Pakosarjan punoitus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Pakosarjan punoitus
Tuli koettua ikävä yllätys, kun kurkkasin iltahämärissä cossun konepellin alle. Vaikka olin pintakaasulla ajellut, niin oli silti pientä punoitusta pakosarjassa havaittavissa. Kone on juuri rempattu ja käy ihan ok nätisti ja tyhjäkäynti 850rpm. Ehkä vähän laiskan tuntuinen, mutta mitä muutakaan se voisi olla minimiahdoilla.
Voisko olla mahdollista, että sytytys on jotenkin myöhäisellä? Meinaan eikös boksin pitäs se säätää kohdalleen kuitenkin, samoin kuin seos kattivehkeen ollessa kyseessä. Vai voiko olla niin, että olen laittanut konetta kasatessa jakajan väärään asentoon suhteessa pyörijään? Eikö silloinkin boksi korjaa? Kovin pieleen en ole voinut sitä asentaa silti. Vaikka eipä sillä ei mulla mitään erikoistyökalua ollut mitä Workshop manualissa käytettiin.
Voisko olla mahdollista, että sytytys on jotenkin myöhäisellä? Meinaan eikös boksin pitäs se säätää kohdalleen kuitenkin, samoin kuin seos kattivehkeen ollessa kyseessä. Vai voiko olla niin, että olen laittanut konetta kasatessa jakajan väärään asentoon suhteessa pyörijään? Eikö silloinkin boksi korjaa? Kovin pieleen en ole voinut sitä asentaa silti. Vaikka eipä sillä ei mulla mitään erikoistyökalua ollut mitä Workshop manualissa käytettiin.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Re: Pakosarjan punoitus
Tarkista seokset ja sytytys eläkä ajele kovin jos noin helposti punottaa,voi tulla täystuho pahimmassa tapauksessa,ei se boksi pysty korjaamaan mitään isoja ennakko virheitä,perus ennakko pitää säätää itse.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Re: Pakosarjan punoitus
Juu ajot loppu kyllä siihen. Täytyy kaivella joku ohje sytkän perusennakon säätöön ja käydä aamulla ostamassa ajoituslamppu. Seokset pitäis olla ok.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Re: Pakosarjan punoitus
huonot tai vääränlaiset tulpatkin voi moisen aiheuttaa omaakin kokemusta on mutta ei cossun koneessa fordissa kuintekin.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Re: Pakosarjan punoitus
OK. Taidankin laittaa ne ajoituslamppurahat uusiin tulppiin, kaiken varalta. Kun eihän siinä perusennakon tarkistuksessa/säädössä tee lampulla hittojakaan. 

Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Pakosarjan punoitus
Cossun sytkän "perusajoituksen" säätö? (omalla ruiskulla). Ei ilman koneistuksia.
Vain anturin paikkaa vaihtamalla, tai siivapyörän nastojen paikkoja siirtämällä / eri siivapyörä (ei ole tehdastekoisia vaihtoehtoja).
Johtosarjassa on myös pistoke hytin puolella josta voi muuttaa ajoituksen kurabensalle. Vääntö ja teho / paineet puuttuu alakierroksilla. Siitä tuskin on kyse, vaatii oman plugin pistokkeeseen.
Jos vj:tä kääntää liikaa, hyppää tälli väärään nastaan; ei juurikaan käy...
Ilmeisesti vetää laihalle; jos kone on remontoitu, onko seokset säädetty tk/pintakaasulle kohdilleen seosruuvista, ja tarkistettu peruspaineet - ahtopainerikastusletku?
Tarkista varoiksi nokkien (lähinnä pako) ajoitus.
EDIT: kyseessä siis kattivehje; seosruuvia ei ole.
Vain anturin paikkaa vaihtamalla, tai siivapyörän nastojen paikkoja siirtämällä / eri siivapyörä (ei ole tehdastekoisia vaihtoehtoja).
Johtosarjassa on myös pistoke hytin puolella josta voi muuttaa ajoituksen kurabensalle. Vääntö ja teho / paineet puuttuu alakierroksilla. Siitä tuskin on kyse, vaatii oman plugin pistokkeeseen.
Jos vj:tä kääntää liikaa, hyppää tälli väärään nastaan; ei juurikaan käy...
