Kiertokanki ja mäntä asiaa

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Kiertokanki ja mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Helmikuu 22. 11:14:33 2008

Olisi aika tilailla uudet veivit ja männät tuohon Cossun ryjään.

Vaihtoehtoina olisi ainakin PO-Metal ja Arrow.. Kumpaa noista suositellaan? Eilen pääsin sattumalta hypistelemään PO-Metal:in
kiertokankea, vaikutti todella laadukkaalle.

Vai olisko jotain parempaa vaihtoehtoa samassa hintaluokassa 700-900€?

Veivit tulee tietenkin pidempänä kuin orggis ja männiksi olen kaavaillut Accralitejä venakoloilla.. Veivien ja mäntien mitat pitää
vielä pähkäillä kohdilleen. Puristussuhteeksi kaavailin ~8,5:1.

Muita vinkkejä?

Vesku: Vois tulla joku ilta sun pajalle tuumailemaan..? BTW Partsit Englannista on tilauksessa. 1854€, kiits! 8)
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Kiertokanki ja mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja TVR » Pe Helmikuu 22. 11:39:08 2008

sierra4x4tbo kirjoitti:Olisi aika tilailla uudet veivit ja männät tuohon Cossun ryjään.

Vaihtoehtoina olisi ainakin PO-Metal ja Arrow.. Kumpaa noista suositellaan? Eilen pääsin sattumalta hypistelemään PO-Metal:in
kiertokankea, vaikutti todella laadukkaalle.

Vai olisko jotain parempaa vaihtoehtoa samassa hintaluokassa 700-900€?

Veivit tulee tietenkin pidempänä kuin orggis ja männiksi olen kaavaillut Accralitejä venakoloilla.. Veivien ja mäntien mitat pitää
vielä pähkäillä kohdilleen. Puristussuhteeksi kaavailin ~8,5:1.

Muita vinkkejä?

Vesku: Vois tulla joku ilta sun pajalle tuumailemaan..? BTW Partsit Englannista on tilauksessa. 1854€, kiits! 8)
No Autoverdiltä saattas saaha just nipin napin ton budjetin sisään kanget, kun ottaa suoraan Stefaniin yhteytä, välikäsien kautta ei kyllä onnistu.
Sieltä saa mittojen mukaan kyllä kankia.
Tossa on sivut http://www.autoverdi.com/rods.html
Carillo olis kyllä kans hyvä mutta ei oo hintatasosta tietoo ja mitä mittoja löytyy.
Noita käytettyjä nascar carillon kankia on ollu myynnissä reiluun sataseen 4kpl...
Niin, jos noista vaihtoehdoista mitä esitit pitäs valita niin PO:t.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Kiertokanki ja mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Helmikuu 22. 11:45:23 2008

TVR kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:Olisi aika tilailla uudet veivit ja männät tuohon Cossun ryjään.

Vaihtoehtoina olisi ainakin PO-Metal ja Arrow.. Kumpaa noista suositellaan? Eilen pääsin sattumalta hypistelemään PO-Metal:in
kiertokankea, vaikutti todella laadukkaalle.

Vai olisko jotain parempaa vaihtoehtoa samassa hintaluokassa 700-900€?

Veivit tulee tietenkin pidempänä kuin orggis ja männiksi olen kaavaillut Accralitejä venakoloilla.. Veivien ja mäntien mitat pitää
vielä pähkäillä kohdilleen. Puristussuhteeksi kaavailin ~8,5:1.

Muita vinkkejä?

Vesku: Vois tulla joku ilta sun pajalle tuumailemaan..? BTW Partsit Englannista on tilauksessa. 1854€, kiits! 8)
No Autoverdiltä saattas saaha just nipin napin ton budjetin sisään kanget, kun ottaa suoraan Stefaniin yhteytä, välikäsien kautta ei kyllä onnistu.
Sieltä saa mittojen mukaan kyllä kankia.
Tossa on sivut http://www.autoverdi.com/rods.html
Carillo olis kyllä kans hyvä mutta ei oo hintatasosta tietoo ja mitä mittoja löytyy.
Noita käytettyjä nascar carillon kankia on ollu myynnissä reiluun sataseen 4kpl...
Niin, jos noista vaihtoehdoista mitä esitit pitäs valita niin PO:t.
Noi Verdit taitais olla parasta mitä löytyy, näin oon ainakin ymmärtäny. Pitää laittaa mailia Stefanille ja tiedustella..
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Helmikuu 22. 12:01:56 2008

Itellä olis kans mielessä veivien vaihto sedaniin...

Timo jos viitit nin kysy samalla veivejä jos ottaa omalla mitalla et mitä kustantais

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Helmikuu 22. 13:00:06 2008

timoheikkinen792 kirjoitti:Itellä olis kans mielessä veivien vaihto sedaniin...

Timo jos viitit nin kysy samalla veivejä jos ottaa omalla mitalla et mitä kustantais
Pitää tossa viikonlopun aikaan veistellä maili..
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Kiertokanki ja mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Vesku » Pe Helmikuu 22. 15:34:17 2008

sierra4x4tbo kirjoitti:
Vesku: Vois tulla joku ilta sun pajalle tuumailemaan..? BTW Partsit Englannista on tilauksessa. 1854€, kiits! 8)
Tule vaan ja tuo Mankalta mulle 4wd:n jakopäänkoppa, kun en ole sitä ehtinyt missään välin noutaa :oops:

Kattellaan siellä Sulle pakosarjaan mallia.... :wink:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Helmikuu 22. 18:04:11 2008

Jos kankien ei tarvitse maksaa ym. summia ja muutkin käy niin minun kautta saa kiinalaisia H-profiilikankia 128,5 133,5 ja 136,5mm mitoilla about 400€.
Ihan yhtä hyviltä ne näyttää kuin hallussani olevat Crowerit tai Carrillot, mutta kun ensi viikolla vien lohkon ja muita osia koneistamoon niin saan vähän parempaa tietoa, kun mittailevat myös noi kierokanget. Kangissa on ARP2000 pultit ja jotain 700hv tehonkestoja lupailevat.
Kreikasta saa alle 700€ ainakin noihin 133,5mm pitkiin sopivat Wisecot 91,5 ja 92mm (92,5 ?) kokoisina, puristuskorkeus 35,3mm, kuppi 17-18cm3 (mitattu ilman levyä siksi vähän epätarkka) .
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Helmikuu 22. 19:45:07 2008

Kiinalaiset "eaglet" on ollu kelvollisia kunhan koneistuttaa pesät ja tarkastaa suoruuden. 400e juontaa vähän siitä.
Carillo ja vastaavat ovat tän homman lippulaivoja.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Helmikuu 22. 20:21:05 2008

Ei säästellä.. :twisted:

..eipähän sitten jälkeenpäin harmita, et olishan sitä voinu noi "paremmatkin" laittaa.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Helmikuu 22. 22:30:21 2008

Joo ei kannata säästellä.Ite ei silloin raskinu kunnon veivejä ostaa ja nyt ostan jos pidän cossun itellä....

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Helmikuu 23. 18:03:40 2008

Onko kukaan kyselly arrow veivejä et mitä maksaa?

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » La Helmikuu 23. 18:43:45 2008

Minkälaista kiertokangen pituus/männän puristuskorkeus yhdistelmää arvon raati ehdottaisi.

Motin muut perustiedot:
-Vakio isku
-noin 91-92 poraus
-BD10 nokat
-Holset H1E 56/60, 12 tai 14 lukuinen pakopesä
-Haltech
-750cc suuttimet
-WRC tyylinen painekotelo
-70mm kaasuläppä
-RS500 tyylinen cooleri
-kevyt vauhtipyörä, paino???
-2 levy kisakytkin
-tuubipakosatsi

Mottiin olisi tarkoitus saada mahdollisimman laaja käyttöalue, ~500heppaa ~600Nm. Kansi on menossa avarrukseen,
tarkempaa virtaustietoa ei siis vielä ole. Rajoitin olisi tarkoitus laitella sinne 8000 tuntumaan..
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Helmikuu 23. 20:10:20 2008

Minä pistäisin niin pitkät kanget kuin pystyy ilman, että männänrenkaat menee yli tapin reiästä eli olisiko se sitten about 140mm pitkät. 140mm kangilla isku kanki suhde olisi vähän yli 1,8.
22mm tappi riittää varmaan mäntiin ja esim. aihio Wisecoista on rakennettu aika riuskoja koneita.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » La Helmikuu 23. 23:16:12 2008

itse en ainakaan suositele 140mm pitkää-> männästä ei saa kestävää enään sillä pituudella tuo 138mm saa vielä suht kestävän männän(huom.puhun turbokoneesta)

muuten samoilla linjoilla mitä pitempi sen parempi

wrc tais olla 136,5mm

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Helmikuu 24. 0:13:53 2008

Off topic mutta minkälaista hyötyä on pidempää keppejä cossussa ? Jos ajatellaan vain pituuden suomaa hyötyä ? verrattuna esim. yhtä kestävä vakio kanki
ex Jäsen #10

virikansi
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
Paikkakunta: kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja virikansi » Su Helmikuu 24. 2:48:47 2008

Mikäs vika vakioissa seipäissä? Vai onko vaan pakko vaihtaa veivit, niin pääsee sanomaan että ne on vaihdettu? :shock:

Kait ne vakio alakerran hilppeet kestää enemmän, kuin monen harrastajan muut resurssit antaa myöten??

