Usein kysytyt kysymykset.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » La Elokuu 4. 21:51:16 2007
Sultzi kirjoitti:Ei. -78-85 on tuo 1000hc, 5% co ja -86-89 tuo 600hc ja 3,5% co. 90- uudemmissa (jos otteessa merkintä vähäpäästöinen) taas tyhjäkäynnillä 100hc ja 0,5% co ja yli 2000rpm 100hc ja 0,3% co.
No, eipä katsastusmies puhunu mitään vaikka mun Cossun vm.89 päästölapus lukee CO 4.5% ja jossain korjaamollakin mulle jokunen vuosi sitten sanottiin et vm.90 eteenpäin on nuo 3.5 ja 600 rajat vasta.
Eli onko nuo säännöt sit kiristyny vai?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
voicecoil
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
- Paikkakunta: naarajärvi
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja voicecoil » Su Elokuu 5. 10:39:05 2007
Sultzi kirjoitti:Ei. -78-85 on tuo 1000hc, 5% co ja -86-89 tuo 600hc ja 3,5% co. 90- uudemmissa (jos otteessa merkintä vähäpäästöinen) taas tyhjäkäynnillä 100hc ja 0,5% co ja yli 2000rpm 100hc ja 0,3% co.
siis näinhän ne menee,olivat akelta sanoneet että kierroksilla pitäisi katsoa että päästöt pitäisi olla pienenemään päin,eli ei kuitenkaan.verrata vähäpäästöiseen
irc galleria voicecoil
-
tony the tiger
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti
Kirjoittaja tony the tiger » Su Elokuu 5. 10:56:57 2007
voicecoil kirjoitti:Sultzi kirjoitti:Ei. -78-85 on tuo 1000hc, 5% co ja -86-89 tuo 600hc ja 3,5% co. 90- uudemmissa (jos otteessa merkintä vähäpäästöinen) taas tyhjäkäynnillä 100hc ja 0,5% co ja yli 2000rpm 100hc ja 0,3% co.
siis näinhän ne menee,olivat akelta sanoneet että kierroksilla pitäisi katsoa että päästöt pitäisi olla pienenemään päin,eli ei kuitenkaan.verrata vähäpäästöiseen
Oudolta kuulostavia ohjeistuksia... Kumma ettei tuollaisia taida olla muille katsureille annettu...
Mutta tuonkaan takia ei tarvii vielä katin toimia. Riippuu vain miten keksintö on säädetty.
katsastus arvosteluperusteet, tuolta löytyy sivulta 23 pakokaasupäästöjen rajat, kun samiharjun sana kaikille tunnu riittävän.
Ja vuodessa -90 ei ole mitään ihmeellistä päästöjen suhteen, -92 alkaen kaikki vähäpäästöisiä (bensa-autot), ja paljon niitä oli jo ennen sitäkin.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Su Elokuu 5. 14:23:55 2007
tony the tiger kirjoitti:voicecoil kirjoitti:Sultzi kirjoitti:Ei. -78-85 on tuo 1000hc, 5% co ja -86-89 tuo 600hc ja 3,5% co. 90- uudemmissa (jos otteessa merkintä vähäpäästöinen) taas tyhjäkäynnillä 100hc ja 0,5% co ja yli 2000rpm 100hc ja 0,3% co.
siis näinhän ne menee,olivat akelta sanoneet että kierroksilla pitäisi katsoa että päästöt pitäisi olla pienenemään päin,eli ei kuitenkaan.verrata vähäpäästöiseen
Oudolta kuulostavia ohjeistuksia... Kumma ettei tuollaisia taida olla muille katsureille annettu...
Mutta tuonkaan takia ei tarvii vielä katin toimia. Riippuu vain miten keksintö on säädetty.
katsastus arvosteluperusteet, tuolta löytyy sivulta 23 pakokaasupäästöjen rajat, kun samiharjun sana kaikille tunnu riittävän.
Ja vuodessa -90 ei ole mitään ihmeellistä päästöjen suhteen, -92 alkaen kaikki vähäpäästöisiä (bensa-autot), ja paljon niitä oli jo ennen sitäkin.
Päästörajoja on sit ilmeisesti jossain vaiheessa siirretty...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » Pe Syyskuu 14. 12:59:41 2007
mitenkäs käykö ne scorpion etujarrulevyt ja satulat ihan suoraan vakioiden tilalle tommosessa vm-87 2L kaasari sierrassa? Onkos scorpissa takana rummut vai mistäs ne 10'' rummut helpoiten löytys? ja onko nekin ihan bolt on homma?
