Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Hena
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Viesti
Kirjoittaja Hena » La Tammikuu 8. 14:00:14 2005
jarkkoscosworth kirjoitti:voi *ittu. pitäisköhän repiä öljypohja pois...
mukava hommahan toi on, ottaa alapalkin pois,ottaa vetarit irti,
tukivarret irti öljypohja pois, luultavasti kallistuksenvakaajan kanssa saa temuta ihan riittävästi..ym.ym.
vai koko kone yläkautta pois?
en siitä sinisestä kirjasta löytänyt tuota holkkia ja kun sitä ei aiemmin
edellisen "mestariasentajan" jäljiltä löytynyt niin enpä olis arvannu että sieltä semmoinen puuttuu.
vois tietysti ajaa riskillä ja toivoo ettei akseli katkee.
Sitten kun se katkee niin toivoisit että olisit sittenkin jaksanut nähdä sen "pienen" vaivan..

Toyota Supra TT
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Aksu » La Tammikuu 8. 14:20:50 2005
jarkkoscosworth kirjoitti:
vois tietysti ajaa riskillä ja toivoo ettei akseli katkee.
Jos kyseessä tuo sun 200 projekti kone niin kannattaako koneen kilautus "parin" tunnin(päivän

) takia tuhota konetta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
sprint
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Viesti
Kirjoittaja sprint » La Tammikuu 8. 17:08:08 2005
Holkki kuuluu väliin

, mutta onko sillä suurta merkitystä jos pumpun, akselin ja virranjakajan on saanut paikalleen. Akselihan pysyy paikallaan ja pumppu jos se on tiukalla. Onko näin

Ei käytännön kokemusta.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja AkiS » La Tammikuu 8. 18:40:34 2005
Jahman kirjoitti:AkiS kirjoitti:Perkele! Öljynpaineet tyhjäkäynniltä hävis... Ideoita?
Kylmänä on normaalit paineet. Lämpösenä ja kierrokset alle 1600 ni paineet hyökkäilee 0-2bar. +2000rpm on paineet normaalit lämpösenä...
Pumpun vaihto varmaan edessä..? Vai voiko johtua jostain muusta? Vika ilmaantu ihan yhtäkkiä...
Onko kukaan vaihtanu takavetosen pumppua kun motti on paikallaan..?
Tarkista ensin sen painemittarin toiminta.
Kaveri oli oikeessa

Anturissa tai mittarissa vikaa... Sain vihdoin lainattua mekaanista painemittaria ja se näyttää ihan ok paineet. tyhjäkäynnillä lämpösenä n.2bar ja siitä sitte +3bar kierroksilla...
Vielä sai huokaista helpotuksesta...
Hämäs vaan se nalkutus sielä kun tyhjäkäynti on tosi epätasasta ni sieltä kuuluu kaikenmaailman resonointeja...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
Jahman
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Viesti
Kirjoittaja Jahman » La Tammikuu 8. 19:40:10 2005
Tuo vaan kuullosti ihan sähköiseltä vialta

Tässähän se menee...
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » La Tammikuu 8. 19:45:06 2005
sprint kirjoitti:Holkki kuuluu väliin

, mutta onko sillä suurta merkitystä jos pumpun, akselin ja virranjakajan on saanut paikalleen. Akselihan pysyy paikallaan ja pumppu jos se on tiukalla. Onko näin

Ei käytännön kokemusta.
Jos akseli on vinossa niin kuluuhan jakajan ja pumpun kuusiokolo enemmän kuin yleensä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
jarkkoscosworth
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja jarkkoscosworth » La Tammikuu 8. 21:28:41 2005
no joo pakkohan se holkki sinne on laittaa, ja samalla vaihtaa kytkimen
painelaakeri joka myös harmittavasti alkoi ajoittain vinkuun heti koneen
kasaamisen jälkeen. harmittaa vaan kun ajattelee että lähes koko kesä ja alkutalvi on mennyt taas laitellessa ja nyt pitäis repiä tuommosen mitättömän holkin takia alakerta auki.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
-
sprint
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Viesti
Kirjoittaja sprint » Su Tammikuu 9. 12:00:08 2005
SLEI kirjoitti:sprint kirjoitti:Holkki kuuluu väliin

, mutta onko sillä suurta merkitystä jos pumpun, akselin ja virranjakajan on saanut paikalleen. Akselihan pysyy paikallaan ja pumppu jos se on tiukalla. Onko näin

Ei käytännön kokemusta.
Jos akseli on vinossa niin kuluuhan jakajan ja pumpun kuusiokolo enemmän kuin yleensä.
Mutta voiko se mennä viinoon jos akselista menee useampi sentti jakajaan ja pumppuun. Välikin on tiettävästi aika pieni.
Kaikesta huolimatta kannattaa harjoitella koneen alakerran purkua ja laittaa holkki väliin kun se sinne kerta kuuluu.
jarkkocosworth: Sitä vartenhan sitä on kait foorti ostettu että pääsee remppaamaan ja sitähän riittää.