Ilmeisesti vetää laihalle; jos kone on remontoitu, onko seokset säädetty tk/pintakaasulle kohdilleen seosruuvista, ja tarkistettu peruspaineet - ahtopainerikastusletku?
Tarkista varoiksi nokkien (lähinnä pako) ajoitus.
EDIT: kyseessä siis kattivehje; seosruuvia ei ole.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Re: Pakosarjan punoitus
Noin arvelinkin asian olevan, kuten tuosta ekasta viestistä (ehkä) ilmenee. Mutta kerkesin kuitenkin jo tarkistamaan tuonkin asian ja ykk:ssa oli pari astetta jakajan merkistä myöhäsellä niin käänsin senkin sitten kohdalleen. Vaikka ei pitäis vaikuttaa mihinkään.jjs kirjoitti:Cossun sytkän "perusajoituksen" säätö? (omalla ruiskulla). Ei ilman koneistuksia.
Vain anturin paikkaa vaihtamalla, tai siivapyörän nastojen paikkoja siirtämällä / eri siivapyörä (ei ole tehdastekoisia vaihtoehtoja).
Ahtopainerikastusletku, ei vuotoja. Peruspaineet 3bar alipaineistettuna, nousee kun painaa kaasua. Seoksen tarkka seuraaminen kävi vaikeaksi, kun laajakaistalambda päätti ruveta vittuilemaan viikko sitten. Mukamas anturi ei lämpiä, kun on lämmitys päällä koko ajan. Ei auttanut vaikka vaihdoin uuden anturin. Myös nokkien ajoitus on oikein, tarkastin samalla kun katoin tuota syttyä.jjs kirjoitti:Ilmeisesti vetää laihalle; jos kone on remontoitu, onko seokset säädetty tk/pintakaasulle kohdilleen seosruuvista, ja tarkistettu peruspaineet - ahtopainerikastusletku?
Tarkista varoiksi nokkien (lähinnä pako) ajoitus.
EDIT: kyseessä siis kattivehje; seosruuvia ei ole.
Vaihdoin varuiksi bensansuodattimen ja samalla vaihtui pumppu -044:ksi. Käytin tyhjäkäynnillä koneen lämpöseks ja heitin parin kilsan testilenkin koittaen olla menemättä ahtojen puolelle. Vähän kävi kyllä ahdoillakin, yleisestikin ahtaa hyvin jo jotain 2000-3000 rpm. Edelleen hiuksenhienoinen punahdus oli pakosarjassa kun pihaan pääsin.
Listataan nyt vielä mitä itelle tulee mieleen, mikä vois aiheuttaa ongelmat:
-seos laihalla (voiko olla kun peruspaineet kuitenkin heittämällä rajoissa? perhana kun näkis mittarista)
-tulpat (vaihtuu huomenna)
-suuttimet (saattaa nekin vaihtua huomenna)
-ecu (sitäkin vois kokeilla vaihtaa huomenna, tosin vaikea uskoa sen olevan rikki kun muilta osin pelaa ongelmitta)
-katti tukossa (mutta voikos 3" jalometallisisustainen race-cat mennä tosta vaan tukkoon? enkä usko että turbo ahtais noin hyvin jos ei putki virtaa)
-voisko turbossa olla joku häikkä, joka muodostaa pakopainetta? Vakio kattinelikon t03b ahdin vielä toistaiseksi kiinni.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re: Pakosarjan punoitus
"kyseessä siis kattivehje; seosruuvia ei ole."
Voi muisti pettää eikä vihreää L8 boksia ole nyt hyllyssä, mutta muistaakseni Sierran boksissa kyllä sellainen on, ainakin punaisessa L8 ECUsta se löytyy.
Voi muisti pettää eikä vihreää L8 boksia ole nyt hyllyssä, mutta muistaakseni Sierran boksissa kyllä sellainen on, ainakin punaisessa L8 ECUsta se löytyy.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
Re: Pakosarjan punoitus
onhan siinä se sama ruuvi kuin punaisessakin ECUssa.SLEI kirjoitti:"kyseessä siis kattivehje; seosruuvia ei ole."
Voi muisti pettää eikä vihreää L8 boksia ole nyt hyllyssä, mutta muistaakseni Sierran boksissa kyllä sellainen on, ainakin punaisessa L8 ECUsta se löytyy.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Pakosarjan punoitus
Jup. Muisti pätkii, escocossua muistelin...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe