RST:n tehostettu ohjaus

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

RST:n tehostettu ohjaus

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Helmikuu 25. 15:23:48 2008

Onko kukaan koskaan nähnyt mk3/mk4 Escortissa tehostettua ohjausta, tehnyt moista konversioa, tai tiedä jotakuta kuka on tehnyt?

Kiinnostaisiko useampaa klubilaista moinen konversio jos jotakin adapteri-tyyppisiä osia tehtäisiin vaikka kimpassa halvemmalla?

Itsellä on tuo 4.5 kierrosta tapista tappiin alkanut kyllästyttää rajusti. Siinä ei ole ihan hirveästi mitään racing fiilistä kun käyttöfocuksessa on tottunut 2.5 kierrokseen. Itsellä on siis muutosprojekti lähtenyt käyntiin ja tavaraa on jo hommattu. Voin myöhemmin tähän jatkoksi kirjoitella että missä mennään.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: RST:n tehostettu ohjaus

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Ma Helmikuu 25. 15:31:06 2008

JesseT kirjoitti:Kiinnostaisiko useampaa klubilaista moinen konversio jos jotakin adapteri-tyyppisiä osia tehtäisiin vaikka kimpassa halvemmalla?
Kyllä kiinnostaa!!!
Jäsen #1112

avoesco
Viestit: 162
Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco » Ma Helmikuu 25. 18:37:35 2008

Mulla löytyis jenkki escortin tehostettu ohjaus...
Käsittääkseni melko lailla pulttaa kiinni mk4:seen
Täytyy varmistaa sopivuus ja monta kertaa pyörähtää laidasta laitaan.

Edit:äkkiseltään koitettuna 3 kierrosta laidasta laitaan...
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu) 8)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Helmikuu 25. 18:55:43 2008

avoesco kirjoitti:Mulla löytyis jenkki escortin tehostettu ohjaus...
Käsittääkseni melko lailla pulttaa kiinni mk4:seen
Täytyy varmistaa sopivuus ja monta kertaa pyörähtää laidasta laitaan.

Edit:äkkiseltään koitettuna 3 kierrosta laidasta laitaan...
Kerrotko mistä autosta/vuosimallista tuo on?
Onko kuvia?
jne...
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ma Helmikuu 25. 21:23:07 2008

Osiin ei ole kiinnostusta mutta projekti kiinnostaa :). Tuleeko ihan hydraulinen tehostus vai sähköllä? Äkkiseltään esim. corsan tai punton sähkönen tehostin on sen olonen paketti, että saattas sopia vaikka mihin autoon... Pieniä ja kätevän olosia paketteja. Tiettykään sähkösellä ei saa ehkä niin hyvää tuntumaa, vaikka säästäähän se bensaa toki.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Helmikuu 25. 21:29:30 2008

Tharkad kirjoitti:Osiin ei ole kiinnostusta mutta projekti kiinnostaa :). Tuleeko ihan hydraulinen tehostus vai sähköllä? Äkkiseltään esim. corsan tai punton sähkönen tehostin on sen olonen paketti, että saattas sopia vaikka mihin autoon... Pieniä ja kätevän olosia paketteja. Tiettykään sähkösellä ei saa ehkä niin hyvää tuntumaa, vaikka säästäähän se bensaa toki.
Sähköinen rattiakseliin tuleva tehostus ei kiinnosta koska silloin jää tuo 4.5 kierrosta tapista tappiin. Zetecci kun on jo niin pumppu siihen menee heittämällä kiinni. Hydraulinen nopea ohjausvaihde vain pitäisi löytää sellainen joka menee kohtuu vaivalla tulipeltiin ja rattiakseliin kiinni ja dimension ei heittäisi pahasti orginaalista. mk5 Escon vaihde, pumput, letkut ja säiliö on tuossa jo ja toivottavasti paremmin sopiva ohjausvaihde (T12 Bluebird) on matkalla tulossa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

avoesco
Viestit: 162
Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco » Ti Helmikuu 26. 16:50:20 2008

JesseT kirjoitti:
avoesco kirjoitti:Mulla löytyis jenkki escortin tehostettu ohjaus...
Käsittääkseni melko lailla pulttaa kiinni mk4:seen
Täytyy varmistaa sopivuus ja monta kertaa pyörähtää laidasta laitaan.

