RS2000 vaihteisto ongelma.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

teme69
Viestit: 132
Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
Paikkakunta: Salo

RS2000 vaihteisto ongelma.

Viesti Kirjoittaja teme69 » Pe Toukokuu 2. 18:50:19 2008

Elikkä teki auto sitten seuraavanlaisen tempun. Kakkoselle vaihdettaessa kevyesti kiihdytettäessä kuului hieman sirkelimäinen ääni, jonka jälkeen loppui veto pyöriltä. Vaihteet menevät kyllä nätisti päälle ja kaasua painettaessa nopeusmittari nousee aivan normaalisti kierrosten/vaihteen mukaan mutta auto ei liiku eteen eikä taakse, eivätkä vetarit pyöri. Vaihteiston puolelta kuuluu kovaääninen raksutus kun vaihde on kytkettynä. Vapaalla ei pidä mitään ylimääräisiä ääniä. Vetarit ovat ehjät. Vika veto/tasauspyörästössä? Kannattaako korjata tai mistä saisi uuden vaihteiston ja mitkä/minkä autojen laatikot rs2k:hon sopivat?
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Pe Toukokuu 2. 21:22:38 2008

Ohho, kannattaa korjata. Itselle tulis mieleen pääakseli tai tasauspyörästö, jos se on tasaus niin sitten quafen lukkoa kehiin.

mvla:lla tais mennä laatikko joskus, kuinka se oireili?

Onko sitä kenties polettu :wink:
Ford Fiesta ST 2013
#727

teme69
Viestit: 132
Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja teme69 » Pe Toukokuu 2. 21:46:04 2008

Kuinka hyvin tuohon mtx75 malliseen laatikkoon mahtaa (uusia)osia olla saatavilla? Lukkokin olis mukava tosiaan lyödä sinne samalla kun laatikon joutuu muutenkin availemaan. =)
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96

teme69
Viestit: 132
Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja teme69 » Pe Toukokuu 2. 23:03:50 2008

SamiH kirjoitti:Ohho, kannattaa korjata. Itselle tulis mieleen pääakseli tai tasauspyörästö, jos se on tasaus niin sitten quafen lukkoa kehiin.

mvla:lla tais mennä laatikko joskus, kuinka se oireili?

Onko sitä kenties polettu :wink:

Toki hiukan oikeaa jalkaa on näytetty polkimelle! :) Eipä ollut mitään oireita ihan yllättäen vaan laukesi. :shock:
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » La Toukokuu 3. 9:19:41 2008

Eilen illalla tuli vielä mietittyä että mitä sitä kirjoitti, siis sulla toimii muut vaihteet mutta ei kakkonen? Tuskin se pääakseli on kipiää sillon ottanu.

Eipä siinä muu auta kun laatikko irti ja auki.
Ford Fiesta ST 2013
#727

teme69
Viestit: 132
Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja teme69 » La Toukokuu 3. 12:41:38 2008

SamiH kirjoitti:Eilen illalla tuli vielä mietittyä että mitä sitä kirjoitti, siis sulla toimii muut vaihteet mutta ei kakkonen? Tuskin se pääakseli on kipiää sillon ottanu.

Eipä siinä muu auta kun laatikko irti ja auki.
Kaikki vaihteet menevät päälle mutta millään vaihteella ei liiku suuntaan tai toiseen. Vain nopeusmittari nousee kierrosten mukaan. Tosiaan tänään pitäs alkaa laatikkoa irrottamaan. Vähän jännittää mitä se on syönyt!
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96

teme69
Viestit: 132
Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja teme69 » La Toukokuu 3. 17:25:59 2008

Nyt alkaa vähän valottua vian laatu enemmän. Eli ovat täysin irrallaan vaihteistossa nuo "holkit" joihin vetarien laatikon puoleiset päät työnnetään. Millä nuo ovat normaalisti kiinni (ja missä)? Ei ole pahemmin tullut vaihteistoja availtua. Öljyjen mukanakaan ei tullut mitään metallista ulos laatikosta. Lootan irrotus jatkuu...
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja hanta » La Toukokuu 3. 20:20:07 2008

teme69 kirjoitti:Nyt alkaa vähän valottua vian laatu enemmän. Eli ovat täysin irrallaan vaihteistossa nuo "holkit" joihin vetarien laatikon puoleiset päät työnnetään. Millä nuo ovat normaalisti kiinni (ja missä)? Ei ole pahemmin tullut vaihteistoja availtua. Öljyjen mukanakaan ei tullut mitään metallista ulos laatikosta. Lootan irrotus jatkuu...
Eikös nuo vetarit tasauspyörästön kylkeen tule, eli jos pyörivät tyhjään niin vikaa voisi tasauspyörästöstä hakea.

