Cosan 4x4 käyntihäiriö????

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Cosan 4x4 käyntihäiriö????

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Su Helmikuu 10. 22:42:16 2008

Eli kyseinen 91vm punakantinen 4x4 käy kolmella kolmos pytty (edestäpäin katsottuna) ei käy. Vaihdettu tulpan johdot uusiin, tulpat ja puolanjohto samoin. Kokeiltu toisella suuttimella yms. Mikä mahtaa olla? Pelkään kansi vikaa, mutta tuli ihan kuin salama kirkkaalta taivaalta moottoritiellä alkoin nykimään ja tänään sen kanssa taistelin ja perinteisillä konsteilla ei vaikutusta.

Neuvoista oltaisiin kiitollisia!

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Su Helmikuu 10. 22:58:32 2008

Oletko kurkannut venakopan alle? Jos noi toimenpiteet ei ole vaikuttanut niin venttiilivialta vähä haiskahtais? Mäntävaurio varmaan näkyis jo selvemmin?.. Voisko esim jumittunut hytikka tehdä tai venajousi poikki? Lähteekö edes kierroksilla kolmonen mukaan :roll: ?

Niin juu ja miten 43.nen painoi oikeenpuoleista pedaalia ennen sitä :roll: :wink:

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ma Helmikuu 11. 6:29:26 2008

pablo kirjoitti:Oletko kurkannut venakopan alle? Jos noi toimenpiteet ei ole vaikuttanut niin venttiilivialta vähä haiskahtais? Mäntävaurio varmaan näkyis jo selvemmin?.. Voisko esim jumittunut hytikka tehdä tai venajousi poikki? Lähteekö edes kierroksilla kolmonen mukaan :roll: ?

Niin juu ja miten 43.nen painoi oikeenpuoleista pedaalia ennen sitä :roll: :wink:

siis kierroksilla kolmonen tulee mukaan ainakin hetkeksi ja sit taas katkeaa.

lopputekstistä en ymmärtänyt mitään. :)

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ma Helmikuu 11. 6:34:03 2008

ja kun mun mielestä kun kone on ihan kylmä niin lähtee kaikilla ja pellakin hetken aikaa ja kun lämpiää niin sit kolmelle...

JOSPEED
Viestit: 52
Liittynyt: La Tammikuu 19. 18:03:38 2008
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja JOSPEED » Ma Helmikuu 11. 11:03:04 2008

Tarkista virranjakajan sisällä oleva anturi ja etenki sen johdot,saattaa olla säikeet näkösällä.Seuraavaksi mittaa puristuspaineet kaikista pytyistä ja vielä parempi jos saisit tehtyä ohivuoto mittauksen.Jos näilläkään ei ole mitään selvinny,epäilisin moottorin lämpötila anturia.Kokeile toista,on vähän hankalas paikkaa kannen taka osas lämppärin letkun alla,mut onnistuu vaihtaa.

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ma Helmikuu 11. 14:01:44 2008

Mulla oli Sierrassa aikoinaan samat oireet kun venajousi oli poikki. Sitähän Pablo jo ehdottikin.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ma Helmikuu 11. 14:48:09 2008

cosworth123 kirjoitti:
pablo kirjoitti:Oletko kurkannut venakopan alle? Jos noi toimenpiteet ei ole vaikuttanut niin venttiilivialta vähä haiskahtais? Mäntävaurio varmaan näkyis jo selvemmin?.. Voisko esim jumittunut hytikka tehdä tai venajousi poikki? Lähteekö edes kierroksilla kolmonen mukaan :roll: ?

Niin juu ja miten 43.nen painoi oikeenpuoleista pedaalia ennen sitä :roll: :wink:

siis kierroksilla kolmonen tulee mukaan ainakin hetkeksi ja sit taas katkeaa.

lopputekstistä en ymmärtänyt mitään. :)
Niin sitä vaan kysäsin vähä erikoisemmassa muodossa et tuliko annettua hanaa ennen vikaa :roll:

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ma Helmikuu 11. 18:41:09 2008

No itseasiassa ei ja kun se välillä käy nätisti neljällä yms. niin en usko siihen vena jouseen puristuspaineet joka pytyssä tismalleen samat. Viittaa kyl vahvasti sähköpuolen vikaan?! :)

Täytyy vaan penkoa lisää eiköhän se vika ilmesty.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Helmikuu 11. 18:59:57 2008

JOSPEED kirjoitti:Tarkista virranjakajan sisällä oleva anturi ja etenki sen johdot,saattaa olla säikeet näkösällä.Jos näilläkään ei ole mitään selvinny,epäilisin moottorin lämpötila anturia.Kokeile toista,on vähän hankalas paikkaa kannen taka osas lämppärin letkun alla,mut onnistuu vaihtaa.
Nuo ei kyllä aiheuta kolmella käyntiä . Lämpöanturi aiheuttaa koneen käymisen niin rikkaalla että sammuu . Samoin tuo jakaja , vaikuttaa joka sylinteriin .

Testaa näitä:
Silloin kun käy kolmella , jos löytyy ylimääräinen suutin testaa sillä jos suihkutus toimii . Samoin tulpanjohto toiseen tulppaan kiinni jotta näät kipinöikö. Näillä saa 2 palamiseen tarvittavaa asiaa selville . Jos kumpikin ok , on vika silloin mekaaninen .
Viimeksi muokannut Jake, Ma Helmikuu 11. 23:01:25 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Jäsen #10

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ma Helmikuu 11. 19:57:15 2008

cosworth123 kirjoitti:No itseasiassa ei ja kun se välillä käy nätisti neljällä yms. niin en usko siihen vena jouseen puristuspaineet joka pytyssä tismalleen samat. Viittaa kyl vahvasti sähköpuolen vikaan?! :)

Täytyy vaan penkoa lisää eiköhän se vika ilmesty.
Niin se kävi mullakin välillä ihan ok. Venajousesta oli alimmainen kierros poikki ja se meni ilmeisesti välillä sellaiseen asentoon että jousessa riitti vara ja vena meni kiinni. En ensin edes huomannut että jousi oli poikki, kunnes laitoin ne kaikki riviin ja ihmettelin miksi yksi on lyhyempi kuin muut. Se oli murtunut sillä tavalla, että se viimeinen kierros pysyi kuitenkin kiinni, eli ei ollut ihan irtipoikki.

Ei sulla silti tarvii olla sama vika.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ma Helmikuu 11. 21:29:17 2008

mites siiva pyörässä olevat 4 nastaa, asentotunnistimelle?

mulle sitä joku joskus ehotti tarkistamaan ku omassa oli käynti häiriö....
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ma Helmikuu 11. 21:44:08 2008

Joo kiitti kaikille jotka on vastannut. Eli mä olen mitannut pyttypaineet elektronisella mittarilla 1,2,3 oli 10,1bar ja 4:nen 10,0 bar. Eli voisko venajousi silti olla poikki????

Nyt on uusi jakajan kansi pyöriä yms. Ja mun mielestä kans vaikkuttaisi kaikkiin pyttyihin niinkuin sytkäpoksikin mikä on siinä vasemmassa lokarissa. Neljä napaa trikkerillä ihan ok ja välyskin ok.

Mut ihan totta käy kylmänä 10sek neljällä sit tiputtaa kolmelle. Ja on kokeiltu toisella suuttimella ja myös johtoja vaihettu ristiin suuttimilla ja tulpat 2:nen ja 3:nen.

Boksin avasin siinä näytti viel sinetitkin olevan ruuvien päällä molemmin puolin siellä ei silmällä mitään hälyyttävää.

Perkeles kun ei viittis avata kantta jos se sit onkin ihan turha juttu... Kun just vaihdettu tiiviste remmit yms. Ja kun se kyrsähti ihan normi ajossa...

Vielä ideoita otetaan ilomielin vastaan.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ma Helmikuu 11. 22:09:29 2008

Jos pensaa ja kipinää saa niin sit voi olla mekaaninen vika :roll:

Edit:

outo kyl jos käy hetken normaalisti ja sit rupee sökeltään 3...

Onko vika aina samassa sylinterissä johtoja vaihtamallakin?
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ma Helmikuu 11. 22:42:41 2008

jarkkoma kirjoitti:Jos pensaa ja kipinää saa niin sit voi olla mekaaninen vika :roll:

Edit:

outo kyl jos käy hetken normaalisti ja sit rupee sökeltään 3...

Onko vika aina samassa sylinterissä johtoja vaihtamallakin?

Siis joo kyllä se on siinä kolmosessa aina. outo juttu mut vielä en usko mekaaniseen vikaan, koska olen kyllä kuullut venttiili vikaisten kossujen käyvän. Ja edelleen ne pyttypaineet on just eikä melkein oikeat. Ja jos se jousi oisi poikki niin olisi silloin kun mittailin niin joskus jäänyt kyl sellaiseen asentoon et olisi valskannut, ja paisariin ei kerää painetta ollenkaan käydessä. (kolmella saatana) :) Toivottavasti se vika sieltä viel lötyy...

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ma Helmikuu 11. 22:56:25 2008

Entäs sit se hydrauli nostin? Jos rupeaa jumittaa kun hetken käy :roll: ?

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ma Helmikuu 11. 22:58:51 2008

pablo kirjoitti:Entäs sit se hydrauli nostin? Jos rupeaa jumittaa kun hetken käy :roll: ?
Niin se on totta mut perkules sen pitäis jumittaa päinvastoin heti kylmästä kun sillai pelaa hetken ja sit kolmelle luúlis menevän päinvastoin et kylmänä huonommin ja sit parantua pikkuisen lämmitessään???

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ma Helmikuu 11. 23:04:30 2008

Lämpöhän laajentaa eli jos se ois vaikka koko ajan jumissa niin moottorin lämmetessään venttiili rupeis kantaa.. Tosin en usko et se ihan 10 sekunnissa vaikuttas..

Muinoin oli Ex välikopassa vika et kun lämpesi niin rupes käymään kolmella ja siihen ostettiin reppukaupalla uusia tulppia yhteen pyttyyn ja vika oli et venttiili oli hivenen päässy hipasemaan mäntään "Ylikierroksilla" ja oli vähä mutkalla.

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ti Helmikuu 12. 6:25:38 2008

pablo kirjoitti:Lämpöhän laajentaa eli jos se ois vaikka koko ajan jumissa niin moottorin lämmetessään venttiili rupeis kantaa.. Tosin en usko et se ihan 10 sekunnissa vaikuttas..

Muinoin oli Ex välikopassa vika et kun lämpesi niin rupes käymään kolmella ja siihen ostettiin reppukaupalla uusia tulppia yhteen pyttyyn ja vika oli et venttiili oli hivenen päässy hipasemaan mäntään "Ylikierroksilla" ja oli vähä mutkalla.
Edelleen palaan noihin pytyy paineisiin. Mittasitko silloin itseltäsi ja oli ihan kohdalaan, koska silloin jos vena väärässä se vuotaa ja venassa ei tarvi olla kuin vajan millin jälki, niin paineet on huomattavasti huonommat.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Helmikuu 12. 8:15:41 2008

Joko oot hiplannu johtoja auton käydessä?
Eli itellä oli sama vika, joka alkoi lievempänä ja parin viikon kuluttua (välillä toimien moitteettomasti) kävi kaikilla kun kylmänä käynnisti ja hetken lämmettyään alkoi käymään 3.lla ja kyse oli vaivaisesta kontakti häiriöstä, jonka vahingossa löysin kun heiluttelin suuttimien liittimiä auton käydessä.
Kukaan ei foorumilla veikannu tätä vikaa, eli toisin sanoen vika voi olla missä vaan ja ite oon samaa mieltä että vika tuntuis olevan sähköinen. :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Helmikuu 12. 15:32:37 2008

cosworth123 kirjoitti:
pablo kirjoitti:Lämpöhän laajentaa eli jos se ois vaikka koko ajan jumissa niin moottorin lämmetessään venttiili rupeis kantaa.. Tosin en usko et se ihan 10 sekunnissa vaikuttas..

Muinoin oli Ex välikopassa vika et kun lämpesi niin rupes käymään kolmella ja siihen ostettiin reppukaupalla uusia tulppia yhteen pyttyyn ja vika oli et venttiili oli hivenen päässy hipasemaan mäntään "Ylikierroksilla" ja oli vähä mutkalla.
Edelleen palaan noihin pytyy paineisiin. Mittasitko silloin itseltäsi ja oli ihan kohdalaan, koska silloin jos vena väärässä se vuotaa ja venassa ei tarvi olla kuin vajan millin jälki, niin paineet on huomattavasti huonommat.
Enpäs jaksa enää muistaa mitä mitattiin ja tutkittiin.. Samaan aikaan vaihdoin muistaakseni kärjellisen sytkyn Cranen juttuihin niin sekin muistaakseni hämäs sitä juttua.. Sen muistan et Hilterin tallissa vaihdettiin uus vena tilalle ja toimi paremmin ku uus venäläinen :wink:

Joo kaikkihan on mahdollista kun on moottorista kysymys..

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ti Helmikuu 12. 15:50:22 2008

tumppe kirjoitti:Joko oot hiplannu johtoja auton käydessä?
Eli itellä oli sama vika, joka alkoi lievempänä ja parin viikon kuluttua (välillä toimien moitteettomasti) kävi kaikilla kun kylmänä käynnisti ja hetken lämmettyään alkoi käymään 3.lla ja kyse oli vaivaisesta kontakti häiriöstä, jonka vahingossa löysin kun heiluttelin suuttimien liittimiä auton käydessä.
Kukaan ei foorumilla veikannu tätä vikaa, eli toisin sanoen vika voi olla missä vaan ja ite oon samaa mieltä että vika tuntuis olevan sähköinen. :wink:
Joo kyl mä olen hiplannut kaikkia mahdollisia ja mahdottomia johtoja mut eniten kuitenkin päälakea et mitä vittua hä.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Helmikuu 12. 16:28:41 2008

cosworth123 kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Joko oot hiplannu johtoja auton käydessä?
Eli itellä oli sama vika, joka alkoi lievempänä ja parin viikon kuluttua (välillä toimien moitteettomasti) kävi kaikilla kun kylmänä käynnisti ja hetken lämmettyään alkoi käymään 3.lla ja kyse oli vaivaisesta kontakti häiriöstä, jonka vahingossa löysin kun heiluttelin suuttimien liittimiä auton käydessä.
Kukaan ei foorumilla veikannu tätä vikaa, eli toisin sanoen vika voi olla missä vaan ja ite oon samaa mieltä että vika tuntuis olevan sähköinen. :wink:
Joo kyl mä olen hiplannut kaikkia mahdollisia ja mahdottomia johtoja mut eniten kuitenkin päälakea et mitä vittua hä.
Tuntuu olevan meidän Cossu miesten (ja naisten) kansantauti... :roll: :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ti Helmikuu 12. 17:36:53 2008

tumppe kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Joko oot hiplannu johtoja auton käydessä?
Eli itellä oli sama vika, joka alkoi lievempänä ja parin viikon kuluttua (välillä toimien moitteettomasti) kävi kaikilla kun kylmänä käynnisti ja hetken lämmettyään alkoi käymään 3.lla ja kyse oli vaivaisesta kontakti häiriöstä, jonka vahingossa löysin kun heiluttelin suuttimien liittimiä auton käydessä.
Kukaan ei foorumilla veikannu tätä vikaa, eli toisin sanoen vika voi olla missä vaan ja ite oon samaa mieltä että vika tuntuis olevan sähköinen. :wink:
Joo kyl mä olen hiplannut kaikkia mahdollisia ja mahdottomia johtoja mut eniten kuitenkin päälakea et mitä vittua hä.
Tuntuu olevan meidän Cossu miesten (ja naisten) kansantauti... :roll: :wink:
kyllä ;)

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ti Helmikuu 12. 20:45:43 2008

cosworth123 kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti: Joo kyl mä olen hiplannut kaikkia mahdollisia ja mahdottomia johtoja mut eniten kuitenkin päälakea et mitä vittua hä.
Tuntuu olevan meidän Cossu miesten (ja naisten) kansantauti... :roll: :wink:
kyllä ;)

Ja nyt on huono koittaa edes kolomella käydes kun ei lähde käymään. Nyt epäilys on kyllä vahvasti sähköpuolella. Ammattilainen saa jatkaa tai jos joku saa kuntoon niin maksan mielelläni.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Helmikuu 12. 20:45:53 2008

Tuli muuten mieleen että joko oot mitannu että virrajakajan kansi on kunnossa, sekin voi olla uuden näkönen, mutta ei välttämättä ihan kunnossa? :roll:
Jos se on aina 3 pytty joka vittuilee ja johto on uus, niin kuis sen kannen laita?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ti Helmikuu 12. 20:47:18 2008

tumppe kirjoitti:Tuli muuten mieleen että joko oot mitannu että virrajakajan kansi on kunnossa, sekin voi olla uuden näkönen, mutta ei välttämättä ihan kunnossa? :roll:
Jos se on aina 3 pytty joka vittuilee ja johto on uus, niin kuis sen kannen laita?
siinä on uusi kansi tosin takapotkun missä lähdot sivulle ja siinä oli vanha myös sellainen ja johdot on samassa järjestyksessä.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Helmikuu 12. 21:15:28 2008

Se on todennäkösesti joku todella yksinkertanen vika ja tulee etittyä "liian kaukaa" sitä vikaa, mutta kyl kai se ny jotenki perkele pitäs löytyä.
Nää on just näitä perinteisiä, nyt säkin voit huokasta helpotuksesta, nimittäin sun taivaspaikka taitaa olla jo ihan selvä homma... :D O:)
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ti Helmikuu 12. 21:38:57 2008

tumppe kirjoitti:Se on todennäkösesti joku todella yksinkertanen vika ja tulee etittyä "liian kaukaa" sitä vikaa, mutta kyl kai se ny jotenki perkele pitäs löytyä.
Nää on just näitä perinteisiä, nyt säkin voit huokasta helpotuksesta, nimittäin sun taivaspaikka taitaa olla jo ihan selvä homma... :D O:)
Juu kyllä taivaspaikka taitaa olla. 7kpl noita on ollu ja kaikkien kanssa aina joutunut tuskaileen välillä, mut on se niin kivaa kun ne toimii. Ja tää nelikko on oikein viimeisenpäälle karkki sisältä ja päältä siksi sen ostin.

Voi olla et ei ole viimeinen :) (no ei todella ole)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Helmikuu 12. 21:42:15 2008

cosworth123 kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Se on todennäkösesti joku todella yksinkertanen vika ja tulee etittyä "liian kaukaa" sitä vikaa, mutta kyl kai se ny jotenki perkele pitäs löytyä.
Nää on just näitä perinteisiä, nyt säkin voit huokasta helpotuksesta, nimittäin sun taivaspaikka taitaa olla jo ihan selvä homma... :D O:)
Juu kyllä taivaspaikka taitaa olla. 7kpl noita on ollu ja kaikkien kanssa aina joutunut tuskaileen välillä, mut on se niin kivaa kun ne toimii. Ja tää nelikko on oikein viimeisenpäälle karkki sisältä ja päältä siksi sen ostin.

Voi olla et ei ole viimeinen :) (no ei todella ole)
Se on pääasia täs "harrastamisessa" että ei saa luovuttaa ja pitäähän sitä kiukkua johonki purkaa, jos ei ruuvates, niin sit rääkkäämällä, ku saa toimimaan... :roll: :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » To Helmikuu 14. 17:45:58 2008

ny se on sit viety ammattilaiselle. En viitsinyt enempää vaivata omaa päätäni kun täytyy töitäkin tehdä ja kotonakin olla välillä... :) Katotaan mitä se siitä löytää. Sen tiedän että varmasti löytää!!!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Helmikuu 14. 23:03:51 2008

Toivottasti vika löytyy järki hintaankin vielä, jos oikeen pajalle veit, niin mä halun kyl tietää sit montako latia tulee maksaan, jos itekki joskus joutuu alistumaan moiseen... :oops: :shock:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Helmikuu 19. 18:33:19 2008

Jokos on vika löytynyt :?:

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ti Helmikuu 19. 20:14:50 2008

No perkeles ei ole. Mut huomenna vien sen kaverille jolla on kaikki maailman pelit ja vehkeet ja perehtynyt noihin laitteisiin. Alkaa vituttaan jo aikas raikkaasti mut on siinä vielä miljoona vaihtoehtoa mitä ei ole hoksannut.

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ti Helmikuu 19. 20:17:11 2008

cosworth123 kirjoitti:ny se on sit viety ammattilaiselle. En viitsinyt enempää vaivata omaa päätäni kun täytyy töitäkin tehdä ja kotonakin olla välillä... :) Katotaan mitä se siitä löytää. Sen tiedän että varmasti löytää!!!
Tää mihin mun piti se viedä niin ei ehtinytkään sitä katsoa. Luulin ammattilaiseksi mut eipä sit ollutkaan taisi mennä pupu pöksyyn :)

Onneksi löytyi kuitenkin ko. asiaan perehtynyt. Toivotaan parasta :roll:

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » Ti Helmikuu 19. 21:29:32 2008

Ku ei saanut tosta tekstistä selvää mitä johtoja kattonut mut epäilen ettet näitä.Eli tarkastappa tuo puolanjohdotus kaikki kolme + - jakajalle menevä uudelleen koska itselläni oli joskus kyseinen vika lähti normaalisti käyntii vähän aikaa ajoi rupesi yskimään ja kävi kolmella vika selvisi samanpäivän aikana.Eli tuo puolan liitokset hapettuneet muuta sille ei tarviinnu tehä ku putsata.ku tuo ritilä sattuu olee puolankohdalla jos sulla nelikko niin todennäköisesti sulla ritilä myös tuo ritilä vetää kaikki vesi paskan päälle.
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ti Helmikuu 19. 21:54:11 2008

t5 kirjoitti:Ku ei saanut tosta tekstistä selvää mitä johtoja kattonut mut epäilen ettet näitä.Eli tarkastappa tuo puolanjohdotus kaikki kolme + - jakajalle menevä uudelleen koska itselläni oli joskus kyseinen vika lähti normaalisti käyntii vähän aikaa ajoi rupesi yskimään ja kävi kolmella vika selvisi samanpäivän aikana.Eli tuo puolan liitokset hapettuneet muuta sille ei tarviinnu tehä ku putsata.ku tuo ritilä sattuu olee puolankohdalla jos sulla nelikko niin todennäköisesti sulla ritilä myös tuo ritilä vetää kaikki vesi paskan päälle.
Joo oon yrittänyt ainakin kaikki johdot käydä läpi putsata yms. Ja yritin kyl selvästi kirjoittaa, mut voi olla´et vitutuksessa menee vähän vaikeaksi. Eli mä olen vaihtanut lähes kaikki sytytys puolen osat uusiksi et tuskin se siinä. En tiedä vaikea juttu, mut toivotaan et selviää pian...

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » La Maaliskuu 1. 19:03:48 2008

Joo nyt sitä on pengottu joka helvetin suunnasta vaihdettu kaikki anturit yms. mitättu boksilta kaikki vastukset kaikki ok.
Nokat nostimet ok tulee kipinä ja bensaa mut ei käy kun kolmella ja tuntuu et on vähän rikkaalla. Se tietty tekee kun käy vaan kolmella.

Kai se kone vaan on atomeiksi sit otettava ei siitä muuten selviä...

Paineet ja ohivuodeot mitattu uudestaan kaikki ok.

Huh ihmeellistä on ei enää oikein ymmärrä kun ei ammattilaisetkaan ymmärä

JTE
Viestit: 313
Liittynyt: La Joulukuu 3. 20:08:52 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja JTE » La Maaliskuu 1. 20:59:14 2008

Tajuan että toi syö miestä rotan lailla ! Silti olisin sitä mieltä , että vielä kierros sähköjen testaamista kannattaa tehdä ennen hatun nostoa .
Nimimerkillä : Otinko kannen turhaan irti ?
Epäilys on että kyllä, sylettää muuten sekin :oops:

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » La Maaliskuu 1. 22:59:22 2008

JTE kirjoitti:Tajuan että toi syö miestä rotan lailla ! Silti olisin sitä mieltä , että vielä kierros sähköjen testaamista kannattaa tehdä ennen hatun nostoa .
Nimimerkillä : Otinko kannen turhaan irti ?
Epäilys on että kyllä, sylettää muuten sekin :oops:
Joo olet oikeassa. Mut kaikki on mitattu jo niin moneen kertaan ja hain tänään kaverilta täysin vastaavan tallista ja menin sillä ko paikalle missä mun autoa laitetaan. Vaihdettiin siitä lähes kaikki osat vielä mun autoon ja kaikki mitaus tulokset näytti ihan samaa molemmissa ja mun osilla kaverin auto kävi ihan normaalisti ja toimi.
Kun ei perkeles keksi enää mitään kun identtiset autot on vierekkäin ja toinen toimii ja toinen ei kun osat on vaihdettu ristiin.

Mut kyllä se sieltä vielä löytyy se on varma mä en luovuta :)

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » To Maaliskuu 13. 20:12:09 2008

No joo bensanpaineen säätimen kalvo rikki. painaa yläkautta bensaa suorän painekoteloon ja sehän on juuri siinä kolmos pytyn kohdalla. Kun b paineita on mittailtu niin letku on ollut irti mutta bensaa ei ole tullut. Sit juuri tietyllä paineella tulee kun vähän kääntää asetusta.

Eli ns pikkuvika mut teetti vähän kyl hommaa... ;)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Maaliskuu 13. 22:54:14 2008

Aika perinteistä :lol:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

ff
Viestit: 565
Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja ff » To Maaliskuu 13. 23:18:08 2008

Pikkasen teetätti hommia vian löytäminen.Ei tommonen vika kyllä tule ihan ensimmäiseksi mieleen....Hyvä että sait auton kuntoon.
Focus ST -06
#289

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Maaliskuu 13. 23:23:36 2008

Itellä säätimen kunto selvisi kevään penkki päivillä kun kirteitten välistä tuli sumu ahdoilla. Onneksi ei viellä muuta kiusaa alkanut tekemään.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Pe Maaliskuu 14. 17:07:36 2008

Joo kyllä teetti oman hommansa. Mut onneksi selvisi ja uusi vanha säädin on nyt paikallaan mikä toimii :)
Nyt sit muiden pikku fiksauksien pariin....

Vastaa Viestiin