Bensarosvo BOA
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Ti Elokuu 2. 13:28:42 2005
- Paikkakunta: Suonenjoki
- Viesti:
Tarkasta se johtosarja, oikeesti. Jos vetää itteään oikoseen, niin
korjaamattomana saat vaan enemmän ongelmia. Sen tsekkaaminen
ei ny niin paha homma ole.
korjaamattomana saat vaan enemmän ongelmia. Sen tsekkaaminen
ei ny niin paha homma ole.
F.O.R.D = Full Off Rusty Details 
http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)

http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Juu, nämä on niitä autoja joista on olemassa pienoismallinukke ja siihen työnnetään sellaisia pikkuriikkisiä neuloja - riippuu ihan neulojen määrästä ja paikoista, milloin ja mistä reistaa, milloin ja mistä eiToybox kirjoitti:Jostain syystä kaikki ongelmat on toistaiseksi kadonneet.


Jussi
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ma Lokakuu 29. 20:46:58 2007
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Moro.
Jotenkin mulle on tullut sellanen käsitys että tuo lootan johtosarja olis ns. valmistusvirhe tai vastaava. Ja sitä vastaan tuntuu oudolta että se kestäis 150tkm tai enemmän? Eihän tota "vikkaa" kaikilla ole ollut.
No niin tai näin... Kurkkasin kyllä auton alle ja koitin löytää laatikon johtosarjaa mutta eihän sieltä mitään nähnyt. Auto oli kylläkin pukeilla eli ei ollu mikään ihanteellinen asentokaan tutkimiselle.
Kuhan saan sen kauan kaivatun korjausoppaan niin pääsen varmaan ettimään oikeasta paikasta.
Oot kyllä Pappa oikeessa siinä suhteessa että ei sen tarkastaminen ole niin suuri vaiva että siinä jotain menettäis vaikka vikaa ei löytys. Ja fakta on se että oireita on ollu joten lienee vain ajankysymys koska ne tulee takaisin.
Onko muuten bensansuodattimen vaihtamiseen mitään "sääntöä". Eli pitäs vaihtaa x kilometrin välein? Sierrassa vaihto oli joskus 150tkm kohdalla. Siis piti vaihtaa kun ei bensaa ttahtonut tulla koneelle.
Jotenkin mulle on tullut sellanen käsitys että tuo lootan johtosarja olis ns. valmistusvirhe tai vastaava. Ja sitä vastaan tuntuu oudolta että se kestäis 150tkm tai enemmän? Eihän tota "vikkaa" kaikilla ole ollut.
No niin tai näin... Kurkkasin kyllä auton alle ja koitin löytää laatikon johtosarjaa mutta eihän sieltä mitään nähnyt. Auto oli kylläkin pukeilla eli ei ollu mikään ihanteellinen asentokaan tutkimiselle.
Kuhan saan sen kauan kaivatun korjausoppaan niin pääsen varmaan ettimään oikeasta paikasta.
Oot kyllä Pappa oikeessa siinä suhteessa että ei sen tarkastaminen ole niin suuri vaiva että siinä jotain menettäis vaikka vikaa ei löytys. Ja fakta on se että oireita on ollu joten lienee vain ajankysymys koska ne tulee takaisin.
Onko muuten bensansuodattimen vaihtamiseen mitään "sääntöä". Eli pitäs vaihtaa x kilometrin välein? Sierrassa vaihto oli joskus 150tkm kohdalla. Siis piti vaihtaa kun ei bensaa ttahtonut tulla koneelle.
-- T O Y B O X --
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Ti Elokuu 2. 13:28:42 2005
- Paikkakunta: Suonenjoki
- Viesti:
Törps.
Se johtosatsi lähtee siitä rintapellistä, jakajan vierestä alas ja menee
vakiona aika läheltä pakoputkea, toki lämpökilven takaa. Kyllähän se
vähän edellyttää vaivannäköä että siihen pääsee käsiksi ja valitettavasti
se tuntuu olevan melko vakiokauraa aina noita uudempiakin Scorppareita
myöten. Se vaan on sen verran lämmin paikka että eristeet kovettuu
ja kuoriutuu aikaa myöten.
Pidetään peukkuja.
Mun loota teki juuri samalla tavalla kuin sullakin, eli vika hävisi todella
pitkäksi aikaa ja sitten kun se uusi, katosi nelonen + loikkari 4 ever.
En tiedä varmaksi johtuiko se juuri siitä että johtosarjani oli monelta
osin aivan ilman eristettä vai tuliko lootaan se venttiilipakan tiivistevika,
joka kuulema oireilee juuri noin.
Loota-ongelma on harmillisen yleinen. Siksipä mullakin on "aina" yksi
toimiva varastossa.

Se johtosatsi lähtee siitä rintapellistä, jakajan vierestä alas ja menee
vakiona aika läheltä pakoputkea, toki lämpökilven takaa. Kyllähän se
vähän edellyttää vaivannäköä että siihen pääsee käsiksi ja valitettavasti
se tuntuu olevan melko vakiokauraa aina noita uudempiakin Scorppareita
myöten. Se vaan on sen verran lämmin paikka että eristeet kovettuu
ja kuoriutuu aikaa myöten.
Pidetään peukkuja.
Mun loota teki juuri samalla tavalla kuin sullakin, eli vika hävisi todella
pitkäksi aikaa ja sitten kun se uusi, katosi nelonen + loikkari 4 ever.
En tiedä varmaksi johtuiko se juuri siitä että johtosarjani oli monelta
osin aivan ilman eristettä vai tuliko lootaan se venttiilipakan tiivistevika,
joka kuulema oireilee juuri noin.
Loota-ongelma on harmillisen yleinen. Siksipä mullakin on "aina" yksi
toimiva varastossa.

