4wd termostaattikotelo

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

4wd termostaattikotelo

Viesti Kirjoittaja paperman » Ke Tammikuu 30. 20:48:45 2008

Onkohan tämä mun kotelo joku ihme "Australian ei tarvitse lämmetä" malli? On nääs aivan erilainen, kuin korjaamokäsikirjan kuvassa. http://www.siipicossu.com/manuaaleja/manuaalit.htm Sivulla 779 on siitä kuva ja mulla jää termari aivan suoraan siihen termarikopan ja kannen väliin. Eli ei mene noin syvälle, kuin kuvassa ja ei siinä ole edes tuota holkkia siihen. Onko millaisia muilla? Kun ei perkele lämpiä tuo auto. Kaikki mahdollinen ollaan jo kohta kokeiltu ja alkaa mennä hermo, kun ei tarkene ajella.
Viimeksi muokannut paperman, To Tammikuu 31. 12:59:52 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

jorecos
Viestit: 59
Liittynyt: La Lokakuu 11. 21:13:57 2003

Re: 4wd termostaattikotelo

Viesti Kirjoittaja jorecos » Ke Tammikuu 30. 22:18:28 2008

Mulla on tuossa 4wd:n kansi, josta termarikotelo irrallaan. Ei siinäkään ole tuollaista holkkia ja termostaatti jää siihen yläpinnan tasoon. Omassa escocossussa, T35, on samoin.

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Viesti Kirjoittaja Pusa » To Tammikuu 31. 7:41:37 2008

Kuva on väärin, kuten monet muutkin kuvat ko. manuskassa. Mitään holkkia sinne ei kuulu.

Et sattumoisin ole purkanut autosta ilmastointia omatoimisesti..... :wink:
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » To Tammikuu 31. 12:59:02 2008

En oo purkanut ilmastointia! Siellä se vielä köllöttelee paikallaan. Musta nahkasisusta voi olla aikasta tukala ilman sitä? Mites toi vois vaikuttaa tuohon lämpeemiseen? Nyt kokeiltua:

- Letkujen kaikki eri variaatiot käyty läpi
- Termari vaihdettu
- On ilmailtu parikin kertaa
- Paisarin korkki ostettu uusi
- Pahvia syylärin eteen
- Pesty lämppärinkenno

Alkaa mennä kohta sormi suuhun!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Viesti Kirjoittaja Pusa » To Tammikuu 31. 13:07:44 2008

Lämppärin kennon tuloletkussa (vai oliko se paluussa - en muista?) on muistaakseni jokin ilmastointijärjestelmään kuuluva "mokkula" (termostaatti, säädin tms.), joka kontrolloi kennon vesikiertoa. Näin sen aikoinaan päissäni päättelin. Löytyy (tai omastani ainakin aikoinaan löytyi) konehuoneesta, kuskin puolelta. Vesiletku on siis katkaisu ja mokkula siinä välissä.

En ole sata varma, mutta voisiko tämä olla syynä?
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Tammikuu 31. 16:51:03 2008

Pusa kirjoitti:Lämppärin kennon tuloletkussa (vai oliko se paluussa - en muista?) on muistaakseni jokin ilmastointijärjestelmään kuuluva "mokkula" (termostaatti, säädin tms.), joka kontrolloi kennon vesikiertoa. Näin sen aikoinaan päissäni päättelin. Löytyy (tai omastani ainakin aikoinaan löytyi) konehuoneesta, kuskin puolelta. Vesiletku on siis katkaisu ja mokkula siinä välissä.

En ole sata varma, mutta voisiko tämä olla syynä?
sen mokkulan voi ottaa huoletta pois paikoiltaan. ei vaikuta toimintaan... en tiiä onko alkuperäisesssä ilmastoinnissa sitä, mutta epäilen.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Vastaa Viestiin