mk2:seen 240 volvon akseli ja watt-linkki
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 151
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
mk2:seen 240 volvon akseli ja watt-linkki
joo eli volvon akselin ja watt-linkin oisin katu escoon laittamassa. onko kellään kokemusta? akseli loihdittu escon akselin näköiseksi ja viimeisen päälle siististi tehty. watt-linkkiinhän ei tarvii mitään erillistä lupaa?
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Kardaani kulmista juttua http://www.pirate4x4.com/tech/billavist ... ndex2.html
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Huomasin myös Taunuksessa, että se pinioni osoittaa hieman yläviistoon. Suurella tietämykselläni räpläsin kardaanin tukilaakerin kannakkeen silmämääräisesti keskelle niin, että kun kone on sopivasti kallistettuna taaksepäin, kardaani on ihan tikkusuorassa. Tuntui helpoimmalta ratkaisulta ja vaikuttaa jopa toimivalta...
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 151
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
juu ei toi lontoo multakaan hyvin luonnistu.
mut mun mielestä se on niin et mitä suorempi, sitä parempi.
täytyy itekkin vähän tsuumailla kardaania kiinni laittaessa et miten se sinne asettuu kun takapäätä on madallettu 2 tuumaa ja volvon perässä kun toi murikka ei keskellä ole..
mut mun mielestä se on niin et mitä suorempi, sitä parempi.
täytyy itekkin vähän tsuumailla kardaania kiinni laittaessa et miten se sinne asettuu kun takapäätä on madallettu 2 tuumaa ja volvon perässä kun toi murikka ei keskellä ole..
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV
Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV
Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Kuvat kertoo kyllä jo hyvin miten pitää olla.
Eli sama kulma molemmissa päissä kardaania http://www.pirate4x4.com/tech/billavist ... degree.jpg
Jos kone ja laatikko laskee 3° kulmassa alaviistoon täytyy perä olla myös 3° ylös tai alaspäin silloin kulma on molemmissa päissä kardaania sama.
Ylimmät oikein ja alin väärin koska ristikot neljänneksen pielessä http://www.pirate4x4.com/tech/billavist ... ometry.jpg
Selventikö yhtään?
Eli sama kulma molemmissa päissä kardaania http://www.pirate4x4.com/tech/billavist ... degree.jpg
Jos kone ja laatikko laskee 3° kulmassa alaviistoon täytyy perä olla myös 3° ylös tai alaspäin silloin kulma on molemmissa päissä kardaania sama.
Ylimmät oikein ja alin väärin koska ristikot neljänneksen pielessä http://www.pirate4x4.com/tech/billavist ... ometry.jpg
Selventikö yhtään?
-
- Viestit: 151
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Itsellä oli sellainen lyhyt vatupassi jossa on käännettävä toinen silmä. Auton ollessa renkaillaan laitoin vatupassin moottorin "etuseinää" vasten ja käänsin silmää kunnes se oli täysin keskellä. Sitten passi käteen ja seinälle sellaiseen asentoon että silmä on taas keskellä, sitten piirtää viiva seinään.
Uudestaan auton alle ja passi perän laippaa vasten pystyyn ja silmä kohdalleen, ja sama juttu viiva seinälle edellisen viereen.
Sitten sellainen tarkka astemitta käteen ja mittaamaan paljonko viivoissa on eroa.
Tosin akseli täytyy olla säädettävissä kunnes sen saa oikeaan asentoon eli jousien korvat vielä hitsaamatta mutta u-pulteilla paketti puristettuna kokoon niin että saa auton renkailleen. Jos korvat on jo kiinteästi akselissa niin voi tehdä sellaisia kiilan muotoisia vaikka alumiinipaloja akselin ja jousen väliin jolloin kulma muuttuu
Mutta siinä jotain täytyy kirjoitella lisää paremmalla ajalla, toivottavasti siitä joku jotain tajusi

Uudestaan auton alle ja passi perän laippaa vasten pystyyn ja silmä kohdalleen, ja sama juttu viiva seinälle edellisen viereen.
Sitten sellainen tarkka astemitta käteen ja mittaamaan paljonko viivoissa on eroa.
Tosin akseli täytyy olla säädettävissä kunnes sen saa oikeaan asentoon eli jousien korvat vielä hitsaamatta mutta u-pulteilla paketti puristettuna kokoon niin että saa auton renkailleen. Jos korvat on jo kiinteästi akselissa niin voi tehdä sellaisia kiilan muotoisia vaikka alumiinipaloja akselin ja jousen väliin jolloin kulma muuttuu
Mutta siinä jotain täytyy kirjoitella lisää paremmalla ajalla, toivottavasti siitä joku jotain tajusi


-
- Viestit: 151
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
no kyl tosta nyt jotain tajus. jousien korvat on jo hitsattu et kiilapeliks menee jos joutuu säätään.
muistaakseni laitoin ne sillain kiinni et oli alkuperäinen akseli jousien korvien pinnasta katottuna 90 asteessa ja sit katoin vatupassilla laipan päästä vesihelmen paikan.
ja sit vaan volvon akseli tilalle, passi laipassa kiinni kääntäen ja äkkiä heftiin.
muistaakseni laitoin ne sillain kiinni et oli alkuperäinen akseli jousien korvien pinnasta katottuna 90 asteessa ja sit katoin vatupassilla laipan päästä vesihelmen paikan.
ja sit vaan volvon akseli tilalle, passi laipassa kiinni kääntäen ja äkkiä heftiin.
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV
Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV
Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..