Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Perkele
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Perkele » Ti Heinäkuu 8. 14:21:22 2008
Eli kyseessä on appiukon silmäterä Escort 1.1 -70, joka hämmästyttävää kyllä ei mennyt enään alkuperäisillä etuiskareilla leimasta läpi.

Ja ne tarvitsisi uusia. Paikallisista varaosaliikkeistä on jo kyselty, mutta ei löytynyt oikean mallisia etuiskareita tuohon vanhempaan rumpujarrulliseen malliin.
Mistähän niitä voisi kysellä? kynäjousia yms. maailma kyllä pullollaan.
Kiitos.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ti Heinäkuu 8. 15:53:41 2008
Hmmm. Välikopan iskareiden saantihelppoutta en tiedä, mutta ne sopivat paikoilleen sorvaamalla yläpäätä pienemmäksi (-2mm, muistaakseni), tai vaihtamalla yläpäät 75-77 välikopasta.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Pappacosworth
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti
Kirjoittaja Pappacosworth » Ti Heinäkuu 8. 21:55:15 2008
tallissa olis 2 sarjaa hyviä käytettyjä sisäpanoksia vanhakopan jousijalkaan.
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Ti Heinäkuu 8. 22:36:21 2008
Eikös 200 sarjan Volvon patruuna mennyt jonkinlaisen korokepalan kanssa?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
Tiina Wälicoppa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 23. 8:00:49 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja Tiina Wälicoppa » Ke Heinäkuu 9. 14:55:52 2008
Tuo 200-sarjan Volvo on ainakin osuva. On vähän lyhyempi patruuna, mutta esim. sopiva putkenpätkä alle ja pelittää. Samantien voi vaihtaa Volvon laakeroidut yläpäät, ellei museoautoa kaavaile. Pulttijako on toinen, mutta muutettavissa helposti Forfille sopivaksi, ellei halua sisälokasuojaan enempää reikiä.
-
janne_n
- Viestit: 151
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja janne_n » Ke Heinäkuu 9. 17:35:53 2008
katsastukseen ei oo ainakaan väliä mikä pulttijako on. mulla välikopassa edessä fordin 4x108 ja takana volvon 5x108.
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV
Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » Ke Heinäkuu 9. 19:59:19 2008
janne_n kirjoitti:katsastukseen ei oo ainakaan väliä mikä pulttijako on. mulla välikopassa edessä fordin 4x108 ja takana volvon 5x108.
Niin, nythän puhuttiin siitä tolpan yläpään pulttijaosta sisälokasuojaan

Pedal tu tö metal!
-
Perkele
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Perkele » Ke Heinäkuu 9. 21:04:29 2008
Kiitoksia vihjeistä. Nyt tulee kyllä kova paikka appiukolle, koska hän on pitänyt auton täysin alkuperäisenä ja auto on tosiaan museokilvissä. Autossa on varmaan bensakin alkuperäistä.

Joten mallia alkup. pitäisi saada.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
VesQ
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Viesti
Kirjoittaja VesQ » Ke Heinäkuu 9. 21:32:40 2008
Niitä välikorin iskareita kun saa suht hyvin ja varmaan vielä jonkin aikaa niin itse laittaisin sellaiset ja äkkiseltään ei kuulosta pahalta laittaa niitä välikopan yläpäitä samaan vauhtiin niin sopii sitten seuraavankin kerran ne välikorin iskarit suoraan. Eikä tarvi poiketa alkuperäisyydestä kauas
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » Ke Heinäkuu 9. 22:10:40 2008
Nimenomaan, ja kun ne yläpäätkin on oikeesti samannäköiset mallia isot, niin ei kukaan huomaa eroa, ei edes se appiukko, jos vaikka koijaat ukkoa sen verran

Pedal tu tö metal!
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ke Heinäkuu 9. 23:25:29 2008
Ei tiedä varmuudella onko yläpää samannäköinen; 68-71 pyöri käytössä sen "välikoppamallin" (nänni, tutti) lisäksi matalampaa versiota. Eli sitä vyötäröuumaa eli kaventumaa yläpäässä ei välttämättä ole.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
janne_n
- Viestit: 151
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja janne_n » Ke Heinäkuu 9. 23:28:24 2008
Ville K kirjoitti:janne_n kirjoitti:katsastukseen ei oo ainakaan väliä mikä pulttijako on. mulla välikopassa edessä fordin 4x108 ja takana volvon 5x108.
Niin, nythän puhuttiin siitä tolpan yläpään pulttijaosta sisälokasuojaan

no kappas perkele. noin siinä just käy kun toinen silmä kattoo kattoon ja toinen v***uun niin mihin v***uun se sitten kattoo.

Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV
Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..