Kytkin cossuun...

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » La Joulukuu 1. 14:28:59 2007

Speciltä tuli kytkinpaketti toissa päivänä. . 650ft/lbs lupasivat kestoa. Käyttökokemuksia kesällä. Nyt punttisalille kyykkyjä tekemään.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » La Joulukuu 1. 17:39:49 2007

puuhapete kirjoitti:Speciltä tuli kytkinpaketti toissa päivänä. . 650ft/lbs lupasivat kestoa. Käyttökokemuksia kesällä. Nyt punttisalille kyykkyjä tekemään.
Siis joku monilevykytkin paketti? vai ihan norm. versio, entä koko?

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » La Joulukuu 1. 21:07:25 2007

magelius kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:Speciltä tuli kytkinpaketti toissa päivänä. . 650ft/lbs lupasivat kestoa. Käyttökokemuksia kesällä. Nyt punttisalille kyykkyjä tekemään.
Siis joku monilevykytkin paketti? vai ihan norm. versio, entä koko?
siis ihan 240mm norm.näköinen asetelma. Tälläinen paketti.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Joulukuu 1. 21:08:54 2007

puuhapete kirjoitti:
magelius kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:Speciltä tuli kytkinpaketti toissa päivänä. . 650ft/lbs lupasivat kestoa. Käyttökokemuksia kesällä. Nyt punttisalille kyykkyjä tekemään.
Siis joku monilevykytkin paketti? vai ihan norm. versio, entä koko?
siis ihan 240mm norm.näköinen asetelma. Tälläinen paketti.
näkyykö asetelmasssa numeroita joita ois hiottu pois?

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » La Joulukuu 1. 21:12:57 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:
magelius kirjoitti: Siis joku monilevykytkin paketti? vai ihan norm. versio, entä koko?
siis ihan 240mm norm.näköinen asetelma. Tälläinen paketti.
näkyykö asetelmasssa numeroita joita ois hiottu pois?
kuinka ne vois näkyä jos ne on hiottu pois? :wink: mitäs se sit tarkoittaa? Vähän oli ehkä sen näköistä jälkeä maalin alla.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Joulukuu 1. 21:14:39 2007

puuhapete kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:
puuhapete kirjoitti: siis ihan 240mm norm.näköinen asetelma. Tälläinen paketti.
näkyykö asetelmasssa numeroita joita ois hiottu pois?
kuinka ne vois näkyä jos ne on hiottu pois? :wink: mitäs se sit tarkoittaa? Vähän oli ehkä sen näköistä jälkeä maalin alla.
Meinasin et näkyykö onko jotain numero sarjoja ikään kuin yritetty hioa pois...

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » La Joulukuu 1. 21:17:02 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti: näkyykö asetelmasssa numeroita joita ois hiottu pois?
kuinka ne vois näkyä jos ne on hiottu pois? :wink: mitäs se sit tarkoittaa? Vähän oli ehkä sen näköistä jälkeä maalin alla.
Meinasin et näkyykö onko jotain numero sarjoja ikään kuin yritetty hioa pois...
hyvin oli kyllä pois hiottu, ei näkynyt mitään vaikka yritin tiirailla..
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Joulukuu 1. 21:24:09 2007

Kuulin kaverilta et volvon asetelmassa oli näkyny numerot heikosti ja niillä numeroilla löytyy sachshin asetelma eli ovatko vain päälle maalattuja scahs asetelmia :roll: Siks en kehdannut itelle tollasta ostaa siipeen

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » La Joulukuu 1. 21:35:31 2007

joo,ei tiedä sit. Eroa oli vakioon paino ja tupla käpälät, sekä niittaus tossa pinnassa. No näkee sit menikö ~420€ oikeaan osoitteeseen...
Viimeksi muokannut puuhapete, La Joulukuu 1. 21:49:22 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Joulukuu 1. 21:39:14 2007

puuhapete kirjoitti:joo,ei tiedä sit. Eroa oli vakioon paino ja tupla käpälät, sekä niittaus tossa pinnassa. No näkee sit menikö ~420€ oikeaan osoitteeseen.
otitko mistä kytkimen?

