Escort Cosworth sammuu vauhdista

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Mikkofin
Ylläpitäjä

Escort Cosworth sammuu vauhdista

Viesti Kirjoittaja Mikkofin » Ke Heinäkuu 2. 13:08:44 2008

Mikähän voisi olla vikana?

Saattaa lähteä taas yhtäkkiä pörisemään, jos vauhtia on 80 tai enemmän ja pitää vaihteen silmässä.
Pienemmistä vauhdeista täytyy pyssätä tien sivuun ja startata uusiks. Lähtee käyntiin aina kuitenkin.... Ihme vika.

Kellään ideoita?

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Ke Heinäkuu 2. 14:58:24 2008

maadotuksessa vikaa?
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Ke Heinäkuu 2. 16:19:16 2008

Jäähdytysnesteen tunnistin / liitin voi olla viallinen Itsellä samoin aikoinaan. :roll:

Mikkofin
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Mikkofin » Ke Heinäkuu 2. 20:34:05 2008

:shock:
Viimeksi muokannut Mikkofin, Ke Heinäkuu 9. 16:54:37 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikkofin
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Mikkofin » Ke Heinäkuu 9. 16:53:56 2008

Sen verran aiheeseen lisätietoja, että vaihdoin sytkäyksikön (lokasuojassa oleva), ei auttanut.

Oire on siis selkeästi sellainen, että sytytys katkeaa muutamaksi 2-5sek ja palaa sitten takaisin(varvikello lakkaa näyttämästä).
Eli jos rullaat 80km/h vauhdilla sen n. 2-5 sek, auto käynnistyy itsekseen uudelleen taas.

Kellään ideoita mitä muuta voisi kokeilla? Hal anturia? Muita antureita mahdollisesti?

Kiitos etukäteen.

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ke Heinäkuu 9. 17:16:47 2008

virranjakaja väljä jolloin anturin välys menee pieleen?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Heinäkuu 9. 17:18:07 2008

Vika voi olla myös sulakerasiassa, itsellä loppu bensapumpun toiminta välillä.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Heinäkuu 9. 17:19:38 2008

Mulla joskus Cossu sammui hetkeksi ja viimein sitten hyytyi kokonaan.
Vikana oli virtalukosta lähtevä (vai oliko se lukkoon tuleva) virtajohto. Se oli kipinöinyt liitoksesta ja sulanut muodottomaksi. Kuitenkin virtalukon läheltä löytyi vika.

Vähän viittaisi samalaiseen vikaan jos kerran kierroslukumittarikin lakkaa näyttämästä. Silloin täytyy sytytys yms. virrat katketa kokonaan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Mikkofin
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Mikkofin » Ke Heinäkuu 9. 22:47:48 2008

cossuesco kirjoitti:Vika voi olla myös sulakerasiassa, itsellä loppu bensapumpun toiminta välillä.
Luulisin, että bensaa tulee kyllä, mutta kipinä puuttuu.

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Heinäkuu 9. 23:34:45 2008

Mikkofin kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:Vika voi olla myös sulakerasiassa, itsellä loppu bensapumpun toiminta välillä.
Luulisin, että bensaa tulee kyllä, mutta kipinä puuttuu.
En tarkoittanut että sinun autossa olisi sitä vikaa, vaan kun boxin kautta menee kaikki sähköt niin voi ilmetä mitä ihmeelisempiä sähkövikoja.

VV4*4
Viestit: 59
Liittynyt: La Toukokuu 5. 14:28:39 2007
Paikkakunta: Ruuhimäki

Viesti Kirjoittaja VV4*4 » Ke Heinäkuu 9. 23:38:29 2008

Mulla oli tismalleen sama vika omassa 4wd cossusierrassa ja vika oli sytkävahvarin töpselissä. Oli pinnit löystyny niitä kun taitteli meisselillä vähän tiukemmaks niin se korjaantu ainakin mulla

