MKII korin vahvistus

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

mekaanikkorace
Viestit: 226
Liittynyt: Ma Marraskuu 8. 21:01:36 2004

MKII korin vahvistus

Viesti Kirjoittaja mekaanikkorace » La Syyskuu 20. 13:39:28 2008

Elikkäs kori on muutoin vahvistettu hitsaamalla Escort rally preparation opuksen mukaisesti ja auton käyttötarkoitus korttelin kiertoon ja ratapäiville.Autossa kunnon kaaret sisällä(uuden säännön)f-ryhmäläisestä escortista. Kysymys kuuluu, maksaako vaivan käydä pistehitsaamaan ovien ja ikkunoiden ns.karmia, johon tiivisteet tulevat päälle?? Jos viisaammat viitsisivät valaista asiaa :)
Capri mkIII 2.8 injection -81
Escort mkII "rs2000" projekti-80

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: MKII korin vahvistus

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » La Syyskuu 20. 13:53:12 2008

jos kaaret on kiinni tukevasti a-ja b-pilareissa niin sehän riittää omasta mielestä.ESIM. NÄIN

kunnon kisavehkeeseen sitten kaikki noikin saumat läpi pistehitsilaitteella,ikkunoita myöten
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: MKII korin vahvistus

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Syyskuu 20. 16:09:50 2008

Kyllä mää ainakin, jos koppa olis atomeina, niin samalla vaivalla hitsailisin ne ovi- ja ikkuna-aukotkin. Eipähän sitten tarvi enää miettiä olisko nekin tarvinnut hitsata..
Pedal tu tö metal!

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: MKII korin vahvistus

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Syyskuu 21. 18:12:00 2008

Jos on kunnolliset uuden säännön kaaret, eli kiinni korissa a- ja b-pilareista jne, ei maksane vaivaa. Aikoinaan kun kaaret eivät saanet olla kiinni korissa, luonnollisesti koria piti jäykistää kaikilla mahdollisilla konsteilla (EDIT: säännöt sallivat ainoastaan pulttikiinnityksen putkien alapäistä lattiaan, ei mihinkään muualle). Nyt kehikko toimii osittain runkona.
Viimeksi muokannut jjs, Su Syyskuu 21. 21:51:39 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

mekaanikkorace
Viestit: 226
Liittynyt: Ma Marraskuu 8. 21:01:36 2004

Re: MKII korin vahvistus

Viesti Kirjoittaja mekaanikkorace » Su Syyskuu 21. 21:27:29 2008

On kunnolla kiinni pilarit, juurikin linkin kuvan mukaisesti..joten eiköhän riittäne.Sitä olen vielä pähkäillyt tekisiko keulaan A-tuet rintapeltiin/iskaritolppiin kiinni :roll:
Capri mkIII 2.8 injection -81
Escort mkII "rs2000" projekti-80

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: MKII korin vahvistus

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Su Syyskuu 21. 21:31:45 2008

mekaanikkorace kirjoitti:On kunnolla kiinni pilarit, juurikin linkin kuvan mukaisesti..joten eiköhän riittäne.Sitä olen vielä pähkäillyt tekisiko keulaan A-tuet rintapeltiin/iskaritolppiin kiinni :roll:
jos koppa on peltivaiheessa niin samahan se.eipähän notku keula
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Vastaa Viestiin