Escort mk4 xr3i alipaineletkuhässäkät

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jleinon2
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
Paikkakunta: Savonlinna

Escort mk4 xr3i alipaineletkuhässäkät

Viesti Kirjoittaja jleinon2 » Ke Huhtikuu 16. 18:54:34 2008

Avoescortin konehuoneesta löyty kolme mystisesti tulpattua alipaineletkua, joiden oikea päämäärä on hieman märän peitossa.

Alla olevista kuvista näkee missä nämä letkut sijaitsevat, ja jokainen escortin konehuoneen nähnyt varman tajuaa, missä nämä sijaitsevat..

Olisi hienoa, jos jollakin olisi kuva, mihin nuo tulevat, mutta voihan sitä yrittää selittääkkin.. :lol:

Voin käydä otamassa vielä kuvan, mistä nuo kakkos ja kolmosletkut lähtevät, koska todennäköisesti noiden päiden oikea paikka ei ole koneen korvakon luona

Yksi:
http://s60.photobucket.com/albums/h3/jl ... CT2923.jpg

Kaksi ja kolme:
http://s60.photobucket.com/albums/h3/jl ... CT2927.jpg
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ke Huhtikuu 16. 20:28:35 2008

Mulla on kyllä ihan ekaa mallia oleva XRi kone mutta kerrotaan nyt miten siinä menee.

Tosta ykkösestä menee apparin puolelle ohut letku öljynerotin tötsään josta sitten isommat letkut venttiilikoppaan ja ilman putsariin.
Samasta rööristä menee kuskin puolelle ohuempi letku ilman putsarissa olevaan 'fuel shut-off' venttiiliin.

Kakkosesta jo kolmesesta ei kyl oo ton kuvan perusteella mitään hajua ja toi huohotin oli uudemmis vissiin vähän erilailla järjestelty et oisko ne sama hommaa ollu joskus.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

jleinon2
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja jleinon2 » To Huhtikuu 17. 18:30:03 2008

No niin, selvittely jatkuu... Kävin selvittämässä noiden kahden letkun kulkureitit, jotka siis päätyvät tuohon jakohihnan kopan luokse.

Eli toi kakkosletku menee tosta auton alle, niinku näkyy tästä kuvasta.

http://s60.photobucket.com/albums/h3/jl ... CT2942.jpg

Eli todennäköisesti jotain ALB-jarrusysteemin letkuja, toi jarrusysteemi siis poistettu käytöstä, eli toi letku vissiin jollain tavalla turha.. ? :roll:

sit toi kolmosletku menee kaasuläpän alle, tarkallalleen tohon kohtaan mikä on osoitettu nuolella:

http://s60.photobucket.com/albums/h3/jl ... CT2947.jpg

Sit toi ykkösletku.... :?
Öljynkeruusäiliötä tässä autossa ei ole, vaan tuo huohotussyysteemi on tuollainen, kun kuvassa näkyy...

http://s60.photobucket.com/albums/h3/jl ... CT2944.jpg

Sit löyty vielä yksi mysteeri lisää, eli mikähän tämä pötikkä mahtaa olla?
Joku siihen on ainakin tehny omia johdotuksia, niinkun kuvasta selviää...

http://s60.photobucket.com/albums/h3/jl ... CT2948.jpg

Eli siinäpä taas pähkinöitä purtavaksi..


:D
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » To Huhtikuu 17. 18:58:52 2008

jleinon2 kirjoitti: Sit löyty vielä yksi mysteeri lisää, eli mikähän tämä pötikkä mahtaa olla?
Joku siihen on ainakin tehny omia johdotuksia, niinkun kuvasta selviää...

http://s60.photobucket.com/albums/h3/jl ... CT2948.jpg
Tuo pötikkä taisi olla jonkulainen kylmäkäynnistyssuutin, eli antaa käynnistäessä vähän lisää bensaa koneelle.

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » To Huhtikuu 17. 19:49:05 2008

jleinon2 kirjoitti:Eli toi kakkosletku menee tosta auton alle, niinku näkyy tästä kuvasta.

http://s60.photobucket.com/albums/h3/jl ... CT2942.jpg

Eli todennäköisesti jotain ALB-jarrusysteemin letkuja, toi jarrusysteemi siis poistettu käytöstä, eli toi letku vissiin jollain tavalla turha.. ? :roll:
Ei oo moisesta systeemissä näis autois kokemusta mutta oma arvaukses on varmaan aika hyvä.
Mihin mahtaa putken matka jatkua tuosta. :)
jleinon2 kirjoitti:sit toi kolmosletku menee kaasuläpän alle, tarkallalleen tohon kohtaan mikä on osoitettu nuolella:

http://s60.photobucket.com/albums/h3/jl ... CT2947.jpg
Mulla menee kaasuläpän eestä letku virranjakajaan.
jleinon2 kirjoitti: Sit toi ykkösletku.... :?
Öljynkeruusäiliötä tässä autossa ei ole, vaan tuo huohotussyysteemi on tuollainen, kun kuvassa näkyy...

http://s60.photobucket.com/albums/h3/jl ... CT2944.jpg
Joo, ei taida uudemmissa ollakkaan moista tai sitten se on heitetty mäkeen. Onko se sitten hyvä vai huono asia, mene ja tiedä.
Itsellä ainakin jostain kertyy kosteutta siihen systeemiin, (oikein valumalla tulee vettä(?) pois sieltä välillä :shock:) ja jos se on kiinni niin tottakai kulkeutuu sitten se neste/öljy ilman putsariin vaikka erotin onkin.
Tiedä sitten mistä se kosteus sinne oikein tulee...
jleinon2 kirjoitti: Sit löyty vielä yksi mysteeri lisää, eli mikähän tämä pötikkä mahtaa olla?
Joku siihen on ainakin tehny omia johdotuksia, niinkun kuvasta selviää...

http://s60.photobucket.com/albums/h3/jl ... CT2948.jpg
Tuo on tosiaan kylmäkäynnistys-suutin kuten sanottu.
Miksi siihen sitten on piuhapatentti tehty, ei voi tietää.
Olisko lämpö-aika anturi tuupertunu ja sitte laitettu "manuaalinen" ryyppy eli nappi jossain sisällä ? :)
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Vastaa Viestiin