tän hetken ongelma on että ylivaihde hukassa ja ajossa kun nostaa jalan kaasulta(+3000r) ja rupeaa kaasuttamaan uudestaan niin veto ei kytkeydy,kierrokset vaan nousee koneessa,sitten kun vauhti vähä tippuu(n2000r vastaavaan nop.)niin sitten veto kytkeytyy nätisti,nii ja kaasu ylhäällä ei ole yhtään moottorijarrutuksen tuntua,rullaa ihan vapaalla
A4LD A4LDe ja A4LDE laatikoista
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Timppa
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
A4LD A4LDe ja A4LDE laatikoista
saako A4LDE laatikon toimimaan eec-iv moottorin ohjauksella niin että olis turbiinin lukko ja kaikki vaihteet toiminnassa
,eli tulis -86 scorpioon eec-iv / A4LDe tilalle
tän hetken ongelma on että ylivaihde hukassa ja ajossa kun nostaa jalan kaasulta(+3000r) ja rupeaa kaasuttamaan uudestaan niin veto ei kytkeydy,kierrokset vaan nousee koneessa,sitten kun vauhti vähä tippuu(n2000r vastaavaan nop.)niin sitten veto kytkeytyy nätisti,nii ja kaasu ylhäällä ei ole yhtään moottorijarrutuksen tuntua,rullaa ihan vapaalla
tän hetken ongelma on että ylivaihde hukassa ja ajossa kun nostaa jalan kaasulta(+3000r) ja rupeaa kaasuttamaan uudestaan niin veto ei kytkeydy,kierrokset vaan nousee koneessa,sitten kun vauhti vähä tippuu(n2000r vastaavaan nop.)niin sitten veto kytkeytyy nätisti,nii ja kaasu ylhäällä ei ole yhtään moottorijarrutuksen tuntua,rullaa ihan vapaalla
Viimeksi muokannut Timppa, Su Marraskuu 2. 22:10:38 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Pappacosworth
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Re: A4lDe ja A4LDE laatikoista
Ei saa, vaatii eec-v boxin tai tosi näppärän elektroniikkaharrastajan. Sulla saattaa ylivaihteen vapaakytkin luistaa, tai perusvika, sokka levinnyt ja jouset pitkin lootaa.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
Timppa
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
Re: A4lDe ja A4LDE laatikoista
voisko pantojen säätö auttaa..? ,tovi sitten öljyt ja suodatin vaihdettu,ei ollu mitään irto osia öljypohjassa,eli suurin käyttöä haittaava murhe on toi että veto ei kytkeydy ns.moottorijarrutuksen jälkeen isommilla kierroksilla.Pappacosworth kirjoitti:Ei saa, vaatii eec-v boxin tai tosi näppärän elektroniikkaharrastajan. Sulla saattaa ylivaihteen vapaakytkin luistaa, tai perusvika, sokka levinnyt ja jouset pitkin lootaa.
-
Pappacosworth
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Re: A4lDe ja A4LDE laatikoista
Kannattaa koittaa, etummainen on ylivaihteen panta.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
Timppa
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
Re: A4lDe ja A4LDE laatikoista
onko jolkul tietova että löytyykö jo -86 2,9 scorpion eec-iv boxista lähtö/pinni sähkö-ohjatulle ylivaihteelle,joka otetettiin käyttöön noin -88alkaen,tai joku järkevä kytkentä....
vai pistänkö 86sen 1 solenoidi koneiston 92sen laatikkoon,onnistuu kyllä mutta vaatii v++++++++sti pelleilyä alipaine modulaattorin kanssa että saa toimimaan "kivasti"
vai pistänkö 86sen 1 solenoidi koneiston 92sen laatikkoon,onnistuu kyllä mutta vaatii v++++++++sti pelleilyä alipaine modulaattorin kanssa että saa toimimaan "kivasti"
Timppa 24V
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: A4LD A4LDe ja A4LDE laatikoista
Tekstissä on nyt ristiriitoja. Scorpiossa vuonna -86 ei ollut 2.9 moottori, vaan 2.8. Uudempi 2.9 V6 tuli mallivuodelle 1988, myytiin jo 1987. Sähköinen kick-down tuli loppuvuodesta 1986. Siinä on erilainen kaasuvaijerin pää kaasuläpän päässä, johon tulee johto. En ole tutustunut sen toimintaa tarkemmin. Vanhemmissa oli se mekaaninen kick-down, josta meni vaijeri vaihelaatikkoon asti. Toiminta ei ollut niin varmaa kuin sähköisellä.
Pinnijärjestykseen en osaa sanoa.
Pinnijärjestykseen en osaa sanoa.
-
Timppa
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
Re: A4LD A4LDe ja A4LDE laatikoista
Sine kirjoitti:Tekstissä on nyt ristiriitoja. Scorpiossa vuonna -86 ei ollut 2.9 moottori, vaan 2.8. Uudempi 2.9 V6 tuli mallivuodelle 1988, myytiin jo 1987. Sähköinen kick-down tuli loppuvuodesta 1986. Siinä on erilainen kaasuvaijerin pää kaasuläpän päässä, johon tulee johto. En ole tutustunut sen toimintaa tarkemmin. Vanhemmissa oli se mekaaninen kick-down, josta meni vaijeri vaihelaatikkoon asti. Toiminta ei ollut niin varmaa kuin sähköisellä.
Pinnijärjestykseen en osaa sanoa.
nii...netti on täynnä ristriitoja...A4ld /e/E laatikkoa tuskin on koskaan ollu mekaanisella kickdownilla ?
tää on nyt sitte hienosti toimiva BOA:n laatikko...toimii niin hienosti että kelpaa mullekkin..
Pinnijärjestykseenkään en osaa sanoa...
tää oli tosi tärkeä vastaus,kiitos siitä
Timppa 24V
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: A4LD A4LDe ja A4LDE laatikoista
Omistan edelleen vuosimallin 1986 Scorpio 2.8 Ghia A4LD automaatilla olevan auton, jossa on mekaaninen vaijerilla toteutettu kick-down eli on niitä mekaanisellakin olemassa.
-
Timppa
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
Re: A4LD A4LDe ja A4LDE laatikoista
tänään katsurin kanssa katsottiin scorpion lisäksi sen tietoja AKEssa,näytti olevan 11/86 ensi rek.eli vissiin 87 malli,tää on ilmamäärä mittareilla(LH-Jetronic ?),muistankohan oikein että ne 88mallin kaksysit ois sitte ollu MAPilla ja kateilla jne,ja niihin sitte tullu myös sähköinen ylivaihde(A4LDe ja sitte mulkkariin EEC-V moot.ohj.ja A4LDE)
no oli miten oli,pää asia että vehkeet toimii...
no oli miten oli,pää asia että vehkeet toimii...
Timppa 24V