F.O.R.D = Full Off Rusty Details 
http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)

http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ma Lokakuu 29. 20:46:58 2007
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mors.
Jatketaas vähän taas tätäkin aihetta.
Huomasin tuossa oudon asian.
Tankkauksen jälkeen tulee yleensä mollattua trippi nopeusmittarista ja samoten ajoteitokoneesta. Näin tuli tehtyä viimeksikin ja kun n. 40km oli matkaa takana näytti tietokone 33km ajetttua matkaa.
Tällä 40km matkalla menin kotoa motarille ja nelonen löyty kun vauhtia oli 100-110km/h. Eli kun motarille mennessä kiihdyttää rauhallisesti alamäkeä olevaa ramppia niin aika pitkälle sai mennä ennenku nelonen tuli mukaan. Normaalitoiminnalla sen ymmärtääkseni pitäs vaihtaa vastaavassa tilanteessa 60-70km/h nopeudessa, vai?
Kulutusmittari toki näytti myös ihan levottomia lukuja. Ja vähän matkaa eteenpäin niin sitten kulutusmittari näytti normaalia 10-12l ja tietokoneen kilometrimäärä nousi samaa tahtia trippimittarin kanssa.
Olis loogista että kaikki tämä johtuis VSS-anturista. Liekö jollain tarkempaa tietoa siitä minkä anturien arvosta lasketaan kuljettu matka (computerille).
Eli VSS taitaa mennä vaihtoon... Yks kysymys VSS:n vaihtoon liittyen.
Pitääkö laatikko irrottaa jotta sen saa vaihdettua?
-Tomppa
Jatketaas vähän taas tätäkin aihetta.
Huomasin tuossa oudon asian.
Tankkauksen jälkeen tulee yleensä mollattua trippi nopeusmittarista ja samoten ajoteitokoneesta. Näin tuli tehtyä viimeksikin ja kun n. 40km oli matkaa takana näytti tietokone 33km ajetttua matkaa.
Tällä 40km matkalla menin kotoa motarille ja nelonen löyty kun vauhtia oli 100-110km/h. Eli kun motarille mennessä kiihdyttää rauhallisesti alamäkeä olevaa ramppia niin aika pitkälle sai mennä ennenku nelonen tuli mukaan. Normaalitoiminnalla sen ymmärtääkseni pitäs vaihtaa vastaavassa tilanteessa 60-70km/h nopeudessa, vai?
Kulutusmittari toki näytti myös ihan levottomia lukuja. Ja vähän matkaa eteenpäin niin sitten kulutusmittari näytti normaalia 10-12l ja tietokoneen kilometrimäärä nousi samaa tahtia trippimittarin kanssa.
Olis loogista että kaikki tämä johtuis VSS-anturista. Liekö jollain tarkempaa tietoa siitä minkä anturien arvosta lasketaan kuljettu matka (computerille).
Eli VSS taitaa mennä vaihtoon... Yks kysymys VSS:n vaihtoon liittyen.
Pitääkö laatikko irrottaa jotta sen saa vaihdettua?
-Tomppa
-- T O Y B O X --
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Mielestäni ei tarvitse. Itselläni on edessä juurikin sama juttu, ja tuon pitäisi kyllä onnistua ihan auton alle kävelemällä. Eri juttu sitten on, jos edestä pitää riipiä esim. lämpösuojia tms.
Jussi
Jussi
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Ti Elokuu 2. 13:28:42 2005
- Paikkakunta: Suonenjoki
- Viesti:
Törppä.
Lämpökilvet alta pois, mutta vain siitä alkupäästä (eli perseen alta)
sitten pääseekin mukavasti jo käsiksi. 10mm kiintari ja sillä pidike
pultti pois, sittten nytkyttää VSS anturin ulos ja vaihtaa uuden tilalle.
Suattaapi tulla tippa tai pari automaakiöljyä, etenkin jos on nokka
ylämäkeen.
Helppo nakki jos pääsee hyvin alle.
-Make
Lämpökilvet alta pois, mutta vain siitä alkupäästä (eli perseen alta)
sitten pääseekin mukavasti jo käsiksi. 10mm kiintari ja sillä pidike
pultti pois, sittten nytkyttää VSS anturin ulos ja vaihtaa uuden tilalle.
Suattaapi tulla tippa tai pari automaakiöljyä, etenkin jos on nokka
ylämäkeen.
Helppo nakki jos pääsee hyvin alle.
-Make
F.O.R.D = Full Off Rusty Details 
http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)

http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Ti Elokuu 2. 13:28:42 2005
- Paikkakunta: Suonenjoki
- Viesti:
Nou problem, toivotaan parasta.
Lämpökilpeä joutuu suostuttelemaan pakoputkien alta pois, se voi
mennä vähän mykkyrälle, jos oikein muistan.
-Make
Lämpökilpeä joutuu suostuttelemaan pakoputkien alta pois, se voi
mennä vähän mykkyrälle, jos oikein muistan.
-Make
F.O.R.D = Full Off Rusty Details 
http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)

http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Hiukan päivitystä omaan vikalistaan & havaintoihin...
Teron aikoinaan mainitsema johtonipun liittimestä löytynyt kosketushäiriö - > selvisi taas yksi ongelma paloautossa - moottorinohjauksen johtosarjojen (2kpl) liittimet siinä ohjaustehostimen säiliön alla (juuri ne, Tero, ne pyöreäkulmaiset moninapaliittimet...
) taisivat tässäkin tapauksessa pitää sisällään löyhän liitoksen. Tyhjäkäynnin soutaminen lakkasi totaalisesti ja auton sammahtelu kanssa, kun kunnostin liittimien kohtaktin. Ihmeellistä taas tämä elämä
Kuitenkin aiemmin vika näytti korjaantuvat aina toistaiseksi, kun puhdisti sen helevetin ilmamäärämittarin... ihan eri puolilla konehuonetta... en ymmärrä asiayhteyttä näissä???
Vaihteiston johtosarjat sen sijaan näyttävät olevan ihan kunnossa, varsinkin siitä todennäköisimmästä paikasta. Ja nytpä taitaa jäädä myös sen VSS:n vaihtaminen.
Ohjaustehostimen jumitus täytyy vielä selvittää, vaikkapa juuri ne nesteet vaihtamalla. Toki se VSS voisi kyllä olla syynä tuohonkin...
Jussi
Teron aikoinaan mainitsema johtonipun liittimestä löytynyt kosketushäiriö - > selvisi taas yksi ongelma paloautossa - moottorinohjauksen johtosarjojen (2kpl) liittimet siinä ohjaustehostimen säiliön alla (juuri ne, Tero, ne pyöreäkulmaiset moninapaliittimet...



Vaihteiston johtosarjat sen sijaan näyttävät olevan ihan kunnossa, varsinkin siitä todennäköisimmästä paikasta. Ja nytpä taitaa jäädä myös sen VSS:n vaihtaminen.
Ohjaustehostimen jumitus täytyy vielä selvittää, vaikkapa juuri ne nesteet vaihtamalla. Toki se VSS voisi kyllä olla syynä tuohonkin...
Jussi
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Ti Elokuu 2. 13:28:42 2005
- Paikkakunta: Suonenjoki
- Viesti:
Toybox kirjoitti:Hittolainen.
Eivät osanneet Automaan pikahuollossa VSS:ää vaihtaan.

What the fu..! Aika vähissä on siellä osaaminen, huhheijaa!
F.O.R.D = Full Off Rusty Details 
http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)

http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ma Lokakuu 29. 20:46:58 2007
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Noniin.
VSS:n irrotus on ehkä helpointa mitä tohon autoon voi tehdä.
Melkeen väittäisin että helpompaa ku renkaan pois otto
Alustaa suojaava "lämpökilpi" on kolmi osainen.
Etummainen osa on puoliks konehuoneessa ja ulottuu aika pitkälle auton alle. Tämä saattaa olla kyllä kahdessa osassa myös...
Sitten itse laatikon kohdalla on yksi joka onkin kaksi. Se on Y:n muotoinen ja haarukka toki eteenpäin. Pelkääjän puolinen haarukka onkin oma osansa ja lähtee irti helposti.
Tämä takimmainen kasiosainen suoja on kiinni kuudella kierrettävällä "mutteriprikalla". Eli ne kuusi irti ja vähän taivuttelee ja väkivaltaa niin suoja liikkuu nätisti taakseppäin pois laatikon kohdalta.
Ja pelkääjän puolinen pikkupalanen lähtee kokonaan pois taivuttamatta.
Eli VSS -anturiin pääsee hyvin helposti käsiksi.
Mitä sieltä sitten löytyi

Itse anturi oli täysin "puhdas" mutta sen liitin oli aika pahasti öljyssä. Pienen putsailun jälkeen sain anturin irti. Se on kiinni yhdellä 10mm pultilla. Samainen pultti pitää kiinni anturin liitintä jolle on oma "teline".
Vaihteistoöljy ei taida kuulua liittimeen
Tuolta (http://www.harju.ws) löytyy kaks kuvaa.
Uusi on se jossa ei ole ratas päässä kiinni.
Ja siitä pääsemmekin kysymykseen.
Toinen on metallirunkoinen ja uusi muovia onkohan oikea osa?
Kuuluisiko tuo "ratas" irroittaa ja laittaa uuteen kiinni?
Tätä ajattelin huomenna kokeilla.
Littimet ovat onneksi oikeat. Mutta jotenkin kummastuttaa tuo metalli vs. muovi runko. No ei kait tuolle oikeasti rasitusta pitäs kohdistua mutta silti.
En viittiny Tiksin nesteellä sitä alottaa jos käykin niin että hajoaa ni auto olis jääny sinne. Eli puhdistus ja takas nippuun.
Kun sitten lähdin kotimatkalle ei moottori enää tahtonut pysyä käynnissä. Välillä tyhjäkäyni oli oikein nättiä. Kierrokset tarkkaan 500rpm. Mutta välillä kun tuli valoihin tai vaan liutti eteenpäin moottori sammui.
Jotain vaikutusta irrotuksella ja putsaamisella siis oli. Ei välttämättä positiivista ja vikahan on edelleen olemassa.
Huomenna tosiaan meen porukoiden talliin. Työn voi onneksi tehdä kun auto on pukeilla. Ja jos auto jää sinne ni sieltä voi "pölliä" Volvon alle.
Olisko jollain vastauksia / ideoita?
-TomBox
VSS:n irrotus on ehkä helpointa mitä tohon autoon voi tehdä.
Melkeen väittäisin että helpompaa ku renkaan pois otto

Alustaa suojaava "lämpökilpi" on kolmi osainen.
Etummainen osa on puoliks konehuoneessa ja ulottuu aika pitkälle auton alle. Tämä saattaa olla kyllä kahdessa osassa myös...
Sitten itse laatikon kohdalla on yksi joka onkin kaksi. Se on Y:n muotoinen ja haarukka toki eteenpäin. Pelkääjän puolinen haarukka onkin oma osansa ja lähtee irti helposti.
Tämä takimmainen kasiosainen suoja on kiinni kuudella kierrettävällä "mutteriprikalla". Eli ne kuusi irti ja vähän taivuttelee ja väkivaltaa niin suoja liikkuu nätisti taakseppäin pois laatikon kohdalta.
Ja pelkääjän puolinen pikkupalanen lähtee kokonaan pois taivuttamatta.
Eli VSS -anturiin pääsee hyvin helposti käsiksi.
Mitä sieltä sitten löytyi



Itse anturi oli täysin "puhdas" mutta sen liitin oli aika pahasti öljyssä. Pienen putsailun jälkeen sain anturin irti. Se on kiinni yhdellä 10mm pultilla. Samainen pultti pitää kiinni anturin liitintä jolle on oma "teline".
Vaihteistoöljy ei taida kuulua liittimeen