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » La Joulukuu 1. 21:41:27 2007

Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » La Joulukuu 1. 23:02:19 2007

puuhapete kirjoitti:joo,ei tiedä sit. Eroa oli vakioon paino ja tupla käpälät, sekä niittaus tossa pinnassa. No näkee sit menikö ~420€ oikeaan osoitteeseen...
ft/lbs * 1,35 = Nm ..eli toi 650ft/lbs on n.877Nm..voiks tollanen normi 1-levykytkin kestää noin kovaa vääntöä..? Viititko viel ottaa kuvaa niistä "liuskoista" mitkä pitää sitä keskiosaa/"massalevyä" paikoillaan? Toihan kuulostaa tosi asialliselta kytkimeltä, jos noi arvot pitää paikkansa..

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Su Joulukuu 2. 10:46:12 2007

magelius kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:joo,ei tiedä sit. Eroa oli vakioon paino ja tupla käpälät, sekä niittaus tossa pinnassa. No näkee sit menikö ~420€ oikeaan osoitteeseen...
ft/lbs * 1,35 = Nm ..eli toi 650ft/lbs on n.877Nm..voiks tollanen normi 1-levykytkin kestää noin kovaa vääntöä..? Viititko viel ottaa kuvaa niistä "liuskoista" mitkä pitää sitä keskiosaa/"massalevyä" paikoillaan? Toihan kuulostaa tosi asialliselta kytkimeltä, jos noi arvot pitää paikkansa..
650Nm:kin olis jo ihan kiva arvo.

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Su Joulukuu 2. 13:51:39 2007

magelius kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:joo,ei tiedä sit. Eroa oli vakioon paino ja tupla käpälät, sekä niittaus tossa pinnassa. No näkee sit menikö ~420€ oikeaan osoitteeseen...
ft/lbs * 1,35 = Nm ..eli toi 650ft/lbs on n.877Nm..voiks tollanen normi 1-levykytkin kestää noin kovaa vääntöä..? Viititko viel ottaa kuvaa niistä "liuskoista" mitkä pitää sitä keskiosaa/"massalevyä" paikoillaan? Toihan kuulostaa tosi asialliselta kytkimeltä, jos noi arvot pitää paikkansa..
juu, tässä liuskoista vertailu kuva (epäselvä kännykuva) SPEC vs 4wd Cossu

Käytetyn asetelman liuskat saattaa ollla erkaantuneet toisistaan hieman mutta eroa 0.3mm. Molemmissa 3liuskaa.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Joulukuu 2. 14:18:04 2007

magelius kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:joo,ei tiedä sit. Eroa oli vakioon paino ja tupla käpälät, sekä niittaus tossa pinnassa. No näkee sit menikö ~420€ oikeaan osoitteeseen...
ft/lbs * 1,35 = Nm ..eli toi 650ft/lbs on n.877Nm..voiks tollanen normi 1-levykytkin kestää noin kovaa vääntöä..? Viititko viel ottaa kuvaa niistä "liuskoista" mitkä pitää sitä keskiosaa/"massalevyä" paikoillaan? Toihan kuulostaa tosi asialliselta kytkimeltä, jos noi arvot pitää paikkansa..
Tälläistä löytyy Virtala Racingin sivuilta. Ainut että miten kovaksi poljin tulee tuollaisella asetelmalla.
Ap ja Sachs racing kytkinosia
Sachs mallikohtaiset kytkin levyt ja asetelmat laaja valikoima kysy.
Esimerkiksi BMW M 3 ym. 228 mm asetelma 640 nm vääntö hinta 285 Euroa.
Esimerkiksi BMW M 3 ym. 240 mm asetelma massalevyllä!!! 600 nm käytetään esimerkiksi (MB 300 D 600 hv) vääntö hinta 450 Euroa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Joulukuu 2. 17:21:06 2007

puuhapete kirjoitti:
magelius kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:Speciltä tuli kytkinpaketti toissa päivänä. . 650ft/lbs lupasivat kestoa. Käyttökokemuksia kesällä. Nyt punttisalille kyykkyjä tekemään.
Siis joku monilevykytkin paketti? vai ihan norm. versio, entä koko?
siis ihan 240mm norm.näköinen asetelma. Tälläinen paketti.
Onko toi rautasintteri levy se ei taida antaa luistattaa yhtään kuten ne vähän kuparin väriset napit?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ma Joulukuu 3. 12:40:32 2007

Aksu kirjoitti: Tälläistä löytyy Virtala Racingin sivuilta. Ainut että miten kovaksi poljin tulee tuollaisella asetelmalla.
Esimerkiksi BMW M 3 ym. 240 mm asetelma massalevyllä!!! 600 nm käytetään esimerkiksi (MB 300 D 600 hv) vääntö hinta 450 Euroa.
Onks kellää tarkempaa tietoa/kokemusta että istuuks toi M3 asetelma kuin helposti cossuun.. Ja mikä painelaakeri käy..

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ma Joulukuu 3. 15:48:38 2007

SLEI kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:
magelius kirjoitti: Siis joku monilevykytkin paketti? vai ihan norm. versio, entä koko?
siis ihan 240mm norm.näköinen asetelma. Tälläinen paketti.
Onko toi rautasintteri levy se ei taida antaa luistattaa yhtään kuten ne vähän kuparin väriset napit?
joo ei varmaankaan saa luistattaa, kuten ei "tavallista" sintteriäkään vaikka sitä vähän ehkä kestääkin.


Jonkuhan tääkin on kokeiltava, tyyliin...
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Joulukuu 4. 0:09:53 2007

magelius kirjoitti:
Aksu kirjoitti: Tälläistä löytyy Virtala Racingin sivuilta. Ainut että miten kovaksi poljin tulee tuollaisella asetelmalla.
Esimerkiksi BMW M 3 ym. 240 mm asetelma massalevyllä!!! 600 nm käytetään esimerkiksi (MB 300 D 600 hv) vääntö hinta 450 Euroa.
Onks kellää tarkempaa tietoa/kokemusta että istuuks toi M3 asetelma kuin helposti cossuun.. Ja mikä painelaakeri käy..
kysäseppäs joko "Mikko R" on saanut koneen/laatikon yhdistettyä projetissaan.
Tosin sillä sorvattu vp, kokonaan omaa tuotantoa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja BDG » Ti Joulukuu 4. 0:34:10 2007

"Sisään" ajettu 3-levy kytkin 1500 Nm+ mitsun teräsvauhtipyörä 500€. Noita QM:n paketteja saa aika edullisesti ja pitäis riittää cossuunkin.
RapajuoppoPutkiMies*469*

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ti Joulukuu 4. 15:54:15 2007

Quarter Masterin kytkimistä saa ottaa n.-30% pois ilmoitetusta väännönkestosta, PO-Metal on noita mitannut useampia ja aina samoin tuloksin. Tosin kyllä 1000nm vielä cossuun riittää.. 8)

Mulla on omassa takavetocossussa juurikin tuollainen Quarter Master 1500nm 3- levykytkin, on muuten herkkä käyttää jos vertaa esim. AP:n yksilevyiseen kilpa-asetelmapakettiin.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja BDG » Ti Joulukuu 4. 21:49:05 2007

Tuon 1500Nm kehui myyjä se kestävän, mulla oikeeta faktaa, puoletkin just riittäis :lol:
RapajuoppoPutkiMies*469*

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Joulukuu 5. 9:16:46 2007

SLEI kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:
magelius kirjoitti: Siis joku monilevykytkin paketti? vai ihan norm. versio, entä koko?
siis ihan 240mm norm.näköinen asetelma. Tälläinen paketti.
Onko toi rautasintteri levy se ei taida antaa luistattaa yhtään kuten ne vähän kuparin väriset napit?
carbon semimetallic oli muuten vastaus kun kysyin Spec.tä. Pitäisi olla "ystävällinen" kadullekkin. Näkee sit joskus ehkä.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Maaliskuu 4. 0:29:17 2008

Mitäs arvon raati on mieltä, kun olis tarve ostaa 4x4 Cossuuni uusi kytkin muiden päivitysten lomassa, vaihtoehtoja joita olen miettinyt on:

-Alcon 6-lapainen, jousitettu sintteri ja Asetelma.
-AP Racing 6-lapainen, jousitettu sintteri ja Asetelma.

tai :roll:

-AP Racing massalevy ja Asetelma.

Onko noilla kahdella ylemmällä käytännössä mitään eroa? tarkoitan asetelman jäykkyyttä (->kytkinpolkimen jäykkyyttä..) Hintaeroa ei näillä käytännössä ole.

Itse olen kallistumassa Alconiin, mutta onko SINULLA jotain hyviä argumentteja? ;) Tehoa tulee n.400hv

Kiitoksia asiallisista ja myöskin asiattomista kommenteista :D:D:D
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Maaliskuu 4. 11:10:34 2008

Ite laittasin alconin nuista jos pitäs jonpikumpi laittaa....siipeen varmaan joutuu hommaamaan alconin asetelman :roll:

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Maaliskuu 4. 12:14:35 2008

Soita APE Importille tuossa asissa. Itse kyselin sieltä samasta asiasta ja asiantuntevasti mielestäni asia perusteltiin. Ei pelkästään sanottu, et "tää on paras", vaan kerrottiin vaihtoehtoja ja myös miksi näin.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Maaliskuu 4. 18:15:55 2008

Vesku, oliko toi edellinen mulle?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Maaliskuu 6. 17:29:16 2008

Juu, kerta kyselit mielipidettä :wink: Kannattaa tuonne kyllä soitella ja jutustella hetki...
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Hannez
Viestit: 1172
Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannez » Pe Maaliskuu 7. 19:49:30 2008

Stefa kirjoitti:
Kiitoksia asiallisista ja myöskin asiattomista kommenteista :D:D:D
Asiallisuudesta en osaa sanoa, mut eiköhän vakioasetelma ja APracingin massalevy vahvistetulla painelaakerilla aja vielä asiansa noissa tehoissa. Itellä oli ko. paketti ja oli mukava käyttää ihan normiajossa. Laatikko taitaa oksentaa enemmin kuin kytkin... voin kertoa kokemuksesta.
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Su Maaliskuu 9. 16:57:07 2008

Hannez kirjoitti:
Stefa kirjoitti:
Kiitoksia asiallisista ja myöskin asiattomista kommenteista :D:D:D
Asiallisuudesta en osaa sanoa, mut eiköhän vakioasetelma ja APracingin massalevy vahvistetulla painelaakerilla aja vielä asiansa noissa tehoissa. Itellä oli ko. paketti ja oli mukava käyttää ihan normiajossa. Laatikko taitaa oksentaa enemmin kuin kytkin... voin kertoa kokemuksesta.
Kyllä, ainoa vaan että 270 on aika paljon vähemmän kuin 400 (väännöistä puhumattakaan) ;) Mikä ihmeen vahvistettu painelaakeri?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Su Maaliskuu 9. 17:31:08 2008

Stefa kirjoitti: Mikä ihmeen vahvistettu painelaakeri?
Varmaanki tarkoitti sitä teräksistä painelaakeria.. ainakin rally-racesta saa, tais olla ~70e

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Su Huhtikuu 6. 10:51:30 2008

tuossa on minusta ihan järkevän hintanen kytkin cossuun. kaveri laittoi kyssäri et mitä lupaa max vääntöä tolle...

http://cgi.ebay.co.uk/ALCON-6-PADDLE-CL ... dZViewItem

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » La Toukokuu 3. 22:33:38 2008

Nyt tuli käytyä escon kanssa penkis ja 440hp tuli penkis kytkin toimi mut sit kun päästiin kokeilemaan tien päälle niin luistamaanhan se rupes jo parin kiihdytyksen jälkeen!
Nyt on 6 lapane sintteri ja ap racin asetelma!
Mikä olis polt on kykin mikä pitäs! Not ei tarvittisi purkaa koko alakertaa ja tasapainottaa.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Toukokuu 3. 22:41:16 2008

Cosander kirjoitti:Nyt tuli käytyä escon kanssa penkis ja 440hp tuli penkis kytkin toimi mut sit kun päästiin kokeilemaan tien päälle niin luistamaanhan se rupes jo parin kiihdytyksen jälkeen!
Nyt on 6 lapane sintteri ja ap racin asetelma!
Mikä olis polt on kykin mikä pitäs! Not ei tarvittisi purkaa koko alakertaa ja tasapainottaa.
Veikkaisin että et tainnu hiottaa tai sorvauttaa vanhaa kulunutta vauhtipyörää kuntoon kun kone oli osina... :wink:
Se on ilmeisesti usein se mikä porukalla unohtuu, kun laitetaan konetta kuosiin uusine järeine kytkimineen.
Jos kumminkin oot suorittanu ko. vauhtipyörän "huollon", niin sit on todennäköisesti käyttäjässä tai uusissa osissa vika...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » La Toukokuu 3. 23:42:44 2008

tumppe kirjoitti:
Cosander kirjoitti:Nyt tuli käytyä escon kanssa penkis ja 440hp tuli penkis kytkin toimi mut sit kun päästiin kokeilemaan tien päälle niin luistamaanhan se rupes jo parin kiihdytyksen jälkeen!
Nyt on 6 lapane sintteri ja ap racin asetelma!
Mikä olis polt on kykin mikä pitäs! Not ei tarvittisi purkaa koko alakertaa ja tasapainottaa.
Veikkaisin että et tainnu hiottaa tai sorvauttaa vanhaa kulunutta vauhtipyörää kuntoon kun kone oli osina... :wink:
Se on ilmeisesti usein se mikä porukalla unohtuu, kun laitetaan konetta kuosiin uusine järeine kytkimineen.
Jos kumminkin oot suorittanu ko. vauhtipyörän "huollon", niin sit on todennäköisesti käyttäjässä tai uusissa osissa vika...
Kyllä vauhtipyörän pinta sorvattin puhtaaksi ja levy ja asetelmakin oli uusia!
Mut parin lähdön jälkeen rupee luistamaan sit kun jähtyy niin taas
pari vetoa 0-230km/h kestää ja sit rupee luistamaan!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Toukokuu 3. 23:55:35 2008

Cosander kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
Cosander kirjoitti:Nyt tuli käytyä escon kanssa penkis ja 440hp tuli penkis kytkin toimi mut sit kun päästiin kokeilemaan tien päälle niin luistamaanhan se rupes jo parin kiihdytyksen jälkeen!
Nyt on 6 lapane sintteri ja ap racin asetelma!
Mikä olis polt on kykin mikä pitäs! Not ei tarvittisi purkaa koko alakertaa ja tasapainottaa.
Veikkaisin että et tainnu hiottaa tai sorvauttaa vanhaa kulunutta vauhtipyörää kuntoon kun kone oli osina... :wink:
Se on ilmeisesti usein se mikä porukalla unohtuu, kun laitetaan konetta kuosiin uusine järeine kytkimineen.
Jos kumminkin oot suorittanu ko. vauhtipyörän "huollon", niin sit on todennäköisesti käyttäjässä tai uusissa osissa vika...

Mut parin lähdön jälkeen rupee luistamaan sit kun jähtyy niin taas
pari vetoa 0-230km/h kestää ja sit rupee luistamaan!
Toi kuulostaa jo pahemman luokan rääkkäämiseltä, jos tosiaan puhut asioista oikeilla nimillä...
Eli tolaseen extreme urheiluun ko. kytkin ei taida olla valmis.
Eli jos tosiaan 440hv ...Nm? 0-230km/h täysvedolla niin en ite edes miettis ykslevy kytkintä... :shock:
Normi ajolla "silloin tällöin vedätystä" voi kestää (luultavasti), mut ei tollasta rääkkiä.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Su Toukokuu 4. 0:02:29 2008

Mut parin lähdön jälkeen rupee luistamaan sit kun jähtyy niin taas
pari vetoa 0-230km/h kestää ja sit rupee luistamaan![/quote]

Toi kuulostaa jo pahemman luokan rääkkäämiseltä, jos tosiaan puhut asioista oikeilla nimillä...
Eli tolaseen extreme urheiluun ko. kytkin ei taida olla valmis.
Eli jos tosiaan 4wd.kö? autolla 440hv ...Nm? 0-230km/h täysvedolla niin en ite edes miettis ykslevy kytkintä... :shock:[/quote]

Auto on 2wd vääntö tais olla samaa luokkaa tehojen kans!
No ei tolla pääse kun ton 230km/h rajotin on7000
Jos kytkin ei kestä tommosta kiihdytystä niin en edes uskalla mennä testaamaan sitä radalle.
Ykkösellä ja kakkosella pitää mut sitkun pukataan kolmasta ja tulee pitoja niin het rupee luistamaan!

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Su Toukokuu 4. 0:09:46 2008

tumppe kirjoitti:Toi kuulostaa jo pahemman luokan rääkkäämiseltä, jos tosiaan puhut asioista oikeilla nimillä...
Eli tolaseen extreme urheiluun ko. kytkin ei taida olla valmis.
Eli jos tosiaan 440hv ...Nm? 0-230km/h täysvedolla niin en ite edes miettis ykslevy kytkintä... :shock:
Normi ajolla "silloin tällöin vedätystä" voi kestää (luultavasti), mut ei tollasta rääkkiä.
Ei tuohon mitään ihme kytkintä vielä pitäis tarvita, kuusilapainen sintteri pitäis hyvin riittää.
Toimiiko kytkimen automaattisäätö oikein?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Toukokuu 4. 13:22:21 2008

Pohdin asiaa vielä ja tulin kyl itekkin siihen tulokseen että kyllä sen pitäs kestää vielä noilla tehoilla jos vääntöäkin on vaan jotain 450nm, ku itellä oli n.1,2bar ahdoilla "ehkä" noin 400Nm (penkissä 1,5bar 470Nm).
Eikä mulla oo toi jo hiukan käytetty 6-lapanen ja AP racing asetelma antanu vedossa periks, ainoastaan ku 2-vaiht. koitin joskus epäonnistuneesti polttaa kumia seisovasta lähdöstä, niin silloin on antanu periks, mut ei kertaakaan vedossa...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Toukokuu 4. 13:36:54 2008

no kuten cosanderin kanssa privailin niin jossakin on oikeesti vikaa..

Mulla oli Sepolta "saatu" nelilapainen sintteri, vakiopaineasetelmalla, vauhtipyörän taso hiottu, kesti nelisen vuotta tehoilla 465-511hv, vääntöä 540-580nm, ja monet ratapäivät tuli käytyä, saati muut "testailut", lopussa alkoi pikkasen luistamaan ja syykin selvisi kun sen pois otti, oli pinnat loppu.

eli höpöjä luulla et ei pitäis pitää noilla tehoilla..

peruscossu hyvin lastutettuna ja pikkasen muutenkin modattuna tuottaa sen 350hv/liki 500nm, ja kyllä niissäkin on ihan vakiokytkimet pitäneet melko hyvin, saati sitten x-lapaiset sintterit, vääntö se on mikä kytkimen tappaa, ei teho. ja cosanderilla kun jostain syystä ei oikein vääntökäyrä ole vielä kohdallaan, niin ei pitäis kyllä kytkimenkään luistaa.

mut se et miksi ei pidä, sitä en tiedä, sitä jo privana mietittiin.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ti Toukokuu 6. 12:43:51 2008

Onkos 2wd ja 4wd kytkimis mitään eroa?

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Kesäkuu 27. 22:07:07 2008

Eli millä cossun kytkimellä sais n. 600nm väännönkeston? Siksi cossun kun vauhtipyörässä on tehty cossun asetelmalle kiinnitys. Tietysti m5 bemarin olis toinen vaihtoehto asetelmaks, mutta joutuis kiinnitystä muokkaamaan. Mitä merkitystä on noilla lapojen määrillä sintterilevyssä?

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Kesäkuu 29. 19:46:17 2008

Mulle on kerrottu, että mitä enemmän lapoja, niin sitä enemmän pitää olla asetelmassa painetta, että saadaan pitoa kytkimeen. Jos halutaan tielle mukava käyttöinen kytkin, niin 3- tai 4-lapainen. 6-lapaisessa pitää olla sikajäykkä asetelama, että pintapaine saadaa samaksi, kuin esim. 3-lapaisesa. Jos pintapaine pieni, niin 6-lapainen luistaa helpommin.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Kesäkuu 29. 21:05:03 2008

Vaikuttaako sylinterimäärä mitenkään lapojen määrään? Aika moni täällä näyttää käyttävän noita alconin asetelmia ja 6-lapasta jousitettua sintteriä. Saako tällä n. 600nm väännönkeston? Mistä kannattaa ostaa?

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Su Kesäkuu 29. 22:59:57 2008

Sultzi kirjoitti:Vaikuttaako sylinterimäärä mitenkään lapojen määrään? Aika moni täällä näyttää käyttävän noita alconin asetelmia ja 6-lapasta jousitettua sintteriä. Saako tällä n. 600nm väännönkeston? Mistä kannattaa ostaa?
varmaankin englannista noin 500 euroa
ford escort´79 tic

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Su Kesäkuu 29. 23:33:29 2008

adh kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Vaikuttaako sylinterimäärä mitenkään lapojen määrään? Aika moni täällä näyttää käyttävän noita alconin asetelmia ja 6-lapasta jousitettua sintteriä. Saako tällä n. 600nm väännönkeston? Mistä kannattaa ostaa?
varmaankin englannista noin 500 euroa
Just tuli paketti mulle Woodfordilta. 550e kuluineen.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Kesäkuu 29. 23:37:15 2008

Vesku kirjoitti:Mulle on kerrottu, että mitä enemmän lapoja, niin sitä enemmän pitää olla asetelmassa painetta, että saadaan pitoa kytkimeen. Jos halutaan tielle mukava käyttöinen kytkin, niin 3- tai 4-lapainen. 6-lapaisessa pitää olla sikajäykkä asetelama, että pintapaine saadaa samaksi, kuin esim. 3-lapaisesa. Jos pintapaine pieni, niin 6-lapainen luistaa helpommin.
Tämä taas taitaa olla näitä mitä kenenkin mielestä juttuja.
Ainakin täällä suunnalla on tarvikemyyjä sitä mieltä että 3-lapaisella tulee tie-käyttöön turhan äkäinen kun taas 4-lapaisella saisi viellä jollain lailla "mukavan"
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ma Kesäkuu 30. 0:31:32 2008

6 lapainen alcon ja 4wd kossun paine asetelma. Hyvin pitää 600nm. Ja monta vuotta vieläpä, tai kesää siis.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Kesäkuu 30. 5:23:38 2008

Stefa kirjoitti:
adh kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Vaikuttaako sylinterimäärä mitenkään lapojen määrään? Aika moni täällä näyttää käyttävän noita alconin asetelmia ja 6-lapasta jousitettua sintteriä. Saako tällä n. 600nm väännönkeston? Mistä kannattaa ostaa?
varmaankin englannista noin 500 euroa
Just tuli paketti mulle Woodfordilta. 550e kuluineen.
Kuinka pian tuli tuolta kytkin?

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Kesäkuu 30. 20:26:04 2008

timoheikkinen792 kirjoitti:
Stefa kirjoitti:
adh kirjoitti: varmaankin englannista noin 500 euroa
Just tuli paketti mulle Woodfordilta. 550e kuluineen.
Kuinka pian tuli tuolta kytkin?
Luulen et viikonverran...itelle tulee samanlainen ja samasta mestasta 8)

Vastaa Viestiin