Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
puuhapete
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja puuhapete » Pe Maaliskuu 7. 14:13:17 2008
SeppoJJ kirjoitti:Kävin hakemassa Metroautosta 4kpl niitä bemarin suuttimia hintaan 32€. Onneksi oli varaosanumero mukana, ei olisi varmaankaan ilman sitä löytynyt kun myyjä ei vissiin tiennyt edes mikä on lohko...
TammerDieselissä taas eivät tee, ellei saa mallilohkoa sinne tai tarkkoja mittoja asennuspisteestä ja -kulmasta. Jos vaan Tampereen seudulta löytyy paikka missä on kokemusta noista öljysuuttimien kiinnityksistä niin sinne sitten, muuten jää suuttimet hyllyyn.

tuossa meidän tekemänä. Pääkanavassa ja runkolaakerin valusta tuosta syvemmästä kohtaa mitattuna(kuvassa näkyy) ~25mm keskelle päin kanavan suuntaisesti.
Öljytykki
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » La Maaliskuu 8. 21:37:20 2008
Tuolla burtonpowerilla ois
tämmönen korkeapaine öljypumppu myynnissä niin tuo ois vissiin ihan bolt on vanhan ohc:n pumpun tilalle? Tuo kun ei tuolla paljoo maksa niin vois varmuuden vuoksi sen vaihtaa. Mimmones homma on laittaa ne putket mitkä suihkii öljyä mäntiin tuohon pumppuun/ohc:n lohkoon? Ja cossuistako niitä helpoiten löytää?
Tommosta lukee siitä pumpusta tuolla burtonilla...
FT1055, HIGH PRESSURE OIL PUMP: SOHC PINTO & ESCORT COSWORTH T25
-
SeppoJJ
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Viesti
Kirjoittaja SeppoJJ » La Maaliskuu 8. 21:48:14 2008
Ei taida sopia erillinen suihkuputkisto kiinni tuohon pumppuun. Mutta ilmeisesti siis T25 cossuissa onkin tuon mallinen pumppu sitten, eli mahtaako sopia vanhempaan 200-lohkoon johon tehty öljysuihkut? Ei olis kyllä kallis...
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » La Maaliskuu 8. 23:31:17 2008
nojoo oispahan tuo sit kuitenkin parempi kun tuo 20v vanha vakiopumppu vaikkei siihen nyt sit niitä öljysuihkuja saiskaan. Mutta sopii siis varmaan suoraan vanhan pumpun tilalle. Lohko on kaiketi ihan perus 2litranen, 205 lukee kylessä.
-
SeppoJJ
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Viesti
Kirjoittaja SeppoJJ » Ti Maaliskuu 11. 3:14:19 2008
Jaa-a ensin oli liikkeellä kopioita jotka kesti muutamasta sadasta muutamaan tuhanteen kilsaan ja nyt sitten jo Cosworthin omat tekeleetkin hajoilee?
Taidan laittaa vanhan pumpun takas jos se näyttää hyvänkuntoiselta. Tai sitten sen Pinton/T25:en korkeapainepumpun, jos se nyt vaan sattuu sopimaan yhteen 4x4 sierracossun öljypohjan ja imuputken kanssa.
EDIT: Mitäköhän eroa noilla 2wd cossun ja pinto/T25:n pumpuilla on käytännössä? Ainakin kansi on erilainen, onko tuo toinen malli kannesta laakeroitu kenties? Kummankos mallinen sitten tavan ohc kp pumppu on vai onko kummankaan mallinen?

-
SeppoJJ
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Viesti
Kirjoittaja SeppoJJ » Pe Maaliskuu 14. 13:24:15 2008
Tarviiko männät loveta vai mahtuuko ilmankin nuo Z3 suihkut?
-
puuhapete
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja puuhapete » Pe Maaliskuu 14. 14:44:29 2008
SeppoJJ kirjoitti:Tarviiko männät loveta vai mahtuuko ilmankin nuo Z3 suihkut?
joutunee loveamaan, paitsi jos laittaa t25.n männät ja suihkut on asennettu samaan kohtaan.
-
SeppoJJ
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Viesti
Kirjoittaja SeppoJJ » Pe Toukokuu 2. 11:48:22 2008
Nyt kaipaisin kiireesti vinkkiä missä teettää tuo öljysuihkujen koneistus lohkoon... Lehtimäki ja Salonen on jo pois laskuista kun ei kerkiä ja TammerDieseliin pitäs viedä mallilohko että siellä tehtäis.

Eli siis sellanen paikka jossa joku on joskus cossun lohkoon tän homman tehnyt niin tietää mitä tekee ilman mallikappaletta. Vien lohkon tarvittaessa vaikka Inariin asti kun tarttis päästä hetimmiten kasaamaan sitä pirun konetta jo.
-
adh
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja adh » Pe Toukokuu 2. 16:50:05 2008
ootko kysynyt Sarliinilta?
ford escort´79 tic
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » Pe Toukokuu 2. 21:45:01 2008
SeppoJJ kirjoitti:Nyt kaipaisin kiireesti vinkkiä missä teettää tuo öljysuihkujen koneistus lohkoon... Lehtimäki ja Salonen on jo pois laskuista kun ei kerkiä ja TammerDieseliin pitäs viedä mallilohko että siellä tehtäis.

Eli siis sellanen paikka jossa joku on joskus cossun lohkoon tän homman tehnyt niin tietää mitä tekee ilman mallikappaletta. Vien lohkon tarvittaessa vaikka Inariin asti kun tarttis päästä hetimmiten kasaamaan sitä pirun konetta jo.
Mulle teki KH-Motors Nummelassa jos, matkalla ei ole väliä
Tälläiset ja osasi tehdä ihan ilman mallia kun on niitä ennenkin tehnyt. Työn jälki oli kiitetettävää, hinta ~120 sis. öljykanavien kierre tulppauksen. Hänen kiireistä en osaa sanoa..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
Jake
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Viesti
Kirjoittaja Jake » Pe Toukokuu 23. 16:08:15 2008
Onko tietoa noista Rallyracen öljypumpuista , onko ne ihan burtonin kamaa ?
ex Jäsen #10
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Pe Toukokuu 23. 20:06:50 2008
Tuli ostettua pari öljyputkea ja toinen, jonka piti olla 2wd on vähän omituinen, pumppuun kiinnitys ruuveja on vain kaksi ja suihkuputki on samassa laipassa eikä tule pumpun kanteen? Onko putki mahdollisesti RS500-mallin? Putki ei taida sopia 4wd pumppuun vaikka sen vaan kiinnittäisi kahdella ruuvilla, ei putkessa ole sitä mötikkääkään, joka 4wd suihkuputkissa on.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi