Cossujen lastuista ja bensanpaineista topic FAQ osioon?!?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Cossujen lastuista ja bensanpaineista topic FAQ osioon?!?

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » To Helmikuu 7. 21:41:22 2008

Olisiko aiheellista? Vaikka nuo säädettävät sruutat yleistyy rajusti, jotkut tarvitsevat silti tietoa noista eri suuttimilla/lastuilla käytettävistä bensanpaineista.

Itse jouduin etsimään tietoa vihreiden bensanpaineesta monta tuntia, kun en arvannut että sellainen tieto oli piilotettu "Muu tekniikkaan liittyvä keskustelu"-alueen alle.

Lisäksi tuon paineen säätöön annettiin kaksi eri ohjetta. Toinen letku irti ja toinen letku kiinni. Molemmissa samat paineet 3,9bar. Ilmeisesti pitää kuitenkin olla letku irti?!? ...ainakin jos maalaisjärjellä ajattelee 3,9bar+0,8bar(alipaine)+1,2bar(ahtopaine)=5,9bar. Aika hurja, eikö?

Alkuun ajelin tuolla "3,9bar alipaineletku kiinni"-setupilla, bensaa meni rajusti ja taisin murhata bensapumpun siinä kokeilussa. Nyt tiputin paineet sinne 3,9bariin letku irti. Letku kiinni mittari näytti ~3,3baria.

EDIT: Laitetaanhan vielä linkit noihin topiceihin mistä ohjeet löytyivät:
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=80054
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=79954
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=85491

-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossujen lastuista ja bensanpaineista topic FAQ osioon?!

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Helmikuu 8. 21:58:37 2008

sierra4x4tbo kirjoitti:Olisiko aiheellista? Vaikka nuo säädettävät sruutat yleistyy rajusti, jotkut tarvitsevat silti tietoa noista eri suuttimilla/lastuilla käytettävistä bensanpaineista.

Itse jouduin etsimään tietoa vihreiden bensanpaineesta monta tuntia, kun en arvannut että sellainen tieto oli piilotettu "Muu tekniikkaan liittyvä keskustelu"-alueen alle.

Lisäksi tuon paineen säätöön annettiin kaksi eri ohjetta. Toinen letku irti ja toinen letku kiinni. Molemmissa samat paineet 3,9bar. Ilmeisesti pitää kuitenkin olla letku irti?!? ...ainakin jos maalaisjärjellä ajattelee 3,9bar+0,8bar(alipaine)+1,2bar(ahtopaine)=5,9bar. Aika hurja, eikö?

Alkuun ajelin tuolla "3,9bar alipaineletku kiinni"-setupilla, bensaa meni rajusti ja taisin murhata bensapumpun siinä kokeilussa. Nyt tiputin paineet sinne 3,9bariin letku irti. Letku kiinni mittari näytti ~3,3baria.

EDIT: Laitetaanhan vielä linkit noihin topiceihin mistä ohjeet löytyivät:
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=80054
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=79954
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=85491

-Timo
Sit on vielä hiukan eroa paineissa, kun on malpassi, kun niitäkin on eri kertoimella... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Helmikuu 8. 22:35:52 2008

Mulla ainakin saksalaisella wolf racing lastulla +vihreät annettu arvot alipaine paikallaan. 3.5bar muistaakseni sopiva ja jos heittää yli ,on katsastuksessa arvot herkästi yli. Mulla ainakin vain 0.1-0.2Bar yli annetun ohjearvon muutti tyhjäkäyntiseoksia huomattavasti rikkaammalle. Mittari on bensaletkussa jakotukin päässä.
Ylirikkaalla seoksella ei saa hirveitä lisätehoja ,vaikka tässäkin foorumissa vuosia sitten kehotettiin siihen ,vaik ei kone kykenis polttamaan kaikkea. (ihmeteltiin ,miks vihreillä 1.0bar ahdoilla ei tuu enempää heppoja kuin vakio keltaisilla samoilla ahdoilla ,molemmissa seokset suht kohillaan) Ja kehotettiin lisäämään bensanpainetta?? Tietty tosi rajuilla ahdoilla soppaa tarvii lisää ,mut se voi olla sallittujen tyhjäkäyntipäästöjen kanssa ristiriidassa.

Tarkennan noi arvot vielä ,kunhan cossu on taas tulilla

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » La Helmikuu 9. 20:05:55 2008

KtK kirjoitti: Ylirikkaalla seoksella ei saa hirveitä lisätehoja ,vaikka tässäkin foorumissa vuosia sitten kehotettiin siihen ,vaik ei kone kykenis polttamaan kaikkea. (ihmeteltiin ,miks vihreillä 1.0bar ahdoilla ei tuu enempää heppoja kuin vakio keltaisilla samoilla ahdoilla ,molemmissa seokset suht kohillaan) Ja kehotettiin lisäämään bensanpainetta?? Tietty tosi rajuilla ahdoilla soppaa tarvii lisää ,mut se voi olla sallittujen tyhjäkäyntipäästöjen kanssa ristiriidassa.

Tarkennan noi arvot vielä ,kunhan cossu on taas tulilla
eihän siinä ole mitään järkeä jos seokset on ok niin laitetaan lisää soppaa.
aivan sama mitkä suuttimet jos arvot koko käyntinopeusalueella ok.
edit: Timo, mitä sulla näytti seokset kun soppaa paloi enemmän?

Vastaa Viestiin