Kai olet jo TÄHÄN tai TIS:n tutustunut? Auttaa kummasti :wink:

teme69
Viestit: 132
Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja teme69 » Su Toukokuu 4. 4:21:46 2008

hanta kirjoitti:
teme69 kirjoitti:Nyt alkaa vähän valottua vian laatu enemmän. Eli ovat täysin irrallaan vaihteistossa nuo "holkit" joihin vetarien laatikon puoleiset päät työnnetään. Millä nuo ovat normaalisti kiinni (ja missä)? Ei ole pahemmin tullut vaihteistoja availtua. Öljyjen mukanakaan ei tullut mitään metallista ulos laatikosta. Lootan irrotus jatkuu...
Eikös nuo vetarit tasauspyörästön kylkeen tule, eli jos pyörivät tyhjään niin vikaa voisi tasauspyörästöstä hakea.

Kai olet jo TÄHÄN tai TIS:n tutustunut? Auttaa kummasti :wink:
Kyllä tasauspyörästö taitaa tosiaan olla sökö. TIS:n ohjeita vaihteiston irrotuksesta aiemmin jo katselin mutta en tuohon laatikon purkuun asti päässyt. Eikös tuo SamiH:n ehdottelema quaife:n lukkohässäkkä korvaa koko alkuperäisen tasauspyörästön? Tällaisen käsityksen ainakin sain valmistajn sivuilta. Korjatkaa jos olen väärässä tai jos joku voisi vahvistaa käsitykseni.
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Su Toukokuu 4. 14:55:22 2008

Tuo tasauspyörästön hajoaminen tuntuu olevan jonkin sortin tyyppivika. Myin nimittäin aikanaan yhdelle jampalle yhdet mtx75 sisuskalut, kun häneltä oli päässyt tasauspyörästön pikkurattaat karkuun. Ne ei ilmeisesti ole kovin kaksisesti lakkeroitu jolloin ne ei kestä ollenkaan pitävällä alustalla toispuoleista sutimista. Saman oli kokenut eräs joka kyseli samalla viikolla laatikon kuoria kun pikkurattaiden akseli oli paennut paikalta laatikonkuortenläpi.

Oma loota tuli laakeroitua/synkrotettua uudestaan kun ei millään löytynyt kokonaista rs2000 laatikkoa. Korjaus tuli maksaan jotain 7-900€. Uusia laatikoita tosin tuntus olevan foordilla hintaan +1400€ :P ja vanha pitäs antaa vaihdossa...
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Su Toukokuu 4. 15:44:38 2008

mvla kirjoitti:vanha pitäs antaa vaihdossa...
vähän OT:tä. Niinhän se hammastankokin on vaihtotavaraa mutta niin vain vanhat romut lojui viescarin pesuhallissa kauan ennen roskiin joutumista ;)

Mitäs mahtaa quaife nykysellä dollarinkurssilla (ja miksei punnakin) kustantaa?

teme69
Viestit: 132
Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja teme69 » Su Toukokuu 4. 19:04:28 2008

hoopee kirjoitti:
mvla kirjoitti:vanha pitäs antaa vaihdossa...
vähän OT:tä. Niinhän se hammastankokin on vaihtotavaraa mutta niin vain vanhat romut lojui viescarin pesuhallissa kauan ennen roskiin joutumista ;)