Tuolta (http://www.harju.ws) löytyy kaks kuvaa.
Uusi on se jossa ei ole ratas päässä kiinni.
Ja siitä pääsemmekin kysymykseen.
Toinen on metallirunkoinen ja uusi muovia onkohan oikea osa?
Kuuluisiko tuo "ratas" irroittaa ja laittaa uuteen kiinni?
Tätä ajattelin huomenna kokeilla.
Littimet ovat onneksi oikeat. Mutta jotenkin kummastuttaa tuo metalli vs. muovi runko. No ei kait tuolle oikeasti rasitusta pitäs kohdistua mutta silti.
En viittiny Tiksin nesteellä sitä alottaa jos käykin niin että hajoaa ni auto olis jääny sinne. Eli puhdistus ja takas nippuun.
Kun sitten lähdin kotimatkalle ei moottori enää tahtonut pysyä käynnissä. Välillä tyhjäkäyni oli oikein nättiä. Kierrokset tarkkaan 500rpm. Mutta välillä kun tuli valoihin tai vaan liutti eteenpäin moottori sammui.
Jotain vaikutusta irrotuksella ja putsaamisella siis oli. Ei välttämättä positiivista ja vikahan on edelleen olemassa.
Huomenna tosiaan meen porukoiden talliin. Työn voi onneksi tehdä kun auto on pukeilla. Ja jos auto jää sinne ni sieltä voi "pölliä" Volvon alle.
Olisko jollain vastauksia / ideoita?
-TomBox
-- T O Y B O X --
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ma Lokakuu 29. 20:46:58 2007
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Sellanen vielä piti sanomani että kyllä reklamaatio lähtee Automaahan.
Jos pikahuollon kaveri puhuu pakoputken irrottamisesta yms. eikä suuren työmäärän takia ala tekemään työtä niin aika heikolla tasolla on kyseisen kaverin ammattitaito ja heidän ohjeensa.
Ja tulihan siitä minulle kustannuksiakin about. 70€ kun ajoin vuokra-autolla hetken.
Eli kyllä ihan suoraan vaadin tuon 70€ hyvitystä. Tuskin saan mutta vaatia voi aina.
-ToyBox
Jos pikahuollon kaveri puhuu pakoputken irrottamisesta yms. eikä suuren työmäärän takia ala tekemään työtä niin aika heikolla tasolla on kyseisen kaverin ammattitaito ja heidän ohjeensa.
Ja tulihan siitä minulle kustannuksiakin about. 70€ kun ajoin vuokra-autolla hetken.
Eli kyllä ihan suoraan vaadin tuon 70€ hyvitystä. Tuskin saan mutta vaatia voi aina.
-ToyBox
-- T O Y B O X --
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Päivitähän tilannetta, kun olet anturin vaihtanut...
Jussi
Jussi
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Ti Elokuu 2. 13:28:42 2005
- Paikkakunta: Suonenjoki
- Viesti:
Moi.
Jeps, ei sillä metalli/muoviasialla mielestäni pitäisi olla vaikutusta.
Itselläni oli sama juttu, vaihdoin anturin uuteen joka oli muovisempi.
Ratas vaihtuu siitä vanhasta, jollei ole liian kulunut. Rattaalla on
merkitystä, niitä on erikokoisia ja oikea koko riippuu tietty
välityksistä. Anturi voi olla rikki vaikka se olis kuin nätti. Omani
pyöri huonosti verrattuna uuteen.
VSS:llä on ECU:lle iso merkitys, jos se on pask**** säätyy monet
asiat väärin.
Noissa huolto-ohjeissa voi oikeasti olla ohje irrottaa pakoputki
ensin, koska se periaatteessa on lämpökilven tiellä. Jos sitten asentajalla
ei ole halua/osaamista/uskallusta ottaa ja tarjota lämpökilvelle pientä
taivutusväkivaltaa, niin siinähän se sitten on. Mutta kyseessä on
todellakin helppo nakki, jonka kyllä näkee kun auton alle kurkkaa.
Jeps, ei sillä metalli/muoviasialla mielestäni pitäisi olla vaikutusta.
Itselläni oli sama juttu, vaihdoin anturin uuteen joka oli muovisempi.
Ratas vaihtuu siitä vanhasta, jollei ole liian kulunut. Rattaalla on
merkitystä, niitä on erikokoisia ja oikea koko riippuu tietty
välityksistä. Anturi voi olla rikki vaikka se olis kuin nätti. Omani
pyöri huonosti verrattuna uuteen.
VSS:llä on ECU:lle iso merkitys, jos se on pask**** säätyy monet
asiat väärin.
Noissa huolto-ohjeissa voi oikeasti olla ohje irrottaa pakoputki
ensin, koska se periaatteessa on lämpökilven tiellä. Jos sitten asentajalla
ei ole halua/osaamista/uskallusta ottaa ja tarjota lämpökilvelle pientä
taivutusväkivaltaa, niin siinähän se sitten on. Mutta kyseessä on
todellakin helppo nakki, jonka kyllä näkee kun auton alle kurkkaa.
F.O.R.D = Full Off Rusty Details 
http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)

http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ma Lokakuu 29. 20:46:58 2007
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Morjentes
Lauantai aamuna päätin mennä takas Tikkurilan Nesteelle.
Anturin poisto kävi nyt kokemuksen pohjalla leikiten ja sitten mittailemaan eroja uuden ja vanhan välillä.
Vanhassa anturissa runko ja pyörivä akseli ovat metallia. Uudessa kaikki mitä silmin näkee on muovia. Mittailujen perusteella kaikki mitat olivat hyvin lähellä toisiaan.
Ratas vanhasta anturista lähtee tosiaan irti. "lukkoprikan" tapainen lukitsija pois ja eikun uutteen kiinni.
Osa paikalleen ja radalle. 80km/h mittariin ja cruise päälle.
Se toimii sittenkin
Kävin vielä äsken eli su aamuna pienellä lenkillä kun kone ja kaikki muu on kylmää ja nelonen löyty heti kun nopeus nousi 65km/h hujakoille.
Cruise toimi moitteetta... Ei tässä voi kun huokaista helpotuksesta.
Moottorin tyhjäkäynti putosi tosiaan tasan 500rpm viivalle. Eikä auto lähde valumaan eteenpäin niin voimakkaasti kun ennen jarrun vapauttaessa.
Ens viikolla olis yölynvaihto edessä ja sitten vielä kun tuon alustan sais kuntoon ni vois oikeasti huokasta.
Osaatteko muuten sanoa että jos prokoilla oikasee camperia takarenkaista niin pääseekö sitten lakereihin tai muihin osiin paskaa.
Tarkotus olis -30mm madallus iskeä kiinni mutta takarenkaita on pakko sillon oikoa. Muuten niitä saa olla vaihtamassa joka kesä.
Eli vielä kerran kiitokset kaikille.
Lauantai aamuna päätin mennä takas Tikkurilan Nesteelle.
Anturin poisto kävi nyt kokemuksen pohjalla leikiten ja sitten mittailemaan eroja uuden ja vanhan välillä.
Vanhassa anturissa runko ja pyörivä akseli ovat metallia. Uudessa kaikki mitä silmin näkee on muovia. Mittailujen perusteella kaikki mitat olivat hyvin lähellä toisiaan.
Ratas vanhasta anturista lähtee tosiaan irti. "lukkoprikan" tapainen lukitsija pois ja eikun uutteen kiinni.
Osa paikalleen ja radalle. 80km/h mittariin ja cruise päälle.
Se toimii sittenkin

Kävin vielä äsken eli su aamuna pienellä lenkillä kun kone ja kaikki muu on kylmää ja nelonen löyty heti kun nopeus nousi 65km/h hujakoille.
Cruise toimi moitteetta... Ei tässä voi kun huokaista helpotuksesta.

Moottorin tyhjäkäynti putosi tosiaan tasan 500rpm viivalle. Eikä auto lähde valumaan eteenpäin niin voimakkaasti kun ennen jarrun vapauttaessa.
Ens viikolla olis yölynvaihto edessä ja sitten vielä kun tuon alustan sais kuntoon ni vois oikeasti huokasta.
Osaatteko muuten sanoa että jos prokoilla oikasee camperia takarenkaista niin pääseekö sitten lakereihin tai muihin osiin paskaa.
Tarkotus olis -30mm madallus iskeä kiinni mutta takarenkaita on pakko sillon oikoa. Muuten niitä saa olla vaihtamassa joka kesä.
Eli vielä kerran kiitokset kaikille.
-- T O Y B O X --
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ma Lokakuu 29. 20:46:58 2007
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Vika vai ominaisuus?
Kun auto on paikallaan ja D päällä nousee kulutus 2.6-2.9l/h välille.
Eli koneen käyntinopeus house aika paljon, jonnekkin 1500rpm:n tienoolle.
Tuon 1500rpm:n alle ei kierrokset laske ellei nopeus ole sellainen että kierrokset laskee.
Mielestäni tuo ei ole normaalia. Vaihdelaatikkoon kohdistuu aika suuri voima ja jarrua pitää oikeesti painaa että auto pysyy paikallaan.
Muistelisin että jos ajan esim. 50km/h ja päästän kaasun pois kierrokset laskee 1000rpm:n hujakoille ja nopeus alkaa pudota hitaasti. Näin ei enään tapahdu vaan vauhti pysyy samana. Tai nopeus putoaa huomattavasti hitaammin.
Mikä siis pistää moottorin kierrokset nousemaan kun laittaa vaihteen päälle? Ihan sama mikä vaihde kyseessä.
VSS on vaihdettu laatikkoon ja sen myötä poistui cruiseen liittyvä ongelma.
ISC valve on puhdistettu.
Vika tuli tuon ISC Valven puhdistuksen jälkeen. ISC Valven päässä olevaa jotain kierteillä olevaa säätömutteria jouduin vähän kääntämään kun aluksi tyhjäkäynti (vaihde vapaalla) oli alle 500. Nyt se on n. 850rpm. Joten sen luulis olevan ihan OK?
Mutta liittyykö toi ISC valve siihen mitä kierroksia koneessa on kun vaihde on päällä/ei päällä?
Mulla on PuuhaPeteltä lainassa toinen ISC Valve ja aattelin sillä kokeilla huomenna josko olis eroa.
Pakko kuitenkysyä viisaammiltakin myös
Kun auto on paikallaan ja D päällä nousee kulutus 2.6-2.9l/h välille.
Eli koneen käyntinopeus house aika paljon, jonnekkin 1500rpm:n tienoolle.
Tuon 1500rpm:n alle ei kierrokset laske ellei nopeus ole sellainen että kierrokset laskee.
Mielestäni tuo ei ole normaalia. Vaihdelaatikkoon kohdistuu aika suuri voima ja jarrua pitää oikeesti painaa että auto pysyy paikallaan.
Muistelisin että jos ajan esim. 50km/h ja päästän kaasun pois kierrokset laskee 1000rpm:n hujakoille ja nopeus alkaa pudota hitaasti. Näin ei enään tapahdu vaan vauhti pysyy samana. Tai nopeus putoaa huomattavasti hitaammin.
Mikä siis pistää moottorin kierrokset nousemaan kun laittaa vaihteen päälle? Ihan sama mikä vaihde kyseessä.
VSS on vaihdettu laatikkoon ja sen myötä poistui cruiseen liittyvä ongelma.
ISC valve on puhdistettu.
Vika tuli tuon ISC Valven puhdistuksen jälkeen. ISC Valven päässä olevaa jotain kierteillä olevaa säätömutteria jouduin vähän kääntämään kun aluksi tyhjäkäynti (vaihde vapaalla) oli alle 500. Nyt se on n. 850rpm. Joten sen luulis olevan ihan OK?
Mutta liittyykö toi ISC valve siihen mitä kierroksia koneessa on kun vaihde on päällä/ei päällä?
Mulla on PuuhaPeteltä lainassa toinen ISC Valve ja aattelin sillä kokeilla huomenna josko olis eroa.
Pakko kuitenkysyä viisaammiltakin myös

-- T O Y B O X --
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Mullahan oli justiinsa tuo sama onkelma. Auto oli kuin rynnivä jänis, ikäänkuin kaasuvaijeri hirttäisi kiinni Ladassa... Ongelma katosi toistuvasti (mutta palasikin) puhdistettuani kuumalangan ja sen ympäristön ilmamäärämittarista.
Sittemmin olisin taipuvainen uskomaan, että ongelma syntyy joko juurikin siitä VSS-anturista tai yksinkertaisimmin niistä kahdesta pyöreäreunaisesta johtosarjojen liittimestä siinä ohjaustehostimen nestesäiliön alla (sottaisina nesteestä ja siten myös kosketusongelmia).
Eli, tsekkaahan nuo liitinsarjat. Ja se kuumalanka kannattaa imettää jollain kaasutinspriillä tms. aineella puhtaaksi.
Itsekin tein empiirisiä tutkimuksia, tuli mm. vaihdettua se tyhjäkäyntivena, kaasuläppäanturi tms. tuosta Sierran koneesta, ilman mitään menestystä... tai sitten kyseessä on vaan KAKSI viallista osaa.
kantapään-kautta-onnelaan-taitaa-olla-ainoa-tie
Jussi
ps. ja tekeekö auto sullakin nyt niin, että vapaalta pakille vaihdettaessa kierrokset heittävät hetkeksi yli puoleentoistatuhanteen, ja pakki rytkähtää päälle niin jotta perä tuntuu lentävän taivaan tuuliin? pari kertaa kävi niin, että koirakin takapenkillä sai paskahalvauksen...
Normaali kulutuslukema tuossa tyhjäkäyntivaiheessa pitäisi pyöriä siellä 1,1 - 1,7 - 2,0 lukemissa, riippuen vähän...
Sittemmin olisin taipuvainen uskomaan, että ongelma syntyy joko juurikin siitä VSS-anturista tai yksinkertaisimmin niistä kahdesta pyöreäreunaisesta johtosarjojen liittimestä siinä ohjaustehostimen nestesäiliön alla (sottaisina nesteestä ja siten myös kosketusongelmia).
Eli, tsekkaahan nuo liitinsarjat. Ja se kuumalanka kannattaa imettää jollain kaasutinspriillä tms. aineella puhtaaksi.
Itsekin tein empiirisiä tutkimuksia, tuli mm. vaihdettua se tyhjäkäyntivena, kaasuläppäanturi tms. tuosta Sierran koneesta, ilman mitään menestystä... tai sitten kyseessä on vaan KAKSI viallista osaa.
kantapään-kautta-onnelaan-taitaa-olla-ainoa-tie

Jussi
ps. ja tekeekö auto sullakin nyt niin, että vapaalta pakille vaihdettaessa kierrokset heittävät hetkeksi yli puoleentoistatuhanteen, ja pakki rytkähtää päälle niin jotta perä tuntuu lentävän taivaan tuuliin? pari kertaa kävi niin, että koirakin takapenkillä sai paskahalvauksen...
Normaali kulutuslukema tuossa tyhjäkäyntivaiheessa pitäisi pyöriä siellä 1,1 - 1,7 - 2,0 lukemissa, riippuen vähän...
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ma Lokakuu 29. 20:46:58 2007
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mors.
Tyhjäkäynti vaihde vapaalla kulutus 1.4 - 1.7
Tyhjäkäynti vaihde päällä 2.6 - 2.9
Autosta oli akku irti yön yli ja tarkotus tehdä ns. resetti boxille.
Jos resetti onnistuu luulis että tietokoneen keskikulutus ja muut arvot myös nollautuisivat. Vai onko nuo tiedot tallessa jossain muualla?
Tuon resetin tekemisestä on vähän erilasita ohjetta löytynyt.
Lontoon sivuilla tais olla että virrat päälle ja sitten akkusta miinus irti ja jättää sellasenaan about pariksi tunniksi.
Tällä foorumilla on ollu vaan puhetta akun irrottamisesta ja sitten 3min tyhjäkäyntiä + vaihtelevaa ajoa 10km...
Onks mitään havaintoa miten se oikeasti tehdään?
No anyway... Akun irrotuksen jälkeen tänään ei veto ollut enää ihan niin paha. Itseasiassa tuntui normaalilta ja tyhjäkäynti vaihdepäällä ei juurikaan kierroksia nostanut -> kulutusta näyttää 2.4 - 2.6.
Mutta huomattavasti vähemän ripuilee eteenpäin.
Tuota pakkin päällelaitossa tapahtuu ihan samaa.
MUTTA
Jos auto liikkuu ja laittaa vaihteen vapaalle ei enää kierrokset putoa tyhjäkäynnille vaan jäävät n. 1200rpm tienoolle. Heti kun auto on pysähtynyt (vaihde edelleen vapaalla) putoo kierrokset n. 900rpm.
Onneks on Foodi omistaja. Elämä olis tosi tylsää muuten
Tyhjäkäynti vaihde vapaalla kulutus 1.4 - 1.7
Tyhjäkäynti vaihde päällä 2.6 - 2.9
Autosta oli akku irti yön yli ja tarkotus tehdä ns. resetti boxille.
Jos resetti onnistuu luulis että tietokoneen keskikulutus ja muut arvot myös nollautuisivat. Vai onko nuo tiedot tallessa jossain muualla?
Tuon resetin tekemisestä on vähän erilasita ohjetta löytynyt.
Lontoon sivuilla tais olla että virrat päälle ja sitten akkusta miinus irti ja jättää sellasenaan about pariksi tunniksi.
Tällä foorumilla on ollu vaan puhetta akun irrottamisesta ja sitten 3min tyhjäkäyntiä + vaihtelevaa ajoa 10km...
Onks mitään havaintoa miten se oikeasti tehdään?
No anyway... Akun irrotuksen jälkeen tänään ei veto ollut enää ihan niin paha. Itseasiassa tuntui normaalilta ja tyhjäkäynti vaihdepäällä ei juurikaan kierroksia nostanut -> kulutusta näyttää 2.4 - 2.6.
Mutta huomattavasti vähemän ripuilee eteenpäin.
Tuota pakkin päällelaitossa tapahtuu ihan samaa.
MUTTA
Jos auto liikkuu ja laittaa vaihteen vapaalle ei enää kierrokset putoa tyhjäkäynnille vaan jäävät n. 1200rpm tienoolle. Heti kun auto on pysähtynyt (vaihde edelleen vapaalla) putoo kierrokset n. 900rpm.
Onneks on Foodi omistaja. Elämä olis tosi tylsää muuten

-- T O Y B O X --
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Mulla Sierra on tehnyt juurikin tuon operaation alusta pitäen. Ja kyseessähän on MTllä korvattu automaatti, jotenka olisikohan syynä laatikon maatto tms...Toybox kirjoitti: MUTTA
Jos auto liikkuu ja laittaa vaihteen vapaalle ei enää kierrokset putoa tyhjäkäynnille vaan jäävät n. 1200rpm tienoolle. Heti kun auto on pysähtynyt (vaihde edelleen vapaalla) putoo kierrokset n. 900rpm.
Onneks on Foodi omistaja. Elämä olis tosi tylsää muuten
Mutta tosiaankin, kokeilepa niitä johtosarjoja. Mulla ongelmaa ei ole ollut sen jälkeen (tai no, enhän ole niitä ehtinyt täydellisesti putsailla

