Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » To Marraskuu 27. 20:13:18 2008
Pari RST ongelmaa.
Toi turbon paluuletku on halki, tiputtaa hieman öljyä. Mistä löytää siihen sopivaa letkua, vai kestääks normi bensa/vesi letku? Tietääks joku halkasijaa? Aika lyhyt pätkä, ei oo montaa senttiä pitkä. 10cm tai jotain sinne suunnilleen.
Toinen, ilmeisesti laturin ja startin vaihto on iha yhtä helppoa kun vakio 1.6 ekkerissä...? Laturin oonki semmoseen vaihtanu ja starttikin varmaan lähtee suht helposti.
Noi on tossa mietityttäny, kun pitäis varmaan parkkihallissa (!) vaihtaa ne...
Tyhmiä juttuja kyselen

, yritin etsiä haulla mut löytäny tai osannu vaa ettiä.

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
Mikitic
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Mikitic » To Marraskuu 27. 20:46:38 2008
pitää olla öljynkestävää letkua meinaa kovettuu tavallinen.
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » To Marraskuu 27. 20:48:51 2008
Mikitic kirjoitti:pitää olla öljynkestävää letkua meinaa kovettuu tavallinen.
No hitto, pitää lähtee huomen metsästää :s
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
Planet
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
Viesti
Kirjoittaja Planet » To Marraskuu 27. 22:18:38 2008
puliukk0 kirjoitti:Pari RST ongelmaa.
Toinen, ilmeisesti laturin ja startin vaihto on iha yhtä helppoa kun vakio 1.6 ekkerissä...? Laturin oonki semmoseen vaihtanu ja starttikin varmaan lähtee suht helposti.
Ihan samanlailla onnistuu kuin normimalleissa.
Itkumuuri topicissa olit laittanu et ei meinaa lähteä kylmänä helposti käyntiin. Ootko kokeillu että auttaako jos polkaset kaasun pohjaan samalla kun starttaat? Jotkut KE-jetit vaatii kaasua lähteäkseen.
Esim. meikäläisen rst:ssä kylmäkäynnistyksessä saa laittaa kaasun pohjaan ja lämpimänä taas puolkaasu niin sit lähtee parhaiten.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » To Marraskuu 27. 22:25:19 2008
Planet kirjoitti:puliukk0 kirjoitti:Pari RST ongelmaa.
Toinen, ilmeisesti laturin ja startin vaihto on iha yhtä helppoa kun vakio 1.6 ekkerissä...? Laturin oonki semmoseen vaihtanu ja starttikin varmaan lähtee suht helposti.
Ihan samanlailla onnistuu kuin normimalleissa.
Itkumuuri topicissa olit laittanu et ei meinaa lähteä kylmänä helposti käyntiin. Ootko kokeillu että auttaako jos polkaset kaasun pohjaan samalla kun starttaat? Jotkut KE-jetit vaatii kaasua lähteäkseen.
Esim. meikäläisen rst:ssä kylmäkäynnistyksessä saa laittaa kaasun pohjaan ja lämpimänä taas puolkaasu niin sit lähtee parhaiten.
Oon kokeillu, tuntuu et sais liikaa soppaa kylmänä. Pistin kaasun pohjaan nii kävi röpöttäen kolmella pari sekkaa sit alko käymään kunnolla.
Prkl tota letkuu tunnu saavan mistään. Joku dunlop hiflex ois tuol suht lähellä, mut menee kiinni 16.30.. Hei kuka sinne ehtii 30min...?

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
koskar
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Viesti
Kirjoittaja koskar » Pe Marraskuu 28. 0:02:00 2008
puliukk0 kirjoitti:Prkl tota letkuu tunnu saavan mistään. Joku dunlop hiflex ois tuol suht lähellä, mut menee kiinni 16.30.. Hei kuka sinne ehtii 30min...?

Luulis jokaisesta ihan perus autotarvikkeestaki löytyvän sellaista 16mm sisämittaista letkua (ei faktaa, mutta veikkaan, että 16-20mm) kun kysyy vaan? Ainakin itselleni on myyty.
Escort Mk4 "RS2300i"
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » Pe Marraskuu 28. 0:14:25 2008
koskar kirjoitti:puliukk0 kirjoitti:Prkl tota letkuu tunnu saavan mistään. Joku dunlop hiflex ois tuol suht lähellä, mut menee kiinni 16.30.. Hei kuka sinne ehtii 30min...?

