RS2000 Mk2 öljypohja ja 4wd cosan ö-pumppu sovitus

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

RS2000 Mk2 öljypohja ja 4wd cosan ö-pumppu sovitus

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ke Huhtikuu 16. 16:53:18 2008

Eli 205 turbokone rojekti tulossa

Haluaisin käyttää RS2000 mk2 version Alu ö-pohjaa

Vaihtoehto 1

Muistaako kukaan miten sihdin putken kanssa joutuuko sitä muokkaan pidentään tai lyhentään. kun on 4wd pumppu ja suihkut

Vaihtoehto 2

jos on 2wd cosan pumppu ja sen ö-suihkut käykö ne RS:n ö-pohjan kans yhteen ilman modifiointia.

Onko kellään aiasta tietoo

Haulla yritin :roll:
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ke Huhtikuu 16. 17:58:55 2008

4wd putkea juotuu jatkamaan. itse katkaisin imuputken heti suihkujen putkien jäälkeen siitä mutkasta ja liitin siihen ohc imuputken pätkän.
ford escort´79 tic

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

4wd ö-pumppu

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ke Huhtikuu 16. 22:40:05 2008

Tuo on hyvä vinkki kaikille tiedoksi

mites tuon 2wd suihkujen kans meneekö ne ns.heittämällä
vaik käyttää alu RS ö-pohjaa

onks tähän kellään faktaa
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Pe Huhtikuu 18. 16:40:28 2008

menee heittämällää ku jatkat putkee että menee sihti reijästä.. ainaki omassa ku kokeilin

mulla on 2wd punppu ja se imuputki katkastu ennen sitä kiinikettä siittä suorasta mikä tulee lohkoon kiinni ja hitsasin noin 4cm pidemmän samanlaisen palasen jonka katkasin ohc putkesta..
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Rs2000 alupohja mk2 mk1

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Su Huhtikuu 20. 18:03:43 2008

Fomococars kiittää tiedoista :lol: :roll:
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Ma Huhtikuu 21. 14:34:07 2008

Mulla tais olla et se 2WDn putki on katkastu ja jatkettu normi ohcn loppuosalla(koko sihti osa)

Kannattaa sitten kattoa et se varmasti ei vastaa sit mihinkään. Mulla se loiskelevyn nurkka vastas siihen putkeen ja seurauksena oli et se paino putkea sisään niin paljon et otti kiertokangen pultti vähän siihen kiinni. Ja sitä kun ei viel tuntenu käsin pyörittämällä niin arvatkaa kypsyttikö kun eka kerran löin tulille ja kauhee kolina alakerrasta. Ei muuta ku motti uusiksi irti. :?

Mun piti hioa siihen loiskelevyn kaarrokseen syvennys/reikä mistä se putki kulkee.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ma Huhtikuu 21. 19:06:42 2008

Eemeli kirjoitti:Mulla tais olla et se 2WDn putki on katkastu ja jatkettu normi ohcn loppuosalla(koko sihti osa)

Kannattaa sitten kattoa et se varmasti ei vastaa sit mihinkään. Mulla se loiskelevyn nurkka vastas siihen putkeen ja seurauksena oli et se paino putkea sisään niin paljon et otti kiertokangen pultti vähän siihen kiinni. Ja sitä kun ei viel tuntenu käsin pyörittämällä niin arvatkaa kypsyttikö kun eka kerran löin tulille ja kauhee kolina alakerrasta. Ei muuta ku motti uusiksi irti. :?

Mun piti hioa siihen loiskelevyn kaarrokseen syvennys/reikä mistä se putki kulkee.
tota hommaa en muistanutkaan. eli nelivedon putkea joutuu myös muokkaan silleen et se kulkee sitä loiskelevyn uraa pitkin. tai sit muokkaa sitä loiskelevyä..
ford escort´79 tic

Vastaa Viestiin