Zetec + T5 yhteen naitto.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1255
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Zetec + T5 yhteen naitto.
Mitä vaatii Zetecin ja T5 lodjun yhdistäminen? Suunnitelmissa laittaa sierraan ko. paketti. Miten istuu? Onko ongelmakohtia?
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v
-
- Viestit: 481
- Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Jurva
Rahaa
,no eipä tuos mitään ongelmakohtia pitäisi olla.
minkälaiset ns.tehotavoitteet?

minkälaiset ns.tehotavoitteet?
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Jäähdysvesi kanteen vaatii askartelua(tai reilu 200£ paalua), kun reikä jää kannen ja tuliseinän väliin pitkittäisasennuksessa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 481
- Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Jurva
Ainut mitä tulee mieleen on painelaakeri, kun toi vauhtipyörä/asetelma on n.1cm (matalampi), mutta toi kyllä koskee kaikkia lootia. enny justiin muista mistä mallista sopi se painelaakeri eli noin 1cm pitempi (olisko ollu joku taunus/iso4v.) en oo kyllä varma sopiiko se t5 haarukkaan. Jos käytät omaa vauhtipyörää ja asetelmaa niin hommaat vain sopivalla poorilla olevan levyn(maailma täynnä) tais olla 215mm halkaisija, paksuus ero hoituu shimmaamalla jos tarvis. Jos et sitten tarvi vahvempaa kytkintä.
.Startiksi pitäis sopia suoraan Doch startti
eikai tuos muuta, korjatkaa jos oon väärässä

eikai tuos muuta, korjatkaa jos oon väärässä

Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
-
- Viestit: 481
- Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Jurva
Tuli muuten viä mieleen että onko jollain varmaa tietoa sopiiko och/cosh vauhtipyörä zeteciin eli onko sama pulttijako? Olis vain helppoa kun sais laittaa cossunv.pyörä,asetelman ja levyn ja t5 sopis suoraan. vaatii toki vauhtipyörään tai jakopäähän triggeröinnin..
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
-
- Viestit: 1255
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
- Paikkakunta: Vantaa
-
- Viestit: 481
- Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Jurva
Hei toi on uutta, mitä eroa on 2.0(miksi ei voisi käyttää)
ja 1.8 vauhtipyörällä?
Kyllä tuo 1.8 vauhtipyörä ainakin voi käyttää.
mulla on itellä 1.8 vauhtipyörä ja asetelma ,1.6/2.0 gt taunuksen levy (2mm paksumpi verrattuna orkkikseen),1.6 ohc taunuksen painelaakeri (1cm pidempi) ja dohc stratti, laatikko tosin on 4-vaiht. pikkuloota , mutta ei kai tuos muuta eroa oo ku kytkinakselin boori type-9 ja t5. (t5 haarukasta en oo varma)
tarkoituksena on kyllä hommata jäykempi asetelma ja sopivalla boorilla oleva (sintteri) levy, kun laitan tuon type-9.
Eli jos tuo painelaakeri sopii type-9 -> t5 niin ei jää ku tuo levyn boori.

Kyllä tuo 1.8 vauhtipyörä ainakin voi käyttää.
mulla on itellä 1.8 vauhtipyörä ja asetelma ,1.6/2.0 gt taunuksen levy (2mm paksumpi verrattuna orkkikseen),1.6 ohc taunuksen painelaakeri (1cm pidempi) ja dohc stratti, laatikko tosin on 4-vaiht. pikkuloota , mutta ei kai tuos muuta eroa oo ku kytkinakselin boori type-9 ja t5. (t5 haarukasta en oo varma)
tarkoituksena on kyllä hommata jäykempi asetelma ja sopivalla boorilla oleva (sintteri) levy, kun laitan tuon type-9.
Eli jos tuo painelaakeri sopii type-9 -> t5 niin ei jää ku tuo levyn boori.
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: Pe Elokuu 29. 21:54:54 2003
- Paikkakunta: oravainen
- Viesti:
-
- Viestit: 481
- Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Jurva
pitää käydä mittaamassa kun ehdin.
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
-
- Viestit: 481
- Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Jurva
n.19mm
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
-
- Viestit: 1255
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Nyt hieman viisaampana.
T5 menee hyvin yhteen zetecin kanssa.
Jos laatikko on menossa autoon, jossa T5:sta ei ole aikaisemmin ollut (=ei cossu) joutuu laatikon kiinnikettä muokkaamaan.
Zetecin vauhtipyöriä voi mahdollisesti käyttää, kunhan löytää sopivilla booreilla olevan ja oikean kokoisen kytkinlevyn. Jos haluaa teettää customina isomman vauhtipyörän pääsee käyttämään isompia kytkimiä, mikäli on tarpeen.
Sierraan laitettaessa, niin kuin SLEI jo mainitsikin, on termarikoteloa siirrettävä, koska se tulee niin lähelle tuliseinää. Löytyy valmiita palikoita (ainakin briteistä) ja kätevät tekevät itse.
Tässä yksi mielenkiintoinen britti projekti: http://passionford.com/forum/showthread.php?t=106415
T5 menee hyvin yhteen zetecin kanssa.
Jos laatikko on menossa autoon, jossa T5:sta ei ole aikaisemmin ollut (=ei cossu) joutuu laatikon kiinnikettä muokkaamaan.
Zetecin vauhtipyöriä voi mahdollisesti käyttää, kunhan löytää sopivilla booreilla olevan ja oikean kokoisen kytkinlevyn. Jos haluaa teettää customina isomman vauhtipyörän pääsee käyttämään isompia kytkimiä, mikäli on tarpeen.
Sierraan laitettaessa, niin kuin SLEI jo mainitsikin, on termarikoteloa siirrettävä, koska se tulee niin lähelle tuliseinää. Löytyy valmiita palikoita (ainakin briteistä) ja kätevät tekevät itse.
Tässä yksi mielenkiintoinen britti projekti: http://passionford.com/forum/showthread.php?t=106415
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: Pe Elokuu 29. 21:54:54 2003
- Paikkakunta: oravainen
- Viesti:
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: Pe Elokuu 29. 21:54:54 2003
- Paikkakunta: oravainen
- Viesti:
senkun kokeilemaan voi mennä pari kytkinkoppaa ennenkun pelaa
olis ehkä helpompi vaihtaa pelkkä vauhtipyörä ja pistää cossun pyörä ja kytkin, niin kaikki sopii suoraan.
pitää tietysti pulttijako vaihtaa mutta ei sais kaatua siihen hommaan, koneistajia joka puolella.
ja jos kampurakin tulee samaan mittaan ulos niin ei tarvi mitään patentteja missään
olis ehkä helpompi vaihtaa pelkkä vauhtipyörä ja pistää cossun pyörä ja kytkin, niin kaikki sopii suoraan.
pitää tietysti pulttijako vaihtaa mutta ei sais kaatua siihen hommaan, koneistajia joka puolella.
ja jos kampurakin tulee samaan mittaan ulos niin ei tarvi mitään patentteja missään
-
- Viestit: 1255
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
- Paikkakunta: Vantaa
-
- Viestit: 481
- Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Jurva
Tuo olis kyllä järkevin vaihtoehto, sais isomman kytkimen samalla. Tuota hammaskehän eroavaisuutta en tiennytkäänPatrik.N kirjoitti:olis ehkä helpompi vaihtaa pelkkä vauhtipyörä ja pistää cossun pyörä ja kytkin, niin kaikki sopii suoraan.
pitää tietysti pulttijako vaihtaa mutta ei sais kaatua siihen hommaan, koneistajia joka puolella.
ja jos kampurakin tulee samaan mittaan ulos niin ei tarvi mitään patentteja missään


Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Miksei? Jos esim. kattila räjähtää täysin niin onhan Zetec kuitenkin jo hieman uudenaikaisempi keksintö. Ja vielä aika kohtuu hintainen.ZetecPower kirjoitti:Tuo olis kyllä järkevin vaihtoehto, sais isomman kytkimen samalla. Tuota hammaskehän eroavaisuutta en tiennytkään(aina sitä oppii jotain uutta). Ja tuo laatikon kiinnityksien muuttaminenhan on päivän selvä asia, "kuka hullu sitä nyt zeteciä aitoon cossuun laittais"
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 481
- Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Jurva
se on vähä sama asia ku laittaas bda escorttiin zetecin "Eli Pilalla" 

Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
-
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
mitä meinasit laatikon kiinnityksestä muuttaa?ZetecPower kirjoitti:Tuo olis kyllä järkevin vaihtoehto, sais isomman kytkimen samalla. Tuota hammaskehän eroavaisuutta en tiennytkäänPatrik.N kirjoitti:olis ehkä helpompi vaihtaa pelkkä vauhtipyörä ja pistää cossun pyörä ja kytkin, niin kaikki sopii suoraan.
pitää tietysti pulttijako vaihtaa mutta ei sais kaatua siihen hommaan, koneistajia joka puolella.
ja jos kampurakin tulee samaan mittaan ulos niin ei tarvi mitään patentteja missään(aina sitä oppii jotain uutta). Ja tuo laatikon kiinnityksien muuttaminenhan on päivän selvä asia, "kuka hullu sitä nyt zeteciä aitoon cossuun laittais"
muuta se vautip.kiinnitys tai teetä teräs vauhtip.omilla mitoilla niin käy paikalleen
Timppa 24V
-
- Viestit: 481
- Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Jurva
Kori kiinnikkeitä:!: Et vissiin lukenu ajatuksella. Ja sitähän mä just tarkoitin,että laittais cossun v.pyörän ja kytkimen, niin sopis suoraan.TIMPPA24V6 kirjoitti:mitä meinasit laatikon kiinnityksestä muuttaa?kemes kirjoitti:Jos laatikko on menossa autoon, jossa T5:sta ei ole aikaisemmin ollut (=ei cossu) joutuu laatikon kiinnikettä muokkaamaan.
muuta se vautip.kiinnitys tai teetä teräs vauhtip.omilla mitoilla niin käy paikalleen
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Olisipa edes askel edistykseen päin, eipä tossa taunuksen aikaisessa twincamissa ole mitään muuta, kuin hieno venttiilikoppaZetecPower kirjoitti:se on vähä sama asia ku laittaas bda escorttiin zetecin "Eli Pilalla"

Kuka uskaltaa eka?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Hmm, pitäisköhän..Stefa kirjoitti:Olisipa edes askel edistykseen päin, eipä tossa taunuksen aikaisessa twincamissa ole mitään muuta, kuin hieno venttiilikoppaZetecPower kirjoitti:se on vähä sama asia ku laittaas bda escorttiin zetecin "Eli Pilalla"Ja sekin täysin naamioitavissa!
Kuka uskaltaa eka?

BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 481
- Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Jurva
No niinhän se olis, kunhan oon vain piruuttanu.Yks mun kaveri vain on niin kova mobilisti,sen mielestä escorttihin ei voi ikimaailmas laittaa muuta 16v konetta ku bda:n ja kaiken pitää olla alkuperäistäsierra4x4tbo kirjoitti:Hmm, pitäisköhän..Stefa kirjoitti:Olisipa edes askel edistykseen päin, eipä tossa taunuksen aikaisessa twincamissa ole mitään muuta, kuin hieno venttiilikoppaZetecPower kirjoitti:se on vähä sama asia ku laittaas bda escorttiin zetecin "Eli Pilalla"Ja sekin täysin naamioitavissa!
Kuka uskaltaa eka?


Oon kyllä kans yrittäny puhua sille järkiä, että laittaas yhteen niistä mummoankoista zetecin kun sellainenkin siltä löytyy tallin lattialta lojumassa. Mutta ei kun ei

rupiaa menemään vähän OT:ksi
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650