Luulis jokaisesta ihan perus autotarvikkeestaki löytyvän sellaista 16mm sisämittaista letkua (ei faktaa, mutta veikkaan, että 16-20mm) kun kysyy vaan? Ainakin itselleni on myyty.
Saahan sitä normi letkua, mut ei kestä öljyä ja lämpöä...

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
Tero87
- Viestit: 119
- Liittynyt: To Elokuu 25. 14:45:52 2005
- Paikkakunta: Vammala
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tero87 » Pe Marraskuu 28. 10:40:01 2008
puliukk0 kirjoitti:koskar kirjoitti:puliukk0 kirjoitti:Prkl tota letkuu tunnu saavan mistään. Joku dunlop hiflex ois tuol suht lähellä, mut menee kiinni 16.30.. Hei kuka sinne ehtii 30min...?

Luulis jokaisesta ihan perus autotarvikkeestaki löytyvän sellaista 16mm sisämittaista letkua (ei faktaa, mutta veikkaan, että 16-20mm) kun kysyy vaan? Ainakin itselleni on myyty.
Saahan sitä normi letkua, mut ei kestä öljyä ja lämpöä...

Halkasia on 16mm, eikä kestä ihan mikä tahansa letku(on tullut koettua, mulla oli joskus vanhaa huohotusletkua mikä kesti noin 100km ja sitten se halkesi 5cm matkalta). Siinähän on vielä suht tiukka kurvi joten letkun tarvii olla suht notkeaa taikka sitten parempi olis jos siinä olis valmis mutka. Jäykkää letkua on turha koittaa sinne vääntää ellei muokkaa sitä paluuputkea sopivammaksi
Volvo 740 GLT 2,3i 16v
Ford Mondeo 2,0i GT sedan
Vw Polo 86c "Army edition"
Vw kupla 1,7i Megasquirt+EDIS4
Ducati 749
Ex
Orsku
Ohan noita ollu mutta kuka niitä muistelee 9x Fordia ja monia muita...
-
koskar
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Viesti
Kirjoittaja koskar » Pe Marraskuu 28. 11:23:34 2008
puliukk0 kirjoitti:Saahan sitä normi letkua, mut ei kestä öljyä ja lämpöä...

No tuota ei sielläpäin sattuisi olemaan mitään erikoisliikettä tyyliin Ares (
linkki luetteloon)? Tai hydrauliikkaliikkeistäkin kannattaa varmana ainakin kysyä.
Escort Mk4 "RS2300i"
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » Pe Marraskuu 28. 16:34:08 2008
Tero87 kirjoitti:
Halkasia on 16mm, eikä kestä ihan mikä tahansa letku(on tullut koettua, mulla oli joskus vanhaa huohotusletkua mikä kesti noin 100km ja sitten se halkesi 5cm matkalta). Siinähän on vielä suht tiukka kurvi joten letkun tarvii olla suht notkeaa taikka sitten parempi olis jos siinä olis valmis mutka. Jäykkää letkua on turha koittaa sinne vääntää ellei muokkaa sitä paluuputkea sopivammaksi
Kiitti tosta halkasijasta.
Ja onhan noita liikkeitä, kaikki menee vaan klo 16 kiinni...

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
Sierra XR
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sierra XR » Pe Marraskuu 28. 17:03:25 2008
orkkiksenahan tota paluuletkua saa tilaamalla n.60€,loppuu arpominen ja haeskelu

-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » Pe Marraskuu 28. 17:27:10 2008
Sierra XR kirjoitti:orkkiksenahan tota paluuletkua saa tilaamalla n.60€,loppuu arpominen ja haeskelu

Kalliin olonen pätkä letkua

Pitää miettiä jos en löydä mistään mitään...
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » Pe Marraskuu 28. 17:49:33 2008
Viitti taas avata toista topikkii, niin tietäiskö kukaan miks toi ei kylmänä lähde kunnolla käyntiin. Sit ku sahaa käyntiin ja lähtee, niin käy kolmella n. 5sekkaa. Sen jälkeen ihan normaalisti. Kuumana ei tätä ongelmaa.
Oliskos kylmäkäynnistyssuuttimessa tjsp jotain vikaa?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
Etuveto
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Viesti
Kirjoittaja Etuveto » Pe Marraskuu 28. 19:06:34 2008
Silikoniletkuista löytyy öljyn kestävää mallia esim. Sfs:n FHL malli.
Löytykös sieltä turbosta niitä vesiletkuja??
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » Pe Marraskuu 28. 19:11:41 2008
fiffe kirjoitti:Silikoniletkuista löytyy öljyn kestävää mallia esim. Sfs:n FHL malli.
Löytykös sieltä turbosta niitä vesiletkuja??
Juu löyty, aika pienet nii nopee katottuna tämmönen sokee huomannu.

