Sekventiaali sifteriä T5:seen

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Sekventiaali sifteriä T5:seen

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » La Tammikuu 26. 19:34:35 2008

Onkohan T5:seen olemassa valmista sekventiaali-sifteri kittiä?

Joihinkin japseihin niitä on ainakin saatavissa: http://www.ikeya-f.co.jp/en/product_not ... ifter.html

-Timo

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » La Tammikuu 26. 20:13:07 2008

Tolla ikeyalla on ainakin h-kaavion muuttamiseen seqventiaalix useita patentteja.
Eli just tollaseen lootaan missä keppi tulee lootan häntään ja siirtäjä siellä hännän sisällä.
Imutin 64 sivusen pdf:än patentti sivustolta missä selostetaan eri vaihtoehtoja homman toteuttamiseen.
Aattelin yrittää mallintaa tollasen kepin ja sit leikkuuttaa osat :wink:
Ite aattelin T-56 lootaan sitä katu-eskoon.

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » La Tammikuu 26. 23:50:11 2008

pystytkö laittamaan jakoon sitä pdf:ää, olisi mielenkiintoista tutkia minkälainen siirtäjä rumpu siellä on..

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Su Tammikuu 27. 3:55:28 2008

TVR kirjoitti:Tolla ikeyalla on ainakin h-kaavion muuttamiseen seqventiaalix useita patentteja.
Eli just tollaseen lootaan missä keppi tulee lootan häntään ja siirtäjä siellä hännän sisällä.
Imutin 64 sivusen pdf:än patentti sivustolta missä selostetaan eri vaihtoehtoja homman toteuttamiseen.
Aattelin yrittää mallintaa tollasen kepin ja sit leikkuuttaa osat :wink:
Ite aattelin T-56 lootaan sitä katu-eskoon.
Eihän siinä, teehän kaksi noita siftereitä sitten kun alat projektiin. Mä voin ostaa sen toisen.. :wink:

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Su Tammikuu 27. 16:49:49 2008

JP kirjoitti:pystytkö laittamaan jakoon sitä pdf:ää, olisi mielenkiintoista tutkia minkälainen siirtäjä rumpu siellä on..
En arvaa yleisesti sitä laittaa jakoon, mutta se löytyy tuolta http://www.freepatentsonline.com/682051 ... temming=on
Vaatii rekisteröitymisen että saa PDF tiedoston.
Tuolta saa ulkopuolisilla linkuilla oleviin laatikoihin sequventiaali skebaa http://www.renagate.com/info.htm

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Su Tammikuu 27. 20:58:18 2008

Ainakin vuoden 2003 Burtonin kuvastossa on Quaifen type 9 sekventiaalilaatikosta pieni kuva jossa laatikon kuoriin tehty rakennetta havainnollistavat reijät. Näyttäisi olevan pääakselin ympärillä rumpu jossa olevat urat siirtelee tankoja ja rummun päässä kulmavaihde kepille päin.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Su Tammikuu 27. 21:56:19 2008

tumi kirjoitti:Ainakin vuoden 2003 Burtonin kuvastossa on Quaifen type 9 sekventiaalilaatikosta pieni kuva jossa laatikon kuoriin tehty rakennetta havainnollistavat reijät. Näyttäisi olevan pääakselin ympärillä rumpu jossa olevat urat siirtelee tankoja ja rummun päässä kulmavaihde kepille päin.
Noinhan se on toteutettu monessa seqventiaali lootassa, jos tekis tollasen systeemin ite niin vaatii vaan kuoriin muutoksia jotka ei ihan jokaiselta onnistu.
Sekin vielä että jos tekee mittavat muutokset lootaan ja se loota ei satukaan kestämään potentiaali mikä koneesta löytyy niin menee vähän niinku hukkaan se vaivannäkö.
Keppi olis siinä mielessä kätevä että sen voipi sitten siirtää seuraavaan teurastettavaan lodjuun :wink:
Tossa periaate kuva siitä millanen on sellanen lootan sisällä oleva mekanismi http://www.carbibles.com/images/sequentialgearbox.jpg
Ja tosta kans näkee hyvin http://www.kaps.cz/photos_aktuality/200 ... guje_2.jpg

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

T-56

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ma Tammikuu 28. 15:49:01 2008

Mahtavaa !!

