mikä kansitiiviste pitkien pulttien kans...(muokattu)

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Maaliskuu 15. 17:47:12 2008

SHR kirjoitti:
adh kirjoitti:onko oikeasti mitään eroa vakio ja n-ryhmän pahvilla?
Täältä et siihen vastausta saa :) joku sano, rallyrace sano se ja tää sano ym ym. Jotkut mun lisäks on avannu pahvit ja eroksi havaittu vain ison öljyreiän peltirinkula poistettu mutta liekkirenkaasta ei selvää eroa löydy joka kumminkin yleensä hajoo.
Näithän ne siinä hyllyssä kun viimeks poikkesit.
"joku" perusteli tämän viritysosan vain osanumero kikkailuna ja rahastuksena. Tähän minäkin uskon kunnes joku tulee näyttää mitä eroo.
Näin oli ainakin 5-6 vuotta sitten. Siksi vakio on hyvä...
Ai vähä samaa systeemiä kun joku Cossun osa vs. vastaava Sierran osa... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » La Maaliskuu 15. 19:23:00 2008

tumppe kirjoitti:
sprint kirjoitti:Mulla on pitkät pinnapultit + cometic. Kolme kertaa on ollu hattu auki ja ei muutakun takasin kiinni. Ajoa tosin tolla tulee huomattavasti vähemmän kun siviiliautolla, mutta vielä on hyvin kestäny vaikka paineet on siellä 2bar luokkaa. Mitään erillisiä uria ei tehty o-renkaille vaan kaposet renkaat paikalleen. Kannesta joutu jyrsimään pikkasen muutaman pultin reikää isommaksi että kansi menee paikalleen. Pinnapultit on myös yleensä vakiopultteja paksummat, joten öljyn kierto pulttien kanssa samasta reijästä on varmistettava. Mulla kierrätetään ulkopuolelta ja lohkon tasosta on reijät tulpattu.
Voisitko selittää ton tarkemmin: "Mitään erillisiä uria ei tehty o-renkaille vaan kaposet renkaat paikalleen." Siis puhe oli siis pinnapulttien ympärille tulevista pienistä tiivisteitä, ettei sitä kautta vuoda mitään?
Kun luin uudelleen tajusin että tarkoititkin juuri niitä pinnapulttien uria etkä ollu koneistamassa lohkoonkin koloja 0-renkaille. 8)
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Maaliskuu 15. 19:41:49 2008

Tässä lainaus vuodelta 2004:

"Tämmönen vastaus Reinzilta pahvien eroista näin tuoreeltaan, kysyin vaan mitä eroa noilla kahdella on(YB0611 ja YB1261):

There are 3 differences between the 2 gaskets
* eylet ring around combustion chamber: different material thickness for
eylet and ring
* different oil sealing ( with and without eylet)

* different bolt hole (with and wothout eylet)

regards

Uwe Duckek

Victor Reinz"

Ei tämä ole mikään käyttökokemus vielä, mutta meinaan laittaa pitkillä kiinni Cometicin 1mm pahvin, kunhan saan kiikutettua lohkon poraukseen. Kierretangoissa on urat O-renkaille kaikissa.
Ajattelin vetäistä öljyt lohkon takaa putkella linjojen päihin jos sitten jäisi tihkumiset pois?
Linjojen tulppien vieressä on kierteet valmiina 4x4 kannessa, onko niihin olemassa "tehtaalta" jotain putkia vai mitä tuohon kierteeseen on tarkoitus liittää?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Maaliskuu 17. 17:28:49 2008

Onnistuuko vaihtaa kannepultit (arpit) "lennosta" venyviin?
Eli pultti kerrallan irti ja toinen tilalle.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

-Teme-
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 18:55:58 2003
Paikkakunta: Pohjois-Satakunta

Viesti Kirjoittaja -Teme- » To Huhtikuu 3. 17:01:12 2008

siipicossu kirjoitti:Onnistuuko vaihtaa kannepultit (arpit) "lennosta" venyviin?
Eli pultti kerrallan irti ja toinen tilalle.
tähän kaipaisin vastausta myös.
olis jopa vähän kiire.. :)
#540
Ford Sierra Cosworth 2wd -88
Ford Sierra 2.3 Lima TIC -84
Ford Focus STW -00
Suzuki GSX-R1000 K3
Lynx RE 600 H.O -07

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » To Huhtikuu 3. 18:11:29 2008

-Teme- kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Onnistuuko vaihtaa kannepultit (arpit) "lennosta" venyviin?
Eli pultti kerrallan irti ja toinen tilalle.
tähän kaipaisin vastausta myös.
olis jopa vähän kiire.. :)
pähkäilin tätä yks päivä.

ohjeessa sanotaan venyvien kiristysvaiheessa lopuksi että jos kiristyy yli 110nm niin pultti vaihdettava. mun mielestä tuosta voi päätellä että pultit voi vaihtaa yksitellen mielivaltaisessa järjestyksessä. eikö?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Vastaa Viestiin