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
Turbo_IS
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Viesti
Kirjoittaja Turbo_IS » Pe Marraskuu 28. 19:30:23 2008
Enkun autovaraosasta Hyrylästä löytyi ainakin joskus öljyletkua joka kesti jonkin verran lämpöäkin. Värikin oli iloisen keltainen. Juurikin Turbon öljynkierron paluuletkuna sitä käytin OHC-turbossa aikoinaan. Mulla sattaa sitä olla tollanen pätkä ylimääräisenäkin, mutta ehdin vasta maanantaina tarkistamaan.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
Planet
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
Viesti
Kirjoittaja Planet » Pe Marraskuu 28. 21:49:20 2008
puliukk0 kirjoitti:Viitti taas avata toista topikkii, niin tietäiskö kukaan miks toi ei kylmänä lähde kunnolla käyntiin. Sit ku sahaa käyntiin ja lähtee, niin käy kolmella n. 5sekkaa. Sen jälkeen ihan normaalisti. Kuumana ei tätä ongelmaa.
Oliskos kylmäkäynnistyssuuttimessa tjsp jotain vikaa?
Lämpöaika-anturi? Voiskohan se olla sökönä?
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » Pe Marraskuu 28. 22:34:20 2008
Planet kirjoitti:puliukk0 kirjoitti:Viitti taas avata toista topikkii, niin tietäiskö kukaan miks toi ei kylmänä lähde kunnolla käyntiin. Sit ku sahaa käyntiin ja lähtee, niin käy kolmella n. 5sekkaa. Sen jälkeen ihan normaalisti. Kuumana ei tätä ongelmaa.
Oliskos kylmäkäynnistyssuuttimessa tjsp jotain vikaa?
Lämpöaika-anturi? Voiskohan se olla sökönä?
Voihan se, pitää ettii arvoja ja tarkistella... Ei mitään hajuu noist KE-Jetroniceista, mutta eiköhän sieltä joku anturi ole hajalla..?

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
wekku
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Viesti
Kirjoittaja wekku » La Marraskuu 29. 11:41:05 2008
Planet kirjoitti:puliukk0 kirjoitti:Viitti taas avata toista topikkii, niin tietäiskö kukaan miks toi ei kylmänä lähde kunnolla käyntiin. Sit ku sahaa käyntiin ja lähtee, niin käy kolmella n. 5sekkaa. Sen jälkeen ihan normaalisti. Kuumana ei tätä ongelmaa.
Oliskos kylmäkäynnistyssuuttimessa tjsp jotain vikaa?
Lämpöaika-anturi? Voiskohan se olla sökönä?
Tuon saa helposti tarkistettua jos viitsii..
Tarjoat kylmäkäynnistys suuttimelle suoraan 12V.
Ei ole kummoinen toimenpide, pari pikkuabikoa, 2 johtoa, ja thäts it..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » La Marraskuu 29. 14:00:19 2008
wekku kirjoitti:Planet kirjoitti:puliukk0 kirjoitti:Viitti taas avata toista topikkii, niin tietäiskö kukaan miks toi ei kylmänä lähde kunnolla käyntiin. Sit ku sahaa käyntiin ja lähtee, niin käy kolmella n. 5sekkaa. Sen jälkeen ihan normaalisti. Kuumana ei tätä ongelmaa.
Oliskos kylmäkäynnistyssuuttimessa tjsp jotain vikaa?
Lämpöaika-anturi? Voiskohan se olla sökönä?
Tuon saa helposti tarkistettua jos viitsii..
Tarjoat kylmäkäynnistys suuttimelle suoraan 12V.
Ei ole kummoinen toimenpide, pari pikkuabikoa, 2 johtoa, ja thäts it..
Ok, kiitos.

Ai nii kävin kysymässä fordilta tota letkua... Ei saa klubin alennuksia automaasta, ja saatavuus EHKÄ hinta 66.27e. Pitäköö tunkkinsa, voin vaihdella vesiletkui vaikka 100km välein
Ei vaan etolaan maanantaina...
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
Sierra XR
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sierra XR » La Marraskuu 29. 14:56:03 2008
puliukk0 kirjoitti:Ai nii kävin kysymässä fordilta tota letkua... Ei saa klubin alennuksia automaasta, ja saatavuus EHKÄ hinta 66.27e. Pitäköö tunkkinsa, voin vaihdella vesiletkui vaikka 100km välein
Ei vaan etolaan maanantaina...
riippuu vähän Automaasta mistä saa clubialennukset ja mistä ei,koitas semmosta Automaata mikä on yhteistyökumppani clubille.
ja saatavuus ei ole ehkä,kyllä se tulee kun tilataan.
niin,ja niitä tunkkejakin tosiaan löytyy...

-
wekku
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Viesti
Kirjoittaja wekku » La Marraskuu 29. 17:10:59 2008
Sierra XR kirjoitti:puliukk0 kirjoitti:Ai nii kävin kysymässä fordilta tota letkua... Ei saa klubin alennuksia automaasta, ja saatavuus EHKÄ hinta 66.27e. Pitäköö tunkkinsa, voin vaihdella vesiletkui vaikka 100km välein
Ei vaan etolaan maanantaina...
riippuu vähän Automaasta mistä saa clubialennukset ja mistä ei,koitas semmosta Automaata mikä on yhteistyökumppani clubille.
ja saatavuus ei ole ehkä,kyllä se tulee kun tilataan.
niin,ja niitä tunkkejakin tosiaan löytyy...

Multa löytyy noin metri hydrauliikkapaluu letkua, ainakin toimi hyvin ex nissanissa..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » Su Marraskuu 30. 11:22:27 2008
wekku kirjoitti:Sierra XR kirjoitti:puliukk0 kirjoitti:Ai nii kävin kysymässä fordilta tota letkua... Ei saa klubin alennuksia automaasta, ja saatavuus EHKÄ hinta 66.27e. Pitäköö tunkkinsa, voin vaihdella vesiletkui vaikka 100km välein
Ei vaan etolaan maanantaina...
riippuu vähän Automaasta mistä saa clubialennukset ja mistä ei,koitas semmosta Automaata mikä on yhteistyökumppani clubille.
ja saatavuus ei ole ehkä,kyllä se tulee kun tilataan.
niin,ja niitä tunkkejakin tosiaan löytyy...

Multa löytyy noin metri hydrauliikkapaluu letkua, ainakin toimi hyvin ex nissanissa..
Ok, jos ei etolasta löydy niin otan yhteyttä, vai?
EDIT: Huomasin että autossa on kaikki paitsi tuulilasi niin tummennettu.. Ja joku vtt:n lappu asiasta...

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
AnttiR
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja AnttiR » Su Marraskuu 30. 12:40:37 2008
puliukk0 kirjoitti:EDIT: Huomasin että autossa on kaikki paitsi tuulilasi niin tummennettu.. Ja joku vtt:n lappu asiasta...

Skannaappa se lappu, siitä vois olla hyötyä muillekkin.
Jäsen #1112
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » Su Marraskuu 30. 12:41:57 2008
AnttiR kirjoitti:puliukk0 kirjoitti:EDIT: Huomasin että autossa on kaikki paitsi tuulilasi niin tummennettu.. Ja joku vtt:n lappu asiasta...

Skannaappa se lappu, siitä vois olla hyötyä muillekkin.
Joo, näin tehdään.
EDIT: Skanneri rikki.

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
tezu
- Viestit: 1075
- Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti
Kirjoittaja tezu » Su Marraskuu 30. 13:28:14 2008
puliukk0 kirjoitti:AnttiR kirjoitti:puliukk0 kirjoitti:EDIT: Huomasin että autossa on kaikki paitsi tuulilasi niin tummennettu.. Ja joku vtt:n lappu asiasta...

Skannaappa se lappu, siitä vois olla hyötyä muillekkin.
Joo, näin tehdään.
EDIT: Skanneri rikki.

