäntien numero, puristuskorkeus 35,5mm (133,5 kanki), 24mm tappi, n. 4mm venakolot, karkeahkosti mitattu kuppikoko :wink: 17-18cm3 syvyyttä 5,15mm.
Nämä on kyllä ns. mittatilausmännät saattaa olla vaikka suojatut, kuten Virtala kertoo turbo Wisecoidensa olevan eli näitä 22mm tapilla olevia laesta työstettäviä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Lokakuu 27. 11:27:51 2007

Tämmöiset tekstit mulla lukee 92mm laatikossa:

E00995546
US Parts - Finn AM OY
cust. po# 0117410
Compression ht. 1.586
Bore 3.622
10223DD/002 CW24 S627
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Su Lokakuu 28. 23:13:50 2007

Tallissa on yksi laatikko jossa saattaa olla nummero, 91.6mm siis

Ne on ainakin 4wd ? mitoilla eli palotila jotain ~15-20cc väliin, suht syvät venttiilikolot yms
http://s161.photobucket.com/albums/t234 ... Wiseco.jpg
http://s161.photobucket.com/albums/t234 ... Eaglet.jpg

Voin katsoa huomenissa jos muistan sitä laatikkoa

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Su Lokakuu 28. 23:26:00 2007

noiden 91,6mm numerot on jo tuolla ylempänä..

VesQ kirjoitti:Tallissa on yksi laatikko jossa saattaa olla nummero, 91.6mm siis

Ne on ainakin 4wd ? mitoilla eli palotila jotain ~15-20cc väliin, suht syvät venttiilikolot yms
http://s161.photobucket.com/albums/t234 ... Wiseco.jpg
http://s161.photobucket.com/albums/t234 ... Eaglet.jpg

Voin katsoa huomenissa jos muistan sitä laatikkoa
ford escort´79 tic

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Helmikuu 25. 1:23:10 2008

Onko näissä uspartsin Wisecoissa minkä kokoinen toi malja eli mitä tulee puristussuhteeksi, onko kukaan mittaillut? Onko lähempänä 2wd (8,4:1) vaiko 4wd (8,1(?):1)...?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Helmikuu 25. 1:49:34 2008

Ja ilmeisesti lohkoa joutuu hieman "tasohiomaan" (0,5mm) enemmän jotta mäntä tulee tasalle ?
Compression ht. 1.586
=40,3 (vakio 40,8 muistaakseen)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ma Helmikuu 25. 18:23:07 2008

Stefa kirjoitti:Onko näissä uspartsin Wisecoissa minkä kokoinen toi malja eli mitä tulee puristussuhteeksi, onko kukaan mittaillut? Onko lähempänä 2wd (8,4:1) vaiko 4wd (8,1(?):1)...?

eikös 4wd ja 2wd puristussuhde ole ilmoitettu 8:1
ford escort´79 tic

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Helmikuu 25. 18:45:00 2008

adh kirjoitti:
Stefa kirjoitti:Onko näissä uspartsin Wisecoissa minkä kokoinen toi malja eli mitä tulee puristussuhteeksi, onko kukaan mittaillut? Onko lähempänä 2wd (8,4:1) vaiko 4wd (8,1(?):1)...?

eikös 4wd ja 2wd puristussuhde ole ilmoitettu 8:1
Vakionahan se on sen 8:1 molemmissa.
Männäthän ei ole kuitenkaan samanlaisia.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Helmikuu 25. 23:53:10 2008

Ok, en tiiä taas mitä mielessä pyöri, mutta.... :D kiitos.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Helmikuu 26. 13:19:44 2008

Hyvännäköiset nuo Wisecot , venttiilikoloa ainakin riittää 8)

Minkälaiset nuo on verrattuna esim. CP . Niiden kotisivuilta en löytänyt kuin noihin jenkkeihin jotain mäntiä .
ex Jäsen #10

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Helmikuu 26. 17:01:22 2008

Wisecot hommattu 8)
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Elokuu 17. 23:42:16 2008

Mites onko noissa cossun wisecoissa mahdollisuutta madaltaa laenreunasta noin 1,5mm vai heikeneekö liikaa renkaan yläpuolelta ?
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

cossu wiceco 91,6 madallus

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ma Elokuu 18. 11:54:09 2008

cossu wiceco 91,6 madallus 2mm. 135hv männät lisäteho plussaa.

Pitäs riittää ainakin toivon niin koska nykyisen rojektikoneen mäntiä on madallettu 2mm(cossu wiseco us parts).


Mikäs on muuten tuommoisen wisecon männän palotila kun jos 2mm lastu otettu pois.

Syynä on 2wd 205 cossun lohkosta otettu pois 2mm.
Ex moottorin omistaja tietää kommentoida enemmän.

Moottori alunperin oli tulossa OHC kannelle. Nyt 2wd cosworth vakio kansi.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: cossu wiceco 91,6 madallus

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Elokuu 20. 23:43:11 2008

Fomococars kirjoitti:cossu wiceco 91,6 madallus 2mm. 135hv männät lisäteho plussaa.