Ja takavakaajaa ei ilmeisesti tarvitse, mutta mites se etuvakaaja? vaatiko se sen 26mmsen ja mistä niitä löytys helpoiten, entä onko ne bolt on kamaa.
Tässä mahdollista enskesän turboprojektia varten vaan hieman pohjatietoo haeskelen. Kun jos kerta alustan osalta ei ton isompia muutoksia vaadi niin vois melkeen kyseisen projektin toteuttaa. Sitten joskus jos kiinostusta riittää ja tehot nousee enempi niin sit kunnon jarruja ja alustaa alle.
-
samiharju
- Viestit: 8039
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Pe Syyskuu 14. 14:31:21 2007
kaikissa scorpioissa on levyt takanakin. vanha scorba on 5-pulttinen ja mulkkarimalli 4-pulttinen niinku sierrakin. 10" rumpuja vain xr4i sierroissa ja vain niissä joissa ei ole abs jarruja. itse oon etsiny 10" rumpuja tuloksetta jo 1,5 vuotta... scorpion etusatula menee sierraan heittämällä, levyt saa uudet kaupasta halvalla. takana pitää soveltaa mut levyjä saa sierraankin taakse halvalla.
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » Pe Syyskuu 14. 16:15:44 2007
samiharju kirjoitti:kaikissa scorpioissa on levyt takanakin. vanha scorba on 5-pulttinen ja mulkkarimalli 4-pulttinen niinku sierrakin. 10" rumpuja vain xr4i sierroissa ja vain niissä joissa ei ole abs jarruja. itse oon etsiny 10" rumpuja tuloksetta jo 1,5 vuotta... scorpion etusatula menee sierraan heittämällä, levyt saa uudet kaupasta halvalla. takana pitää soveltaa mut levyjä saa sierraankin taakse halvalla.
No eli siis scorppion satulat vissiin sit kannattanee laittaa ainakin etteen, mut käykös niitten kanssa sit nuo xr4iin levyt, vai mitkä parhaiten. kun uutena ne levyt tietenkin ostasin niin sillon vois noita harvinaisempiakin osia ehkä löytyä
mitäs sinne taakse sitten kannattaa laittaa? et mitkä ois helppo löytää ja suht pienellä vaivalla sais pelittämäänkin.
-
Mikitic
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Mikitic » Pe Syyskuu 14. 21:07:22 2007
sesse kirjoitti:samiharju kirjoitti:kaikissa scorpioissa on levyt takanakin. vanha scorba on 5-pulttinen ja mulkkarimalli 4-pulttinen niinku sierrakin. 10" rumpuja vain xr4i sierroissa ja vain niissä joissa ei ole abs jarruja. itse oon etsiny 10" rumpuja tuloksetta jo 1,5 vuotta... scorpion etusatula menee sierraan heittämällä, levyt saa uudet kaupasta halvalla. takana pitää soveltaa mut levyjä saa sierraankin taakse halvalla.
No eli siis scorppion satulat vissiin sit kannattanee laittaa ainakin etteen, mut käykös niitten kanssa sit nuo xr4iin levyt, vai mitkä parhaiten. kun uutena ne levyt tietenkin ostasin niin sillon vois noita harvinaisempiakin osia ehkä löytyä
mitäs sinne taakse sitten kannattaa laittaa? et mitkä ois helppo löytää ja suht pienellä vaivalla sais pelittämäänkin.
Hommaat koko taka-akseliston scorpista kun se käy heittämällä riesaan ja vaan siihen sierran navat ja levyt.
-
samiharju
- Viestit: 8039
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Pe Syyskuu 14. 22:33:25 2007
Mikitic kirjoitti:
Hommaat koko taka-akseliston scorpista kun se käy heittämällä riesaan ja vaan siihen sierran navat ja levyt.
niitä sierran levyjarrunapojakin tunnetusti kasvaa puussa... kyselin tässä taannoin (haku voi löytää) jossain topicissa vastaavia hommia, tulin tulokseen että abs sierran takalevy ja scorpion/sierran takasatula ja sille omavalmiste adapterilevy..
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » Pe Syyskuu 14. 22:42:55 2007
no mites noi takajarrut nyt sit yleensä on näissä ohc turboissa tehty kun kaikki mitä ehotetaan tuntuu olevan osien kannalta kivenalla
Noilla vakiorummuilla (9'') ei vissiin päästä sit kun siihen 115hp vai? sen ylikö sit pitäs olla isommat jarrut takana?
-
Eemeli
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Eemeli » Pe Syyskuu 14. 22:57:39 2007
Sultzi kirjoitti:Ei. -78-85 on tuo 1000hc, 5% co ja -86-89 tuo 600hc ja 3,5% co. 90- uudemmissa (jos otteessa merkintä vähäpäästöinen) taas tyhjäkäynnillä 100hc ja 0,5% co ja yli 2000rpm 100hc ja 0,3% co.
HOX!
vm.-78-85 on HC1000 ja CO 4.5%
...eli ei 5% kuten meinasit.
Jäi vain mieleen kun lähes tunnin ruuvauksella sai tuosta -79:stä putoomaan 4.4:ään.
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
samiharju
- Viestit: 8039
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Pe Syyskuu 14. 23:04:15 2007
sesse kirjoitti:no mites noi takajarrut nyt sit yleensä on näissä ohc turboissa tehty kun kaikki mitä ehotetaan tuntuu olevan osien kannalta kivenalla
Noilla vakiorummuilla (9'') ei vissiin päästä sit kun siihen 115hp vai? sen ylikö sit pitäs olla isommat jarrut takana?
niitä takasatuloita saa kyllä, mistä tahansa scorpiosta käy kun kaikissa samat satulat pl. cosworth. korppeja ja abs sierroja on yhteensä ollu _hieman_ enemmän ku absittomia xr4i sierroja...
-
Mikitic
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Mikitic » La Syyskuu 15. 9:40:13 2007
samiharju kirjoitti:Mikitic kirjoitti:
Hommaat koko taka-akseliston scorpista kun se käy heittämällä riesaan ja vaan siihen sierran navat ja levyt.
niitä sierran levyjarrunapojakin tunnetusti kasvaa puussa... kyselin tässä taannoin (haku voi löytää) jossain topicissa vastaavia hommia, tulin tulokseen että abs sierran takalevy ja scorpion/sierran takasatula ja sille omavalmiste adapterilevy..
no en tiiä mulla ainakin 2 navat tosin ei myynnissä enkä edes metsästänyt. se on "jannusta" eiku tuurista kii
-
samiharju
- Viestit: 8039
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » La Syyskuu 15. 16:27:37 2007
on mullaki ollu kahdet; yhdet meni auton mukana ja toiset myin Hesukselle joskus..
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » La Syyskuu 15. 17:01:44 2007
Mulla oli koko Sierran levyjarrusetti tukivarsineen päivineen todella pitkään myynnis ja kyllä niitä tuola nettivaraosissakin tuntuu olevan myynnis...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
pjmppi
- Viestit: 4
- Liittynyt: To Joulukuu 30. 17:20:52 2004
Viesti
Kirjoittaja pjmppi » To Tammikuu 24. 17:22:58 2008
Mitenkäs noi vuosimallit / Korimallit menee tekniikanvaihtocossuissa, Onko vuosimallilla väliä katsastukseen? Pitääkö olla katti 07/87 eteenpäin jos vaihtaa koko 2wd cossun tekniikan? Ja onko korimallilla väliä, saako sen tekniikan heittää farmariin? Entäs sopiiko sedanista taka-akselin abs-systeemit farmariin miten? Pitää vähän tiedustella ennen ku ostaa jonku uuden kodin tekniikalle, joka on odottanu inspiraatiota jo useamman vuoden...
Viimeksi muokannut
pjmppi, Ke Tammikuu 30. 22:30:24 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Pykälä
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja Pykälä » La Tammikuu 26. 21:39:02 2008
Että mitenkä
Jos turbottaa:
Eli Sierra 2.0iS 00.00.86 onko se vertailu vempula nyt tää xr4 vai siipicossu vai
Eee jaksa ymmärtää nyt, siis mihinkäs tässä verrataan
Päästöt on ilmeisesti tuon vanhan kaavan mukaan 1000/4.5
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » Ke Helmikuu 27. 19:22:03 2008
Oisko jollain jemmassa semmosta lappua missä lukee ne mitä pitää vaihtaa et saa leimattua ahtimelle? Vai velottaako ne foordilla mitään siitä jos sieltä hakee?
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » Ke Helmikuu 27. 19:38:59 2008
sesse kirjoitti:Oisko jollain jemmassa semmosta lappua missä lukee ne mitä pitää vaihtaa et saa leimattua ahtimelle? Vai velottaako ne foordilla mitään siitä jos sieltä hakee?
Laitoin tonne mun ftp:lle =>
http://koti.phnet.fi/tpelt/Muuta/paperia/
Saa toki Fordiltakin saman lapun, eikä maksa mitään...
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » Ke Helmikuu 27. 20:23:16 2008
Täällä päin halusivat konttorilla vielä leiman fordilta ennenkuin hyväksyvät ko. paperin..
Leiman saanti oli tosin helppoa.
Kirosi jotain natsivaltiosta ja kysyi olenko paljonkin muutellut paperia.
Vastasin etten paljoa
Leima tuli, kiitos...
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
Ford is God
- Viestit: 4021
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Viesti
Kirjoittaja Ford is God » Ma Maaliskuu 31. 23:06:29 2008
Mulle yritetään myydä turboriesaa mitä ei oo viel muutoskatsastettu. Jarrut on sen mukaan 2.0 vakiot, oon sitä mieltä ettei noilla jarruilla saa leimattua. Myyjä väittää että jollain alle 150hp lapuilla saa leiman mut eihän toi pidä paikkansa?
-EDIT- Nyt kun hetki keskusteltiin, niin se kyl väittää ainakin et onhan noita "pikkujarruilla" leimattu. Ja et ainakin sitten alle 120hv papereilla menis leimaan, mut sitä mä vähän ajattelen että mitähän mahtaa inssi ajatella jos yrität leimata Sierraa turbolle missä ei kuitenkaan oo heppoja enemmän kun vakiossa. Ja miten ihmeessä penkissä noin alhaset luvut edes turbotetusta OHC:sta irtoaa.
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Ma Maaliskuu 31. 23:53:23 2008
Mikäs olis "tarkka" tehoraja vm.83 Sierraan, jossa XR4i jarrut, olisko jotain 180hv paikkeilla?
Ko. auto tällä hetkellä 2.8i papereilla ja tilalle mahdollisesti ohari turbo (jos tota 2.8 ei saa elvytettyä kohtuu rahalla).
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
Popi
- Viestit: 5532
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Popi » Ti Huhtikuu 1. 7:25:58 2008
Niin onhan noita riesojakin leimattu vaikka minkälaisilla kokoonpanoilla, myöskin 2l jarruilla ja turbolla oli ne sitten miten läpinäkyvää kusetusta tahansa.
Eiköhän se +20% sääntö ole edelleen voimassa eli XR4i jarruilla 150hv+20% = 180hv.
2l vakiojarruilla saman kaavan mukaan. Oliko siinä nyt 115hv ruisku tehokkain kone joten 138hv lapuilla pitäs leiman irrota. Tietty jos DOHC:ssa on samat jarrut, niin muutaman pollen enempi voinee lappuun jarruttaa.
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » Ti Huhtikuu 1. 16:01:10 2008
Popi kirjoitti:Niin onhan noita riesojakin leimattu vaikka minkälaisilla kokoonpanoilla, myöskin 2l jarruilla ja turbolla oli ne sitten miten läpinäkyvää kusetusta tahansa.
Eiköhän se +20% sääntö ole edelleen voimassa eli XR4i jarruilla 150hv+20% = 180hv.
2l vakiojarruilla saman kaavan mukaan. Oliko siinä nyt 115hv ruisku tehokkain kone joten 138hv lapuilla pitäs leiman irrota. Tietty jos DOHC:ssa on samat jarrut, niin muutaman pollen enempi voinee lappuun jarruttaa.
Ei vaan jos menee mikään (koneen paino, teho tai iskutilavuus) yli, niin on siirryttävä seuraavaan "teholuokitukseen". Jos jostain löytyy paperi, jossa mainitaan myös DOHC-koneet, niin noilla kakslitrasen jarruilla saa olla 125 horsea. Nuo prosentit lisätään siis tarvittaessa ainoastaan tehokkaimpaan malliin, näin on minulle ainakin monesti valaistu...
-
Ford is God
- Viestit: 4021
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Viesti
Kirjoittaja Ford is God » Ti Huhtikuu 1. 16:54:51 2008
Mistähän tuommoisen lapun sitten saisi missä kerrotaan myös DOHC Sierrojen rakenne erot yms.? Voishan tuon ehkä pihaansa riesakseen ottaa ja koittaa leimata lapulla missä lukee vaikka 119hp ja sitten myöhemmin parannella niitä jarruja jos siltä tuntuu.
Eri asia sitten että kuinka helpolla turposierran saa noin matalat lukemat dynossa piereen. Oikeen matalat ahdot + ennakot turhan myöhäselle yms.? Sitten pitäs vaan löytää halpa penkki jossa tuo onnistuu. Eivät nuo penkittäjät kuitenkaan yleensä taida siihen suostua että ajetaan laput painamalla kaasupoljinta vaan puoliväliin.
Tai voishan sinne vaikka viritellä jonkun stopparin ettei se kaasuläppä aukee kun puoliks. Hmmm.
-
timppaanen
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
Viesti
Kirjoittaja timppaanen » Ti Huhtikuu 1. 16:58:28 2008
Ford is God kirjoitti:Mistähän tuommoisen lapun sitten saisi missä kerrotaan myös DOHC Sierrojen rakenne erot yms.? Voishan tuon ehkä pihaansa riesakseen ottaa ja koittaa leimata lapulla missä lukee vaikka 119hp ja sitten myöhemmin parannella niitä jarruja jos siltä tuntuu.
Eri asia sitten että kuinka helpolla turposierran saa noin matalat lukemat dynossa piereen. Oikeen matalat ahdot + ennakot turhan myöhäselle yms.? Sitten pitäs vaan löytää halpa penkki jossa tuo onnistuu. Eivät nuo penkittäjät kuitenkaan yleensä taida siihen suostua että ajetaan laput painamalla kaasupoljinta vaan puoliväliin.
Tai voishan sinne vaikka viritellä jonkun stopparin ettei se kaasuläppä aukee kun puoliks. Hmmm.
ei muutaku kuristimia putkiin niin ettei ilma kulje
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit -->
escort mk1 2.0 -70,
escort mk2 2.0 -78
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » To Toukokuu 8. 21:21:04 2008
jeddah kirjoitti:sesse kirjoitti:Oisko jollain jemmassa semmosta lappua missä lukee ne mitä pitää vaihtaa et saa leimattua ahtimelle? Vai velottaako ne foordilla mitään siitä jos sieltä hakee?
Laitoin tonne mun ftp:lle =>
http://koti.phnet.fi/tpelt/Muuta/paperia/
Saa toki Fordiltakin saman lapun, eikä maksa mitään...
Tuo ei ainakaan tuolla mun käymällä konttorilla kelvannu, koska se koskee vaan mk1 korista. vaikka käytännössä on samoja paskoja kaikki niin siellä niiden hienossa tietokannassa(minkä lyhennettä en muista) on eri mallisarjaa ja ei kelpaa.
Ja eikös tuolla lapussa juurikin mainita se että EFI:ssä ja xr4:sessa on takana vakaaja jollon sekin pitäs laittaa. Vai tarviiko niille näyttää muuta kuin tuo eka sivu
-
samiharju
- Viestit: 8039
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » To Toukokuu 8. 22:43:00 2008
turha niitä "119hp" turbovehkeitä on tehdä, mä voin esimerkiks myydä heti vaikka kolmeen 2wd sierraan 180hp asti riittävät jarrut halvalla...
-
Juippa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja Juippa » Pe Toukokuu 9. 0:09:24 2008
Eikös se nyt ole niin että Cossun jarruilla voin muutoskatsastaa sierrani (vm-86) tehoille 204+20%?? Eli rinnastaa sen cossun tehoihin plus 20% enemmän. Vai tarviiko mun saada muutakin cossun osaa sirpaani?
-
samiharju
- Viestit: 8039
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Pe Toukokuu 9. 7:17:07 2008
lueppa nyt ensihätään tämä koko topic läpi niin saat varmaan vastauksen.
-
nprteam
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Viesti
Kirjoittaja nprteam » Pe Toukokuu 9. 8:28:52 2008
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... highlight=
Itse ainakin aion rakentaa cossun alustalla ja... Eihän ne pirut voi tosta vaan muuttaa kantaansa, varsinkaan jos aikaisemmin cossu on todettu samaan mallisarjaan. Ja kun joku vielä keksii verrata tähän kuitenki, niin:
Lotus Omega ei ole Opel Omega, mutta Ford Sierra Cosworth on Ford Sierra Cosworth.
-
timppaanen
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
Viesti
Kirjoittaja timppaanen » Pe Toukokuu 9. 12:46:02 2008
nprteam kirjoitti:http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... highlight=
Itse ainakin aion rakentaa cossun alustalla ja... Eihän ne pirut voi tosta vaan muuttaa kantaansa, varsinkaan jos aikaisemmin cossu on todettu samaan mallisarjaan. Ja kun joku vielä keksii verrata tähän kuitenki, niin:
Lotus Omega ei ole Opel Omega, mutta Ford Sierra Cosworth on Ford Sierra Cosworth.
kyllä ne mulkut vaan voi
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit -->
escort mk1 2.0 -70,
escort mk2 2.0 -78
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Pe Toukokuu 9. 15:43:25 2008
Osaisko samiharju tjm. katsuri kertoa nyt suoran/tyhjentävän vastauksen että saako sierran leimattua "Cossuks" Cossun tekniikalla tai 200-200hv teholapulla ohc tai Cossun koneella ja jos saa, niin vuosimalli erittelykin ois ihan kiva tietää?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
nprteam
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Viesti
Kirjoittaja nprteam » Pe Toukokuu 9. 16:39:06 2008
tumppe kirjoitti:Osaisko samiharju tjm. katsuri kertoa nyt suoran/tyhjentävän vastauksen että saako sierran leimattua "Cossuks" Cossun tekniikalla tai 200-200hv teholapulla ohc tai Cossun koneella ja jos saa, niin vuosimalli erittelykin ois ihan kiva tietää?
En ole katsuri, mutta eipä katsurin päätösvallassa olekkaan muuta, kuin tarkistaa että kulkine vastaa toimitettuja faktoja, eli pitää olla voortilta paperi, jossa kerrotaan että cosworth on vertailukelpoinen mallisarjassa.
Edit: ja jos ei semmosta lappua saa, niin sitten pitää tyytyä 180hv zetec tai jotai, jos 16tappia haluaa.
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Pe Toukokuu 9. 16:46:32 2008
nprteam kirjoitti:tumppe kirjoitti:Osaisko samiharju tjm. katsuri kertoa nyt suoran/tyhjentävän vastauksen että saako sierran leimattua "Cossuks" Cossun tekniikalla tai 200-200hv teholapulla ohc tai Cossun koneella ja jos saa, niin vuosimalli erittelykin ois ihan kiva tietää?
En ole katsuri, mutta eipä katsurin päätösvallassa olekkaan muuta, kuin tarkistaa että kulkine vastaa toimitettuja faktoja, eli pitää olla voortilta paperi, jossa kerrotaan että cosworth on vertailukelpoinen mallisarjassa.
Edit: ja jos ei semmosta lappua saa, niin sitten pitää tyytyä 180hv zetec tai jotai, jos 16tappia haluaa.
Tai "oma valmiste" moottori Cossun 16v kannella...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
nprteam
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Viesti
Kirjoittaja nprteam » Pe Toukokuu 9. 16:49:32 2008
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » Pe Toukokuu 9. 16:55:20 2008
tumppe kirjoitti:Osaisko samiharju tjm. katsuri kertoa nyt suoran/tyhjentävän vastauksen että saako sierran leimattua "Cossuks" Cossun tekniikalla tai 200-200hv teholapulla ohc tai Cossun koneella ja jos saa, niin vuosimalli erittelykin ois ihan kiva tietää?
No me katottiin alkuviikosta katsurin kanssa niiden koneelta niin sieltä löyty mk2 koppasista 150kw DOCH 16v Turbo, mallisarjan tehokkaimpana joten käy ainakin tuossa konttorilla vertailukohdaksi. Ja juuri tuosta syystä siinä konttorilla en noilla v6sen/abs jarruilla saa tuohon kun 150hp paperit koska 2.8/2.9 ei oo mallisarjan tehokkain johon vois sen 20% lisätä
-
Juippa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja Juippa » Pe Toukokuu 9. 22:45:23 2008
Mut mk1 sierraan toi ei taida sitten päteä? Kerta mulla tossa omassa on jo cossun jarrut niin ois vaan helpompaa katsastaa se cossun tehojen mukaan eikä v6:tosen..
Ps.Luin kyllä ton topicin kokonaan. Mutta ei tyhmälle vaan auennu 100% varmuudella.
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » Pe Toukokuu 9. 22:53:12 2008
Juippa kirjoitti:Mut mk1 sierraan toi ei taida sitten päteä? Kerta mulla tossa omassa on jo cossun jarrut niin ois vaan helpompaa katsastaa se cossun tehojen mukaan eikä v6:tosen..
Ps.Luin kyllä ton topicin kokonaan. Mutta ei tyhmälle vaan auennu 100% varmuudella.
Helpon ja varmin on kun käyt konttorilla pyytämässä et kattoo siit niiden koneelta et kuuluuko tuo sun auto samaan mallisarjaan kun se 16v Turbo.
Ps. sanokaa nyt perhana mikä se lyhenne oli siitä katsastuskonttorien tietojärjestelmästä mistä ne noita maahantuojan lähettämiä tyyppitietoja näkee, kun ei taas millään muistu mieleen
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » Pe Toukokuu 9. 22:58:25 2008
LTJ...?
Pedal tu tö metal!
-
samiharju
- Viestit: 8039
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Ti Toukokuu 13. 23:24:46 2008
vanha 80-luvulla käyttöönotettu systeemi oli LTJ = LiikenneTietoJärjestelmä
nykyinen marraskulla 2007 käyttöönotettu systeemi on ATJ = AjoneuvoTietoJärjestelmä
molempien järjestelmien tiedoissa on ajoittain virheitä...
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » Ti Toukokuu 13. 23:43:26 2008
Tuossa tänään kävin yhen asiakkaan auton katastuskonttorilla niin siinä samassa sitten jutustelin inssin kanssa niin sillä kyseisellä konttorilla vaatisivat ihan sen maahantuojan täydellisen vertailukelpoisuus tms. lappusen. Heilläkin oli se ''tärkeimmät rakenteelliset erot'' lappu mutta se yksinään ei kelpaa. Tuli siinä myös puheeks että paikallinen käyttöauto haluaisi kyseisistä lapuista 200e niin ei yllättynyt asiasta yhtään kun kyseessä oli käyttöauto, suositteli kääntymään jonkun toisen merkkiliikkeen puoleen tai jopa maahantuojan.
Oisko kellään email osotetta jolla vois suoraan pistää kyselyä maahantuojalle tms. joka tommosia lappuja pystys tekemään. Vituttaa taa nykypäivän ainainen pyrökratia joka vitun asiassa
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » Ti Toukokuu 13. 23:48:15 2008
Vaihda konttoria.. Kyllä se "tärkeimmät rakenteelliset erot" lappu pitää kelvata konttorilla. Sen saman lapun V. Peräoja mullekin lähetti.
Ainakin tässä ylöjärvellä tiedostivat, että mkII sierrasta ei omaa lappua ole, ja hommat hoitui ihan sillä lapulla, ja motonetin varaosaluettelon numeroilla.. Kyllä useimmat inssit käyttää ihan maalaisjärkeä asioissa.
Pedal tu tö metal!
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » Ke Toukokuu 14. 16:37:30 2008
Juu kyllä nuo vertailulaput käyvät täälläkin suunnalla, jopa Peesataseen... Noita kummempia lappuja ei Peräojalta löydy, häneltä ne alunperin sainkin.
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » Ke Toukokuu 14. 16:51:46 2008
Nooh pitää viellä käydä jossain muualla kyselemässä.
Tarviikos noista varaosaluetteloista muutakuin jarruista koot? Madallusjouset mun kannattaa varmaan suosiolla ruuvata alle niin ei sieltäkään tuu valittamista kun ne käy kaikkiin sierroihin.
Esim. se kallistuksenvakaaja hommelikin että ootteko niitä joutunu vaihtelee/laittamaan taakse. Tuon lapun toisella sivulla kun lukee että xr4:sessa on takana vakaaja. Mutta tarviiko ne siitä lapusta muuta kuin sen ekan sivun
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » Ke Toukokuu 14. 17:30:59 2008
sesse kirjoitti:Nooh pitää viellä käydä jossain muualla kyselemässä.
Tarviikos noista varaosaluetteloista muutakuin jarruista koot? Madallusjouset mun kannattaa varmaan suosiolla ruuvata alle niin ei sieltäkään tuu valittamista kun ne käy kaikkiin sierroihin.
Esim. se kallistuksenvakaaja hommelikin että ootteko niitä joutunu vaihtelee/laittamaan taakse. Tuon lapun toisella sivulla kun lukee että xr4:sessa on takana vakaaja. Mutta tarviiko ne siitä lapusta muuta kuin sen ekan sivun
En tiedä tarviiko ne siitä lapusta mitään välttämättä, täällä oli nimittäin konttorilla itsellään se sama lappu
Mulla ei ainakaan ees katsonut onko vakaajaa, nykyään se siellä takanakin kyllä on. Jarrujen osanumerot katsottiin motonetin luettelosta. Sieltä konttorilta löytyi koneelta tiedot 125hp katittomasta dokista, jossa siis samat jarrut kuin 120hp katillisessa, sekin kannattaa pitää mielessä, jos siihen haluaa vertailla.
Pedal tu tö metal!
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » Ke Toukokuu 14. 17:49:30 2008
Joo no tota dokkilaista se siellä ekalla konttorilla ensimmäiseksi ehottikin mutta sanoin et kun kerta on nuo isommat jarrut niin jos nyt ihan suosiolla otettas ees se 150hp tehorajaks niin tulis ees jotain järkee siihen penkkipaperiin.
Ja se lappu tosiaan löyty molemmista konttorilta mutta toisessa sano et ei kelpaa koska koskee vaan mk1stä ja toisessa sano et ei riitä pelkästään. Nooh pitää koluta noita konttoreita kun on tässä nyt vielä aikaa ennen kun tuota ollaan leimalle viemässä.
Takavakaajaa en mielellään haluis laittaa kun käytännön hyöty taitaa olla lähes olematon ja ei huvittas vaihtaa taas uusia tukivarsia taakse kun vasta sai uuden taka-akselin sinne. Mites tietääkö kukaan sitä että onko se sama etuvakaaja myös v6:sessa?
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » Ke Toukokuu 14. 18:17:18 2008
sesse kirjoitti:Joo no tota dokkilaista se siellä ekalla konttorilla ensimmäiseksi ehottikin mutta sanoin et kun kerta on nuo isommat jarrut niin jos nyt ihan suosiolla otettas ees se 150hp tehorajaks niin tulis ees jotain järkee siihen penkkipaperiin.
Ja se lappu tosiaan löyty molemmista konttorilta mutta toisessa sano et ei kelpaa koska koskee vaan mk1stä ja toisessa sano et ei riitä pelkästään. Nooh pitää koluta noita konttoreita kun on tässä nyt vielä aikaa ennen kun tuota ollaan leimalle viemässä.
Takavakaajaa en mielellään haluis laittaa kun käytännön hyöty taitaa olla lähes olematon ja ei huvittas vaihtaa taas uusia tukivarsia taakse kun vasta sai uuden taka-akselin sinne. Mites tietääkö kukaan sitä että onko se sama etuvakaaja myös v6:sessa?
Kyllä siitä vakaajasta hyötyä on, ei sitä huvin vuoksi sinne aikanaan ole laitettu. Omassa ainakin muuttui ajokäytös vakaajan myötä ihan erilaiseksi, ennen kun ei ollut vakaajaa, niin kallisti takapäätä, joka johti pidon menetykseen etupäässä, eli tuppasi aliohjautumaan tiukemmissa mutkissa. Ilmiö loppui kun pulttasin vakaajan, nyt kääntyy.
Kyllä ne vakaajan kiinnikkeet voi hitsata niihin tukivarsiin, sen voi tehdä vaikka sopivasta pultista.
Pedal tu tö metal!
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » Ke Toukokuu 14. 21:36:09 2008
Onkos sulla se is:än vakaaja vai cossun? Joo ja tottakai siitä hyötyä on en sitä kiellä, mutta meinasin lähinnä sitä että mun käyttötarkotuksessa ei ois vaivan värtti jos pitäs tukivarret vaihtaa.
Mitähän katsastusviranomaiset on mieltä jos hitsaa ne kiinnikkeet tukivarsiin? periaatteessahan tukivarsia yms. ei saa hitsata mutta kait tuo nyt on vähän eriasia
Ne tosiaan vois saada aika näpppärästi hitsattua siihen jarruputken korvakkeen viereen
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » Ke Toukokuu 14. 22:26:32 2008
Mulla on scorpion vakaaja, paksuus 17mm. Hitsaamallahan ne korvakkeet tehtaallakin on laitettu, ja kun tekee siistiä työtä, ei leimamieskään tiedä onko laitettu jälkikäteen
Pedal tu tö metal!