Jussi
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ma Lokakuu 29. 20:46:58 2007
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mors.
Nyt muutaman päivän jälkeen kaikki näyttäisi toimivan normaalisti. Kulutus vaihde päällä putosi 1.6 - 2.0 välille. Tyhjäkäynti ilman vaihdetta on ihan normaali.
Nyt tosin on autosta ilmastoinnin hihna ollut irti ku en jaksanu sitä laittaa takas. Toivottavasti sen käyttöönotto ei tuo ongelmia takas.
Nyt muutaman päivän jälkeen kaikki näyttäisi toimivan normaalisti. Kulutus vaihde päällä putosi 1.6 - 2.0 välille. Tyhjäkäynti ilman vaihdetta on ihan normaali.
Nyt tosin on autosta ilmastoinnin hihna ollut irti ku en jaksanu sitä laittaa takas. Toivottavasti sen käyttöönotto ei tuo ongelmia takas.
-- T O Y B O X --
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Tuossapa on huomionarvoinen mahdollisuus syy-seuraus -suhteelle, Toybox.
Ilmastoinnin ohjaus voisi kyllä myös panna kapulaa rattaaseen, esiintyyhän tuo tyhjäkäyntiongelma useinkin juuri samalla tavalla kuin se mitä tapahtuu ilmastointi päällä ajattaessa silloin, kun kompura kytkeytyy päälle. Ja vaikuttaa kierroslukuun, niin vaihde päällä kuin tyhjäkäynnilläkin...
Jussi
Ilmastoinnin ohjaus voisi kyllä myös panna kapulaa rattaaseen, esiintyyhän tuo tyhjäkäyntiongelma useinkin juuri samalla tavalla kuin se mitä tapahtuu ilmastointi päällä ajattaessa silloin, kun kompura kytkeytyy päälle. Ja vaikuttaa kierroslukuun, niin vaihde päällä kuin tyhjäkäynnilläkin...
Jussi
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Koputetaan puuta - pidetään varmuuden vuoksi vakan alla kynttilää - ja jumala mielessä
Itsellä tuli sitävastoin tässä pitkästä aikaa tuo vikasyklivaihe päälle... siis autoon...
Jussi

Jussi
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 2917
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:13:19 2001
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Kun purin oman BOBini atomeiksi pisti silmään, että moottorin päällä kansien välissä kulkeva johtosarja oli aika valmis. Johtimien kuori oli hapertunut ja murtunut 5mm pätkiksi. Moinen haperojohtosarja varmasti aiheuttaa vikoja jotka esiintyy säästä ja tähtien sijainnista riippuen.
Pari Capria ja Transit...
https://www.facebook.com/CapriRS2600/
https://www.facebook.com/CapriRS2600/
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008
Re: Bensarosvo BOA
Miten muuten bobin nokka-akselit vaikuttaa boan kulutukseen? Sitten minkä niminen oli semmonen osa mikä on joissaki autoissa ja toimi vähän samalla tavalla kun kakstahtikoneessa pakoaukon säädin? uudemmissa mustangeissa on kait ainaki semmonen
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
- Paikkakunta: VAASA
Re: Bensarosvo BOA
Hah! Musseis on sulkijalihas! Toimiikos MouTinen oma?? Vaikka en varmaankaan tee tuolla tiedolla mitään. Kunhan kysyin.jnd kirjoitti:pakoaukon säädin? uudemmissa mustangeissa on kait ainaki semmonen
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: Bensarosvo BOA
Tossa omassa tapauksessa ei mitenkään. Teho/vääntö käyrään sensijaan vaikuttaa, lähinnä positiivisesti.jnd kirjoitti:Miten muuten bobin nokka-akselit vaikuttaa boan kulutukseen?
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008
Re: Bensarosvo BOA
En tiedä miten toi 3" putkisto vaikuttaa vääntöihin ,mutta tossa alle 4k jaksa oikeen vääntää ja välit semmoset että menee 80km/h ykkösellä ei ole hyvä yhdistelmä:D
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
Re: Bensarosvo BOA
se on vakio se laatikko. autoa on laittanut aika paljon käyttäjä: corleone. tehnyt jakorempan yms. ja tuonut suomeen sen. siltä voisi saada tietoa autosta ja näin?jnd kirjoitti:En tiedä miten toi 3" putkisto vaikuttaa vääntöihin ,mutta tossa alle 4k jaksa oikeen vääntää ja välit semmoset että menee 80km/h ykkösellä ei ole hyvä yhdistelmä:D
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008
Re: Bensarosvo BOA
kiitoksia näistä.. toi o kyl mukava ajaa mut harmittaa ku corollat menee valoissa ohi mut sitte ku ite saa kiinni ni virkavallal on sanottavaa ku pääsee vauhtiin:D
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008
Re: Bensarosvo BOA
Mitäkökän tehoja noista boa koneista on parhaillaan otettu irti?
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
Re: Bensarosvo BOA
eiks putkisto, vapari, moottorin-ohjaus vaihtoon niin n.250hp? haulla löytyis. niin ja sulla oli jo vähän imukanavia siistitty.jnd kirjoitti:Mitäkökän tehoja noista boa koneista on parhaillaan otettu irti?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008
Re: Bensarosvo BOA
luin jostain että oli saatu teholuokkaa 400hp turbolla eikä alakerralle oltu tehty mitään, et luulis että siinä olis potentiaalia paljonki.. Ei ole tarkotus scorpiota piristää kun se on vähäpäästönen ja muutenki se ajoautona hyväjuusto_pallero kirjoitti:eiks putkisto, vapari, moottorin-ohjaus vaihtoon niin n.250hp? haulla löytyis. niin ja sulla oli jo vähän imukanavia siistitty.jnd kirjoitti:Mitäkökän tehoja noista boa koneista on parhaillaan otettu irti?
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Bensarosvo BOA
Ilmeisesti kestää alakerta sen 400-500hp... Näin väitti PF kun lueskelin.jnd kirjoitti:luin jostain että oli saatu teholuokkaa 400hp turbolla eikä alakerralle oltu tehty mitään, et luulis että siinä olis potentiaalia paljonki.. Ei ole tarkotus scorpiota piristää kun se on vähäpäästönen ja muutenki se ajoautona hyväjuusto_pallero kirjoitti:eiks putkisto, vapari, moottorin-ohjaus vaihtoon niin n.250hp? haulla löytyis. niin ja sulla oli jo vähän imukanavia siistitty.jnd kirjoitti:Mitäkökän tehoja noista boa koneista on parhaillaan otettu irti?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008
Re: Bensarosvo BOA
Siinä vasta vakioalakerralla mutta kun aletaan vahvistamaan alakertaa ja lohkoa niin luulis että pääsis vielä kovempiin teholukuihin käsiks.. Minkähän takia noita ei löydy ainakaan netistä niin paljoa laiteltuna?
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: Bensarosvo BOA
Lohkohan on jo vahvistettu normi 12-venttiiliseen verrattuna. Betonointi on mun mielestä vähän, noh... eräänlaista kikkailua. Öljypohjan läpi pultattavaa runkopukkeihin kiinnityvää kehtoa ne harrastaa jos voimaa on ja kierrätetään yli 7000rpm:n.jnd kirjoitti:Siinä vasta vakioalakerralla mutta kun aletaan vahvistamaan alakertaa ja lohkoa niin luulis että pääsis vielä kovempiin teholukuihin käsiks.. Minkähän takia noita ei löydy ainakaan netistä niin paljoa laiteltuna?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Bensarosvo BOA
Enkuista löytyy, yhteen RS500 koppaan (Semmoseen mis ei ollu konetta jne) pistettynä kahella turbolla ja skylinen laatikolla... Oliks siinä 7 vai 5 alkavat teholukemat. Kuitenkin oli T25 tai vastaavilla pikku ahtimilla.jnd kirjoitti:Siinä vasta vakioalakerralla mutta kun aletaan vahvistamaan alakertaa ja lohkoa niin luulis että pääsis vielä kovempiin teholukuihin käsiks.. Minkähän takia noita ei löydy ainakaan netistä niin paljoa laiteltuna?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: Bensarosvo BOA
Varmaan sen takia, kun noihin ei saa mitään ralliosia valmiina, vaan kaikki pitää tehdä/teetättää/kokeilla ihan ite..jnd kirjoitti:Minkähän takia noita ei löydy ainakaan netistä niin paljoa laiteltuna?
Noita brittien ilmottamia kopukoita sopii epäillä.. tietenkin