Mitäs mahtaa quaife nykysellä dollarinkurssilla (ja miksei punnakin) kustantaa?
Näytti olevan veroineen melkein 600 puntaa... eli ihan riittävästi euroja! 8) Huomenissa jos saisi kiikutettua laatikon ammattimiehen hoiviin. Halvallahan tästä ei kuitenkaan selviä niin samantien tekisi mieli investoida hieman lisää ja tuo lukko ostaa.
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Su Toukokuu 4. 19:22:37 2008

teme69 kirjoitti:
hoopee kirjoitti:
mvla kirjoitti:vanha pitäs antaa vaihdossa...
vähän OT:tä. Niinhän se hammastankokin on vaihtotavaraa mutta niin vain vanhat romut lojui viescarin pesuhallissa kauan ennen roskiin joutumista ;)

Mitäs mahtaa quaife nykysellä dollarinkurssilla (ja miksei punnakin) kustantaa?
Näytti olevan veroineen melkein 600 puntaa... eli ihan riittävästi euroja! 8) Huomenissa jos saisi kiikutettua laatikon ammattimiehen hoiviin. Halvallahan tästä ei kuitenkaan selviä niin samantien tekisi mieli investoida hieman lisää ja tuo lukko ostaa.
Mites Summitilta MTX:n lukko?

EDIT: Siintä. Jos url ei toimi niin hakuun vaan MTX75 niin löytyy 375€ lukko.
Escort Mk4 "RS2300i"

teme69
Viestit: 132
Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja teme69 » Su Toukokuu 4. 19:37:55 2008

koskar kirjoitti:
Mites Summitilta MTX:n lukko?

EDIT: Siintä. Jos url ei toimi niin hakuun vaan MTX75 niin löytyy 375€ lukko.
Ei huonolta tuokaan vaikuta! Hintakin kohdillaan. Sopiiko varmasti rs2000 kun ei mainita kuin contour, cougar ja focus? Jos joku vielä osaisi kertoa tarvitaanko jotain alkuperäisen tasauspyörästön osia tuon kanssa vai korvaako koko tasauspyörästön?
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Su Toukokuu 4. 19:43:18 2008

teme69 kirjoitti:
koskar kirjoitti:
Mites Summitilta MTX:n lukko?

EDIT: Siintä. Jos url ei toimi niin hakuun vaan MTX75 niin löytyy 375€ lukko.
Ei huonolta tuokaan vaikuta! Hintakin kohdillaan. Sopiiko varmasti rs2000 kun ei mainita kuin contour, cougar ja focus? Jos joku vielä osaisi kertoa tarvitaanko jotain alkuperäisen tasauspyörästön osia tuon kanssa vai korvaako koko tasauspyörästön?
Eiköhän sovi, sitä ei varmaan sen takia ole listassa mainittu, että kyseistä autoa ei jenkeissä myyty, noita kolmea kylläkin.
Pedal tu tö metal!

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Su Toukokuu 4. 19:49:55 2008

Ville K kirjoitti:
teme69 kirjoitti:
koskar kirjoitti:
Mites Summitilta MTX:n lukko?

EDIT: Siintä. Jos url ei toimi niin hakuun vaan MTX75 niin löytyy 375€ lukko.
Ei huonolta tuokaan vaikuta! Hintakin kohdillaan. Sopiiko varmasti rs2000 kun ei mainita kuin contour, cougar ja focus? Jos joku vielä osaisi kertoa tarvitaanko jotain alkuperäisen tasauspyörästön osia tuon kanssa vai korvaako koko tasauspyörästön?
Eiköhän sovi, sitä ei varmaan sen takia ole listassa mainittu, että kyseistä autoa ei jenkeissä myyty, noita kolmea kylläkin.
Jos escon tasauspyörästö menee focuseen niin sitte pitäis mennä. Sillä perusteella, että MinullaOnSpoileri lehdessä ne johonki projektifocuseen aikanaan laittoi Ford Racing lukon? Joku vahvistanee onko MTX:ssä aina samat sisuskalut tasauspyörästöllä?
Escort Mk4 "RS2300i"

teme69
Viestit: 132
Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja teme69 » Ma Toukokuu 5. 6:41:37 2008

koskar kirjoitti:
Ville K kirjoitti:
teme69 kirjoitti: Ei huonolta tuokaan vaikuta! Hintakin kohdillaan. Sopiiko varmasti rs2000 kun ei mainita kuin contour, cougar ja focus? Jos joku vielä osaisi kertoa tarvitaanko jotain alkuperäisen tasauspyörästön osia tuon kanssa vai korvaako koko tasauspyörästön?
Eiköhän sovi, sitä ei varmaan sen takia ole listassa mainittu, että kyseistä autoa ei jenkeissä myyty, noita kolmea kylläkin.
Jos escon tasauspyörästö menee focuseen niin sitte pitäis mennä. Sillä perusteella, että MinullaOnSpoileri lehdessä ne johonki projektifocuseen aikanaan laittoi Ford Racing lukon? Joku vahvistanee onko MTX:ssä aina samat sisuskalut tasauspyörästöllä?
Nyt olen aika varma että sopii escoon tuo lukko. Ainakin Quaifen sivuilla oli sama tuotenumero noiden jenkkivehkeiden ja RS2K:n kohdalla. Jostain syystä vaan erikseen laitettu.
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96

teme69
Viestit: 132
Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja teme69 » Ke Toukokuu 14. 18:53:10 2008

Varmistui sitten ettei laatikossa ole muuta vikaa kuin tuo tasauspyörästön totaalinen tuhoutuminen. Ehdin jo toisen vaihteistonkin hankkimaan. Sen kunto tosin hieman arvailujen varassa... huomenna selviää kun saa paikoilleen. Tuo tasauspyörästö vikainen yksilö olisi tarkoitus laittaa priimakuntoon ja asennella siihen torsenin lukollinen tasauspyörästö.
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96

teme69
Viestit: 132
Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja teme69 » Ke Elokuu 6. 17:16:49 2008

Ja taas tasauspyörästö entinen! Liikkuu vielä mutta pitää laatikko aika pahaa kolinaa ja öljyn joukosta löytyi ilmeisesti pikkurattaista peräisin olevia osia. :/ Eikö muilla ole ollut ongelmia tuon MTX75:n tasauspyörästön kanssa? Vähän ihmetyttää miten voi omalle kohdalle osua kahdesti lyhyen ajan sisään.
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja hanta » Ke Elokuu 6. 21:01:51 2008

teme69 kirjoitti:Ja taas tasauspyörästö entinen! Liikkuu vielä mutta pitää laatikko aika pahaa kolinaa ja öljyn joukosta löytyi ilmeisesti pikkurattaista peräisin olevia osia. :/ Eikö muilla ole ollut ongelmia tuon MTX75:n tasauspyörästön kanssa? Vähän ihmetyttää miten voi omalle kohdalle osua kahdesti lyhyen ajan sisään.
Miten sä sitä autoa oikeen piiskaat :lol:

Hyvin on oma pelannut, pikkuisen tuo ääntää tietyissä tilanteissa mutta ei vielä paha...

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » To Elokuu 7. 9:03:01 2008

nyt ei varmaan ole enää laatikonvika toi hajoaminen. Veikkaan jonkin sortin asennus virhettä tai sitten kannattaa oikeasti miettiä ajotyyliä. Toi mtx75 on "kuulemma" tarkka välyksistään. Ja mitä fordin huollosta kyselin niin eivät mielellään lähde purkamaan tota lootaa juuri sen takia. Muuten menee laakerointi ja hammaskulmat hetkessä.

Etkös sinä laittanut sinne sen lukkomallisen tasauspyörästön? Senhän pitäs vissiin kestää...
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Elokuu 8. 0:41:15 2008

Hajosiko siis käytettynä hankittu toinen laatikko vai se auton alkuperäinen jo ehkä korjattu laatikko?

teme69
Viestit: 132
Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja teme69 » Pe Elokuu 8. 5:06:28 2008

Se rikkoutuneen tilalle hankkimani laatikko meni. Ja tuohon alkuperäiseen lootaan nyt tulossa lukollinen tasauspyörästö. Kai porukka noita on aukonut silti pysyy kasassa? Nuo pyörästön pikkurattaat näyttävät aika hurjilta kyllä molemmissa laatikoissa. Kun se kova pinta kuluu/ syöpyy niistä pois niin lohkeavat auttamatta. Aivan normaalia ajoa on auto kokenut.
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Elokuu 8. 7:55:02 2008

teme69 kirjoitti:Aivan normaalia ajoa on auto kokenut.
Vähän OT mutta tämän clubin sisällä "normaalia ajoa"-käsite on vähän laaja. On esimerkiksi semmosta "moutine"-normaalia ja "museoauto"-normaalia poutapäivinä.

Pistähän se uus lukollinen tasauspyörästö niin luulis kestävän taas vähän aikaa

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Pe Elokuu 8. 10:27:52 2008

Itsellä kestänyt laatikko 60tkm rataa/räppäilyä/jäärataa/normaaliajoa tosin kertaalleen on siinä välissä laakeroitu ja synkrottu uudestaan. Tasuspyörästölle en ole ikinä tehnyt mitään...

Kävi mielessä sellainen asia että voiko tasauspyörästön hajoittaa siten jos kone/laatikko ei ole linjassaan runkooon nähden.? Eli silloin vetarit ei ole suorassa vaan ristiin jolloin se vedätettäessä voisi vääntää niiden tasauspyörästön pikkurattaiden kulmat vituiksi?!... Koska vetareiden booritus on kiinni niissä pikkurattaissa. eikö? täh?
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

teme69
Viestit: 132
Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja teme69 » Pe Elokuu 8. 15:19:52 2008

mvla kirjoitti:Itsellä kestänyt laatikko 60tkm rataa/räppäilyä/jäärataa/normaaliajoa tosin kertaalleen on siinä välissä laakeroitu ja synkrottu uudestaan. Tasuspyörästölle en ole ikinä tehnyt mitään...

Kävi mielessä sellainen asia että voiko tasauspyörästön hajoittaa siten jos kone/laatikko ei ole linjassaan runkooon nähden.? Eli silloin vetarit ei ole suorassa vaan ristiin jolloin se vedätettäessä voisi vääntää niiden tasauspyörästön pikkurattaiden kulmat vituiksi?!... Koska vetareiden booritus on kiinni niissä pikkurattaissa. eikö? täh?
Tuossa on kyllä järkeä! Varmasti vielä extra vaikutus kun kyseessä on vanha osa joka sitten joutuu vielä mahdollisesti väärään/eri kulmaan. Pitääkin tarkasti mittailla kone ja laatikko linjaan kun lyö toimivan askin taas paikkaan. Vaihteiston\moottorin kiinnikkeiden kunnollakin saattaa olla vaikutusta asiaan. Vielä kyllä tuntuisivat olevan ok. Kiitos tästä mvla!

Ps. paljonko maksoi uudet laakerit ja synkrot?
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96

teme69
Viestit: 132
Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja teme69 » Pe Elokuu 8. 15:32:28 2008

hoopee kirjoitti:
teme69 kirjoitti:Aivan normaalia ajoa on auto kokenut.
Vähän OT mutta tämän clubin sisällä "normaalia ajoa"-käsite on vähän laaja. On esimerkiksi semmosta "moutine"-normaalia ja "museoauto"-normaalia poutapäivinä.

Pistähän se uus lukollinen tasauspyörästö niin luulis kestävän taas vähän aikaa
Kyllä mun normaali ajo on myös aika laaja käsite. Joskus saa kenkää mut kohtuudella. :) Tiedän varmasti että monen autot saa paljon enemmän kuritusta ja aina vaan kestää. Itse ei tarvitse kun ajatella jotain sellasta niin johan paikat hajoaa. No ehkä toi torsenin tekele kestää paremmin! 8)
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja hanta » Pe Elokuu 8. 19:20:46 2008

mvla kirjoitti: Kävi mielessä sellainen asia että voiko tasauspyörästön hajoittaa siten jos kone/laatikko ei ole linjassaan runkooon nähden.? Eli silloin vetarit ei ole suorassa vaan ristiin jolloin se vedätettäessä voisi vääntää niiden tasauspyörästön pikkurattaiden kulmat vituiksi?!... Koska vetareiden booritus on kiinni niissä pikkurattaissa. eikö? täh?
Tuskin tuo koneen/laatikon asento ihan hirveästi vaikuttaa, onhan vetareissa pari niveltä. Liikkuuhan vetari muutenkin alustan jousituksen mukaan pystysuunnassa paljonkin, vanhoilla tukivarsilla (puslilla) kiihdyttäessä/jarruttaessa vaakasuunnassakin. Kannattaa tuo nyt silti tarkistaa..

Kai laatikossa on ollut Fordin MTX öljyt sisällä? On ilmeiseti aika tarkka öljyistä tuo loota.

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Pe Elokuu 8. 21:18:21 2008

hanta kirjoitti:
mvla kirjoitti: Kävi mielessä sellainen asia että voiko tasauspyörästön hajoittaa siten jos kone/laatikko ei ole linjassaan runkooon nähden.? Eli silloin vetarit ei ole suorassa vaan ristiin jolloin se vedätettäessä voisi vääntää niiden tasauspyörästön pikkurattaiden kulmat vituiksi?!... Koska vetareiden booritus on kiinni niissä pikkurattaissa. eikö? täh?
Tuskin tuo koneen/laatikon asento ihan hirveästi vaikuttaa, onhan vetareissa pari niveltä. Liikkuuhan vetari muutenkin alustan jousituksen mukaan pystysuunnassa paljonkin, vanhoilla tukivarsilla (puslilla) kiihdyttäessä/jarruttaessa vaakasuunnassakin. Kannattaa tuo nyt silti tarkistaa..

Kai laatikossa on ollut Fordin MTX öljyt sisällä? On ilmeiseti aika tarkka öljyistä tuo loota.
Lähinnä tarkoitin sitä että jos kone on vinossa rungon keskilinjaan nähden. Jolloin kiihdytyksen ja ohjausliikkeen johdosta vetarien kulma on erillainen mihin se on suunniteltu. Esim. koneen puoli on liikaa edessä ja laatikon puoli on takana. Eikös silloin banjo elikkäs iso lautaspyörä ole auton keskilinjaan nähden vinossa. Se vois saada aikaan väännön joka hajottaa tasauspyörästön. Mietin vaan joskus kun omaan nostin konetta paikalleen. Koska niissä koneenkorvakoissa kun on aika isot säätövarat.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

teme69
Viestit: 132
Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja teme69 » La Elokuu 9. 12:57:07 2008

hanta kirjoitti: Kai laatikossa on ollut Fordin MTX öljyt sisällä? On ilmeiseti aika tarkka öljyistä tuo loota.
On ollut fordin tiskiltä noudetut öljyt. Sitä punaista litkua. Tätä toista kokeilin aluksi ATF öljyillä mut ei oikeen toiminu halutulla tavalla joten vaihdoin fordin omat sisään.
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96

rs 2000
CRSC jäsen 2016
Viestit: 246
Liittynyt: Ke Huhtikuu 19. 21:53:52 2006
Paikkakunta: jkl

rs laatikko

Viesti Kirjoittaja rs 2000 » Su Elokuu 10. 4:03:01 2008

vai voisko olla et liianvähän\paljon öljyä laatikossa :?
Escort Rs 2300

Projekti:rs2300

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Su Elokuu 10. 11:51:37 2008

Paljoa siellä ei oikein voi olla koska ylimääräiset tulee kyllä pihalle. Huohotus löytyy kytkinvaijerin vierestä.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

rs 2000
CRSC jäsen 2016
Viestit: 246
Liittynyt: Ke Huhtikuu 19. 21:53:52 2006
Paikkakunta: jkl

rs laatikko

Viesti Kirjoittaja rs 2000 » Su Elokuu 10. 14:35:33 2008

no jos liian vähän niin kuumenee rattaat aika kovastikkin.
Escort Rs 2300

Projekti:rs2300

teme69
Viestit: 132
Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
Paikkakunta: Salo

Re: rs laatikko

Viesti Kirjoittaja teme69 » Su Elokuu 10. 14:42:48 2008

rs 2000 kirjoitti:vai voisko olla et liianvähän\paljon öljyä laatikossa :?
Öljyä juuri sen verran että valuu hiukan ulos kun avaa täyttö propun. Eikö silloin määrän pitäisi olla sopiva? Vaikea kuvitella että liika öljy ainakaan tasauspyörästöä ensimmäiseksi rikkoisi... ja tosiaan tulee kyllä ulos vaikka stefoistakin jos paine laatikossa liiaksi kasvaa.
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96

Vastaa Viestiin