Edit:äkkiseltään koitettuna 3 kierrosta laidasta laitaan...
Kerrotko mistä autosta/vuosimallista tuo on?
Onko kuvia?
jne...
On -87 1,9 efi jenkki escortti.
Toteutettu niin että on kampiakselin päässä 2 osainen siiva pyörä josta lähtee hihna pumpulle.
Itse pumppu on koneen vasemmassa taka kulmassa akun vieressä.
kiinnike tulee moottorin kiinnitys pulttien kanssa samaan.
1,9 ja normi escossa on samat kiinnitys reijät joten pitäis suht helposti saada kiinni jos vaan tilaa riittää.......
Itse moottori tyyny on erinlainen.
Tossa manuaalista kuva eipä muuta paljoa nää kun moottorin kiinnityksen ja missä kohtaa pumppu sijaitsee efi (kohta 13) ja efi ho kone säiliö (kohta 12)
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm

Voin laittaa itse osista kuvia jos tarvista on.
Hammastangon kiinnitys reijät mittailin joskus metrimitalla ja oli aikalailla samat.
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu) 8)

TEKKE
Viestit: 328
Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
Paikkakunta: Kajaani

RST:n tehostettu ohjaus

Viesti Kirjoittaja TEKKE » To Helmikuu 28. 18:20:49 2008

kyllä kiinnostaisi
Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto

jleinon2
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja jleinon2 » To Helmikuu 28. 21:37:03 2008

Ellen nyt ihan väärin muista, niin eikös maahantuoja asentanu suomessa joihinkin viimesiiin mk4 ecortteihin ja orioniin (vm89-90) ohjaustehostimen? Pari kertaa on sattunu nettiautossa myynnissä vm89 orioni, missä on ollu ohjaustehostin, ihan oikeasti.. :shock:
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Helmikuu 29. 10:21:02 2008

jleinon2 kirjoitti:Ellen nyt ihan väärin muista, niin eikös maahantuoja asentanu suomessa joihinkin viimesiiin mk4 ecortteihin ja orioniin (vm89-90) ohjaustehostimen? Pari kertaa on sattunu nettiautossa myynnissä vm89 orioni, missä on ollu ohjaustehostin, ihan oikeasti.. :shock:
Ei ole ikinä tullut vastaan moista tietoa. Briteissä pyörii perimätietoa että joihinkin mk4:siin olisi laitettu tehostettu ohjaus uutena, lähinnä liikuntarajoitteisille tarkoitettuihin yksilöihin. Homman olisi kuitekin tehnyt joku Fordista täysin irrallinen taho. Käytännössä aivan mahdottomia löytää.

Sovittelin tuossa koneeseen (zeteccin siis) noita mk5 Zetec escon laturin ja ohjaustehostimen tavaroita. Aika hyvin tuntuu tuntuu istuvan ilman että tulee pakosarjan tai ripustuksen tielle. Lähinnä oli pelko että laturi tulisi liian alas ja ottaisi RS1600i reaktiotankoihin tai syyläriin kiinni, mutta hyvältä näyttää. Nissanin ohjausvaihdetta tässä vielä odottelen matkahuollosta niin homma etenee.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Maaliskuu 14. 16:13:01 2008

No nyt on Nissan Bluebirdin ohjausvaihde hyppysissä. Kiinnitys tulipeltiin aika lailla bolt-on. Haasteena lähinnä rattiakselin tuli ohjausvaihteelle hieman eri kulmasta. Ei taida alkuperäinen akselin reikä tulipellissä käydä mitenkään. Jos ei parempaa löydy, niin tuo laitetaan kuitenkin.