Mitäs siin lapus lukee tiivistettyn?
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » Su Marraskuu 30. 13:37:34 2008
tezu kirjoitti:
Mitäs siin lapus lukee tiivistettyn?
Todistus pinnotteesta laseissa. Automerkki, rekkari valoinläpäisy prosentteina ja aika/paikka. Ja millä laitteella mitattu. Tää ei vaan taida paljoa auttaa kun kalvothan huomaa helpommin?
Sitten toinen lappu missä lukee että tämä on laillista "tiedoksi katsastustoimipaikoille"
Tää käsittely tehty kesällä -98 ja laittomaks tuli syyskuussa -99.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
Popi
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Popi » Su Marraskuu 30. 14:11:36 2008
Joo ei siitä lapusta ole hyötyä kun sen auton mukana minkä rekkari siinä on.
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » Su Marraskuu 30. 14:20:31 2008
Popi kirjoitti:Joo ei siitä lapusta ole hyötyä kun sen auton mukana minkä rekkari siinä on.
Äkkiiks sen pyyhkii yli ja kirjottaa toisen, meinaan käsin kirjotettu ne... Jos oikeen haluu huijailla.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
Sierra XR
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sierra XR » Ma Joulukuu 1. 18:42:42 2008
joskus muinoin esim.keltaisessa pörssissä(jos muistatte semmosta lehteä...) mainosti joku T-special-niminen firma ikkunatummennuksia jollain litkulla mikä suihkastiin ikkunoihin vähän niinkun joku lakka tai jtn ja niistä tummennuksista sai just tommosen vastaavan lapun.
mutta:aika kauas on tää kirjottelu karannut RS turbon letkusta ja sähkölaitteista...

-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » Ma Joulukuu 1. 19:11:49 2008
Sierra XR kirjoitti:joskus muinoin esim.keltaisessa pörssissä(jos muistatte semmosta lehteä...) mainosti joku T-special-niminen firma ikkunatummennuksia jollain litkulla mikä suihkastiin ikkunoihin vähän niinkun joku lakka tai jtn ja niistä tummennuksista sai just tommosen vastaavan lapun.
mutta:aika kauas on tää kirjottelu karannut RS turbon letkusta ja sähkölaitteista...

No tässä lapussa lukee SUNCOVER FINLAND OY Helsinki. Tiedä sit. -99 jälkeen tääkin laittomaks menny, ei saa ees uutta lasia laittaa vanhan hajalla olevan tilalle. Mutta mistäs sitä kukaan tietää onks se vaihdettu joskus vai ei.
Pitäiskö mun pistää tonne projektiosastolle topic pystyyn ku tulee kysyttyy vähän väliä jotain? Tiedä sitten kun taas mitä projektin arvosta siin olis

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
tezu
- Viestit: 1075
- Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti
Kirjoittaja tezu » Ma Joulukuu 1. 20:34:27 2008
puliukk0 kirjoitti:Tiedä sitten kun taas mitä projektin arvosta siin olis

Pidätkö autollas mitään arvoa?
Itse ainakin kirjotan sen takia kun itse tykkään autostani, ehkä joku joskus niitä tekstei lukee. Vaikka usein noi isoahtoturbosierrat tääl se kiihottavin aihe on.
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » Ma Joulukuu 1. 21:14:43 2008
tezu kirjoitti:puliukk0 kirjoitti:Tiedä sitten kun taas mitä projektin arvosta siin olis

Pidätkö autollas mitään arvoa?
Itse ainakin kirjotan sen takia kun itse tykkään autostani, ehkä joku joskus niitä tekstei lukee. Vaikka usein noi isoahtoturbosierrat tääl se kiihottavin aihe on.
Ei ei ei, en tarkota sitä. Päinvastoin aina ihaillu RST Escoo, jotenki yks unelma saavutettu (no okei teknari toi on, ja cossuhan ois iha jees kanssa)
Mutta lähinnä sitä että mun tarina ei olis ehkä niin ihmeellistä, "joo vaihdoin renkaat, plää plää" Aika paljon turhaa luultavasti...