Tosta omasta on noteerattu 0.8:lla 386hv/538nm. Vakio BOA:sta siis.
Kaiketi kilolla menee 400hv raja rikki, mutta sitä ei ole vielä paperilla niin siihen asti pelkästään pekuloidaan. Aski murahti 1.25 barilla...
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008
Re: Bensarosvo BOA
miten muuten toi jakpään uusiminen on ratkastu kun se tulee eteen niin niitä osiahan ei saa mistään oikeen? (onneks omasta vaihdettu muutama kymppi sit)
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: Bensarosvo BOA
Fordilta niitä saa, tai no ei saa, mutta sieltä niitä voi ostaa.jnd kirjoitti:miten muuten toi jakpään uusiminen on ratkastu kun se tulee eteen niin niitä osiahan ei saa mistään oikeen?
Pari viikkoa sitten kävin kyselemässä tilanetta, niin yksi ketjunohjain on mitä hinnasto ei enää tunne, mutta muuten kaikki löytyy. Ruåtsi/saksa.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008
Re: Bensarosvo BOA
eiks se ketju ohjainki pidä uusia?
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Bensarosvo BOA
Hyvähän se olisi myös uusia. Sen "dog legin" eli ketjunohjaimen kuulemma voi jotenkin uudelleen pinnoittaa. Toisaalta joku puhui, että sen tuotanto olisi aloitettu uudestaan ja väri olisi nykyään musta alkuperäisen keltaisen sijaan.
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008
Re: Bensarosvo BOA
Onko muuten 2 barin öljynpaineet normiajossa lämpimäl koneella normaalit vakio boassa?
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008
Re: Bensarosvo BOA
Mistäköhän johtuu että boa on alkanu kylmällä lähtemään heikosti käyntiin äsken sai sahata useempaan kertaan ja muutenkin ekat sekunnit kone pyörii kun v8 jyrkällä nokalla mutta kun painaa jonkun verran kaasua niin alkaa pyörimään normaalisti sekä kiihdyttäessä kahesta tonnista lähelle neljää tonnia kone vääntää aika kuoppasesti?.. Ihankun kono röpöttäs tai booaisi vähän
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008
Re: Bensarosvo BOA
on se tolpassa kun kotoa lähen mutta ei sillonkun töistä lähen
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Bensarosvo BOA
Minulla on letkulämmitin, joka tuntuu jotenkin sotkevan ruiskun anturia/antureita. Lämmitin on siis jäähdyttimen/syylärin "veden puolella" ja sieltä pääsee lämmin vesi ruiskun anturiin termostaattikotelossa. Jos lämmittää liian pitkään (yleensä rajana tuntuu olevan 30-45 min), niin saa sahata pitkään käyntiin ihan kuin ei saisi bensaa. Sitten kun lähtee käyntiin, niin käy kyllä nätisti. Ruisku ilmeisesti luulee moottorin olevan lämmin ja ei anna kunnolla bensaa. Hankin jo uuden ruiskun anturin, joka tulee siihen termostaatin viereen. Mittaisin moottorissa olevasta anturista arvoja yleismittarin ohmipuolella ja eri arvoja sieltä tulee lämpimällä moottorilla verrattuna kylmään. Kunhan joudan, niin pitää verrata niitä uuteen.
Jos en käytä moottorinlämmitintä, niin lähtee aina laakista käyntiin. Tulee ihan RS Turbon viallisen lämpöaikakytkimen toiminta mieleen, koska tämä BOA käyttäytyy nyt samalla tavalla. Jos anturin vaihto ei auta, niin pitää sitten heittää letkulämmittimellä lintua ja laittaa lohkolämmitin (hankittu jo sekin).
Jos en käytä moottorinlämmitintä, niin lähtee aina laakista käyntiin. Tulee ihan RS Turbon viallisen lämpöaikakytkimen toiminta mieleen, koska tämä BOA käyttäytyy nyt samalla tavalla. Jos anturin vaihto ei auta, niin pitää sitten heittää letkulämmittimellä lintua ja laittaa lohkolämmitin (hankittu jo sekin).