Efin kannesta
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 6. 16:12:23 2006
- Paikkakunta: Kokkola
Efin kannesta
Olen escort rst 88` vuosimalliseen autoon vaihtamassa 92` vuosimallin kantta, kun tuo efin ruiskukin asennettu muutama vuosi sitten. Joten sellaista kysyisin että meneekö tuon vanhan kannen sisuskalut tuohon uudemman kanteen? eli nokka, seuraajat ym.
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Pitäisi käydä, tosin riippuu siitäkin minkä muotoinen on kannessa palotila.
Kannattaa kokeilla tota hakua niin sieltä löytyy aika paljon apua, ja ei tulisi avattua turhaan samaan asiaan kokevia topicceja.
Tosin hakusana ei välttämättä aina täsmää otsikoiden kanssa.
Kannattaa kokeilla tota hakua niin sieltä löytyy aika paljon apua, ja ei tulisi avattua turhaan samaan asiaan kokevia topicceja.
Tosin hakusana ei välttämättä aina täsmää otsikoiden kanssa.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 6. 16:12:23 2006
- Paikkakunta: Kokkola
Efin kannesta
Pyöreillä palotiloilla tottakai tuo rs turbon kansi on nyt mikä paikoillaan. Ja efihän on myös pyöreillä, eihän tässä mistään kaasarivehkeestä ole nyt kyse missä perseenmuotoiset palotilat. Sen tiedän jo että että kaasarissa ja ruiskussa on eri nokat. Mutta meneekö vanhemman rs turbon nokka+seuraajat tuohon uudemman Efin kanteen?
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 6. 16:12:23 2006
- Paikkakunta: Kokkola
nokka
Heitetääs tähän vielä sellainen onko rs turbon (motorcraft) nokassa mitään eroa efin ruiskun nokkaan? nokan tässä kohtapuoliin joutuu kumminkin uusimaan ja tuo ruiskun nokka olisi aikalailla turbon nokkaa halvempi. Eli onko muita eroja kuin osanumero?
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Fordin omien nokkien eroja en tiedä, mutta ainakin Kent Cams:lla on taulukon mukaan EFi:lle ja RST:lle omat nokkansa. Sama juttu tarvikenokkien kanssa. Tiedän yhden RS Turbon, jossa on EFi:n tarvikenokka. Kone toimii vieläpä kaiken lisäksi hyvin, vaikka nokan myyjä epäilikin sopivuutta. Tästä voi päätellä, että ilmeisesti erot ovat aika pieniä(, mutta kuitenkin siis olemassa, jos haetaan täydellisyyttä).
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Efissä on ihan oma nokkansa joka on fordin orkkisnokista rajuin (ei tietoa rs1600i:stä). Tuota itse käytin Orionissa ja enemmän kuin tyytyväinen olin vetoalueeseen ja tehoon.
Mulla olisi ihan heikko muistikuva jostakin, että efissä olisi nokan perusympyrää muutettu ja tämä korjattu pois nostajien pituudella. Voi olla kyllä vääräkin muistikuva.
Mulla olisi ihan heikko muistikuva jostakin, että efissä olisi nokan perusympyrää muutettu ja tämä korjattu pois nostajien pituudella. Voi olla kyllä vääräkin muistikuva.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
En ole testannut sitä vielä mihinkään. Siinä samassa RST:n kannessa se on edelleen kiinni, jossa se oli sinulta tullessa. Tarkoitus oli/on laittaa se edelleen tuohon Escort 1.6i Ghia -91 koneeseen, kun siinä on EFi CVH jo muutenkin. Kaikkea hullua sitä ihminen saakin päähänsä kuten esimerkiksi alkaa "lievästi" virittämään vapaasti hengittävää moottoria... katsotaan nyt tämä luku loppuun asti, kun on kerta touhuun ryhdytty.Stefa kirjoitti:sine ootko jo testannu turbossa sitä cvh32:sta?
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:35:54 2004
- Paikkakunta: Vammala
Olen tuossa pikkuveljen Orioniin kantta hiukan väsäillyt, ja ainakin sellanen asia pisti silmään että EFI:n kannessa ei pakokanavat täsmää kovinkaan hyvin vakio-RS-turbon pakosarjaan.
Kannessa neliskulmaiset kanavat ja pakosarjassa pyöreät. Pahimmillaan 4mm pykälä pakosarjaan nähden. Tiedä sitten onko tällä juurikaan mitään merkitystä, mutta ainakin näön vuoksi koitin niitä hiukan kohdistella
Kannessa neliskulmaiset kanavat ja pakosarjassa pyöreät. Pahimmillaan 4mm pykälä pakosarjaan nähden. Tiedä sitten onko tällä juurikaan mitään merkitystä, mutta ainakin näön vuoksi koitin niitä hiukan kohdistella

Volvo 850 T-5R *työn alla*
Sierra 1.8td @ 2.0i Dohc -93 *myyty*
Volvo 242 2.3 16v TIC
Sierra 1.8td @ 2.0i Dohc -93 *myyty*
Volvo 242 2.3 16v TIC
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Eipä se paljoa haittaa kun se pykälä on niin päin että kannen reikä on pienempi. Noita tehdään joskus tahallaankin.Timo_R kirjoitti:Olen tuossa pikkuveljen Orioniin kantta hiukan väsäillyt, ja ainakin sellanen asia pisti silmään että EFI:n kannessa ei pakokanavat täsmää kovinkaan hyvin vakio-RS-turbon pakosarjaan.
Kannessa neliskulmaiset kanavat ja pakosarjassa pyöreät. Pahimmillaan 4mm pykälä pakosarjaan nähden. Tiedä sitten onko tällä juurikaan mitään merkitystä, mutta ainakin näön vuoksi koitin niitä hiukan kohdistella
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:35:54 2004
- Paikkakunta: Vammala
Juu eihän se tietenkään noin päin oo läheskään niin paha ku toisin päin. Mutta näön vuoksi kun vähä viilailee nii omasta mielestä Esson-pöydässä kasvattaa ainakin 50hv tehoaJesseT kirjoitti:Eipä se paljoa haittaa kun se pykälä on niin päin että kannen reikä on pienempi. Noita tehdään joskus tahallaankin.Timo_R kirjoitti:Olen tuossa pikkuveljen Orioniin kantta hiukan väsäillyt, ja ainakin sellanen asia pisti silmään että EFI:n kannessa ei pakokanavat täsmää kovinkaan hyvin vakio-RS-turbon pakosarjaan.
Kannessa neliskulmaiset kanavat ja pakosarjassa pyöreät. Pahimmillaan 4mm pykälä pakosarjaan nähden. Tiedä sitten onko tällä juurikaan mitään merkitystä, mutta ainakin näön vuoksi koitin niitä hiukan kohdistella

Taitaapa olla sama kansi jota säkin oot joskus pidellyt

Volvo 850 T-5R *työn alla*
Sierra 1.8td @ 2.0i Dohc -93 *myyty*
Volvo 242 2.3 16v TIC
Sierra 1.8td @ 2.0i Dohc -93 *myyty*
Volvo 242 2.3 16v TIC
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:35:54 2004
- Paikkakunta: Vammala
JesseT kirjoitti:Sanotaan nyt vielä sen verran että ei ne pakokanavat ole sen erilaisempia RST:n kannessakaan. Ainoat CVH kannet missä on pyöreät pakokanavat on S1 ja RS1600i kannet.
Näin mä vähän epäilinkin. Käytännön merkitys varmaankin on hyvin pieni.
Ja sitä tarkotin että tää Orioni vissiinkin on sun vanha.....
Volvo 850 T-5R *työn alla*
Sierra 1.8td @ 2.0i Dohc -93 *myyty*
Volvo 242 2.3 16v TIC
Sierra 1.8td @ 2.0i Dohc -93 *myyty*
Volvo 242 2.3 16v TIC
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Juu, tuossa on itse asiassa kuva kyseisestä pakokanavasta:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head2.jpg
ja miten tein saman asian Escortin koneeseen:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head2.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head6.jpg
Taitaa ainoa hyöty tässä nysväämisessä kuitenkin olla se, että paska ei tartu kanavaan kiinni. Joskus kun parin vuoden päästä rakentamisesta otin pakosarjan irti ja kurkistin pakokanavaan, niin sama kiilto siellä vielä oli.
