EDIS4 + Weber-Marelli
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
EDIS4 + Weber-Marelli
Minulla on cossun motti kasattuna ja siinä alasiivapyörään kiinnitetty 36-1 triggeripyörä. Kone pitäs piakkoin heittää paikalleen, mutta sitä ennen olis kyllä hyvä saada triggerille anturi asennettua. Tarkoitus olisi siirtyä jakajallisesta sytystä EDIS4:ään, kunhan jossain vaiheessa saan ohjainkortin hommailtua. Siispä muutama kysymys aiheeseen liittyen:
1. Anturiksi kuulemma VR-anturi... mitä anturia olette käyttäneet? Jonkun EDIS4-escon anturia?
2. Kun kone on YKK:ssa, tuleeko anturin olla tällöin keskellä puuttuvaa hammasta? Vai puuttuvan hampaan alkureunalla? Vai jompikumpi vaihtoehdoista, kun kone on YKK:n sijasta sytkän ajoitusmerkillä?
3. Johtosarja tehdään ilmeisestikin liitettäväksi sytkänvahvistimelle menevään johtoon, josta sitten johdot kahdelle sytkänvahvistimelle ja puolalle. Mutta entäs se anturi, ilmeisesti sitten jakajan anturille mennyt johto siirretään siihen... ko, kö?
4. T25 hall... voiskos semmosta hyödynnellä EDIS4 + Weber-Marelli projekteissa?
1. Anturiksi kuulemma VR-anturi... mitä anturia olette käyttäneet? Jonkun EDIS4-escon anturia?
2. Kun kone on YKK:ssa, tuleeko anturin olla tällöin keskellä puuttuvaa hammasta? Vai puuttuvan hampaan alkureunalla? Vai jompikumpi vaihtoehdoista, kun kone on YKK:n sijasta sytkän ajoitusmerkillä?
3. Johtosarja tehdään ilmeisestikin liitettäväksi sytkänvahvistimelle menevään johtoon, josta sitten johdot kahdelle sytkänvahvistimelle ja puolalle. Mutta entäs se anturi, ilmeisesti sitten jakajan anturille mennyt johto siirretään siihen... ko, kö?
4. T25 hall... voiskos semmosta hyödynnellä EDIS4 + Weber-Marelli projekteissa?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: EDIS4 + Weber-Marelli
Mulla on sitten edelleen ylimääräsenä Mustangin vanhat puolat, eli kaksi EDIS4 puolaa. Jos vaan niinkun tarvit...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Re: EDIS4 + Weber-Marelli
En nyt ihan ymmärrä mitä olet yrittämässä kun puhut EDIS4:stä ja Weber marellissa samassa lauseessa. Jos olet hommaamassa sellastaista Motorsport developmentsin myymää hukkakipinä systeemiä, niin sen kanssa pitää olla ihan vakio siivapyörä, ei 36-1. 36-1 siivapyörää käytetään EDIS4 sytytyksen kanssa, mutta sitä ei sitten taas vakio Webermarelli eku pysty ohjaamaan.
-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Re: EDIS4 + Weber-Marelli
Jep, sitäpä juuri. Jossain EDIS+MS keskustelussa tuohon hukkakipinäkorttiin ekan kerran törmäsin, ja siitä sitten on jäänyt se käsitys, että tietenkin 36-1 pyörä käytössä niinkuin EDIS+MS. Mutta tarviikos tuo Motorsport Developmentsin kortti sitten yhtään mitään muutoksia antureitten suhteen, eli samat TDC ja nokan asentoanturi edelleen käytössä niinkun vakiosytylläkin?Yrkesman kirjoitti:En nyt ihan ymmärrä mitä olet yrittämässä kun puhut EDIS4:stä ja Weber marellissa samassa lauseessa. Jos olet hommaamassa sellastaista Motorsport developmentsin myymää hukkakipinä systeemiä, niin sen kanssa pitää olla ihan vakio siivapyörä, ei 36-1. 36-1 siivapyörää käytetään EDIS4 sytytyksen kanssa, mutta sitä ei sitten taas vakio Webermarelli eku pysty ohjaamaan.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Re: EDIS4 + Weber-Marelli