Avoesco, kattelin noita 80-luvun jenkkiescojen hammastankoja netistä. Malleja oli varmaan 20kpl erilaisia ja kuvat kärpäsen paskan kokoisia. Jos saat tuosta omastasi kuvan tänne kohtuu vaivalla niin arvostaisin kovasti.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

avoesco
Viestit: 162
Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco » La Maaliskuu 15. 10:24:22 2008

JesseT kirjoitti:No nyt on Nissan Bluebirdin ohjausvaihde hyppysissä. Kiinnitys tulipeltiin aika lailla bolt-on. Haasteena lähinnä rattiakselin tuli ohjausvaihteelle hieman eri kulmasta. Ei taida alkuperäinen akselin reikä tulipellissä käydä mitenkään. Jos ei parempaa löydy, niin tuo laitetaan kuitenkin.

Avoesco, kattelin noita 80-luvun jenkkiescojen hammastankoja netistä. Malleja oli varmaan 20kpl erilaisia ja kuvat kärpäsen paskan kokoisia. Jos saat tuosta omastasi kuvan tänne kohtuu vaivalla niin arvostaisin kovasti.
Joo onnistuu...
Laitan tässä parin päivän sisällä. :wink:

Edit:Sori pari päivää menny eikä ole saanut mitään tehtyä asian eteen...
Yritän tässä lähipäivinä päästä ottamaan kuvia.
Viimeksi muokannut avoesco, To Maaliskuu 20. 14:37:16 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu) 8)

Jarski80
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Lokakuu 18. 16:10:09 2005
Paikkakunta: Mänttä-vilppula

Viesti Kirjoittaja Jarski80 » To Maaliskuu 20. 9:32:59 2008

moro. tossakun selasin tota luokitustodistusta huomasin että,rs turbon ralli versioissa on ollu ohjaustehostin jo -85.alkuperäisyydestä en tiedä,
voihanse olla joku motorsport version lisävaruste
jäsen # 1206
Focus edition stw -18
Fiesta st -05

exsät:
Escort rst '87 Mondeo stw -01 S-max -08
escort stw 1.8 sport -96 ,escort td stw -98,escort 1.8 stw -96 ,escort xr3 tic ,sierra mk1 1.6 ,escort mk3 1.6

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Maaliskuu 20. 14:27:52 2008

Jarski80 kirjoitti:moro. tossakun selasin tota luokitustodistusta huomasin että,rs turbon ralli versioissa on ollu ohjaustehostin jo -85.alkuperäisyydestä en tiedä,
voihanse olla joku motorsport version lisävaruste
Mielenkiintoinen tieto. On mullakin nuo luokituspaperit jossakin mutta en niitä ole koskaan sillä silmällä läpi lukenut.

Miltäs tuo muuten näyttäisi?
http://i14.ebayimg.com/04/i/000/e0/85/c401_1.JPG
http://i5.ebayimg.com/04/i/000/cd/a2/0be6_1.JPG

Noita olisi ainakin maailma täynnä. Corsa B / Tigra / Combo

Hieman tulee kyllä noista kaikista tuo akseli vinosti ja menee aika lähelle jarrupoljinta. Escossahan tuo lähtee jotakuinkin melkein 90 asteen kulmassa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

TEKKE
Viestit: 328
Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja TEKKE » To Maaliskuu 20. 14:54:09 2008

sama ohjaustehostimen kuva löytyy myös xr3 escortin luokitus todistuksesta ja on ollut vain vissiin muutamassa tehdas autossa kokeilussa
Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Maaliskuu 31. 11:02:19 2008

Nyt on vakio, Bluebirdin ja mk5 Escortin ohjaukset ollut tuossa jonkin verran rinnakkain mitattavana ja taitaa sittenkin olla tuo mk5 Escon ohjaus se mistä lähdetään menemään eteenpäin. Kokonais liikerataa siinä on sentin verran enemmän kuin RST:ssä. Saa nähdä joutuuko hieman rajoittamaan. Bluebirdin ohjaukseen verrattuna tuo on vielä hieman nopeampi. Itse asennus tulipeltiin olisi kyllä Bluebirdin ohjauksella helpompi. Tuolla Escon omalla ohjauksella olisi aika hyvä toivo, jotta nuo mk5:sen hydrauliletkut menisi suoraan. Ohjausvaihteen putki on samalla halkaisijalla escossa kuin Bluebirdissäkin joten Bluebirdin kiinnikekumia/pantaa voi ehkä käyttää suoraan ohjausvaihteen kiinnittämiseen toiselta puolelta. Toiselle puolelle pitää vähintään tehdä jonkin näköinen uusi kiinikke. mk5 Escon koko ohjausvaihde on jonkin verran pidempi raidetangon päästä päähän, joskin nivelestä niveleen mitta on hyvin sama. Raidetangot on mk5:ssa M14 kierteellä jotka helposti voi rälläkälle sipaista pois ja jäljellä jää 12.5mm tankoa. Tuohon voi sitten suoraan vetää 1/2"-20 UNF kierteen niin RST:n raidetangon päät menee suoraan :D

Mikä jää jäljelle on ohjausakselin kiinnitys. Paikka mistä akseli menee läpi tulipellistä tulee väistämättäkin siirtymään hieman. Ja mitään mk5 escon ohjausakselin osia ei nyt ole tässä hypisteltävinä. Olsiko jollakin ylimääräinen mk5/mk6 Escon ohjausakseli nivelineen? Microcatistä katsoin miten tuo on toteutettu mutta oli hieman epäselvä. Booritus on joka tapauksessa mk5 escon ohjauksessa isompi joten jonkin näköinen hybridiakseli on tehtävä, mieluiten hyvin. Tuo on niitä viimeisiä osia joiden haluaa hajoavan vauhdissa. Myös kuvia ja tietoa muiden fordien ohjausakseleista kaivataan. Missä malleissa on sama booritus? 18.8mm halkaisija ja 23 booria (joista kaksi leikkaamatta).

Yksi asia jonka tässä huomasin ja myös jäi harmittamaan, oli tarvike ohjaus jonka hommasin ehkä vähän yli vuosi sitten. Kierroksia melkein 4.5, kun vanhassa oli noin 3.5 niin kuin pitäisikin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Huhtikuu 6. 11:18:32 2008

avoesco kirjoitti:
Joo onnistuu...
Laitan tässä parin päivän sisällä. :wink:

Edit:Sori pari päivää menny eikä ole saanut mitään tehtyä asian eteen...
Yritän tässä lähipäivinä päästä ottamaan kuvia.
Yritä ihan oikeasti. Näiden nykyisien muokkaus on vielä nykyiselläänkin aika suuri modifikaatio. Tuo mk5 Escon ohjaus melkein vaatisi sen alkuperäisen ohjausvaihteenkiinnityspellin poistamisen ja uuden tekemisen, mikä vähän tökkii vastaan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

avoesco
Viestit: 162
Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco » Ma Huhtikuu 7. 10:11:46 2008

Juu sori ei oo saanu aikaseks.
Otan heti kun toi sade loppuu...auto on ulkona...
Vai ostatko sen pois :wink:
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu) 8)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Huhtikuu 7. 13:00:00 2008

avoesco kirjoitti:Juu sori ei oo saanu aikaseks.
Otan heti kun toi sade loppuu...auto on ulkona...
Vai ostatko sen pois :wink:
Otetaan niitä kuvia ja mittoja nyt ensin. Oon nyt vielä hieman päättämätön mitä polkua lähden viemään eteenpäin. Kaikissa omat ongelmansa.