Katselin kuvat myös läpi omasta S1 kannesta, ja kyllä siinä kanavat oli lähempänä tuota ensimmäistä efi kantta kuin toista. Eli aika D-malliset oli vielä nekin.
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head2.jpg
ja miten tein saman asian Escortin koneeseen:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head2.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head6.jpg
Taitaa ainoa hyöty tässä nysväämisessä kuitenkin olla se, että paska ei tartu kanavaan kiinni. Joskus kun parin vuoden päästä rakentamisesta otin pakosarjan irti ja kurkistin pakokanavaan, niin sama kiilto siellä vielä oli.
Katselin kuvat myös läpi omasta S1 kannesta, ja kyllä siinä kanavat oli lähempänä tuota ensimmäistä efi kantta kuin toista. Eli aika D-malliset oli vielä nekin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:35:54 2004
- Paikkakunta: Vammala
Piti yksi venttiilikin vaihtaa, mutta tyhmänä tuli tilattua vain yksi kappale. Yllättävän isoja eroja eri valmistajien välillä venttiileissä. Vanhat oli AE:n valmistamat, uudesta ei tietoa. Uusi aivan erilainen palotilan puolelta, ja tarkemmin katsellessa myös muotoilultaan ihan eri.
Tulipahan tilattua sitten virheestä opittuna kaikki neljä uutta. Tiedä sitten että onko tämäkin aivan hiusten halkomista, mutta onpahan sitten kaunis rivi uusia samanlaisia venoja
Joku varmaan osaa sanoa että onko RS-turbossa jotkut erikoiset pakovenat vakiona (natrium-täytteiset tai jotain)?
Sopiiko sellaset Efi-kanteen, tai onko mitään järkeä ees harkita?
Tulipahan tilattua sitten virheestä opittuna kaikki neljä uutta. Tiedä sitten että onko tämäkin aivan hiusten halkomista, mutta onpahan sitten kaunis rivi uusia samanlaisia venoja

Joku varmaan osaa sanoa että onko RS-turbossa jotkut erikoiset pakovenat vakiona (natrium-täytteiset tai jotain)?
Sopiiko sellaset Efi-kanteen, tai onko mitään järkeä ees harkita?
Volvo 850 T-5R *työn alla*
Sierra 1.8td @ 2.0i Dohc -93 *myyty*
Volvo 242 2.3 16v TIC
Sierra 1.8td @ 2.0i Dohc -93 *myyty*
Volvo 242 2.3 16v TIC
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Natrium täytteiset on 84-87 tai jotakin sellaista. Siis vain ekoissa S2 malleissa. Ei ole järkeä harkita mielestäni. Itse kun viimeksi pakovenoja CVH koneeseen varaosamyymälästä hain niin aika monta pitä hyllystä hakea, että sai neljä samanlaista.
Ihan mielenkiinnosta, mitä siinä yhdessä oli vikaa?
Ihan mielenkiinnosta, mitä siinä yhdessä oli vikaa?
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:35:54 2004
- Paikkakunta: Vammala
Sokkien urat kuluneet, ja sitten hakkautunut sen verran pärsään ettei tullut edes ohjurin läpitte pois. Täyty ensin viilata ryysteet pois.JesseT kirjoitti:Natrium täytteiset on 84-87 tai jotakin sellaista. Siis vain ekoissa S2 malleissa. Ei ole järkeä harkita mielestäni. Itse kun viimeksi pakovenoja CVH koneeseen varaosamyymälästä hain niin aika monta pitä hyllystä hakea, että sai neljä samanlaista.
Ihan mielenkiinnosta, mitä siinä yhdessä oli vikaa?
Kyselin eräältä tutulta joka on joskus ajanut endurancea CVH-koneisella Fiestalla, ja hän sanoi että on ihan tyyppivika ainakin tarvikeventtiileissä. Tarkemmin tarkastellessa myös pakovenojen sokkaurissa alkaa olla orastavaa väljyyttä.
Volvo 850 T-5R *työn alla*
Sierra 1.8td @ 2.0i Dohc -93 *myyty*
Volvo 242 2.3 16v TIC
Sierra 1.8td @ 2.0i Dohc -93 *myyty*
Volvo 242 2.3 16v TIC