Kaikki samat anturit kuin vakiossa, ainoastaan se toinen sytkäpääte, hukkakipinäpuola+tulpanjohdot, ja vähän johdotusta.SeppoJJ kirjoitti:Jep, sitäpä juuri. Jossain EDIS+MS keskustelussa tuohon hukkakipinäkorttiin ekan kerran törmäsin, ja siitä sitten on jäänyt se käsitys, että tietenkin 36-1 pyörä käytössä niinkuin EDIS+MS. Mutta tarviikos tuo Motorsport Developmentsin kortti sitten yhtään mitään muutoksia antureitten suhteen, eli samat TDC ja nokan asentoanturi edelleen käytössä niinkun vakiosytylläkin?Yrkesman kirjoitti:En nyt ihan ymmärrä mitä olet yrittämässä kun puhut EDIS4:stä ja Weber marellissa samassa lauseessa. Jos olet hommaamassa sellastaista Motorsport developmentsin myymää hukkakipinä systeemiä, niin sen kanssa pitää olla ihan vakio siivapyörä, ei 36-1. 36-1 siivapyörää käytetään EDIS4 sytytyksen kanssa, mutta sitä ei sitten taas vakio Webermarelli eku pysty ohjaamaan.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: EDIS4 + Weber-Marelli
Juurikin näin se toimii. Samalla kun tilaa Motorsport Developmentsilta sen piirilevyn niin hommaa sieltä johtosarjan tuohon.Yrkesman kirjoitti:Kaikki samat anturit kuin vakiossa, ainoastaan se toinen sytkäpääte, hukkakipinäpuola+tulpanjohdot, ja vähän johdotusta.SeppoJJ kirjoitti:Jep, sitäpä juuri. Jossain EDIS+MS keskustelussa tuohon hukkakipinäkorttiin ekan kerran törmäsin, ja siitä sitten on jäänyt se käsitys, että tietenkin 36-1 pyörä käytössä niinkuin EDIS+MS. Mutta tarviikos tuo Motorsport Developmentsin kortti sitten yhtään mitään muutoksia antureitten suhteen, eli samat TDC ja nokan asentoanturi edelleen käytössä niinkun vakiosytylläkin?Yrkesman kirjoitti:En nyt ihan ymmärrä mitä olet yrittämässä kun puhut EDIS4:stä ja Weber marellissa samassa lauseessa. Jos olet hommaamassa sellastaista Motorsport developmentsin myymää hukkakipinä systeemiä, niin sen kanssa pitää olla ihan vakio siivapyörä, ei 36-1. 36-1 siivapyörää käytetään EDIS4 sytytyksen kanssa, mutta sitä ei sitten taas vakio Webermarelli eku pysty ohjaamaan.
Tuommoiset sieltä mulle tuli
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re: EDIS4 + Weber-Marelli
Vakiot anturit eikä sytkävahvistimia tarvitse kahta jos laittaa 2-kanavaisen esim.VPV:ltä.
2-kanavaisella sytkämodulilla ei tarvitse niin paljon piuhoja, voi käyttää sitä alkuperäistä liitintä, kun vaan järjestää pinnit oikein.
Viikon sisään pitäisi hukkapuolakamat (2-kanavainen moduli) lyödä kiinni Juusto_palleron Cossuun kerron sitten mitä syntyi.
2-kanavaisella sytkämodulilla ei tarvitse niin paljon piuhoja, voi käyttää sitä alkuperäistä liitintä, kun vaan järjestää pinnit oikein.
Viikon sisään pitäisi hukkapuolakamat (2-kanavainen moduli) lyödä kiinni Juusto_palleron Cossuun kerron sitten mitä syntyi.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Re: EDIS4 + Weber-Marelli
Jos joku tarvii niin voin myydä puolapaketin ja tulpanjohdot kossuun.
-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Re: EDIS4 + Weber-Marelli
Mitenkäs sitten semmonen skenaario onnistuis, että kun mulla on cossun johtosarjaan sopivaksi rakennettu Megaruutta, niin toimisko siinäkin hukkakipinä noilla cossun jakajan ja kampiakselin antureilla? Vai pitäskö sitä varten viritellä se triggeri?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
Re: EDIS4 + Weber-Marelli
ei kerettykkää laittaa mulle sytkää/suunnitelmat muuttu. megaruutta tulee aika varmaan ja SLEI meinas et tarvii triggeri pyörää sit laitella ja hukkakipinä hommelit tulossa..SeppoJJ kirjoitti:Mitenkäs sitten semmonen skenaario onnistuis, että kun mulla on cossun johtosarjaan sopivaksi rakennettu Megaruutta, niin toimisko siinäkin hukkakipinä noilla cossun jakajan ja kampiakselin antureilla? Vai pitäskö sitä varten viritellä se triggeri?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Re: EDIS4 + Weber-Marelli
EEC-IV kampiakselin anturi on kytketty suoraan edis-moduuliin joka antaa ilman ecua aina 10 astetta ennakkoa (limp-mode), eculla sitten säädetään mihin päin niitä sitten halutaan muuttaa. Eli tarvitsee 36-1 triggerin.