#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
jarkkoscosworth
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja jarkkoscosworth » Ti Tammikuu 11. 11:33:38 2005
Soitin juuri Kivitilalle ja piti tilata tuo holkki.
Konelta ei löytynyt tuota holkkia escort cosworthiin.
Oli vain maininta että 2/90 asti.
Onko kellään irtonaisena 4wd cosworth pumppua siis tuohon t35:seen sopivaa.(mäntien öljysuihkulähdöllä)?
Vois tarkastaa että siinä on syvennys
tuota holkkia varten. Ettei nyt tule turhaan purettua.
Holkinhan voi tehdä sitten vaikka sorvissa.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
-
Jahman
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Viesti
Kirjoittaja Jahman » Ti Tammikuu 11. 17:44:58 2005
Juu, on hyvä tarkistaa. Jos jouduit pumppua kohdistelemaan niin ei siinä silloin ole ainakaan olaketta pumpussa joka keskittäisi!?
Tässähän se menee...
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Viesti
Kirjoittaja SHR » Ti Tammikuu 11. 19:16:23 2005
jarkkoscosworth kirjoitti:
Onko kellään irtonaisena 4wd cosworth pumppua siis tuohon t35:seen sopivaa.(mäntien öljysuihkulähdöllä)?
Vois tarkastaa että siinä on syvennys
tuota holkkia varten. Ettei nyt tule turhaan purettua.
Holkinhan voi tehdä sitten vaikka sorvissa.
Mulla on hyllyssä sierrakossu 4wd 200 lohkon suihkutpumpussa mallinen setti ja siinä on holkki paikoillaan ja pumpussa syvennys johon holkki nojaa.
-
KtK
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Viesti
Kirjoittaja KtK » Pe Syyskuu 16. 15:00:45 2005
Onkos porukat laittanu tollasen tarvike ohc pumpun cossun kannella ja putkilla vai orginaalin ford ohc pumpun.
Autokivitilassa toi ohc:n pumppu maksaa 205€ ja cossun orginaali 245€ autoracingissä.
Sopiiko sellainen ohc:n tarvikepumppu tohon hommaan,se ei maksais kuin 60€. Eihän tollasta fordin omaa ohc pumppua ole mitään järkee sinne laittaa,siinä ei kyllä mitään säästä cossun omaan verrattuna.
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Pe Syyskuu 16. 15:58:27 2005
KtK kirjoitti:Onkos porukat laittanu tollasen tarvike ohc pumpun cossun kannella ja putkilla vai orginaalin ford ohc pumpun.
Autokivitilassa toi ohc:n pumppu maksaa 205€ ja cossun orginaali 245€ autoracingissä.
Sopiiko sellainen ohc:n tarvikepumppu tohon hommaan,se ei maksais kuin 60€. Eihän tollasta fordin omaa ohc pumppua ole mitään järkee sinne laittaa,siinä ei kyllä mitään säästä cossun omaan verrattuna.
Mulla on tarvike pumpussa Cossun pumpun kansi, kävi siihen ihan suoraan toisen tilalle.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
KtK
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Viesti
Kirjoittaja KtK » Pe Syyskuu 16. 16:45:02 2005
siipicossu kirjoitti:KtK kirjoitti:Onkos porukat laittanu tollasen tarvike ohc pumpun cossun kannella ja putkilla vai orginaalin ford ohc pumpun.
Autokivitilassa toi ohc:n pumppu maksaa 205€ ja cossun orginaali 245€ autoracingissä.
Sopiiko sellainen ohc:n tarvikepumppu tohon hommaan,se ei maksais kuin 60€. Eihän tollasta fordin omaa ohc pumppua ole mitään järkee sinne laittaa,siinä ei kyllä mitään säästä cossun omaan verrattuna.
Mulla on tarvike pumpussa Cossun pumpun kansi, kävi siihen ihan suoraan toisen tilalle.
Thanks. Tarvikepumpun mäkin sitten laitan sinne.
-
CosworthPower
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja CosworthPower » Ma Joulukuu 1. 15:30:38 2008
Tää nyt lähinnä vastaa aihetta joten rustaan tähän perään...
Elikkä oon menossa kattoon yhtä mulkkari cosaa josta kuulemma öljypumppu väsynyt, eikä jaksa nostaa öljyä yläkertaan asti.Kuullemma kerennyt pikkasen nyt sitten yläkerta kolkottaan...
Mitäköhän tossa tarttis nyt sit ottaa huomioon jos tuollaisen "raadon" käy hakemassa?
Osat saa mukaan kun nykyisellä omistajalla ei kuulemma ole paikkaa, aikaa eikä taitoa vaihtaa tuota pumppua.
Eli huonolla tuurillahan toi kone voi olla kärsinyt paljonkin?
Vakuutti kyl et tulee kuntoon kun vaihtaa tuon pumpun...

Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...

#1349
-
puuhapete
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja puuhapete » Ma Joulukuu 1. 15:36:37 2008
Dokki-90 kirjoitti:Tää nyt lähinnä vastaa aihetta joten rustaan tähän perään...
Elikkä oon menossa kattoon yhtä mulkkari cosaa josta kuulemma öljypumppu väsynyt, eikä jaksa nostaa öljyä yläkertaan asti.Kuullemma kerennyt pikkasen nyt sitten yläkerta kolkottaan...
Mitäköhän tossa tarttis nyt sit ottaa huomioon jos tuollaisen "raadon" käy hakemassa?
Osat saa mukaan kun nykyisellä omistajalla ei kuulemma ole paikkaa, aikaa eikä taitoa vaihtaa tuota pumppua.
Eli huonolla tuurillahan toi kone voi olla kärsinyt paljonkin?
Vakuutti kyl et tulee kuntoon kun vaihtaa tuon pumpun...

Epäilen että ei tule kuntoon pumpun vaihdolla.
-
heka
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
Viesti
Kirjoittaja heka » Ti Joulukuu 2. 8:51:21 2008
mistäs tänä päivänä saa parhaasen hintaan 4wd cossun öljypumppua. ebay? ja olikos näistä jotain paskoja eriä ollut liikkeellä?
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » Ti Joulukuu 2. 12:43:20 2008
heka kirjoitti:mistäs tänä päivänä saa parhaasen hintaan 4wd cossun öljypumppua. ebay? ja olikos näistä jotain paskoja eriä ollut liikkeellä?
no vaikka mun hyllystä
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
adh
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja adh » Ti Joulukuu 2. 17:56:58 2008
heka kirjoitti:mistäs tänä päivänä saa parhaasen hintaan 4wd cossun öljypumppua. ebay? ja olikos näistä jotain paskoja eriä ollut liikkeellä?
no paskat pumput tais olla niitä billet uustuotanto korkeapainepumppuja. en usko että alkuperäisissä pumpuissa olis ollut huonoa erää liikenteessä.
http://www.passionford.com/forum/showth ... p?t=223132
haetko uutta vai käytettyä pumppua?
ford escort´79 tic
-
Jake
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Viesti
Kirjoittaja Jake » Ti Joulukuu 2. 21:45:57 2008
Mulle tuli burtonilta orggis ja hintaa tulee £194.76 + kulut
ex Jäsen #10
-
heka
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
Viesti
Kirjoittaja heka » Ti Joulukuu 2. 22:49:28 2008
uutta pumppua. no se oli toi korkeapainepumppu johon sotkin.
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
Kaitzu
- Viestit: 126
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 28. 16:29:47 2002
- Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti
Kirjoittaja Kaitzu » Pe Helmikuu 5. 10:03:18 2010
Käykö 4WD cosan öljypumppu takavedon "205"-lohkoon heittämällä? Kasailen tässä 2WD:n mottia ja sattuis olemaan hyvä 4WD pumppu tuolla hyllyssä. En ole vielä ehtinyt vertailemaan niitä tarkemmin keskenään..
Sierra Mk1 3d '86 - Siipicossu rataprojekti
Sierra Mk2 2.0iS '89
Audi UrS4 2.2t Quattro '93
Audi A8 d2 3.7 Quattro '98 - Käyttis
__________________________________
Jäsen: 746 since 2002
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti
Kirjoittaja THR » Pe Helmikuu 5. 11:19:01 2010
kyllä se lohkoon käy,mut esim jos laittaa 2wd ö-pohjan joutuu tekemään koloa pohjaan et pohja sopii paikalleen...