Kun autolle asti pääset, niin kiinnostaa nämä asiat:

Raidetangon pään jengat (1/2" UNF?)
kierrokset lock-to-lock
kiinnityssysteemi (pantojen väli)
Mahtuuko tehostimen "venttiilipatti" elämään euroescon ohjausvaihteen kiinnityspellin kanssa.
Rattiakselin booritus
Escort mk3 + 2x Focus mk1

avoesco
Viestit: 162
Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco » Ma Huhtikuu 7. 17:34:08 2008

JesseT kirjoitti:
avoesco kirjoitti:Juu sori ei oo saanu aikaseks.
Otan heti kun toi sade loppuu...auto on ulkona...
Vai ostatko sen pois :wink:
Otetaan niitä kuvia ja mittoja nyt ensin. Oon nyt vielä hieman päättämätön mitä polkua lähden viemään eteenpäin. Kaikissa omat ongelmansa.

Kun autolle asti pääset, niin kiinnostaa nämä asiat:

Raidetangon pään jengat (1/2" UNF?)
kierrokset lock-to-lock
kiinnityssysteemi (pantojen väli)
Mahtuuko tehostimen "venttiilipatti" elämään euroescon ohjausvaihteen kiinnityspellin kanssa.
Rattiakselin booritus
Kierrokset 3 ja 1/3 kierrosta
Pantojen väli 28.5 cm
En jaksanu rupee purkaa että näkis noi loput....
Kuvia tulee tonne kohta http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm

Edit:klo 18.17 lisätty kuvat
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu) 8)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: RST:n tehostettu ohjaus

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Lokakuu 20. 23:09:51 2008

Päivitetääs vähän.

Nyt on tuollainen jenkkiescon ohjausvaihde asennettu. Ei mikään osunut kohdalleen, mutta kaikki vähän sinnepäin joten kyllä sen sinne sai patentoitua. Ohjausakselin läpimenoreikää sai aika paljon suurentaa ja siirtää keskemmälle autoa, mutta yksi pyöreä reikä vain jäi jonka sain tiiviiksi viemäriläpiviennillä :D Raidetangot oli just oikean pituiset ja niihin meni suoraan mk3 Escon päät. Ohjausakelista tuli jenkki/euro hybridi; puolet ja puolet. Kumatkin päät jyrsittiin hahloiksi jotka tiukasti sopi toisiinsa ja sitten hitsattiin yhteen. Samalla rattia ja koko ohjauspylvästä siirrettiin taaemmas pari senttiä.
Zetecin kannessa on kiinni mk6 escon pumppu ja sen kiinnike. Kumpaankin päähän laitoin paineletkulle JIC -6 adapterit ja kävin teettämässä sitten sopivan hydrauliletkun väliin. Apulaitehihna on kaikki miljoona kiristin rullaa on juuri kuten mk6 Escossakin. Myös siis laturi ja sen kiinnike.
Säiliö on myös mk6 Escosta ja se sopii orkkispaikkaan jakopään ja paisarin väliin.
Konehuone on nyt ainakin virallisesti jakopään puolelta aika täynnä ja aivan kauhea mekattava jos jonkin palikan haluaa irroittaa mutta nyt se alkaa jo näyttämään normaalilta. Ajokokemukset vielä puuttuu, toivottavasti niitä saadaan vielä tämän vuoden puolella.
Jos jollakin on tarvetta, niin olisi vielä Bluebirdin ja mk5/mk6 Escon ohjausvaihteet hilkkeineen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: RST:n tehostettu ohjaus

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Lokakuu 21. 7:31:53 2008

Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: RST:n tehostettu ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sine » To Elokuu 12. 19:28:09 2010

Linkit tässä topicissa toimivat aika huonosti…


Ohjaustehostimesta on siis kyse ja Mk5/6 Ford Escort 1.4 moottorilla mahdollinen elintenluovuttaja.

Tuo 1.4 moottori on jotain jatkokehitystä CVH:lle ja näissä loppupään autoissa on ohjaustehostinta lähes järjestään. Onko kukaan ikinä tutkinut olisiko tästä mahdollista ottaa pumppu jne kamat CVH RS Turboon? Käykö ne mahdollisesti ”bolt-on” CVH-lohkon kiinnikkeisiin vai ei ollenkaan?

Hammastangon joutuu toki vielä virittelemään. Mistä jenkki-Escortista ne kamat pitää olla? Vuosimalli ja moottorikoko jne kiitos.

Nyt on vielä autosta moottori poissa, joten jotain patenttia voisi vielä helpommin tehdä.

avoesco
Viestit: 162
Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Re: RST:n tehostettu ohjaus

Viesti Kirjoittaja avoesco » To Elokuu 12. 23:17:01 2010

Sine kirjoitti:Linkit tässä topicissa toimivat aika huonosti…


Ohjaustehostimesta on siis kyse ja Mk5/6 Ford Escort 1.4 moottorilla mahdollinen elintenluovuttaja.

Tuo 1.4 moottori on jotain jatkokehitystä CVH:lle ja näissä loppupään autoissa on ohjaustehostinta lähes järjestään. Onko kukaan ikinä tutkinut olisiko tästä mahdollista ottaa pumppu jne kamat CVH RS Turboon? Käykö ne mahdollisesti ”bolt-on” CVH-lohkon kiinnikkeisiin vai ei ollenkaan?

Hammastangon joutuu toki vielä virittelemään. Mistä jenkki-Escortista ne kamat pitää olla? Vuosimalli ja moottorikoko jne kiitos.

Nyt on vielä autosta moottori poissa, joten jotain patenttia voisi vielä helpommin tehdä.

JesseT haki multa jenkki escon tehostetun hammastangon, pumpun ja ohjaus akselin...
1.9 cvh 87 vuosimallia mercur lynx.
Muistaakseni siinä oli jotain sovittamista mutta en enää muista mitä.
Jesse varmaankin muistaa paremmin.
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu) 8)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: RST:n tehostettu ohjaus

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Elokuu 13. 13:35:50 2010

Kyseistä ohjausvaihdetta saa tarvikkeenakin vielä, mutta sitten kiinnikepannat ja puslat joutuu taikomaan erikseen.
Kaikenlaisia projektikuvia on paljon jos niille tulee tarvetta. Mulla on edelleen myös hyllyssä yksi Bluebirdin ohjausvaihde joka menisi suurinpiirtein yhtä pienellä vaivalla paikalleen jos kiinnostaa.

Onko tuo 1.4CVH:n tehostinpumppu laturin yläpuolella? Laturia joutuu ehkä laskemaan, mutta turbon pakosarja tuskin tulee tielle. Moniurahihna olisi aika pop cvh:ss kun kuormaa tulee lisää kampuran pylritettäväksi. Itse en joutunut noita CVH juttuja ratkomaan, kun paikoilleen tule koko 2.0 Zetec lohko tehostinpumppuineen ja latureineen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: RST:n tehostettu ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Elokuu 16. 21:59:22 2010

CVH Turbolla mennään, kun tuli rempattu se moottori aika täydellisesti. ZVH/Zetec ehkä joskus kaukana tulevaisuudessa...

Se Escort Mk6:n 1.4 on joku PTE ja sen käsityksen sain Alfamerin oppaasta, että on jatkokehitystä CVH:lle. Ainakin Mk5 1.6 EFI CVH:ssa ohjaustehostimen pumppu on (muistaakseni) ylhäällä ja se on moniurahihnalla, joten Ford tuskin on järjestystä muuttanut.

Jessen kanssa taisi olla jo joskus viestien vaihtoa hammastangosta. Hämärä muistikuva oli, että tuumasit myös mahdollisesti mk5/6 tehostetun tangon olevan mahdollinen ratkaisu. Mutta, jotenkin jäi sellainen muistikuva jonkun tökkineen vastaan verrattuna näihin muihin vaihtoehtoihin?

”1.9 cvh 87 vuosimallin Mercur Lynx ” => kiinnikepannat ja puslat. Mistä?

Kuvat olisivat iso apu, jälleen kerran. Laita vaikka Jesse sähköpostiin minulle, jos mahdollista?

Entä ohjaustuntuma ja fiilis: miltä tuntuu, muuttuiko ohjaus miten?

Vastaa Viestiin