Vai onko tarkoitus kierrättää konetta jatkuvasti yli 8500rpm?

Mulle ainakin muistuu yksi erittäin selvä tapaus, jossa koneen tehot taisi olla jossain 700 kaakin paikkeilla. Ja särkyihän se vakio alakerta viimein, muttei tuskin sen huonouden takia.

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Su Helmikuu 24. 6:02:19 2008

Jos meinaat sinne 500hv päästä, niin suoraan isompaa ahdinta.. ja jos meinaat et se ahdin pysyy mukana sinne 8000rpm asti.. säästä kankirahat ja panosta ennemi ahtimee?

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Su Helmikuu 24. 10:20:07 2008

BD10 nokat ja tuo ahdin on niin mopoja et loppuu voima ja käyttökelpoiset kierrokset kesken kauan ennen vakio veivejä, täysin turhaa hommaa vaihdella edes halvimpiin h-profiiliveiveihin.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Patrik.N
Viestit: 41
Liittynyt: Pe Elokuu 29. 21:54:54 2003
Paikkakunta: oravainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Patrik.N » Su Helmikuu 24. 11:30:11 2008

ei muuta kuin arrowin kanget 136,5mm ja cp pistonsin tai accraliten männät niin ei tarvi miettiä sitä asiaa ennen kuin joku muu antaa periksi.

muakin jo vituttaa kun pistin autoverdin kanget enkä raaskinu laittaa 300€ lisää että sais kunnon kanget

138 ja 140 kanki kyllä käy mutta ei ainakaan mäntä valmistaja suosittele kadulle niin matala lakista mäntää, varttimailille sit ihan omat jekut...

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Maaliskuu 6. 8:52:57 2008

Saako jonkun clubilaisen kautta cp:n mäntiä? Kiinnostais tietää paljonko maksaa 6kpl sarja mittatilausmäntiä cp:ltä. Kyselin niin accralitet maksaa suomesta hommattuna n. 1750e/6kpl. Cp:t tuskin on huonommat kuin accralitet?

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Maaliskuu 6. 16:27:03 2008

Sultzi kirjoitti:Saako jonkun clubilaisen kautta cp:n mäntiä? Kiinnostais tietää paljonko maksaa 6kpl sarja mittatilausmäntiä cp:ltä. Kyselin niin accralitet maksaa suomesta hommattuna n. 1750e/6kpl. Cp:t tuskin on huonommat kuin accralitet?
Oman käsityksen mukaan parhaimpia ? Kiinnostais kyllä mistä näitä saa
ex Jäsen #10

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Maaliskuu 6. 16:40:45 2008

Tämmösen bongasin toiselta foorumilta.

TMI EXPOALARIK DI RICCI
KONTINTIE 59 ,38800 JÄMIJÄRVI, FINLAND
ALV. N. FI 1816932-2
GSM O505207695

KILPAOSAHINNASTO

Tarjolla hienoa yhteistyötä, jossa yhdistyvät suomalaisten kilpakuljettajien ajokokemus ja italialaisen moottoritekniikan osaaminen Ferrarin tapaan.....!!
Kimin maailmanmestaruus 2007 on paras esimerkki tästä Smile

Myymme C.P.S. Kilpamäntiä,jotka valmistetaan Pohjois-Italiassa huippunykyaikaisilla menetelmillä ja raakaainet.
Mäntiä valmistetaan kaikkiin automerkkeihin,sekä 4 tahti moottoripyöriin ja moottorikelkkoihin ( ei diesel,eikä 2 tahtimoottoreihin).
Valmistamme männät myös esim.museoautoosi tai moottoripyörääsi.
C.P.S. toimittaa mäntiä mm.Ferrari automalleihin,sekä Ducati Superbike kilpamoottoripyörien
männät. Osa Ducatin sarjavalmistepyöristä varustetaan myöskin C.P.S.-männillä.
OFF-SHORE- Kilpaveneilyssä www.class-1.com useat kilpateamit mm.Jotun ( Norja) ja
Highlander ( Italia) käyttävät Lamborghini ja Ford Mercury V8 moottoreissaan näitä mäntiä.

Ja mikä parasta :
C.P.S. mäntäsarjan hinta on aina sama,vaikka valmistetaan täysin asiakkaan oma malli !!!
C.P.S. Männät : 795 euro / 4 kpl sarja
C.P.S.Männät : 1195 euro/ 6 kpl sarja

Min.tilaus 4 kpl ( sisältää tapit ja renkaat )
Männänrengassarja erikseen 40 euro/mäntä

Lisäksi myymme myös korkealatuuiset kilpaventtiilit,paininkupit,venttiilit jousilautaset ( teräs,alu,titaani),nokka akselit,kilpakannentiivisteet( sekä kiinteillä että irtoliekkirenkailla),sylinteriputket,kannenpultit,säädettävät nokkapyörät,kampiakselit ym moottori osat.

Kaikki osat valmistetaan myös asiakkaan mallin tai piirrustuksen mukaan samaan hintaan !!!

Kilpaventtiilit 260 euro/ 8 kpl
Titaaniventtiilit 100 euro / kpl
Paininkupit 30 euro / kpl
Vent. Jousilautaset 15 euro / kpl KAIKKI MATERIALIT !! ( alu,titaani)
Nokka-akselit 480 euro/ kpl ( 4 syl) 530 euro/kpl ( 6 syl)
Säädettävät nokkapyörät ( myös ketju) 145 euro/ kpl ( myös asteikko)
Kiertokanget teräs,alu,titaani kysy hinta !

Kilpakannentiivisteet: Toimitusaika 4 vko.
Irtoliekkirenkailla 195 euro/kpl ( ei tarvitse ura lohkolle)
Kiinteillä liekkirenkäillä 150 euro / kpl
Kaikki 6-syl mallit 250 euro / kpl
ilman liekkirenkaita 80 euro / kpl ( liekkirenkaita voi käyttää uudestaan )
Tilauksesta teemme myös kupariliekkirenkailla !
Pakosarjan tiivisteet 80 euro / kpl
Sylinteriputket 200 euro / kpl Kysy myös ryhmämallit !!
Alumiini vauhtipyörät 700 euro / kpl
Billet kampiakselit: 4 syl 3200 euro/kpl 6 syl 4200 euro / kpl
toimitus aika 2-2,5 kk

Kaikki venttiilit,joissa on kolme kihlauraa parannamme yhdelle uralle ja kihlat kaupan päälle ( kestää korkeitä kierroksia paremmin)

Moottorivalmistajilla on nyt mahdollisuus käyttää mielikuvitustaan osien suunnittelussa, protojen teossa ja paranneltujen osien toteuttamisessa olematta enää standardiosien tai minimitoimitusmäärien vanki.

NOPEA TOIMITUS AIKA !
LUOTETTÄVIÄ MITTATILAUKSEN OSIA , MADE IN ITALY !
SAMAT HINNAT !

Mäntien ja kilpaosien raaka-aineet ja toteutusteknologia ovat teknisesti parhainta, mitä nykyhetkellä on saatavilla.
Ole hyvä ja kokeile tuotantoamme samoin kuin yli 200 kilpa-auto- harrastaja on jo tehnyt !!!!!
Kilpakokemuksista suositukset Jyrki Salovuori (Puh.0503406991).
KAIKKI HINNAT ALV JA TOIMITUSKULUT SISÄLTÄEN
MAKSU POSTIENNAKOLLA.
Lisätietoja Paolo,GSM 0505207695
expoalarik1@pp.inet.fi
alarami2003@yahoo.it
www.pistonispeciali.it
www.navalineasport.it (klikka "catalogo" ja "download catalogo" -
tallenna automaattisesti koneelle tiivistekatalogi pdf.versio)
HUOM: Katalogissa vain muutama malli esillä. Teemme KAIKKI mahdolliset mallit SAMALLA HINNALLA !!!
Kaikki personalisoidut kilpaosat maksavat SAMAN VERRAN kuin vakio-osat !

HUOM : Viritys ja kilpakäyttöön myytäville osille ei anneta takuuta.

Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Maaliskuu 6. 16:56:43 2008

Toi C.P.S ja CP on kaks eri firmaa. Noita CP:n mäntiä voi kysellä varmaan vaikka Bpasin kautta.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Maaliskuu 6. 18:03:09 2008

Yrkesman kirjoitti:Toi C.P.S ja CP on kaks eri firmaa. Noita CP:n mäntiä voi kysellä varmaan vaikka Bpasin kautta.
Niin on. Mutta kun kerran oli mittatilaus tavarasta puhe niin laitoin ton tänne.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Vastaa Viestiin