CVH moottorin vaihtaminen Escortissa

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

CVH moottorin vaihtaminen Escortissa

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Helmikuu 10. 12:30:25 2008

Oppaat sanoo kun Escort Mk4:sta vaihdetaan CVH-moottori, niin se pitää ottaa vaihdelaatikon kanssa alakautta pois. Tämä tarkoittaa, että vetarit pitäisi ottaa irti ja sitten olisi taas joka paikka vaihdelaatikkoöljystä sotkussa. Niin ja pitäisi irrotella vaihdetangot laatikosta ja niiden säätäminen takaisin onkin jo oma operaatio, että vaihteet löytyisivät oikeilta paikoilta jne.... pointti tässä on, että jos yrittäisi selvitä vähemmällä purkamisella.

Kertokaa viisaat: saako vanhan romulohkon pois, jos vaihdelaatikon jättää ja tukee sen jotenkin autoon? Vaihdelaatikon saa vaihdettua moottorin ollessa autossa kiinni, joten miksi se ei onnistuisi myös toisin päin vai onko se laatikon akseli niin pitkä ettei onnistu?

Entä uuden kokonaisen moottorin takaisin sovittaminen samalla periaatteella? Katselin, että jos jakopään osat purkaa pois (ne pitää vaihtaa kuitenkin), niin saisi hieman lisää tilaa matkustajan puoleiseen päähän.

Onko tämä nyt ihan älytöntä suunnittelua vai puranko suosiolla sen vanhan moottori+vaihdelaatikko paketin kokonaisena pois?

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Su Helmikuu 10. 12:36:41 2008

Kone lähtee pois ilman laatikkoa ja menee vielä takaisinkin vaikka jakopäänkin osat on kiinni. Vähän tiukkaa kyllä on, jos olisi oikein kunnon nosturi niin voisi olla helpompi ottaa koko paketti pois alakautta.

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Su Helmikuu 10. 13:05:04 2008

Hatusta vois vetästä että jakopään puolelta pitäs löytyä vähintää joku 8 senttiä tilaa että kannattaa edes ruveta. Ite ottaisin kyllä koko paketin, onhan siinä enemmän työtä mut itellä kyllä hermo loppuis viimeistään siinä vaiheessa kun pitäs alkaa laittaa konetta takasin.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Su Helmikuu 10. 15:58:32 2008

Kyllä se varmasti onnistuu, siis koneen irrottaminen ilman laatikkoa.
Mutta sanoisin että on ehkä jopa helpompi ottaa lootan kanssa ja varsinkin on helpompi kiinnittää laatikko toiseen koneeseen kun on tilaa jne.
Eli oma mielipide on että voi jopa ilmaantua enemmän röitä jos jätät laatikon autoon. Ne vaihteetkin kyllä löytää nopeasti vaikka hukkuisikin. Ja on siihen 'niksi' jolla pitäisi mennä oikein ilman haku-ammuntaakin.

En nyt muista varmaan oikein mutta tyyliin 5-lovisessa laitat pakin päälle ennenku irrotat sen vivuston ja 4-lovisessa ykkösen.
Eli ei varmaan ollut ihan noin mutta jotain sinne päin. Itse siitä niin oo välittäny.
Monta kertaa oon ottanu ala-kautta ihan vaan pressu-tallissa. Ja jos et välttämättä tahdo vaihteisto-öljyjä valutella niin ainahan voit ottaa vetarit irti renkaiden puolelta ja jättää kiinni lootaan... :)
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Su Helmikuu 10. 19:16:13 2008

Muutaman kerran on tullu rumpattua ja ihan ilman laatikon irrottamista. Tekee tiukkaa jakopään puolelta mutta kyllä se sieltä tulee...
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Su Helmikuu 10. 21:24:57 2008

Kuten tuossa pari jo sanonutkin, niin kyllä se tulee sieltä yksinäänkin. Orionista taisin pakosarjan ja laturin purkaa ainakin edestä ennen kuin mahtui tulemaan, mutta jälkeen päin mietin että olisiko tullut ilmankin purkamista jos moottorin kiinnikeen olisi irroittanut myös auton rungosta.

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » Ma Helmikuu 18. 9:28:31 2008

Minkä takia tapella ahtaassa ja irrotella rystyset verillä apulaitteitta kun vartin lisätyöllä tulee sieltä laatikon kanssa nätisti?

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Re: CVH moottorin vaihtaminen Escortissa

Viesti Kirjoittaja simanski » Ma Syyskuu 8. 14:30:07 2008

Minulla saattas olla laatikon vaihtoo rst:hen, kerran edelliseen mk4 rst:hen vaihdoin,mutta ihan muistin virkistämiseksi. Mites se laatikon vaihto olikaan kivuttomin ja nopein hoitaa??
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

Vastaa Viestiin