Kuinka Esco Mk1 4x4 tehdään

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kuinka Esco Mk1 4x4 tehdään

Viesti Kirjoittaja esko » To Maaliskuu 27. 20:47:40 2008

No, noinhan se tehdään. Seuraat vain ohjeita

http://www.youtube.com/watch?v=yE806oQh ... re=related
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » To Maaliskuu 27. 22:04:03 2008

:lol: ei mikään kaunein esco minkä ite olen nähnyt ainakaan noiden renkaiden ulostulon kanssa.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Maaliskuu 27. 23:31:56 2008

Noi kaarilevitykset oli kyl helvetin rumat ja kaikenlisäks noilla renkailla/kaarilla ei kyl hirveesti kantata kurviin... :lol:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

corner
CRSC jäsen 2014
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Maaliskuu 30. 23:14:56 2005
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja corner » To Maaliskuu 27. 23:34:09 2008

Pilasivat hyvän kori aihion :(

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Maaliskuu 27. 23:44:30 2008

Yök!! :twisted:
Pedal tu tö metal!

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Pe Maaliskuu 28. 7:25:15 2008

Tän kun olis nähny aikaisemmin niin ei olis tarvinnut ite miettiä aikoinaan 8)
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Tiina Wälicoppa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti Heinäkuu 23. 8:00:49 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Kotimainenkin

Viesti Kirjoittaja Tiina Wälicoppa » Pe Maaliskuu 28. 16:34:33 2008

Löytyyhän Mk1-koppainen neliveto Esco Suomestakin. Paljon ei mene pieleen jos sanon Jokioisissa? Kaiken lisäksi V8-koneella (vain ryövärin 3,5 litre tosin) ja kaikki muutokset löytyvät rekisteriotteesta. Olen itse lukenut otteen. Muutoskatsastettu aikana, jolloin muutosprosenttitiede ei ollut kehittynyt nykyiselle HighTech-tasolle.

Ulkoisesti 4WD vaikeasti havaittavissa mitä nyt maavara paljastaa voimansiirron ja alustan luovuttajaa, joka muistaakseni oli Lada Niva.

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja tezu » Pe Maaliskuu 28. 16:40:45 2008

mahtokohan toi laite ol joskus ihan klubilaisen omistukses, jos en ihan väärin muista...
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Maaliskuu 28. 17:15:12 2008

sprint kirjoitti:Tän kun olis nähny aikaisemmin niin ei olis tarvinnut ite miettiä aikoinaan 8)
Tosta sun sigusta päätellen sulla saattas olla joku mielenkiintonen rojekti ???
Kuvia ?

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: Kotimainenkin

Viesti Kirjoittaja Tinde » Pe Maaliskuu 28. 17:16:42 2008

Tiina Wälicoppa kirjoitti:Löytyyhän Mk1-koppainen neliveto Esco Suomestakin. Paljon ei mene pieleen jos sanon Jokioisissa? Kaiken lisäksi V8-koneella (vain ryövärin 3,5 litre tosin) ja kaikki muutokset löytyvät rekisteriotteesta. Olen itse lukenut otteen. Muutoskatsastettu aikana, jolloin muutosprosenttitiede ei ollut kehittynyt nykyiselle HighTech-tasolle.

Ulkoisesti 4WD vaikeasti havaittavissa mitä nyt maavara paljastaa voimansiirron ja alustan luovuttajaa, joka muistaakseni oli Lada Niva.
Punkalaitumella. Tehty ihan AKE:n luvalla, kyllä siitä prosentitkin muistaakseni on määritetty ihan pykälien mukaan, olen myös otetta ja muutoslupaa katsellut.

Ei ole cossuklubin jäsen.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Maaliskuu 28. 17:42:02 2008

tumppe kirjoitti:Noi kaarilevitykset oli kyl helvetin rumat ja kaikenlisäks noilla renkailla/kaarilla ei kyl hirveesti kantata kurviin... :lol:
Olisi voitu kyllä tehdä hieman siistimmin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Pe Maaliskuu 28. 18:29:30 2008

Ite ihmettelen eniten moottorivalintaa. Lieneekö tulossa enemmän voimaa pellin alle joskus myöhemmin?
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Maaliskuu 28. 19:09:57 2008

ylimark kirjoitti:Ite ihmettelen eniten moottorivalintaa. Lieneekö tulossa enemmän voimaa pellin alle joskus myöhemmin?
Näyttäis pahoin olevan jonkun ääliön tekemä, noin kun ynnää noi "huomaa heti" virheet, jotka mun mielestä on vähintäänkin lokarinkaaret ja paska moottori valinta.
Toihan olis pitäny mun mielestä ehdottomasti tehä kunnollisilla kaari levityksillä, asiallisine vanteineen ja ehdottomasti jollain 16v koneella, esim. Cossun vaparina, RS2000 tjm. asiallisempi kone, vaikka sitten v6 tai v8, mutta ei todellakaan tolla paska koneella.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Maaliskuu 28. 20:38:07 2008

Aika hirvee konevalinta, on varmaan tosi extream suorituskyky 120hv dokilla kaikkine 4wd häviöineen :lol:
Ihan rohkee projekti sinällään mutta ei sovi mun silmään.

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Pe Maaliskuu 28. 21:20:25 2008

tämmönen tuli tällä kertaa :lol:

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Maaliskuu 28. 21:24:39 2008

Niin, kun itse tekee, saa juuri sellaista kun sattuu tulemaan! :wink:
Pedal tu tö metal!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Maaliskuu 29. 11:39:04 2008

Ville K kirjoitti:Niin, kun itse tekee, saa juuri sellaista kun sattuu tulemaan! :wink:
Niin tai tässä tapauksessa: niin kuin ite sössii, niin sellanen sätös tulee... :lol:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ma Maaliskuu 31. 8:24:12 2008

henu kirjoitti:
sprint kirjoitti:Tän kun olis nähny aikaisemmin niin ei olis tarvinnut ite miettiä aikoinaan 8)
Tosta sun sigusta päätellen sulla saattas olla joku mielenkiintonen rojekti ???
Kuvia ?
Se on jo useita vuosia vanha sprint auto projekti, joten ei siinä ihmeellisyyksiä ole. 4wd cossun tekniikka ruttusessa mk1 escortissa. Muutama kisa ajettu, mutta sääntömuutosten takia "ura" lopetettu.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

pohjalevyn vaihto

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ma Maaliskuu 31. 8:25:19 2008

Täytyy vaan kateellisena itse todeta ettei vissiin moinen rojekti onnistu suomessa jos meinaa konttorilla käydä.

cossu sierrasta moinen siirto ja baanalle ois ihan hauska varmaan ajella.
ei tarttis niin paljon virittää ? +500 ois hyvä

Levikkeisiin sen verran että vaude oma mk1 näyttää taas koomeelta.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Vastaa Viestiin