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
wekku
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Viesti
Kirjoittaja wekku » Ti Joulukuu 2. 8:11:58 2008
Ei muuta ku projekti osioon vaan topikki pystyyn.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » La Joulukuu 6. 22:20:44 2008
Planet kirjoitti:puliukk0 kirjoitti:Viitti taas avata toista topikkii, niin tietäiskö kukaan miks toi ei kylmänä lähde kunnolla käyntiin. Sit ku sahaa käyntiin ja lähtee, niin käy kolmella n. 5sekkaa. Sen jälkeen ihan normaalisti. Kuumana ei tätä ongelmaa.
Oliskos kylmäkäynnistyssuuttimessa tjsp jotain vikaa?
Lämpöaika-anturi? Voiskohan se olla sökönä?
Joku ruiskun anturi siitä on rikki. Lämpöaika-anturi voi olla hyvinkin rikki, koska ruisku ei osaa antaa ilmeisesti viankuvauksen mukaan tarpeeksi bensaa. Se muistaakseni aika arvokas, hinta taisi olla jopa jotain 50-100 euron välillä.
Jos kaikki toimii, niin mitään kikkailuja kaasupolkimella ei tarvita. Käyttöohjekirjassakin mainitaan muistaakseni, ettei kaasupolkimeen pidä koskea ennen kuin laite hörähtää käyntiin. Sitten jos on onnistunut antamaan liikaa bensaa, niin sitten poljin pohjaan pikku hiljaa. Minulla ainakin oli joskus herkkä kastelemaan tulpat, jos ei parilla ekalla starttauksella lähtenyt käyntiin. Sitten piti ottaa tulpat irti ja puhallella ne kuivaksi.
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » La Joulukuu 6. 22:29:53 2008
Sine kirjoitti:Planet kirjoitti:puliukk0 kirjoitti:Viitti taas avata toista topikkii, niin tietäiskö kukaan miks toi ei kylmänä lähde kunnolla käyntiin. Sit ku sahaa käyntiin ja lähtee, niin käy kolmella n. 5sekkaa. Sen jälkeen ihan normaalisti. Kuumana ei tätä ongelmaa.
Oliskos kylmäkäynnistyssuuttimessa tjsp jotain vikaa?
Lämpöaika-anturi? Voiskohan se olla sökönä?
Joku ruiskun anturi siitä on rikki. Lämpöaika-anturi voi olla hyvinkin rikki, koska ruisku ei osaa antaa ilmeisesti viankuvauksen mukaan tarpeeksi bensaa. Se muistaakseni aika arvokas, hinta taisi olla jopa jotain 50-100 euron välillä.
Jos kaikki toimii, niin mitään kikkailuja kaasupolkimella ei tarvita. Käyttöohjekirjassakin mainitaan muistaakseni, ettei kaasupolkimeen pidä koskea ennen kuin laite hörähtää käyntiin. Sitten jos on onnistunut antamaan liikaa bensaa, niin sitten poljin pohjaan pikku hiljaa. Minulla ainakin oli joskus herkkä kastelemaan tulpat, jos ei parilla ekalla starttauksella lähtenyt käyntiin. Sitten piti ottaa tulpat irti ja puhallella ne kuivaksi.
Joo, tokan kerran kun säädin ajan kanssa seokset. (Ekalla kerralla pistin vaan rikkaalle väliaikasesti) Nyt hörähtää kun vaan hipasee avaimeen

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » La Joulukuu 6. 23:44:11 2008
puliukk0 kirjoitti:Joo, tokan kerran kun säädin ajan kanssa seokset. (Ekalla kerralla pistin vaan rikkaalle väliaikasesti) Nyt hörähtää kun vaan hipasee avaimeen

Tuota, miten säädit seokset? Se määräjakajan päällä oleva pieni kuusiokoloruuvi kun ei vaikuta kuin tyhjäkäyntiseokseen eikä sillä pitäisi olla juurikaan merkitystä käynnistykseen.
Määräjakajan kyljessä on myös seossäätö jota voi kuulemma myös säätää (jos varmasti osaa ja tietää mitä tekee), mutta se vaikuttaa sitten kaikkeen ja sillä on helppo saada koko ruisku sekaisin. Säätö on kuulemma tosi tarkka ja pienikin muutos vaikuttaa kaikkeen koko ja kierrosalueella. Kaasuläpän alla oleva jousitettu ruuvi vaikuttaa ilman saantiin tyhjäkäynnillä. Kaasuläpässä on lisäksi mikrokytkin, joka kertoo ruiskulle onko kaasuläppä kiinni vai ei. Sen naksahduksen kuulee, kun kaasuläppää hieman liikuttelee.
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » Su Joulukuu 7. 13:33:02 2008
Sine kirjoitti:puliukk0 kirjoitti:Joo, tokan kerran kun säädin ajan kanssa seokset. (Ekalla kerralla pistin vaan rikkaalle väliaikasesti) Nyt hörähtää kun vaan hipasee avaimeen

Tuota, miten säädit seokset? Se määräjakajan päällä oleva pieni kuusiokoloruuvi kun ei vaikuta kuin tyhjäkäyntiseokseen eikä sillä pitäisi olla juurikaan merkitystä käynnistykseen.
Määräjakajan kyljessä on myös seossäätö jota voi kuulemma myös säätää (jos varmasti osaa ja tietää mitä tekee), mutta se vaikuttaa sitten kaikkeen ja sillä on helppo saada koko ruisku sekaisin. Säätö on kuulemma tosi tarkka ja pienikin muutos vaikuttaa kaikkeen koko ja kierrosalueella. Kaasuläpän alla oleva jousitettu ruuvi vaikuttaa ilman saantiin tyhjäkäynnillä. Kaasuläpässä on lisäksi mikrokytkin, joka kertoo ruiskulle onko kaasuläppä kiinni vai ei. Sen naksahduksen kuulee, kun kaasuläppää hieman liikuttelee.
Aijaa... No perskules, säädin siitä mikä on siin ilmanputsarin vieressä. Vaikutti se ainakin vähän kierroksilla, en tiedä vaikuttaako kuorman kanssa. Ihan ekaks kun katoin niin lambda arvoissa oli noin 1.4 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla, siitä ku ruuvasin niin 0.94-0.96 oli molemmilla. Eiks se vaikuta ainakin vähän kierroksillekkin?
Mulla oli hetken aikaa se suht rikkaalla, kun ollut aikaa duunissa laittaa kunnolla. (Parempi rikkaalla kun liian laihalla?) Tuntu että sai ihan liikaa käynnistyksessä bensaa.
En lähde kinaamaan, vasta alkaja noissa ke-jetroniceis.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » To Joulukuu 11. 1:18:28 2008
Sine kirjoitti:puliukk0 kirjoitti:Joo, tokan kerran kun säädin ajan kanssa seokset. (Ekalla kerralla pistin vaan rikkaalle väliaikasesti) Nyt hörähtää kun vaan hipasee avaimeen

..Se määräjakajan päällä oleva pieni kuusiokoloruuvi kun ei vaikuta kuin tyhjäkäyntiseokseen eikä sillä pitäisi olla juurikaan merkitystä käynnistykseen..
Vaikuttaa se koko alueelle, mutta sen säädön merkitys häviää aika pian tyhjäkäynnin ilmamäärää suuremmilla ilmamäärillä.
Jäsen #606
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » To Joulukuu 11. 19:07:48 2008
olafu kirjoitti:Sine kirjoitti:puliukk0 kirjoitti:Joo, tokan kerran kun säädin ajan kanssa seokset. (Ekalla kerralla pistin vaan rikkaalle väliaikasesti) Nyt hörähtää kun vaan hipasee avaimeen

..Se määräjakajan päällä oleva pieni kuusiokoloruuvi kun ei vaikuta kuin tyhjäkäyntiseokseen eikä sillä pitäisi olla juurikaan merkitystä käynnistykseen..
Vaikuttaa se koko alueelle, mutta sen säädön merkitys häviää aika pian tyhjäkäynnin ilmamäärää suuremmilla ilmamäärillä.
Ok, no vanha pumppu oli orginelli että sen takia oli laihalla... Ei varmaan jaksanu puskea paljoo painetta se pumppu. Tiedä sitten... Kohtahan sen näkee jos saan vielä toimii ton auton
EDIT: Äh, piti pistää et tyhjäkäynnillä on esim lambda 0.88 niin 4000rpm se on 0.96. Et silleen se säätö heikkenee kierroksille. (Vissiin.) Vaikee sanoo mitä tekee ahtojen kanssa.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » Ma Joulukuu 29. 17:42:55 2008
No jatketaan tähän ku sähkölaitteesta kysymys. Mites toi kaasuläppäkytkin/säädin, kun toimii tyhjäkäynti ja täyskaasu loistavasti mutta puolikkaalla kaasulla tuppaa nykimään.
Esim. kiihdyttää rauhallisesti puolella kaasulla ja alkaa vähän rykimään, paranee heti jos liikuttaa kaasun pohjaan.
Auttekee tyhmää!

