ford explorer ja cosworth 24v

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jnd
Viestit: 205
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008

ford explorer ja cosworth 24v

Viesti Kirjoittaja jnd » Ti Joulukuu 30. 23:02:33 2008

Oliko noissa mitä kaikkea samaa, esim kävikö 24v kannet tohon ei kai?.. entä ton laatikko scorpion koneen perään?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: ford explorer ja cosworth 24v

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Joulukuu 31. 9:58:43 2008

Explorerien koneitakin on kahden laisia. Vanhoja 160hp OHV koneita ja vuonna '97/'98 vaihtuneita 210hp OHC koneita. Yleensä tuosta uudemmasta on lähdetty tekemään.

Netissä on jossain se ruotsalaisen Scorpio-harrastajan projekti jossa naittaa tosiaan alakertaa ja kansia keskenään. Ford-Powerin foorumilla ainakin kirjoitteli nimimerkillä Tobbelainnen, kysele siltä.

Mitä muistelen oikein niin kannethan sopii suoraan, mutta mittasuhteiden aiheittamat heitot aiheutti ongelmia muissa toimielimissä. Öljypohja on leveämpi. Imusarjan aukot leveempänä kuin BOA:n plenumissa. Jakopää kaikista suurin ongelma. Ketjun mitta, reitittäminen, ohjaimet, kiristin ja kampiakselilla olevan rattaan ja hihnapyörän kiinnitys oikeaan kohtaan.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

jnd
Viestit: 205
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008

Re: ford explorer ja cosworth 24v

Viesti Kirjoittaja jnd » Ke Joulukuu 31. 11:58:24 2008

No se pitää sit unohtaa.. Olisi vaan kuullostanu hienolta joku 4 litranen 24v kone ja ehkä ahtimella

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Re: ford explorer ja cosworth 24v

Viesti Kirjoittaja jouni » Ke Joulukuu 31. 12:52:19 2008

Stroukkaa tuon 2.9:n 3.7:ksi 4.0:n kampuralla (vaatii hieman sovitusta). Nimimerkillä Ghiaman oli jossain vaiheessa stroukkisetti veiveineen ja mäntineen kaupankin.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: ford explorer ja cosworth 24v

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Tammikuu 4. 3:47:23 2009

Eiks se ottanu se 4.0 kampiakseli kiinni pyttyjen alapäihin?
Jäsen #606

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Re: ford explorer ja cosworth 24v

Viesti Kirjoittaja jouni » Su Tammikuu 4. 8:20:04 2009

Juu, niistäkin joutuu ottamaan tavaraa pois. Mutta noita ne on tehneet mm. briteissä vaikka huru mycket.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: ford explorer ja cosworth 24v

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Tammikuu 4. 10:15:48 2009

Ja esim. ameriikan moottoreissa pitää alkaa snurraamaan putkien reunoja, kun mennään vartti tuuma yli vakioiskujen. Monissa stroukki kiteissä tulee sapluunakin mukana tuohon. :D
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Vastaa Viestiin