Tuo super HX on kyllä myös täysin virityskäyttöön tehty ahdin malli, niinku HY35.kin ja siivet on ihan erilaiset ku normi HX malleissa, ainoastaan pesät on saman mallisia superissa ja vanhassa HX.ssä, muuta samaa ei juurikaan oo.tony the tiger kirjoitti:Tuo HX40 super taitaa mennä sit taas "tavanomaiseks" Holsetiks, eli tarkoitettu diesel koneisiin(?). Niissä paineet kuulemaan mukaan antaa ns. muulin potkun ja aika lailla raakasti.Jake kirjoitti:Et viittis enää tuota quote-helvettiä![]()
Mutta Tony: Sullahan oli sama ahdin kuin mullakin . Soittelin Riikaselle tuossa yks päivä niin epäili noita 450hv mitä ne lupas tuosta saavan . Kauppas HX40 Superia , pesistä ei niin ollut puhetta mutta 550 irtoais tuolla .
HY35 taas olis tarkoitettu ja suunniteltu bensakoneisiin viritysahtimeksi, se ehkä saattaisi olla käytökseltään erilainen... Kun tuo 500hv ei ole se ehdoton tavoite, joka pitää saada tavalla tai toisella, vaan tarkoitus on olis parantaa nykyistä.
Lopulliset päätökset tehdään vasta kun nykyinen setti on käytetty rullilla. Samallahan tuo sit selviää, mihin tuossa nykyisessä riittää kapasiteetti.
Cossu eskoon ahdinta
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
tony the tiger kirjoitti:Tuo HX40 super taitaa mennä sit taas "tavanomaiseks" Holsetiks, eli tarkoitettu diesel koneisiin(?). Niissä paineet kuulemaan mukaan antaa ns. muulin potkun ja aika lailla raakasti.Jake kirjoitti:Et viittis enää tuota quote-helvettiä![]()
Mutta Tony: Sullahan oli sama ahdin kuin mullakin . Soittelin Riikaselle tuossa yks päivä niin epäili noita 450hv mitä ne lupas tuosta saavan . Kauppas HX40 Superia , pesistä ei niin ollut puhetta mutta 550 irtoais tuolla .
HY35 taas olis tarkoitettu ja suunniteltu bensakoneisiin viritysahtimeksi, se ehkä saattaisi olla käytökseltään erilainen... Kun tuo 500hv ei ole se ehdoton tavoite, joka pitää saada tavalla tai toisella, vaan tarkoitus on olis parantaa nykyistä.
Lopulliset päätökset tehdään vasta kun nykyinen setti on käytetty rullilla. Samallahan tuo sit selviää, mihin tuossa nykyisessä riittää kapasiteetti.
hx superiin kun tekee uuden pakopesän niin jopa rupeaa rulettamaan...
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Onko kellään kokemuksia noista uusista Turboneticsin GT-K sarjan ahtimista
http://www.hevosvoima.com/site/tuotekuv ... _angle.jpg
http://www.hevosvoima.com/site/tuotekuv ... _angle.jpg
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Heppakommista. Ei oo viel tullu erä maahan, lähiaikoina tulossa.timoheikkinen792 kirjoitti:Ostitko heppacomista vai jenkeistä?Vois joku päivä käydä tutkimassa nuita livenä...Ottasko kans tollasen eikä muutettua superiaSkorppi kirjoitti:Melko uusi sarja tuo, tuskin suomessa on vielä missään. Ostin pemariin ton gt-k1000, niin kerron sitten miten pelaa.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
ja kun tekee pakopesän niin saa pikkusen aikasenmin heräänSkorppi kirjoitti:Superissa kompurasiipi eri profiililla, tuottaa enemmän ilmaa, varsinkin korkeilla paineilla. Toimii hienosti 3 kiloo asti.Mankka kirjoitti:Miten HX40 ja HX40 super eroavat toisistaan? Saavutetaanko superilla laajempi vetoalue?
Mankka jos et hae yli 500hv niin laita vaikka se normi 40 pienenpään pakopesään...
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
Nykyiset 400 heppaa riittää, mutta haen lisää alavääntöä ja laajempaa käyttöaluetta. Nykyinen pakopesäni on 12-lukuinen. Pääseeköhän 10-lukuisella 400 heppaan asti ja karkaavatko pakopaineet? Nykyinen ahtimeni herää 4000 rpm. Kuinkakohan paljon aikaisemmin ahdin heräisi 10-lukuisella pakopesällä?timoheikkinen792 kirjoitti:Mankka jos et hae yli 500hv niin laita vaikka se normi 40 pienenpään pakopesään...
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
10 pesä aika harvinainen,mut kannattaa kokeilla...siinäkin olis hyvä oma valmiste pesä tai kokonaan erinlainen turbo,jolla saa sen 400hv,ja pelais pikkusen järkevänmin...TUO OLI MINUN NÄKEMYS ET EI TARTTE JEESUSTELLAMankka kirjoitti:Nykyiset 400 heppaa riittää, mutta haen lisää alavääntöä ja laajempaa käyttöaluetta. Nykyinen pakopesäni on 12-lukuinen. Pääseeköhän 10-lukuisella 400 heppaan asti ja karkaavatko pakopaineet? Nykyinen ahtimeni herää 4000 rpm. Kuinkakohan paljon aikaisemmin ahdin heräisi 10-lukuisella pakopesällä?timoheikkinen792 kirjoitti:Mankka jos et hae yli 500hv niin laita vaikka se normi 40 pienenpään pakopesään...


-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
viddu mitä juttua taas vaihteeks. jään mielenkiinnolla odottamaan valmiita koneita..
se h1e on ponnistettu penkissä useasti, se ei anna yli 550hv cossun koneessa, ihan oikeasti..
eikä anna superikaan, paitsi jos joku loihtii cossuun koneen joka kestää sen +2.5bar jatkuvaa, sit saattaa antaa. no taishan se pasin viissatku kyllä olla 2.5 paremmalla puolella koko ajan, ja kesti..
ja ilman muuttuvasiipistä ahdinta on edelleen turha odottaa keksivänsä ahtimen mikä herää 2000rpm ja vetää 600hv rajoittajalle, fysiikan lait eivät vain muutu netissä kirjoittelemalla.
mutta jos ei aseta valtavia tehotavoitteita on se hy35 varmaan hyvä vaihtoehto, siitä on aika paljon positiivistä tarinaa kuulunut.

se h1e on ponnistettu penkissä useasti, se ei anna yli 550hv cossun koneessa, ihan oikeasti..


ja ilman muuttuvasiipistä ahdinta on edelleen turha odottaa keksivänsä ahtimen mikä herää 2000rpm ja vetää 600hv rajoittajalle, fysiikan lait eivät vain muutu netissä kirjoittelemalla.
mutta jos ei aseta valtavia tehotavoitteita on se hy35 varmaan hyvä vaihtoehto, siitä on aika paljon positiivistä tarinaa kuulunut.

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
H1e tosiaan loppuu siin viiteen ja puoleen, hx40 ei ehkä paljon parempaan pysty. Nelikymppisen superin kompura jaksaa kyllä tehdä ilmaa hienosti pitkän matkan yli 600 heppaa, mutta eihän siitä tietysti mitään iloa ole jos kone ei hengitä.
"ahto" on pelkkää virtausvastusta, ilmaa pitää saada menemään koneesta läpi jos voimaa haluaa. Hyvin hengittävä kone antaa voimaa pienelläkin paineella.
Hx40 on mun mielestä turhan iso ahdin jos tavote on 400 heppaa. 450 heppaakin tulee hienosti vielä hx35:lla, joten hy35/hx35 8-10 pesällä 400 heppaseen koneeseen olisi varmasti melko kohdallaan.
"ahto" on pelkkää virtausvastusta, ilmaa pitää saada menemään koneesta läpi jos voimaa haluaa. Hyvin hengittävä kone antaa voimaa pienelläkin paineella.
Hx40 on mun mielestä turhan iso ahdin jos tavote on 400 heppaa. 450 heppaakin tulee hienosti vielä hx35:lla, joten hy35/hx35 8-10 pesällä 400 heppaseen koneeseen olisi varmasti melko kohdallaan.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
No mulla ei ainakaan ollut ihan tuo ajatuksena, vaan ettei kovin paljon huonontuis nykyisestä alapää.Timo kirjoitti:ja ilman muuttuvasiipistä ahdinta on edelleen turha odottaa keksivänsä ahtimen mikä herää 2000rpm ja vetää 600hv rajoittajalle, fysiikan lait eivät vain muutu netissä kirjoittelemalla.
mutta jos ei aseta valtavia tehotavoitteita on se hy35 varmaan hyvä vaihtoehto, siitä on aika paljon positiivistä tarinaa kuulunut.
Sen oon nyt päättäny, et seuravaks tulee tuo HY35. Nyt pitää vaan päästä käyttämään auto vielä rullilla loppu kesän / syksyn aikana, niin sit voi ahtimen vaihdon jälkeen verrata, miten vaikuttaa ja muuttuuko mitkä asiat ja mihin suuntaan. Mutta muuten lupaan pitää saman kokoonpanon, lukuunottamatta samalla pakosti vaihtuvaa pakosarjaa.
Ja tarkoitus ei ole mitään uhota, vaan tavoite on, että teho kasvaa. Toiveissa olisi tietysti, että jaksais puskea yläkierroksillakin, mutta se jää nähtäväksi.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: Pe Helmikuu 29. 13:49:27 2008
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
8-pesälläkin mennään yli neljänsadan.Mankka kirjoitti:Nykyiset 400 heppaa riittää, mutta haen lisää alavääntöä ja laajempaa käyttöaluetta. Nykyinen pakopesäni on 12-lukuinen. Pääseeköhän 10-lukuisella 400 heppaan asti ja karkaavatko pakopaineet? Nykyinen ahtimeni herää 4000 rpm. Kuinkakohan paljon aikaisemmin ahdin heräisi 10-lukuisella pakopesällä?timoheikkinen792 kirjoitti:Mankka jos et hae yli 500hv niin laita vaikka se normi 40 pienenpään pakopesään...
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 707
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003
Eikös noi 10, ja 12 pesät ole jaettuja, ja taas toi 8 pesä mikä esim. hy35:ssa ei ole jaettu. Kuulin jostain et toi 8 vastais suurinpiirtein jaettua 12 pesää.Hesus kirjoitti:8-pesälläkin mennään yli neljänsadan.Mankka kirjoitti:Nykyiset 400 heppaa riittää, mutta haen lisää alavääntöä ja laajempaa käyttöaluetta. Nykyinen pakopesäni on 12-lukuinen. Pääseeköhän 10-lukuisella 400 heppaan asti ja karkaavatko pakopaineet? Nykyinen ahtimeni herää 4000 rpm. Kuinkakohan paljon aikaisemmin ahdin heräisi 10-lukuisella pakopesällä?timoheikkinen792 kirjoitti:Mankka jos et hae yli 500hv niin laita vaikka se normi 40 pienenpään pakopesään...
Miten lienee?
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Jep. 10 ja 12 on jaettuja, 8 yksinieluinen.harry81 kirjoitti:
Eikös noi 10, ja 12 pesät ole jaettuja, ja taas toi 8 pesä mikä esim. hy35:ssa ei ole jaettu.
Tämän suuntaista tietoa minäkin olen saanut suht luotettavalta taholta..harry81 kirjoitti: Kuulin jostain et toi 8 vastais suurinpiirtein jaettua 12 pesää.
Miten lienee?

BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
täytyypä muistaa kysyä lds....sierra4x4tbo kirjoitti:Jep. 10 ja 12 on jaettuja, 8 yksinieluinen.harry81 kirjoitti:
Eikös noi 10, ja 12 pesät ole jaettuja, ja taas toi 8 pesä mikä esim. hy35:ssa ei ole jaettu.
Tämän suuntaista tietoa minäkin olen saanut suht luotettavalta taholta..harry81 kirjoitti: Kuulin jostain et toi 8 vastais suurinpiirtein jaettua 12 pesää.
Miten lienee?
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Kysäseppä, niin saadaan varmistus tähänkin myyttiin.timoheikkinen792 kirjoitti:
täytyypä muistaa kysyä lds....
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
No, jos en ole väärässä niin tolla jaetulla pesällä haetaan sitä, että vierekkäiset pakopulssit ei "häiritse" toisiaan. Tästä jaettu-/jakamatonpesä on ollut juttua joskus aikaisemminkin täällä foorumilla ja ainakin ennen oltiin sitä mieltä, että enemmän viritetyissä toi jaettu pesä on parempi vaihtoehto.Stefa kirjoitti:Mitäs hyötyä / haittaa on jaetusta / jakamattomasta pesästä?
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Jaetulla pakopesällä varustettu ahdin herää hiukan aikaisemmin kuin jakamattomalla, ainakin joissakin aplikaatiossa..Stefa kirjoitti:Mitäs hyötyä / haittaa on jaetusta / jakamattomasta pesästä?
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
- Paikkakunta: kuopio
- Viesti:
Joo, eihän siinä HY:ssä ole muuta uutta kuin kompurasiipi. Siinä on jättöä pienennetty entiseen verraten muistaakseni 7mm.
Turbiini on edelleen se sama iänikuinen, raskas ja huonosti virtaava( suljettu profiili), joten ei ole ihme jos tarvitsee monissa asennuksissa ison hukkiksen.
Pääsääntöisestihän pakokaasun pitäisi mennä suurelta osin turbiinin kautta, joten mitä hittoa sitä tunkemaan harakoille?
Onhan nää Holsetit halpoja, mutta kyllä niillä ei saa edes kunnollista alavääntöä. Mitä tekee katukoneella, joka alkaa heräillä vasta jossain 4000 rpm:n paikkeilla, tai yli?
Momenttia ei tuu kunnolla, jos lietso herää korkeilla kiekoilla ja varsinkaan jos muut koneen ominaisuudet eivät tue ahdinta.
Turbiini on edelleen se sama iänikuinen, raskas ja huonosti virtaava( suljettu profiili), joten ei ole ihme jos tarvitsee monissa asennuksissa ison hukkiksen.

Pääsääntöisestihän pakokaasun pitäisi mennä suurelta osin turbiinin kautta, joten mitä hittoa sitä tunkemaan harakoille?

Onhan nää Holsetit halpoja, mutta kyllä niillä ei saa edes kunnollista alavääntöä. Mitä tekee katukoneella, joka alkaa heräillä vasta jossain 4000 rpm:n paikkeilla, tai yli?
Momenttia ei tuu kunnolla, jos lietso herää korkeilla kiekoilla ja varsinkaan jos muut koneen ominaisuudet eivät tue ahdinta.

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
No mikäs lääke sulla on sitte tohon ongelmaan ku joku rääkyi että pitäs saada +500hv ja ahdin herään alhaalta, niin ja edelleenki puhutaan katuautosta.virikansi kirjoitti:Joo, eihän siinä HY:ssä ole muuta uutta kuin kompurasiipi. Siinä on jättöä pienennetty entiseen verraten muistaakseni 7mm.
Turbiini on edelleen se sama iänikuinen, raskas ja huonosti virtaava( suljettu profiili), joten ei ole ihme jos tarvitsee monissa asennuksissa ison hukkiksen.![]()
Pääsääntöisestihän pakokaasun pitäisi mennä suurelta osin turbiinin kautta, joten mitä hittoa sitä tunkemaan harakoille?![]()
Onhan nää Holsetit halpoja, mutta kyllä niillä ei saa edes kunnollista alavääntöä. Mitä tekee katukoneella, joka alkaa heräillä vasta jossain 4000 rpm:n paikkeilla, tai yli?
Momenttia ei tuu kunnolla, jos lietso herää korkeilla kiekoilla ja varsinkaan jos muut koneen ominaisuudet eivät tue ahdinta.
Itellä tulos 600-700hv niin haluaisin kuulla kuinka sekin onnistuu jollain pienellä ahtimella joka herää jo 2000-3000rpm.
Kaiken tämän pitäis sit kestääkkin, eikä niin että eka veto penkissä ja ahdin hajalle...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Mä voin nostaa paljon muutakin jos tuo muka onnistuu, mutta ei oo kovinkaan realistista ja herra virikansi taitaa nyt puhua jostain 300-350hv joka nyt onnistuu monella ahtimella saavuttaa.Yrkesman kirjoitti:Nostan hattua jos tuo tulee onnistumaan.tumppe kirjoitti:Itellä tulos 600-700hv niin haluaisin kuulla kuinka sekin onnistuu jollain pienellä ahtimella joka herää jo 2000-3000rpm.
Pitää nyt vielä mainita että porukka varmasti löytää noi mopo teho ahtimet itsekkin, mutta noille "isoille" tehoille tarttis löytää kestävä ja toimiva ahdin, näin oon ite ymmärtäny tän topikin asia sisällön.
Eli millasella ahtimella saa sit vääntöä alapäähän, jos tehokäppyrät on +500hv (tai mun ym muiden tapauksessa +600-700hv)???

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
- Paikkakunta: kuopio
- Viesti:
Yhtälö jossa koneen pitää herätä alhaalta ja tuottaa megatehot pakokaasuahtimella, ei taida luonnistua tosta noin vaan. + 500 kaakkia on nykyään aika laaja käsite.
Sehän voi olla vaikka 800 heppaa. Meinaan vaan, kun nykymuoti on ollut se, että ajetaan isolla ahtimella ja pienellä paineella.
Ihan ok juttu, mutta kun momenttia ei tuu käyttöön kovin järkevillä kiekoilla normaali olosuhteissa. Pääsääntöisesti harrastajien koneet( joitakin poikkeuksia lukuunottamatta), ovat rakennettuja niin, ettei niitä voi kierrättää sitten riittävän korkealle hyötyäkseen suuresta ahtimen koosta johtuen.
Toinen seikka on sitten vakiovälitykset voiman siirrossa, vaihdettaessa suuremmalle numerolle kone putoaa vetoalueelta( ehkä välityksistä johtuen tai laatikon kömpelyydestä) ja taas saa odottaa koneen heräämistä.
Jos n. 500 kaakkia on tavoite, niin miksei voi valita ahdinta jolla pitääkin käyttää suurta painetta ja jolla mosa saadaan heräämään alempaa, sekä rakentaa konetta kestämään suurta ahtoa?
Moni kaiketi kuitenkin käyttää hydraulinokkia ja vakio alakertaa? Peruspuristussuhdehan on vakiona sen verran alhainen, että sietää käyttää reilusti boostia.
55mm kompuralla tuottaa sen + 500 heppaa, kunhan kone ei kyykkää pakopaineisiin( edellyttäen että kaasunvaihto peruskoneessa on hyvä).
Vakio alakerta kestää hyvin säädettynä sen + 700 heppaa, ainakin hetkellisissä repäisyissä kun ei mennä liian korkeille pyörintänopeuksille.
Sehän voi olla vaikka 800 heppaa. Meinaan vaan, kun nykymuoti on ollut se, että ajetaan isolla ahtimella ja pienellä paineella.
Ihan ok juttu, mutta kun momenttia ei tuu käyttöön kovin järkevillä kiekoilla normaali olosuhteissa. Pääsääntöisesti harrastajien koneet( joitakin poikkeuksia lukuunottamatta), ovat rakennettuja niin, ettei niitä voi kierrättää sitten riittävän korkealle hyötyäkseen suuresta ahtimen koosta johtuen.
Toinen seikka on sitten vakiovälitykset voiman siirrossa, vaihdettaessa suuremmalle numerolle kone putoaa vetoalueelta( ehkä välityksistä johtuen tai laatikon kömpelyydestä) ja taas saa odottaa koneen heräämistä.
Jos n. 500 kaakkia on tavoite, niin miksei voi valita ahdinta jolla pitääkin käyttää suurta painetta ja jolla mosa saadaan heräämään alempaa, sekä rakentaa konetta kestämään suurta ahtoa?
Moni kaiketi kuitenkin käyttää hydraulinokkia ja vakio alakertaa? Peruspuristussuhdehan on vakiona sen verran alhainen, että sietää käyttää reilusti boostia.
55mm kompuralla tuottaa sen + 500 heppaa, kunhan kone ei kyykkää pakopaineisiin( edellyttäen että kaasunvaihto peruskoneessa on hyvä).
Vakio alakerta kestää hyvin säädettynä sen + 700 heppaa, ainakin hetkellisissä repäisyissä kun ei mennä liian korkeille pyörintänopeuksille.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
O.K.virikansi kirjoitti:Yhtälö jossa koneen pitää herätä alhaalta ja tuottaa megatehot pakokaasuahtimella, ei taida luonnistua tosta noin vaan. + 500 kaakkia on nykyään aika laaja käsite.
Sehän voi olla vaikka 800 heppaa. Meinaan vaan, kun nykymuoti on ollut se, että ajetaan isolla ahtimella ja pienellä paineella.
Ihan ok juttu, mutta kun momenttia ei tuu käyttöön kovin järkevillä kiekoilla normaali olosuhteissa. Pääsääntöisesti harrastajien koneet( joitakin poikkeuksia lukuunottamatta), ovat rakennettuja niin, ettei niitä voi kierrättää sitten riittävän korkealle hyötyäkseen suuresta ahtimen koosta johtuen.
Toinen seikka on sitten vakiovälitykset voiman siirrossa, vaihdettaessa suuremmalle numerolle kone putoaa vetoalueelta( ehkä välityksistä johtuen tai laatikon kömpelyydestä) ja taas saa odottaa koneen heräämistä.
Jos n. 500 kaakkia on tavoite, niin miksei voi valita ahdinta jolla pitääkin käyttää suurta painetta ja jolla mosa saadaan heräämään alempaa, sekä rakentaa konetta kestämään suurta ahtoa?
Moni kaiketi kuitenkin käyttää hydraulinokkia ja vakio alakertaa? Peruspuristussuhdehan on vakiona sen verran alhainen, että sietää käyttää reilusti boostia.
55mm kompuralla tuottaa sen + 500 heppaa, kunhan kone ei kyykkää pakopaineisiin( edellyttäen että kaasunvaihto peruskoneessa on hyvä).
Vakio alakerta kestää hyvin säädettynä sen + 700 heppaa, ainakin hetkellisissä repäisyissä kun ei mennä liian korkeille pyörintänopeuksille.
Mitenkähän mun mahtaa käydä, saanko rikki 700hv max 2bar ahdoilla esim. Holset H1E 60/65 siivillä, 18 pakopesä (pitää kokeilla tätä ensiks kuinka pelaa), puristus suhdetta aateltu johonki 8.5-8.7 hujakoille, poraus on lähelle vakio (lähinnä kestävyyden takia), iskun pituus on vakio, pidemmät H-veivit +niille sopivat männät, toki koneeseen on tulossa paljon muutakin, mutta tossa jotain?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
- Paikkakunta: kuopio
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Cat Cams tiukimmat hytikoille, 4wd kansi työstetään mahdollisimman hyvän muotoseks ja hyvin virtaavaks kanavista, mutta ei suurenneta hirveesti ja rosteriset +1mm pako- ja imuvenat.virikansi kirjoitti:Voihan sitä jytää tulla paljonkin. Millanen kansi, mitkä nokat jne? Painetta voit kyllä joutua nostamaankin.
Tavote oiskin n.650-700hv ja pakosarjakin on toistaseks vakio 2wd, lukuunottamatta "väliputkea", joka on tehty ko. ahtimelle ja erilliselle 46mm hukkikselle.
Tavote ois nyt ensiks saada kone kasaan ja toimintaan, sit myöhemmin testailla mahdollisesti eri ahtimia/ahdinta ja mahdollisesti jossain välis kun löytäis viimesenpäälle tehdyn pakosarjan järkihintaan.

Eli toisin sanoen pilkun viilaukset ja viimeistely ulkoisten osien osalta sitten kun kone on koeponnistettu ja näkee mikä mahdollisesti vois ahdistaa ja tuleepahan tonkin ahtimen ja vakio pakosarjan potentiaali jotenki testattua...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
700 hv ja alavääntö cossuun
cossun kone 135hv tai enemmän vaik 900hv.
niin alavääntö saadaan tietty remmillä n.300 euron sijoitus ja se on siinä. ilman kaveri alennusta toi hinta. made in ebay motorsport.
vaik eaton 45 hyvä ja halpa.
jos jonkun mielestä liian halpa niin on niitä kalliimpiakin remmihärveleitä vaik 1500 ekua.
eihän sitä alavääntöä ole ennenkään tehty turbolla vai millä se oli.
eikös sierran omistajat saa V8 laittaa kun jenkeissä moista myyty.
eikä nyt puhuta amazon rovereista.
Whot o fak Luulin että jenkeillä suurimmat koneet Sierrassa.
voi tätä tietämättömyyttä
niin alavääntö saadaan tietty remmillä n.300 euron sijoitus ja se on siinä. ilman kaveri alennusta toi hinta. made in ebay motorsport.
vaik eaton 45 hyvä ja halpa.
jos jonkun mielestä liian halpa niin on niitä kalliimpiakin remmihärveleitä vaik 1500 ekua.
eihän sitä alavääntöä ole ennenkään tehty turbolla vai millä se oli.
eikös sierran omistajat saa V8 laittaa kun jenkeissä moista myyty.
eikä nyt puhuta amazon rovereista.
Whot o fak Luulin että jenkeillä suurimmat koneet Sierrassa.
voi tätä tietämättömyyttä

Viimeksi muokannut Fomococars, Ti Heinäkuu 22. 20:25:25 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Ei muuten ole jenkeissä myyty v8 sierraa. Eiköhän se kuitenkin ollut etelä-afrikan vehkeitä, ei kelpaa täällä.Fomococars kirjoitti:eikös sierran omistajat saa V8 laittaa kun jenkeissä moista myyty.
eikä nyt puhuta amazon rovereista.
Edit: siitä faktaa
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
- Paikkakunta: kuopio
- Viesti:
Jos kanaviin ette aio koskea paljon, ei kannata laittaa isompia venoja. Vakiokokoiset lautaset riittää erittäin pitkälle.
Paljon myös vaikuttaa heräämiseen, kuinka hyvin pakokanava pelaa. Ei siis suuria cfm lukuja, vaan virtauksen laatu heti pikku nostoilta alkaen pyörteetöntä, mutta sen varmaan jo tiesitkin?
Myös pakoputken koko vaikuttaa oleellisesti heräämiseen.
Onko ilmassa hiukkasen kilpailua, kellä tehokkain Cossu?
Voidaan kyllä jutella asiasta tarkemminkin puhelimessa jos haluat, tai josko voisin jotain vinkkejä heittää projektiisi??
Paljon myös vaikuttaa heräämiseen, kuinka hyvin pakokanava pelaa. Ei siis suuria cfm lukuja, vaan virtauksen laatu heti pikku nostoilta alkaen pyörteetöntä, mutta sen varmaan jo tiesitkin?
Myös pakoputken koko vaikuttaa oleellisesti heräämiseen.
Onko ilmassa hiukkasen kilpailua, kellä tehokkain Cossu?

Voidaan kyllä jutella asiasta tarkemminkin puhelimessa jos haluat, tai josko voisin jotain vinkkejä heittää projektiisi??
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
paljon on suunnittelupöydällä ja paperilla tehokkaita autoja, ajossa sitten pikkasen vähemmän..
jos H1E 60/65:lla ahtimella joku ottaa 700hv kaks litrasesta cossusta niin henkilökohtaisesti tulen ja puristan kädestä. pro52 ahtimellakin alkaa pakopaineet nousta jyrkästi 1.8bar ahdolla niin mitä lie olis h1e:llä.
toki voihan sitä ajaa isollakin pakopaineella jos vaan kone sen kestää, mut yleensä ei kaasu enää niin joutuisasti liiku kun on painetta vastassa, joten noinkohan tulee tehoakaan. on niitä muutama kaveri jo koeponnistanut, joten uskallan väittää et eipä tule menemään 600hv rikki. tai jos menee niin menee kyllä konekin hyvin nopeasti rikki, jos sitä oikeasti koko alueella säännöllisesti huudattaa.. se on eri jos hakee penkkilapun ja sit ajelee nissan micralla kesän..

jos H1E 60/65:lla ahtimella joku ottaa 700hv kaks litrasesta cossusta niin henkilökohtaisesti tulen ja puristan kädestä. pro52 ahtimellakin alkaa pakopaineet nousta jyrkästi 1.8bar ahdolla niin mitä lie olis h1e:llä.
toki voihan sitä ajaa isollakin pakopaineella jos vaan kone sen kestää, mut yleensä ei kaasu enää niin joutuisasti liiku kun on painetta vastassa, joten noinkohan tulee tehoakaan. on niitä muutama kaveri jo koeponnistanut, joten uskallan väittää et eipä tule menemään 600hv rikki. tai jos menee niin menee kyllä konekin hyvin nopeasti rikki, jos sitä oikeasti koko alueella säännöllisesti huudattaa.. se on eri jos hakee penkkilapun ja sit ajelee nissan micralla kesän..

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Fomococars kirjoitti:GT2876R
Tösös vaan kaikille !
Itse tuumailen kovasti sopivaa ahdinta cosa 16V moottoriin.
Laitan oman mietintäni tähän mukaan vaik ahdinta en viel omistakkaan.
yllä oleva ahdin tuntuu olevan kaikinpuolin mukava ns.kauppa-auton moottoriin johon omanikin kuuluu.
http://www.vividracing.com/catalog/atp- ... 34380.html
ATP Turbo 450hp Garrett GT2876R Turbo
Model: GRT-TBO-003 List: $1,165.99
ATP Turbo 450hp Garrett GT2876R Turbo
Dual Ball Bearing GT25/40-R Turbo assembly with specified ar. T25 style inlet flange with 5 bolt style exit. Large 60- 1 style compressor housing with 4.00" inlet and 2.50" outlet. Very Good response turbo for 4 Cyl applications. This turbo has a flow capacity of about 450HP.
Turbine
-Wheel: 53mm w/ 62 trim
-Housing: .64 ar, .86 ar
-Maps
Compressor
-Wheel: 76mm w/ 48 trim
-Housing: .70 ar
-Maps
Please select Turbine Housing A/R below.
Upon checkout in the "Add Comments About Your Order" section please specify the Turbine Housing style you would prefer. Four Options are listed below.
t25 turbine inlet range
T3 turbine inlet range
T3-4-bolt pakosarja liitos
.63 A/R
.64 A/R
.82 A/R
.86 A/R
Oliko niin että mitä pienempi A/R luku alempaa herää ja pienempi viive mikä on hauskaa kaupunkiajossa.
mistä päin maailmaa moinen edullisin löytyy + ne laippatarvikkeet ym.lisätarvikkeet suomesta harrastajalta mayby.
koska omaani se on niin sanotusti ensimmäinen turbo ei edelliset tarvikkeet ole niin sanotusti hidasteena.
tosin pakosarjan alkuosa on cosa 2WD malli jota aion käyttää.
Ja siihen sit jatkoa tarpeen mukaan.
auto painaa alle 1200 kg niin tuo ehkä hyvä.
Ja remmillä ois tarkotus hoitaa alakierros ahdot.
Kokeneet jatkakoon !
virikansi kirjoitti:Sit semmonen väliheitto, että niitä Garretin kuulalaakeri ahtimia ei VOI korjata. Jos jotain menee läpi esim. turbiinipuolelta, ahdin on entinen.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Professional motorista saa melkein kaiken tarpeellisen, ainostaan cossun laippoja ei ole kun välipalaa rakennetaan.Fomococars kirjoitti:GT2876R
mistä päin maailmaa moinen edullisin löytyy + ne laippatarvikkeet ym.lisätarvikkeet suomesta harrastajalta mayby.
tosin pakosarjan alkuosa on cosa 2WD malli jota aion käyttää.
Ja siihen sit jatkoa tarpeen mukaan.
välipala kannattaa kestävyyttä ajatellen tehdä muusta kuin mustasta.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Re: Cossu eskoon ahdinta
Tuossa olis vastaus Holsetti-miesten turboviiveeseen
http://www.spracingonline.com/store/Sou ... Valve/3643
Tiiä miten käytännössä pelaa
Turbofriikkien puolella oli että Suprassa olis 1000rpm alempaa alkanut ahtaa
http://www.spracingonline.com/store/Sou ... Valve/3643
Tiiä miten käytännössä pelaa

ex Jäsen #10
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Cossu eskoon ahdinta
Testattu on ja herää isokin turbo kohtuu mukavasti,mut ainoa on ettei tuollanen hukkaportti jaksa työntää läppää auki koska pienikin pakopaine vastustaa...esim jos laittais jostain kuormaautosta pakokaasu jarrun sylinterin niin vois tulla aika asiallinen.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Cossu eskoon ahdinta
Niin ja tuo ei nähtävästi käy pulssipakosarjalle ollenkaan, vaan jakamattomalle pakosarjalle... 

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: Cossu eskoon ahdinta
Hauskan näköinen värkki... Mites kun on jaettulle pakopesälle sarja ja ahdin ja 2 sylinteriä tulpataan tuolla läpällä? Herää taatusti hyvin
Käsittääkseni tuollainen systeemi toimii hyvin, kun saadaan sitten ajettua kaikkien sylintereitten pakokaasut yhteen nieluun. Toisaalta bensa-autossa pakolämmöt voi olla sen verran kovia, että pitää noitten läppien ja akseleitten olla sellaista tavaraa, ettei 1000° lämmöistäkään säikähdä. Muuten saa lähteä akselikauppaan.

Viimeksi muokannut Vesku, Ke Lokakuu 1. 20:55:31 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Cossu eskoon ahdinta
Vesku kirjoitti:Hauskan näköinen värkki... Mites kun on jaettulle pakopesälle sarja ja ahdin ja 2 sylinteriä tulpataan tuolla läpällä? Herää taatusti hyvinKäsittääkseni tuollainen systeemi toimii hyvin, kun saadaan sitten ajettua kaikkien sylintereitten pakokaasut yhteen nieluun. Toisaalta bemsa-autossa pakolämmöt voi olla sen verran kovia, että pitää noitten läppien ja akseleitten olla sellaista tavaraa, ettei 1000° lämmöistäkään säikähdä. Muuten saa lähteä akselikauppaan.



-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Cossu eskoon ahdinta
mulla oli läppä pakopesässä ja ajettiin toiseen nieluuun pakokaasut jne...
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: Cossu eskoon ahdinta
Ja heräs hyvin? Tiedän diesel puolelta vastaavia systeemejä olevan käytössä.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Cossu eskoon ahdinta
heräs kohtuu hyvin,mutta se läpän aukeaminen on huono normaali hukkaportilla tai sit olis pitäny tehdä erinlainen vipusuhde,mut uks klubilainen ostisenkin pois...Tiedän kans diesel peleissä nuita ja on toiminu hienosti.Vesku kirjoitti:Ja heräs hyvin? Tiedän diesel puolelta vastaavia systeemejä olevan käytössä.
samanlaien yks pakopesä(mikä oli mulla) on traktor pullingi vehkeessä ja siinä kuulema ollu vitusti hyötyä...ainoa et on läppiä vääntyilly 3,5bar paineella
