kansipahvin runsas hikoilu

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

kansipahvin runsas hikoilu

Viesti Kirjoittaja Hartsa » Ke Elokuu 13. 12:26:10 2008

Kone on 4wd ja vakio tiiviste ja pultit. Vaihdoin nokkien stefat ja puolikuu tiivisteet kun luulin öljyn tulevan sieltä mutta öljyä tuleekin kansipahvin välistä ja jakopää sotkee koko kannen etuosan. Voiko noilla vakio pulteilla olevan kannen jälkikiristää ja jos voi niin mihin momenttiin? Pultit olen kiristänyt aikanaan neljässä vaiheessa jossa 2 viimeistä kiristystä oli 90 ast. ohjeen mukaan. Muita oireita koneessa ei vielä ole kuin todella runsas hikoilu.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Elokuu 13. 14:00:13 2008

Toi vakiopulttien jälkikiristys on vähän niin ja näin. Se tarkistuskireyshän on 110 Nm, joten voishan sitä kokeilla esim. pultti kerrallaan vaikka 90 astetta ensin auki ja sitten suoraan tohon 110 momenttiin, mutta tossa on se vaara, että pultti rupeaa venymään ja sitä ei saa tohon momenttiin vedettyä.

Itse tässä tapauksessa hommaisin noi LT:n ns. kovat, mutta venyvät pultit ja vaihtaisin noi yksi kerrallaan paikalleen ja kiristäisin tohon 110 Nm:ään ne.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Elokuu 13. 14:39:01 2008

Itsellä kanssa näytti vuotavan pahvin välistä, mutta tulee nokkien stefoista, vaikka on uudet. :icon Pese ja kuivaa vielä öljystä tuo kone huolellisesti ja seuraa sitten, että varmasti tulee kannen välistä. Itse veikkaisin vieläkin noita nokkien stefoja...
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ke Elokuu 13. 16:06:20 2008

Kuin myös ääni nokkien stefoille vaikka on uudet. Mullakin vuoti ne heti uudesta lähtien ja se tosiaan valuu siihen kansipahvin kupeeseen ja näyttää että pahvi vuotaa

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ke Elokuu 13. 16:46:08 2008

Yhden kahteen edelliseen. Itsellä myös tuotti kerran harmia ja luulin myös tulevan kannen välistä, mut huolellinen pesu paljasti vian ja olikin sit helppo korjata.

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Viesti Kirjoittaja Hartsa » Ke Elokuu 13. 20:12:28 2008

Vanhat nokkien stefat oli aivan kivikovat ja olin varma että uusilla vuoto loppuu. Täytyy vielä pestä vähän konetta ja tarkistaa ettei uudet stefat päästä öljyä. Noi volkkarin pultit varmaan kokeillaan jos öljy ei tule nokilta. Kiitokset hyvistä vinkeistä.

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ke Elokuu 13. 22:17:19 2008

Hartsa kirjoitti:Vanhat nokkien stefat oli aivan kivikovat ja olin varma että uusilla vuoto loppuu. Täytyy vielä pestä vähän konetta ja tarkistaa ettei uudet stefat päästä öljyä. Noi volkkarin pultit varmaan kokeillaan jos öljy ei tule nokilta. Kiitokset hyvistä vinkeistä.
Katoitko niitten holkkien kuntoa, jota vasten stefan huuli tulee?
Itellä oli niihin kulunut urat, niin eipä uudetkaan stefat pitänyt.
Ja bonuksena vielä, noita holkkeja ei saa fordilta enää, omaani teetin uudet.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ke Elokuu 13. 23:42:40 2008

ps myös ne "holkit" mihin stefat laitetaan on o-renkaat ulkokehällä ne tapaa mennä kovaksi sitte vuotaa nokan ja nokkapukin välistä...olipa vaikeasti kirjoitettu :roll:

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Viesti Kirjoittaja Hartsa » To Elokuu 14. 8:09:59 2008

Täytyy katsoa noi holkkien kunto. Vanhasta tiivistesarjasta onkin jäänyt o-renkaita joille ehkä löytyi nyt käyttöä :)

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » To Elokuu 14. 22:42:51 2008

bpasi kirjoitti:ps myös ne "holkit" mihin stefat laitetaan on o-renkaat ulkokehällä ne tapaa mennä kovaksi sitte vuotaa nokan ja nokkapukin välistä...olipa vaikeasti kirjoitettu :roll:
Eikös tää päde takavedon kohdalla? Jos nyt oikein ymmärsin mitä pasi tarkoittaa...
Nelikossa ei tietääkseni kuulu olla noita o-renkaita. Stefa tulee nokkapukkiin ja holkki stefan läpi.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Pe Elokuu 15. 8:27:41 2008

myös holkin ja nokan viimeisen "olakkeen" väliin kuuluu pieni o-rengas jottei ööli tuu akselinkaulaa pitkin holkin lävitse...

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Pe Elokuu 15. 9:53:31 2008

pehkos69 kirjoitti:myös holkin ja nokan viimeisen "olakkeen" väliin kuuluu pieni o-rengas jottei ööli tuu akselinkaulaa pitkin holkin lävitse...
Jaa, tää onkin uutta tietoa mulle... Microcattikaan ei noita tunne ensinkään... Kaitpa sinne sitten sellaset kuuluu, mulla niitä ei ole, eikä ollut aikanaan konetta purkaessakaan. Enpä taida vaivata noilla päätäni sen enempää, kun ei sieltä vuoda.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Elokuu 15. 13:07:09 2008

tony the tiger kirjoitti:
pehkos69 kirjoitti:myös holkin ja nokan viimeisen "olakkeen" väliin kuuluu pieni o-rengas jottei ööli tuu akselinkaulaa pitkin holkin lävitse...
Jaa, tää onkin uutta tietoa mulle... Microcattikaan ei noita tunne ensinkään... Kaitpa sinne sitten sellaset kuuluu, mulla niitä ei ole, eikä ollut aikanaan konetta purkaessakaan. Enpä taida vaivata noilla päätäni sen enempää, kun ei sieltä vuoda.
Ei ollut täälläkään :roll:
ex Jäsen #10

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Viesti Kirjoittaja Hartsa » Pe Elokuu 15. 17:44:16 2008

Täytyy ottaa nokat vielä irti ja tutkia homma kun öljy tuleekin kansipahvin yläpuolelta. Muutaman kerran on noi kepit ollut vuosien varrella irti enkä ole vielä edes huomannut mitään o-renkaita mutta ei ole öljyä vielä tuolta aikaisemmin tullutkaan.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Elokuu 15. 19:38:06 2008

Eräältä gurulta sain aikanaan vinkin että kannattaa laittaa niiden puolikuitten päihin vähän silikooniliimaa. Laitoin ja ei ole vuotanu.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Viesti Kirjoittaja Hartsa » Pe Elokuu 15. 21:46:46 2008

Toi homma onkin aina tullut tehtyä kun venakoppa on ollut irti. Ensi viikolla täytyy tutkia missä toi vuoto on. Viikonloppu menee rakennusharrastuksissa ja tuli kuukausi sitten vielä hankittua uudeksi harrastekulkineeksi vanha Urquattro.

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

cosa 2wd kansi

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ma Elokuu 18. 12:43:10 2008

Tuleekos tuohon 2wd cosa kansi asiaan viellä warmennusta.

koskien tuota o-rengas tiivistettä.

fordiltahan ei varmaan saa enää noita osia.

mites ne on tienny fordilla noita laittaa jos microkätti ei tunne asiaa :roll:

jos jollain on venakoppa imusarja o-rengas pakosarja tiiviste jutut niin YV:tä
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: cosa 2wd kansi

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Elokuu 18. 12:54:28 2008

Fomococars kirjoitti:mites ne on tienny fordilla noita laittaa jos microkätti ei tunne asiaa :roll:
Eipä se microcat täydellinen olekaan. Ei sieltä ihan kaikkia osia löydy. Eri vuosimallin microcateissa on eroja. Uudemmasta saattaa jotain puuttua mikä vielä vanhemmalla löytyy.

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Viesti Kirjoittaja Hartsa » To Elokuu 21. 20:42:09 2008

O-renkaat oli kovettuneet mitä bpasi epäili. Nyt näyttäisi öljyt taas pysyvän koneessa kun vaihdoin ne.Holkeissa ei ollut mitään silmin havaittavaa kulumaa. :)

Vastaa Viestiin