Escort Cosworth sammuu vauhdista
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Escort Cosworth sammuu vauhdista
Mikähän voisi olla vikana?
Saattaa lähteä taas yhtäkkiä pörisemään, jos vauhtia on 80 tai enemmän ja pitää vaihteen silmässä.
Pienemmistä vauhdeista täytyy pyssätä tien sivuun ja startata uusiks. Lähtee käyntiin aina kuitenkin.... Ihme vika.
Kellään ideoita?
Saattaa lähteä taas yhtäkkiä pörisemään, jos vauhtia on 80 tai enemmän ja pitää vaihteen silmässä.
Pienemmistä vauhdeista täytyy pyssätä tien sivuun ja startata uusiks. Lähtee käyntiin aina kuitenkin.... Ihme vika.
Kellään ideoita?
-
- Viestit: 1313
- Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
- Paikkakunta: pääkaupunkiseutu
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Sen verran aiheeseen lisätietoja, että vaihdoin sytkäyksikön (lokasuojassa oleva), ei auttanut.
Oire on siis selkeästi sellainen, että sytytys katkeaa muutamaksi 2-5sek ja palaa sitten takaisin(varvikello lakkaa näyttämästä).
Eli jos rullaat 80km/h vauhdilla sen n. 2-5 sek, auto käynnistyy itsekseen uudelleen taas.
Kellään ideoita mitä muuta voisi kokeilla? Hal anturia? Muita antureita mahdollisesti?
Kiitos etukäteen.
Oire on siis selkeästi sellainen, että sytytys katkeaa muutamaksi 2-5sek ja palaa sitten takaisin(varvikello lakkaa näyttämästä).
Eli jos rullaat 80km/h vauhdilla sen n. 2-5 sek, auto käynnistyy itsekseen uudelleen taas.
Kellään ideoita mitä muuta voisi kokeilla? Hal anturia? Muita antureita mahdollisesti?
Kiitos etukäteen.
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mulla joskus Cossu sammui hetkeksi ja viimein sitten hyytyi kokonaan.
Vikana oli virtalukosta lähtevä (vai oliko se lukkoon tuleva) virtajohto. Se oli kipinöinyt liitoksesta ja sulanut muodottomaksi. Kuitenkin virtalukon läheltä löytyi vika.
Vähän viittaisi samalaiseen vikaan jos kerran kierroslukumittarikin lakkaa näyttämästä. Silloin täytyy sytytys yms. virrat katketa kokonaan.
Vikana oli virtalukosta lähtevä (vai oliko se lukkoon tuleva) virtajohto. Se oli kipinöinyt liitoksesta ja sulanut muodottomaksi. Kuitenkin virtalukon läheltä löytyi vika.
Vähän viittaisi samalaiseen vikaan jos kerran kierroslukumittarikin lakkaa näyttämästä. Silloin täytyy sytytys yms. virrat katketa kokonaan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
En tarkoittanut että sinun autossa olisi sitä vikaa, vaan kun boxin kautta menee kaikki sähköt niin voi ilmetä mitä ihmeelisempiä sähkövikoja.Mikkofin kirjoitti:Luulisin, että bensaa tulee kyllä, mutta kipinä puuttuu.cossuesco kirjoitti:Vika voi olla myös sulakerasiassa, itsellä loppu bensapumpun toiminta välillä.
-
- Ylläpitäjä
Täytyy tämäkin tarkistaa. Missäs sulakerasia on (paitsi siinä akun kupeessa).cossuesco kirjoitti:En tarkoittanut että sinun autossa olisi sitä vikaa, vaan kun boxin kautta menee kaikki sähköt niin voi ilmetä mitä ihmeelisempiä sähkövikoja.Mikkofin kirjoitti:Luulisin, että bensaa tulee kyllä, mutta kipinä puuttuu.cossuesco kirjoitti:Vika voi olla myös sulakerasiassa, itsellä loppu bensapumpun toiminta välillä.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 30. 9:13:48 2007
- Paikkakunta: Lappeenranta
Itselläni oli samantyylinen vika, sammu vauhdissa ja jengakello tippu nollaan vaikka kone pyöri. Tosin kyseessä oli mk5a esco. Se ei myöskää vauhdissa koskaan lähtenyt taas vetämään ja välillä piti sahailla pitkään ennekun taas lähti, lopuksi se ei sitten lähtenyt enään ollenkaan.
Vikana oli kuitenkin sulakerasian päällä oleva ruiskunboksin virtarele, joka siis lopetti vetämästä.
Vikana oli kuitenkin sulakerasian päällä oleva ruiskunboksin virtarele, joka siis lopetti vetämästä.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Oikein mukavassa paikassa, kuskin jalkatilassa vasemmalla ylhäällä.Mikkofin kirjoitti:Täytyy tämäkin tarkistaa. Missäs sulakerasia on (paitsi siinä akun kupeessa).cossuesco kirjoitti:En tarkoittanut että sinun autossa olisi sitä vikaa, vaan kun boxin kautta menee kaikki sähköt niin voi ilmetä mitä ihmeelisempiä sähkövikoja.Mikkofin kirjoitti: Luulisin, että bensaa tulee kyllä, mutta kipinä puuttuu.
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
eilen todettua:
motarilla vedätyksen jälkeen oma cossu hyvitti kokonaan kipinän, onneksi se palautui kuitenkin hetken päästä että sai vielä rullaamalla liikeelle.
tänään vaihdoin jakajan sisään anturin ja käänsin piuhat eripäin kuin ne olivat purettaessa. ilman puihojen kääntöä auto ei lähtenyt käyntiin.
nyt tilanne on se että mitään pätkimistä tai kokonaan sammuilua ei ole.
motarilla vedätyksen jälkeen oma cossu hyvitti kokonaan kipinän, onneksi se palautui kuitenkin hetken päästä että sai vielä rullaamalla liikeelle.
tänään vaihdoin jakajan sisään anturin ja käänsin piuhat eripäin kuin ne olivat purettaessa. ilman puihojen kääntöä auto ei lähtenyt käyntiin.
nyt tilanne on se että mitään pätkimistä tai kokonaan sammuilua ei ole.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei lähde käyntiin jos ovat väärinpäin. Laitoitko jonkun tarvike anturin vai alkup.?caltsu kirjoitti:eilen todettua:
tänään vaihdoin jakajan sisään anturin ja käänsin piuhat eripäin kuin ne olivat purettaessa. ilman puihojen kääntöä auto ei lähtenyt käyntiin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
laitoin tarvikkeen, toivotaan pitkää ikää.siipicossu kirjoitti:Ei lähde käyntiin jos ovat väärinpäin. Laitoitko jonkun tarvike anturin vai alkup.?caltsu kirjoitti:eilen todettua:
tänään vaihdoin jakajan sisään anturin ja käänsin piuhat eripäin kuin ne olivat purettaessa. ilman puihojen kääntöä auto ei lähtenyt käyntiin.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki
tässä vähän aika sitten etittiin samantyyppistä vikaa eräästä hestekillä varustetusta sprintti starletista penkissä ajettiin aika ja se sammuili mystisesti vauhdista.. loppujen lopuksi kampiakselin asentotunnistin oli sökö/väärässä kohdassa (jostain milleistä) kiinni ja vehkeessä ei ilmennyt muuten mtn vikaa raiku kuten pitikin