Mikkofin
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Mikkofin » To Heinäkuu 10. 10:40:49 2008

cossuesco kirjoitti:
Mikkofin kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:Vika voi olla myös sulakerasiassa, itsellä loppu bensapumpun toiminta välillä.
Luulisin, että bensaa tulee kyllä, mutta kipinä puuttuu.
En tarkoittanut että sinun autossa olisi sitä vikaa, vaan kun boxin kautta menee kaikki sähköt niin voi ilmetä mitä ihmeelisempiä sähkövikoja.
Täytyy tämäkin tarkistaa. Missäs sulakerasia on (paitsi siinä akun kupeessa).

sanpsa
Viestit: 48
Liittynyt: Ma Huhtikuu 30. 9:13:48 2007
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja sanpsa » To Heinäkuu 10. 11:03:18 2008

Itselläni oli samantyylinen vika, sammu vauhdissa ja jengakello tippu nollaan vaikka kone pyöri. Tosin kyseessä oli mk5a esco. Se ei myöskää vauhdissa koskaan lähtenyt taas vetämään ja välillä piti sahailla pitkään ennekun taas lähti, lopuksi se ei sitten lähtenyt enään ollenkaan.

Vikana oli kuitenkin sulakerasian päällä oleva ruiskunboksin virtarele, joka siis lopetti vetämästä.

Mikkofin
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Mikkofin » To Heinäkuu 10. 13:22:44 2008

VV4*4 kirjoitti:Mulla oli tismalleen sama vika omassa 4wd cossusierrassa ja vika oli sytkävahvarin töpselissä. Oli pinnit löystyny niitä kun taitteli meisselillä vähän tiukemmaks niin se korjaantu ainakin mulla
Ikävä kyllä tästä ei ollut apua. Täytyy tutkailla muita kohtia, josko vika löytyisi.

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » To Heinäkuu 10. 16:15:32 2008

Mikkofin kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:
Mikkofin kirjoitti: Luulisin, että bensaa tulee kyllä, mutta kipinä puuttuu.
En tarkoittanut että sinun autossa olisi sitä vikaa, vaan kun boxin kautta menee kaikki sähköt niin voi ilmetä mitä ihmeelisempiä sähkövikoja.
Täytyy tämäkin tarkistaa. Missäs sulakerasia on (paitsi siinä akun kupeessa).
Oikein mukavassa paikassa, kuskin jalkatilassa vasemmalla ylhäällä.

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Su Heinäkuu 13. 16:00:12 2008

eilen todettua:

motarilla vedätyksen jälkeen oma cossu hyvitti kokonaan kipinän, onneksi se palautui kuitenkin hetken päästä että sai vielä rullaamalla liikeelle.

tänään vaihdoin jakajan sisään anturin ja käänsin piuhat eripäin kuin ne olivat purettaessa. ilman puihojen kääntöä auto ei lähtenyt käyntiin.

nyt tilanne on se että mitään pätkimistä tai kokonaan sammuilua ei ole.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Heinäkuu 13. 16:28:11 2008

caltsu kirjoitti:eilen todettua:

tänään vaihdoin jakajan sisään anturin ja käänsin piuhat eripäin kuin ne olivat purettaessa. ilman puihojen kääntöä auto ei lähtenyt käyntiin.
Ei lähde käyntiin jos ovat väärinpäin. Laitoitko jonkun tarvike anturin vai alkup.?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Su Heinäkuu 13. 17:05:50 2008

siipicossu kirjoitti:
caltsu kirjoitti:eilen todettua:

tänään vaihdoin jakajan sisään anturin ja käänsin piuhat eripäin kuin ne olivat purettaessa. ilman puihojen kääntöä auto ei lähtenyt käyntiin.
Ei lähde käyntiin jos ovat väärinpäin. Laitoitko jonkun tarvike anturin vai alkup.?
laitoin tarvikkeen, toivotaan pitkää ikää.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

tikkuri
Viestit: 308
Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja tikkuri » Ti Heinäkuu 29. 0:37:57 2008

tässä vähän aika sitten etittiin samantyyppistä vikaa eräästä hestekillä varustetusta sprintti starletista penkissä ajettiin aika ja se sammuili mystisesti vauhdista.. loppujen lopuksi kampiakselin asentotunnistin oli sökö/väärässä kohdassa (jostain milleistä) kiinni ja vehkeessä ei ilmennyt muuten mtn vikaa raiku kuten pitikin
Radalle ja PAM
kaasari ohc
edistyy

Vastaa Viestiin