Ostitko uuden vai käytetyn T-56. Olen pari vuotta pähkäillyt sen laittoa MK1 Eskooni. Olen perillä T-56 laatikoiden eri versioista ja tehon ja väännön kestosta.

aivan upea vaihteisto.
se olisi viimeimen ja ainoa vaihteisto joka eskooni pitäisi hankkia jos loota kestää versiosta riippuen vaik 700hp ja ylivaihteet niin vois ajella aika tiuhalla välityksellä ja pitää hauskaa ihan rauhassa kadulla ja haiweillä sit vaan 6 silmään ja taas on eko kulutuslukemat ja ne mukavat huiput jne.

T-56 saisi myös saksasta EU maa toisi mukana tiettyjä tulli helpotuksia mitä ei ole jenkeistä tilattaessa.

Tosin kytkinkoppa rojekti välilaipalla mut se olis pientä siihen nähden mitä saa kun lähtee baanalle.
:lol: :idea:
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: T-56

Viesti Kirjoittaja TVR » Ma Tammikuu 28. 16:18:35 2008

Fomococars kirjoitti:Mahtavaa !!

Ostitko uuden vai käytetyn T-56. Olen pari vuotta pähkäillyt sen laittoa MK1 Eskooni. Olen perillä T-56 laatikoiden eri versioista ja tehon ja väännön kestosta.

aivan upea vaihteisto.
se olisi viimeimen ja ainoa vaihteisto joka eskooni pitäisi hankkia jos loota kestää versiosta riippuen vaik 700hp ja ylivaihteet niin vois ajella aika tiuhalla välityksellä ja pitää hauskaa ihan rauhassa kadulla ja haiweillä sit vaan 6 silmään ja taas on eko kulutuslukemat ja ne mukavat huiput jne.

T-56 saisi myös saksasta EU maa toisi mukana tiettyjä tulli helpotuksia mitä ei ole jenkeistä tilattaessa.

Tosin kytkinkoppa rojekti välilaipalla mut se olis pientä siihen nähden mitä saa kun lähtee baanalle.
:lol: :idea:
En oo sitä lootaa vielä hommannu...
Mikäs se sun mielestä olis paras vaihtoehto?
Camaroissa sitä näkyy olevan, mutta ei oo f-body glubin sivuilla ollu myynti ilmotuksia nyt ihan hiljan.
Yx kaveri teki just viimekesänä rempan T-56:een ja oli kuulemma huokeet osat.

No nii nii no
Viestit: 188
Liittynyt: La Joulukuu 2. 23:17:24 2006
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja No nii nii no » Ti Tammikuu 29. 0:29:13 2008


SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Tammikuu 29. 3:58:03 2008

No nii nii no kirjoitti:käyköhä toi... http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Steeda-T ... enameZWDVW
Käy tod näk T5 lootaan, mutta toi on vaan säädettävä sifteri ei mikään sekventiaalihämmennin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: T-56

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Tammikuu 30. 16:56:01 2008

TVR kirjoitti:
Fomococars kirjoitti:Mahtavaa !!

Ostitko uuden vai käytetyn T-56. Olen pari vuotta pähkäillyt sen laittoa MK1 Eskooni. Olen perillä T-56 laatikoiden eri versioista ja tehon ja väännön kestosta.

aivan upea vaihteisto.
se olisi viimeimen ja ainoa vaihteisto joka eskooni pitäisi hankkia jos loota kestää versiosta riippuen vaik 700hp ja ylivaihteet niin vois ajella aika tiuhalla välityksellä ja pitää hauskaa ihan rauhassa kadulla ja haiweillä sit vaan 6 silmään ja taas on eko kulutuslukemat ja ne mukavat huiput jne.

T-56 saisi myös saksasta EU maa toisi mukana tiettyjä tulli helpotuksia mitä ei ole jenkeistä tilattaessa.

Tosin kytkinkoppa rojekti välilaipalla mut se olis pientä siihen nähden mitä saa kun lähtee baanalle.
:lol: :idea:
En oo sitä lootaa vielä hommannu...
Mikäs se sun mielestä olis paras vaihtoehto?
Camaroissa sitä näkyy olevan, mutta ei oo f-body glubin sivuilla ollu myynti ilmotuksia nyt ihan hiljan.
Yx kaveri teki just viimekesänä rempan T-56:een ja oli kuulemma huokeet osat.
Netissä oli myynnissä pariviikkoa sitten ainakin vielä: Viperin koko tekniikka ja sielä oli kans T-56 loota, eli kai se jotain kestää... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Re:

Viesti Kirjoittaja jappes » To Marraskuu 20. 21:32:42 2008

TVR kirjoitti:Tolla ikeyalla on ainakin h-kaavion muuttamiseen seqventiaalix useita patentteja.
Eli just tollaseen lootaan missä keppi tulee lootan häntään ja siirtäjä siellä hännän sisällä.
Imutin 64 sivusen pdf:än patentti sivustolta missä selostetaan eri vaihtoehtoja homman toteuttamiseen.
Aattelin yrittää mallintaa tollasen kepin ja sit leikkuuttaa osat :wink:
Ite aattelin T-56 lootaan sitä katu-eskoon.
Mites kävi tämän suhteen eli tuliko mallinnettua ja leikattua??
Tai onko jollain muulla jo menossa toteutus?
Itsellä olisi tarkoitus tehdä vähän ton mukainen keppisysteemi.En vaan tiedä miten paljon uskaltaa lainata tosta patentista ns.osia ennen kun tulee jostain sanomista--onko jollain tietoa?
Tarkoitus olisi tehdä laserilla tai vedellä leikkaamalla keppikokonaisuus.Joutuu tekemään muutaman sarjan, jotta edes kannattaa tehdä.
Mahdollisuus myös tehdä tohon sähköinen siirto siten, että rattiin tulee napit tai paddle systeemi.Tosin vaatii jo paljon enemmän periaateessa tai pitäisi olla joku laskentapiiri jolla sähkömoottori pyörii tietynajan/matkan eli siirtäisi valintapyörää 45astetta eteen tai taakse, kun painaa kerran ylös tai alas päin.
Aika turhaahan tämä on kun kytkintä joutuu kuitenkin painamaan ellei tee siitäkin yhdessä toimivaa, vaikka paineilmalla.
Mielipiteitä ja kiinnostusta?!!!!

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Sekventiaali sifteriä T5:seen

Viesti Kirjoittaja TVR » To Marraskuu 20. 21:53:58 2008

Ei oo tullu tehtyä tolle hommalle mitään, kun on tää kahden harrasteauton loukku :green:
Loota on kyllä tallissa oottamassa.
Siihen on 185mm 3levy kytkin ja teräs vauhtipyörä myös valmiina.

Itellesi saat tehdä vaikka suoran kopion markkinoilla olevasta segu kepistä mutta myydä et saa yhtään kikkaretta, tai tulee sanomista.
Jos myyntiin teet sun pitää kiertää patentit tai tehä täysin erilainen systeemi.

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Re: Sekventiaali sifteriä T5:seen

Viesti Kirjoittaja jappes » To Marraskuu 20. 22:06:53 2008

Tosta löytyi netistä juttua että itselle voi tehdä, mutta en löytänyt että kuinka paljon voi käyttää samantapaisia osia kun patentissa on.Mittojanhan niihin ei ole ilmoitettu joten ei varmaan tule täysin samanlaisia suoraan.

Vastaa Viestiin