RS2000 alakerta ja kierrokset
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
RS2000 alakerta ja kierrokset
Kankisuhde vaikuttaa aika hyvältä (1.74) eli sen puolesta saa ainakin kierrättää. Kampura on 8-limppunen, männät ja kanget on kevyet, mutta paljonko tota nyt sitten uskaltaa kierrättää? Koska sieltä lentää romut pihalle?
Jäsen #606
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Olafu, taidan epäillä että vastataan täällä mitä vaan, kokeilet kuitenkin kuinka ylös pääsee...
Vakiokampura näyttää hyvälle, mutta raja tuli vastaan muistaakseni ennen 8k:ta. Kit car luokittelupaketissa on parenpi (taottu) kampura, mutta maksaa

Vakiokampura näyttää hyvälle, mutta raja tuli vastaan muistaakseni ennen 8k:ta. Kit car luokittelupaketissa on parenpi (taottu) kampura, mutta maksaa
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Minusta kampurasta tulisi ihan soiva peli jos viitsisi hioa puntit sileäksi ja tasapainottaisi alakerran kunnolla.
Vaikka vipusuhde onkin ihan hyvä niin kanget on kyllä tapin päästä aika aneemisen oloiset, mutta 6" tai 6,125" Chevy kangista saa aika edulliset vaihtarit(H-profiilit halvimmillaan 350€/8kpl).
Vaikka vipusuhde onkin ihan hyvä niin kanget on kyllä tapin päästä aika aneemisen oloiset, mutta 6" tai 6,125" Chevy kangista saa aika edulliset vaihtarit(H-profiilit halvimmillaan 350€/8kpl).
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Mittaus ei ollut aivan tarkka, kun mäntä ja kanki oli yhdessä eikä tönärillä saanut mittaa koko kasalle, mutta 150mm on aika lähellä.RS2600 kirjoitti:Miten pitkä kiertokanki tossa on?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Kuinkas leveet noi on alaosastaan, kone on kohtuu pitkäiskunen ja mäntä on pieni vrt. esim ohc. Mahtuuko olemaan?SLEI kirjoitti:Minusta kampurasta tulisi ihan soiva peli jos viitsisi hioa puntit sileäksi ja tasapainottaisi alakerran kunnolla.
Vaikka vipusuhde onkin ihan hyvä niin kanget on kyllä tapin päästä aika aneemisen oloiset, mutta 6" tai 6,125" Chevy kangista saa aika edulliset vaihtarit(H-profiilit halvimmillaan 350€/8kpl).
Jäsen #606
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
"Kuinkas leveet noi on alaosastaan, kone on kohtuu pitkäiskunen ja mäntä on pieni vrt. esim ohc. Mahtuuko olemaan?"
Ennen isompia mittauksia vois todeta, että 2,3 koneessa on samat kanget kuin 2,0 eikä ne taida isommalla iskulla kolista lohkoon. Ei noi RS2000/DOHC kanget alapäästä erityisen sirot ole luulisi siellä tilaa olevan, vipusuhdekkaan ei kovin paljon muutu 6"=152,4mm ja 6,125"=155,575mm.
OHC koneeseen tungetaan ainakin 17,8mm pidempiä kankia kuin vakio ja ilmeisesti ongelmitta?
Pikku lohkon kankia on niin monenlaisia, että varmasti järeimmät, johonkin monsteri tupla turbo koneeseen tehdyt, voi kolista lohkoon. Millaista konetta suunnittelet? Vapariin löytyy Eagleltä kevyitä H-profiilikankia, Nascar koneista purettuja kevyitä näyttäisi olevan kanssa paljon liikkeellä Jenkeissä (500-700 mailia ajettuja).
Ennen isompia mittauksia vois todeta, että 2,3 koneessa on samat kanget kuin 2,0 eikä ne taida isommalla iskulla kolista lohkoon. Ei noi RS2000/DOHC kanget alapäästä erityisen sirot ole luulisi siellä tilaa olevan, vipusuhdekkaan ei kovin paljon muutu 6"=152,4mm ja 6,125"=155,575mm.
OHC koneeseen tungetaan ainakin 17,8mm pidempiä kankia kuin vakio ja ilmeisesti ongelmitta?
Pikku lohkon kankia on niin monenlaisia, että varmasti järeimmät, johonkin monsteri tupla turbo koneeseen tehdyt, voi kolista lohkoon. Millaista konetta suunnittelet? Vapariin löytyy Eagleltä kevyitä H-profiilikankia, Nascar koneista purettuja kevyitä näyttäisi olevan kanssa paljon liikkeellä Jenkeissä (500-700 mailia ajettuja).
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: RS2000 alakerta ja kierrokset
Pistän tollasen sierraan tuplakaasareilla. Neloskoppaescortin suorasytkä (ESC jotain) ? hoitaa sytytyksen näillä näkymin eikä siinä tietääkseni ole rajotinta. Kohta nähdään kuinka lujaa sieltä lentää palaset pellolle. 
Ja tulee 8v dohc vakio alakerralla. Lohkosta ehkä siivu pois että saa mäntiä vähän yli tason =paukkua lisää.

Ja tulee 8v dohc vakio alakerralla. Lohkosta ehkä siivu pois että saa mäntiä vähän yli tason =paukkua lisää.
Jäsen #606
-
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
Re: RS2000 alakerta ja kierrokset
Mulla oli leikkikalussa tollanen motti. Siinä ei ollu kierrosrajaa ja hieman muuten viilattu. Käyttökierrokset noin 5000-8000. Se ainakin kesti hienosti kaks talvea mitä sillä ite ajoin.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: RS2000 alakerta ja kierrokset
Joo, talvilelu tostakin on tulossa. Mutta se mikä on kestäny joskus jollain muulla ei välttämättä kestä mulla... 

Jäsen #606
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: RS2000 alakerta ja kierrokset
Luin -91/2 paikkeilla Fordin service bulletinin jossa kerrottiin mm. lohkon öljyn ylösnousukanavien eroista tms. 8v verrattuna RS2000.
Kannattanee tutkia varoiksi
Kannattanee tutkia varoiksi
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Re: RS2000 alakerta ja kierrokset
Rs2k lohkossa on suuremmat öljykanavat. Kuulin jostain että halkaisija olisi 1mm suurempi. Muuta käytännön eroa 8venttiiliseen ei ole.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
Re:
Josta tuli mieleen että onko 2.3DOHC lohko korkeempi kuin 2.0 vai onko kylkeen vaan valettu nollan tilalle kolmonen?SLEI kirjoitti:"Kuinkas leveet noi on alaosastaan, kone on kohtuu pitkäiskunen ja mäntä on pieni vrt. esim ohc. Mahtuuko olemaan?"
Ennen isompia mittauksia vois todeta, että 2,3 koneessa on samat kanget kuin 2,0 eikä ne taida isommalla iskulla kolista lohkoon. Ei noi RS2000/DOHC kanget alapäästä erityisen sirot ole luulisi siellä tilaa olevan, vipusuhdekkaan ei kovin paljon muutu 6"=152,4mm ja 6,125"=155,575mm.
OHC koneeseen tungetaan ainakin 17,8mm pidempiä kankia kuin vakio ja ilmeisesti ongelmitta?
#350
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: RS2000 alakerta ja kierrokset
Eli käytännössä ei mitään merkitystä, varsinkin kun nostimet lyödään tukkoon ja tilalle kovat tapit.
On noissa eroja, kampuran asentotunnistin on eri kohdassa verraten 8V / 16V, mutta se on huomioitu triggerin kiinnityksessä. Ei siis passaa sotkee rs2000 ja 8v dohc kampuroita keskenään eri lohkoihin tai menee ennakot persiilleen.
On noissa eroja, kampuran asentotunnistin on eri kohdassa verraten 8V / 16V, mutta se on huomioitu triggerin kiinnityksessä. Ei siis passaa sotkee rs2000 ja 8v dohc kampuroita keskenään eri lohkoihin tai menee ennakot persiilleen.
Jäsen #606
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Re: RS2000 alakerta ja kierrokset
Asentotunnistimen paikat on molemmissa lohkoissa mahdollista asentaa 8v tai 16v kampuralle. Anturin reijät on vaan tulpattu...olafu kirjoitti:Eli käytännössä ei mitään merkitystä, varsinkin kun nostimet lyödään tukkoon ja tilalle kovat tapit.
On noissa eroja, kampuran asentotunnistin on eri kohdassa verraten 8V / 16V, mutta se on huomioitu triggerin kiinnityksessä. Ei siis passaa sotkee rs2000 ja 8v dohc kampuroita keskenään eri lohkoihin tai menee ennakot persiilleen.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re: RS2000 alakerta ja kierrokset
"Josta tuli mieleen että onko 2.3DOHC lohko korkeempi kuin 2.0 vai onko kylkeen vaan valettu nollan tilalle kolmonen?"
2,3L koneessa on lyhyemmät männät.
Olen joskus väittänyt 2,0 DOHC ja 2,0 RS lohkoja samoiksi, mutta sellaisen eron niissä ainakin havaitsin, että RS-lohkossa oli pääöljykanavanpohja litteä kampikammiossa eli siihen olisi helpompi värkkäillä öljyruiskuja tarvittaessa.
Triggeri-asiasta olen kyllä sitä mieltä, että lohko ja kampiakseli pitää sopia yhteen niin, että jos kampiakselin 36-1 kiekossa on 8-V stanssaus niin lohkossa VR-anturi tulee öljypohjan läheltä ja suuntaisesti lohkosta läpi, 16-V kiekon kanssa reikä on vähän vinossa ja ylempänä. Ei ole kyllä minun lohkoissa kahta reikää pistänyt silmään.
2,3L koneessa on lyhyemmät männät.
Olen joskus väittänyt 2,0 DOHC ja 2,0 RS lohkoja samoiksi, mutta sellaisen eron niissä ainakin havaitsin, että RS-lohkossa oli pääöljykanavanpohja litteä kampikammiossa eli siihen olisi helpompi värkkäillä öljyruiskuja tarvittaessa.
Triggeri-asiasta olen kyllä sitä mieltä, että lohko ja kampiakseli pitää sopia yhteen niin, että jos kampiakselin 36-1 kiekossa on 8-V stanssaus niin lohkossa VR-anturi tulee öljypohjan läheltä ja suuntaisesti lohkosta läpi, 16-V kiekon kanssa reikä on vähän vinossa ja ylempänä. Ei ole kyllä minun lohkoissa kahta reikää pistänyt silmään.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Re: RS2000 alakerta ja kierrokset
Mun ex-rs2k:ssa ja dokki sierrassa on kyllä molemmille paikat molemmissa. Prässätty pelti tulppa vaan reiän peittona...SLEI kirjoitti:"Josta tuli mieleen että onko 2.3DOHC lohko korkeempi kuin 2.0 vai onko kylkeen vaan valettu nollan tilalle kolmonen?"
2,3L koneessa on lyhyemmät männät.
Olen joskus väittänyt 2,0 DOHC ja 2,0 RS lohkoja samoiksi, mutta sellaisen eron niissä ainakin havaitsin, että RS-lohkossa oli pääöljykanavanpohja litteä kampikammiossa eli siihen olisi helpompi värkkäillä öljyruiskuja tarvittaessa.
Triggeri-asiasta olen kyllä sitä mieltä, että lohko ja kampiakseli pitää sopia yhteen niin, että jos kampiakselin 36-1 kiekossa on 8-V stanssaus niin lohkossa VR-anturi tulee öljypohjan läheltä ja suuntaisesti lohkosta läpi, 16-V kiekon kanssa reikä on vähän vinossa ja ylempänä. Ei ole kyllä minun lohkoissa kahta reikää pistänyt silmään.
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Re: RS2000 alakerta ja kierrokset
olafu kirjoitti:Pistän tollasen sierraan tuplakaasareilla. Neloskoppaescortin suorasytkä (ESC jotain) ? hoitaa sytytyksen näillä näkymin eikä siinä tietääkseni ole rajotinta. Kohta nähdään kuinka lujaa sieltä lentää palaset pellolle.
Ja tulee 8v dohc vakio alakerralla. Lohkosta ehkä siivu pois että saa mäntiä vähän yli tason =paukkua lisää.
eikös esc sytkässä ollut rajoitin 7000 jälkeen?
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: RS2000 alakerta ja kierrokset
Muistan kokeilleeni työntötankoescorttia painamalla kaasun pohjaan, niin yhtä lujaa se kiersi mitä virranjakajamallikin. Tosin tossa moottorissa tulee muut rajat vastaan ennenkun boksi katkasee.adh kirjoitti:olafu kirjoitti:Pistän tollasen sierraan tuplakaasareilla. Neloskoppaescortin suorasytkä (ESC jotain) ? hoitaa sytytyksen näillä näkymin eikä siinä tietääkseni ole rajotinta. Kohta nähdään kuinka lujaa sieltä lentää palaset pellolle.
Ja tulee 8v dohc vakio alakerralla. Lohkosta ehkä siivu pois että saa mäntiä vähän yli tason =paukkua lisää.
eikös esc sytkässä ollut rajoitin 7000 jälkeen?

Jäsen #606