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
tony the tiger
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti
Kirjoittaja tony the tiger » Ma Joulukuu 29. 19:07:36 2008
puliukk0 kirjoitti:No jatketaan tähän ku sähkölaitteesta kysymys. Mites toi kaasuläppäkytkin/säädin, kun toimii tyhjäkäynti ja täyskaasu loistavasti mutta puolikkaalla kaasulla tuppaa nykimään.
Esim. kiihdyttää rauhallisesti puolella kaasulla ja alkaa vähän rykimään, paranee heti jos liikuttaa kaasun pohjaan.
Auttekee tyhmää!

Ruiskulle menee tieto vain silloin jos läppä on jommassa kummassa ääriasennossa. Välialueelta se ei ymmärrä mitään.
Mittaa tuleeko ruiskuboksille jännite. Tai ennen sitä tarkista onko penkinlämmittimille (muistaakseni) merkityssä paikassa sulake.
Onko sulla minkäänlaista seosmittaria autossa kiinni?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » Ma Joulukuu 29. 19:12:24 2008
tony the tiger kirjoitti:puliukk0 kirjoitti:No jatketaan tähän ku sähkölaitteesta kysymys. Mites toi kaasuläppäkytkin/säädin, kun toimii tyhjäkäynti ja täyskaasu loistavasti mutta puolikkaalla kaasulla tuppaa nykimään.
Esim. kiihdyttää rauhallisesti puolella kaasulla ja alkaa vähän rykimään, paranee heti jos liikuttaa kaasun pohjaan.
Auttekee tyhmää!

Ruiskulle menee tieto vain silloin jos läppä on jommassa kummassa ääriasennossa. Välialueelta se ei ymmärrä mitään.
Mittaa tuleeko ruiskuboksille jännite. Tai ennen sitä tarkista onko penkinlämmittimille (muistaakseni) merkityssä paikassa sulake.
Onko sulla minkäänlaista seosmittaria autossa kiinni?
Ei ole seosmittaria. Pitää kattoo noi sulakkeet huomenna.

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » Su Tammikuu 18. 22:09:54 2009
Kysytääs taas viisaammilta. Kusijussin pumppu ei toimi, en oo kattonu tuleeko sähköä. (Sulakkeet ehjät)
Onks toi pumput yleismallisia, vai kannattaako käydä hakemassa voortilta tai vastaavaa?
Ja onkos helppo vaihtaa? Vai meneeks samal taval ku sitikois et puol keulaa irti?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
AnttiR
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja AnttiR » Su Tammikuu 18. 22:37:19 2009
Puskurin joutuu varmaan irrottamaan että pääsee kunnolla käsiksi pumppuun. Mun mielestä siihen menee semmonen yleismalli mitä saa vaikka biltemasta, en oo kyllä varma.
Jäsen #1112
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » Su Tammikuu 18. 22:43:34 2009
AnttiR kirjoitti:Puskurin joutuu varmaan irrottamaan että pääsee kunnolla käsiksi pumppuun. Mun mielestä siihen menee semmonen yleismalli mitä saa vaikka biltemasta, en oo kyllä varma.
Ok, mites onks siel kaks pumppua vai yks? Jos ois ajovaloille oma niin vois vaihtaa päittäin ne?

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
wekku
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Viesti
Kirjoittaja wekku » Ma Tammikuu 19. 9:12:09 2009
puliukk0 kirjoitti:AnttiR kirjoitti:Puskurin joutuu varmaan irrottamaan että pääsee kunnolla käsiksi pumppuun. Mun mielestä siihen menee semmonen yleismalli mitä saa vaikka biltemasta, en oo kyllä varma.
Ok, mites onks siel kaks pumppua vai yks? Jos ois ajovaloille oma niin vois vaihtaa päittäin ne?

Eiks ajovalojen pesu ole korkapaineella, ei taida sillon käydä pumput ristiin.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » Ma Tammikuu 19. 16:49:25 2009
wekku kirjoitti:puliukk0 kirjoitti:AnttiR kirjoitti:Puskurin joutuu varmaan irrottamaan että pääsee kunnolla käsiksi pumppuun. Mun mielestä siihen menee semmonen yleismalli mitä saa vaikka biltemasta, en oo kyllä varma.
Ok, mites onks siel kaks pumppua vai yks? Jos ois ajovaloille oma niin vois vaihtaa päittäin ne?

Eiks ajovalojen pesu ole korkapaineella, ei taida sillon käydä pumput ristiin.
Ok, pitää käydä jostai romu sitikast pöllii tommonen...
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET