Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Fomococars
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti
Kirjoittaja Fomococars » Ke Huhtikuu 16. 16:53:18 2008
Eli 205 turbokone rojekti tulossa
Haluaisin käyttää RS2000 mk2 version Alu ö-pohjaa
Vaihtoehto 1
Muistaako kukaan miten sihdin putken kanssa joutuuko sitä muokkaan pidentään tai lyhentään. kun on 4wd pumppu ja suihkut
Vaihtoehto 2
jos on 2wd cosan pumppu ja sen ö-suihkut käykö ne RS:n ö-pohjan kans yhteen ilman modifiointia.
Onko kellään aiasta tietoo
Haulla yritin

Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
adh
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja adh » Ke Huhtikuu 16. 17:58:55 2008
4wd putkea juotuu jatkamaan. itse katkaisin imuputken heti suihkujen putkien jäälkeen siitä mutkasta ja liitin siihen ohc imuputken pätkän.
ford escort´79 tic
-
Fomococars
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti
Kirjoittaja Fomococars » Ke Huhtikuu 16. 22:40:05 2008
Tuo on hyvä vinkki kaikille tiedoksi
mites tuon 2wd suihkujen kans meneekö ne ns.heittämällä
vaik käyttää alu RS ö-pohjaa
onks tähän kellään faktaa
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
fordrs2000
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja fordrs2000 » Pe Huhtikuu 18. 16:40:28 2008
menee heittämällää ku jatkat putkee että menee sihti reijästä.. ainaki omassa ku kokeilin
mulla on 2wd punppu ja se imuputki katkastu ennen sitä kiinikettä siittä suorasta mikä tulee lohkoon kiinni ja hitsasin noin 4cm pidemmän samanlaisen palasen jonka katkasin ohc putkesta..
-
Fomococars
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti
Kirjoittaja Fomococars » Su Huhtikuu 20. 18:03:43 2008
Fomococars kiittää tiedoista

Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
Eemeli
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Eemeli » Ma Huhtikuu 21. 14:34:07 2008
Mulla tais olla et se 2WDn putki on katkastu ja jatkettu normi ohcn loppuosalla(koko sihti osa)
Kannattaa sitten kattoa et se varmasti ei vastaa sit mihinkään. Mulla se loiskelevyn nurkka vastas siihen putkeen ja seurauksena oli et se paino putkea sisään niin paljon et otti kiertokangen pultti vähän siihen kiinni. Ja sitä kun ei viel tuntenu käsin pyörittämällä niin arvatkaa kypsyttikö kun eka kerran löin tulille ja kauhee kolina alakerrasta. Ei muuta ku motti uusiksi irti.
Mun piti hioa siihen loiskelevyn kaarrokseen syvennys/reikä mistä se putki kulkee.
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
adh
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja adh » Ma Huhtikuu 21. 19:06:42 2008
Eemeli kirjoitti:Mulla tais olla et se 2WDn putki on katkastu ja jatkettu normi ohcn loppuosalla(koko sihti osa)
Kannattaa sitten kattoa et se varmasti ei vastaa sit mihinkään. Mulla se loiskelevyn nurkka vastas siihen putkeen ja seurauksena oli et se paino putkea sisään niin paljon et otti kiertokangen pultti vähän siihen kiinni. Ja sitä kun ei viel tuntenu käsin pyörittämällä niin arvatkaa kypsyttikö kun eka kerran löin tulille ja kauhee kolina alakerrasta. Ei muuta ku motti uusiksi irti.
Mun piti hioa siihen loiskelevyn kaarrokseen syvennys/reikä mistä se putki kulkee.
tota hommaa en muistanutkaan. eli nelivedon putkea joutuu myös muokkaan silleen et se kulkee sitä loiskelevyn uraa pitkin. tai sit muokkaa sitä loiskelevyä..
ford escort´79 tic