nelari cossun käynti ongelma..

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cossupower
Viestit: 9
Liittynyt: To Elokuu 30. 17:48:25 2007

nelari cossun käynti ongelma..

Viesti Kirjoittaja cossupower » Ma Elokuu 18. 12:33:18 2008

Eli sellanen ongelma.. täs männä viikolla nelari rupes tekeen sellasta et kerrran kiihdytykses kierrokset hieman yli viiden tonnin rupes röpöttään.. ja sit muutama kilsa normaalia ajoa.. niin rupes taas röpöttään ja kävi kuin "kolmella" ja sammui kesken ajon kuin saunan lyhty.. siinä pari minuuttia ihmettelyä.. ja avaimesta käyntiin niinkuin ei ois mitään ikinä ollutkaan.. ja taas pari kilsaa toimi moitteetta.. alko jälleen röpötään ja sammu.. ja sit ei enään kirveelläkään käyntiin.. sit auto seiso jonku tunnin verran, kun vaihdoin tulpat ja sen jälkeen taas käyntiin eikä mitään ja koe lenkille ja jokunen kilsa ajoa.. ja pieni kiihdytys ja auto "yskäs" ja taas alko käymään vaivalloisesti eikä enää käyntii.. :twisted: jonku kaltaista sähkö vikaa ilmeisesti..?

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ma Elokuu 18. 12:53:50 2008

Puolasta lähtisin liikkeelle. Itellä joskus peltoautossa samaa vikaa, pätki ja sammuili ja jäähdyttelyn jälkeen toimi taas vähän aikaa moitteetta.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Elokuu 18. 12:54:54 2008

Vaikuttais katkovan signaalia jostain liitoksesta . Ainakin MAP , vedenlämpöanturi ja asentotunnistimet kannattaa tsekata .
ex Jäsen #10

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ma Elokuu 18. 12:55:36 2008

Puola luultavasti jos jäähdyttelyn jälkeen toimii taas. :)
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ma Elokuu 18. 20:07:23 2008

Tankin ilmaus tukossa?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ma Elokuu 18. 20:23:20 2008

Kai bensapumppu surahtaa virrat päälle käännettäessä,vian ollessa päällä?
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ti Elokuu 19. 16:59:02 2008

Yksi vahva veikkaus on kans sytytysyksikkö. Sijaitsee kuskin puolen sisälokarissa iskaritolpasta hieman taaksepäin..
#350

tokor
Viestit: 286
Liittynyt: Ke Toukokuu 3. 16:26:23 2006
Paikkakunta: Lumijoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tokor » Ti Elokuu 19. 21:09:39 2008

Toki eri kone (Bob) mutta samankaltaisia vikoja aiheutti kampiakselinasento tunnistin, huono kontakti ainakin minulla!
HeKo Performance Parts [Supersport, Spax, H&R, D2, Mequiars, Black Diamond, Lightforce]

cossupower
Viestit: 9
Liittynyt: To Elokuu 30. 17:48:25 2007

nohnii..

Viesti Kirjoittaja cossupower » Ke Elokuu 20. 1:47:08 2008

tossa tuli koiteltua.. puola ok..imuilman lämpötila anturi ok.. hal anturi vaihdettu..eli ok bensapumppu surahtaa oli vika päällä tai ei.. Toimi taas päivällä hetken ihan niinkuin kuuluukin, ja sitten taas "röpöttämistä ja sammuilua".. :evil: Eli vian etsintä jatkuu jäljelle jäi toi Ohjainýksikkö ja "kampiakselin asento tunnistin..

Onko noita kahta viimestä mahdollista, koti konstein testata onko kunnossa..? :shock:

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Elokuu 20. 7:49:21 2008

Kampiakselin asentotunnistimesta pitäs ainakin vastuksen pystyä mittaamaan. Joku varmaan osaa kertoa millä välillä arvojen pitäs olla.

cossupower
Viestit: 9
Liittynyt: To Elokuu 30. 17:48:25 2007

pikku hiljaa, hyvä tulee

Viesti Kirjoittaja cossupower » Ke Elokuu 20. 11:31:19 2008

Selvä.. sit onks jollain heittää tollai yks kaks yllättäen kuinka, paljon Hal anturin se "kärkien" väli pitäis olla..? ittel on nyt joku tollaset 0.20-0.25mm.. :shock:

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: pikku hiljaa, hyvä tulee

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ke Elokuu 20. 12:18:38 2008

cossupower kirjoitti:Selvä.. sit onks jollain heittää tollai yks kaks yllättäen kuinka, paljon Hal anturin se "kärkien" väli pitäis olla..? ittel on nyt joku tollaset 0.20-0.25mm.. :shock:
jakaja anturi 0.2-0.3mm

kampiaks. 0.6-1.0mm
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

topperi
Viestit: 9
Liittynyt: Su Huhtikuu 30. 12:27:23 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja topperi » To Elokuu 21. 10:15:07 2008

Minulla oli aivan presiis sama ongelma 1990 mallin takaveto Cossussa. Paikallisessa autosähköliikkeessä viaksi paljastui viallinen vedenlämpöanturi joka katkoi signaalia! :?:

cossupower
Viestit: 9
Liittynyt: To Elokuu 30. 17:48:25 2007

Nyt ois kyl hyvät neuvot kalliita..

Viesti Kirjoittaja cossupower » Ma Syyskuu 1. 0:13:00 2008

Elikkä.. edit..mitä vaihdettu : Paineen säädin, uusi bensa pumppu, suodatin, vedenlämpöanturi,imuilman lämpötila, hal anturi, sytytys yksikkö, tulpat, johdot, pyörijä, vir.jak.kansi)..lähtee huonosti käyntiin.. mutta pienellä kaasun kans "kikkailulla" saa toiminaan normaalisti.. ja sit taas kesken ajon saattaa, jos sille päälle sattuu käymään huonosti.. seos mittari näyttää seoksen aaltoilevan menee laihalle ja taas pian rikkaalle..yms eli tos bensa puoles ongelmia.. Mistäs seuraavaks vikaa alkais etsiskeleen..?

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ma Syyskuu 1. 7:24:02 2008

Onko MAP ja kaasuläppäanturi vaihdettu? Jos siitä löytyy sähköliitos tavaratilan puolelta rekisterikilven kohdilta, kannattaa se myös tarkistaa. Siitä menee johdot polttoainepumpulle.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Syyskuu 1. 10:14:24 2008

mites tyhjäkäynti säädetty...?ja sieltä boksista ootko hakenu säätöjä hc-ruuvista?

itellä oli tuota seoksen aaltoilua ja sammuilua ja nuo kun sääteli kuntoon niin pelaa
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Manu
Viestit: 128
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Manu » Ti Syyskuu 2. 15:42:23 2008

Mites bensapumpun rele?Onko bensapumpun jännite tasainen?Akun kunto?

spinneri
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Kesäkuu 6. 10:48:28 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: nelari cossun käynti ongelma..

Viesti Kirjoittaja spinneri » To Syyskuu 25. 11:26:23 2008

Meitin projekti-Cossussa (nelari-Sierra '92) oli prikuulleen sama ongelma: HALL-anturi sanonut poks. Ei ole kallis (Motonet osa nro 10-9012) eikä vaikea vaihtaa eli MINÄ lähtisin siitä liikkeelle.

- Jari -
Spinneri Magazine
Kun vakio ei riitä – Spinneri Magazine
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec

Vastaa Viestiin