Pitäs riittää ainakin toivon niin koska nykyisen rojektikoneen mäntiä on madallettu 2mm(cossu wiseco us parts).


Mikäs on muuten tuommoisen wisecon männän palotila kun jos 2mm lastu otettu pois.

Syynä on 2wd 205 cossun lohkosta otettu pois 2mm.
Ex moottorin omistaja tietää kommentoida enemmän.

Moottori alunperin oli tulossa OHC kannelle. Nyt 2wd cosworth vakio kansi.
Itsellä olisi tulossa ohc:n kannella ja lohkossa tehty liekkirenkaan urat. Jotenkin en luota "kovan" kannen kanssa että pitäisi kunnolla. Hieman samanlaista oli havaittavissa koneistamolla vierailun aikana.
Oikeastaan lähempänä 1mm olisi männän madallus itsellä. No täytyy udella viellä tarkemmin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re: cossu wiceco 91,6 madallus

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Elokuu 21. 1:56:41 2008

Aksu kirjoitti:
Fomococars kirjoitti:cossu wiceco 91,6 madallus 2mm. 135hv männät lisäteho plussaa.

Pitäs riittää ainakin toivon niin koska nykyisen rojektikoneen mäntiä on madallettu 2mm(cossu wiseco us parts).


Mikäs on muuten tuommoisen wisecon männän palotila kun jos 2mm lastu otettu pois.

Syynä on 2wd 205 cossun lohkosta otettu pois 2mm.
Ex moottorin omistaja tietää kommentoida enemmän.

Moottori alunperin oli tulossa OHC kannelle. Nyt 2wd cosworth vakio kansi.
Itsellä olisi tulossa ohc:n kannella ja lohkossa tehty liekkirenkaan urat. Jotenkin en luota "kovan" kannen kanssa että pitäisi kunnolla. Hieman samanlaista oli havaittavissa koneistamolla vierailun aikana.
Oikeastaan lähempänä 1mm olisi männän madallus itsellä. No täytyy udella viellä tarkemmin.
Anna mennä! Kerran täällä vaan eletään.... ja rikki se menee kuitenkin! nimim. nähdään varikolla ;)
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Wisecot+osanumero

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Tammikuu 13. 22:06:11 2009

Onkos kukaan mitannut noita us-partsin wisecoitten kupin kokoa ?
Jäi omista mittaamatta ennen lohkoon laittoa ja miettii pitäiskö kantta viellä käyttää konistamolla hieman höylättävänä.
Tuolla 20cc oletuksella jää hieman alhaiseksi puristukset mutta 17cc saattaisi jo mennäkin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Wisecot+osanumero

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Tammikuu 13. 23:03:40 2009

Kaverini mittas tollaset joskus ja 20 cm3 oli tulos.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Wisecot+osanumero

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Tammikuu 14. 10:11:33 2009

MikkoT kirjoitti:Kaverini mittas tollaset joskus ja 20 cm3 oli tulos.
saman sain myös ite....

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Re: cossu wiceco 91,6 madallus

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Tammikuu 14. 19:18:30 2009

Fomococars kirjoitti:cossu wiceco 91,6 madallus 2mm. 135hv männät lisäteho plussaa.

Pitäs riittää ainakin toivon niin koska nykyisen rojektikoneen mäntiä on madallettu 2mm(cossu wiseco us parts).


Mikäs on muuten tuommoisen wisecon männän palotila kun jos 2mm lastu otettu pois.

Syynä on 2wd 205 cossun lohkosta otettu pois 2mm.
Ex moottorin omistaja tietää kommentoida enemmän.

Moottori alunperin oli tulossa OHC kannelle. Nyt 2wd cosworth vakio kansi.
Mun muistikuvan (joka on aika hutera) mukaan lohkosta sipastiin kyllä vaan milli poies jotta saatiin männät dekin tasalle. Saatan kyllä muistaa väärin, mittaamallahan se selviäis.
Eipä se pikkasen korkeempi puristus mitään haittaa.

Mielestäni ne jäi alunperin kympin alle dekin sillon kun ne rojut Henalta ostin. Hämmästyttää kyllä tää muistin "menetys". :? :shock:

EDIT: 2mm otettiin lohkosta pois.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Wisecot+osanumero

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Tammikuu 15. 1:38:03 2009

THR kirjoitti:
MikkoT kirjoitti:Kaverini mittas tollaset joskus ja 20 cm3 oli tulos.
saman sain myös ite....
No sitten laitetaan kansi viellä palasiksi ja käytettävä hieman höylättävänä.
Tuskin 7,4:1 rutuilla hx35:sen kanssa saisi kovinkaan mukavan oloista veto,muulinputkun kylläkin, painetta kyllä sitten saisi tunkea senkin edestä ...
Nostetaan sinne 8 nurkille siis.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin