Scorpio Cossu -95 ja vikakoodien luku

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

tokor
Viestit: 286
Liittynyt: Ke Toukokuu 3. 16:26:23 2006
Paikkakunta: Lumijoki
Viesti:

Scorpio Cossu -95 ja vikakoodien luku

Viesti Kirjoittaja tokor » Ke Tammikuu 23. 21:06:32 2008

Ootteko mulkkarin omistajat saaneet luettua koodeja ja jos ootte niin millä ohjelmilla, tarkoitan tietokonepohjaisia...
Itse oon kokeillu kohta kaikki ja en saa kuin anturitietoja, mitään vikakoodeja ei näytä vaikka pitäisi ainakin periaatteessa löytyä airbagiltä ja v.laatikosta. Lukijana toimii elm327-pohjainen piuha ja liuta ohjelmia joita on kokeiltu! Laitteisto testattu st200-mondeolla joka näytti ainakin sen mikä oli tiedossakin eli vehje toimii!
HeKo Performance Parts [Supersport, Spax, H&R, D2, Mequiars, Black Diamond, Lightforce]

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » To Tammikuu 24. 22:04:04 2008

Tunnethan sinä vissiin nämä sivut jo? :)

Jussi
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Tammikuu 25. 8:14:29 2008

Kerro Jussi ihmeessä mitä ajat takaa.

Lähinnä meitä silti kiinnosta että mikä tossa scorppiossa on vikana kun ei lähe käyntiin. Juttua jossain toisessa topicissa.

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Pe Tammikuu 25. 9:39:31 2008

xrissane kirjoitti:Tunnethan sinä vissiin nämä sivut jo? :)

Jussi
No voi sun :twisted: le... Unohtui sitten se linkki :!: :roll:

Tarkoitin tätä http://www.fordscorpio.co.uk/faultfinds.htm ja muita tuolta sivustolta löytyvää...

Anteheksi :wink: dementian orastava saapuminen

Jussi
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Tammikuu 25. 10:01:08 2008

Tuoltahan rupee jo löytymään vaikka mitä.

Pappa
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Elokuu 2. 13:28:42 2005
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pappa » La Helmikuu 2. 21:42:59 2008

Moro!

ElmScan5 OBDII skanneri on hyvä ja edullinen. Siihen saa ilmaista softaakin.
Osaa lukea "kaikki" protokollat ja kertoilee noista -95 + Scorppareista
paljon asiaa. ABS vioista ei ymmärrä mitään, mutta standardin OBD II mukaiset lätinät ja vikakoodien tyhjennykset onnistuu ketterästi.

Olen käytellyt jonkin aikaa ja hyvin toimii.

www.scantool.net
www.omega.fi

Ja niinkuin xrissane viitoitto, noilta sivuilta löytyy sairaanpaljon tietoa
ja opastusta mulkeroitten ihmeelliseen maailmaan.

Mä olen purkanut ja kasannut yhden tuollaisen mulkeron melkein atomeiksi, alkaa olla kohta tuttu ja silti joka päivä se osaa yllättää.
:D
F.O.R.D = Full Off Rusty Details :)
http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)

tokor
Viestit: 286
Liittynyt: Ke Toukokuu 3. 16:26:23 2006
Paikkakunta: Lumijoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tokor » Su Helmikuu 3. 7:28:37 2008

Alkoi niitä ohjelmia löytyynkin...kohta on kone täynnä ku pitää kokeilla kaikki läpi :shock:

Nälkä tietenki kasvaa syödessä ja nyt mietinnässä onkin että miten noihin saadaan omituisuudet lukea abs:it airbagit ja laatikot???

Ilmeisesti pitäis saada ohjelmiin lisää tuettuja "Pidejä", tietäs vaan miten... Vehcile Explorer-ohjelman mukanahan niitä tulis vaan ei toimi näillä johdoilla mitä täältä suomesta saa!?! Bin:tiedostona kyseisessä ohjelmassa ja kun katsoo muitten ohjelmien pid:config juttuja ja export/import systeemejä niin pitää olla jonain muuna tiedostomuotona, eikä mulla ainakaan riitä tietotaito kirjoittaan niitä uusiksi! :cry:

Siinä olisikin haastetta jollekin, alkaa kirjoittaan lisää tuettuja pidejä jollekin ohjelmalle...kiinnostais varmaan useampaa vikakoodinlukijaa?!? :shock:

Purkamaan täytyy kohta alkaa itsekin toi auto, ensin sammui kuin saunalyhty..saatiin käymään, kohta hävis tyhjäkäynti, sit alkoi käymään 4-5pytyllä ja nyt ei käy enää ollenkaan :cry:
HeKo Performance Parts [Supersport, Spax, H&R, D2, Mequiars, Black Diamond, Lightforce]

Pappa
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Elokuu 2. 13:28:42 2005
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pappa » Su Helmikuu 3. 11:18:57 2008

tokor kirjoitti:Alkoi niitä ohjelmia löytyynkin...kohta on kone täynnä ku pitää kokeilla kaikki läpi :shock:

Nälkä tietenki kasvaa syödessä ja nyt mietinnässä onkin että miten noihin saadaan omituisuudet lukea abs:it airbagit ja laatikot???

Purkamaan täytyy kohta alkaa itsekin toi auto, ensin sammui kuin saunalyhty..saatiin käymään, kohta hävis tyhjäkäynti, sit alkoi käymään 4-5pytyllä ja nyt ei käy enää ollenkaan :cry:
Törpsis.

ELM pohjaisilla piireillä ei minun tietämykseni mukaan saada mitenkään
noita ABS, AIRBAG ja LAATIKON koodeja irti. Ne saa vain ja ainoastaan
sellaisilla vehkeillä jotka oikeesti osaa ne lukea. Ne kun ei taida kaikki
olla pakollisia OBD II standardissa.

Mitä taas tulee tuohon sun kuolleeseen Scorpioon, epäilisin enemmän
että johtosarjat, sulakerasia(t), MAF (Etenkin MAF) on sulla ongelmana
kuin itse kone. Ellei se sitten ole posauttanut jotain kannentiivisteitä tai
jako heittänyt huitin kuukkeliin. Ei mahdotonta jälkimmäinenkään. Mutta
jotain oiretahan se on antanut etukäteen? Vaiko ihan vain nukahti niille
sijoilleen? [/b]
F.O.R.D = Full Off Rusty Details :)
http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Helmikuu 3. 12:27:10 2008

Asiaa sivuten.. Mikä olisi hyvä OBDII lukija? Semmonen jolla pääsisi käsiksi amerikan EEC-V:hen? Ei haittaa olisi jos pääsisi muidenkin autojen koodeihin. Mistä ja mihin hintaan?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

tokor
Viestit: 286
Liittynyt: Ke Toukokuu 3. 16:26:23 2006
Paikkakunta: Lumijoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tokor » Su Helmikuu 3. 12:45:02 2008

"USB-porttiin liitettävä multi protokolla adapteri, joka mahdollistaa auton OBD2-väylään liitettyjen moduulien (ECU, Ilmastointi, ABS jne) ja tietokoneen välisen tiedonsiirron"...toi on suora lainaus piuhan myyjän sivuilta kyseisestä johdosta mikä mul on, voi tietenki olla että ei silti pääse! Niin ja mul on puihat vielä kumpaankin..ELM-sarja ja AGV-piirikö se nyt oli toi toinen jolle tuo lainauskin on!

No johtosarjoja on epäilty ku eivät ole oikein luottamusta herättäviä näöltään, mut alamme tutkiin pikkuhiljaa!

MouTine, ei lukijasta tietoa mut jos omaat kannettavan niin elm- tai agv-piireissä ei näy hirveästi olevan eroa kuin että agv:llä pitäis myyjien ilmoituksen mukaan lukeen ecul:ta muutakin kuin moottorinohjausta.Minun tietämyksellä näillä kummallakin sarjalla pitäis pystyä lukeen kaikki esim. eec-v:t myös jenkit! http://www.obd.fi/index.php , ainkin yks kauppa suomesta
HeKo Performance Parts [Supersport, Spax, H&R, D2, Mequiars, Black Diamond, Lightforce]

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Su Helmikuu 3. 12:53:31 2008

:roll: :wink: kyllä käyp katteeks teitä EEC-vitosia... Teillä luetaan jo täyttä häkää kuin peruskoulun äidinkielentunnilla - me tässä taistellaan vasta yhden koodilukijan komponentin saannista - ja vielä Briteistä asti :lol: :lol:

Jussi
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

tokor
Viestit: 286
Liittynyt: Ke Toukokuu 3. 16:26:23 2006
Paikkakunta: Lumijoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tokor » Su Helmikuu 3. 14:11:58 2008

Ei kannata kahdetia, olo on kuin ekaluokalaisella...halu osata hirveä mut ku ei älyy miten pääsis syvemmälle ku pelkkään moottorinohjaukseen, sieltäkään ku ei tuu mitään muuta ulos kuin anturitietoa, auto ei käy ja vikakoodeista ei hajuakaan... :evil:

jospa sitä oppis ku malttaa ihmetellä alkuunsa!
HeKo Performance Parts [Supersport, Spax, H&R, D2, Mequiars, Black Diamond, Lightforce]

Pappa
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Elokuu 2. 13:28:42 2005
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pappa » Su Helmikuu 3. 15:56:40 2008

Tervo.

Jollet sää ole jo saanu niitä koodeja sieltä koneesta irti nin anna olla.
Normivirhekoodit kyllä tulee ulos ihan nätisti ja jos ei niitäkään saa
(no nyt taas puhun isolla suulla kun en tiedä mitä laitetta+softaa
olet käyttänyt) niin vikkoo on sitten muulla tavalla.

Tsekkaa ne johtosarjat, moottorin "läpi" lootalle menevä on vaikea,
myönnetään, mutta ainakin sen mitä pystyy niistä tutkimaan, kannattaa
tutkia. Siinä apparin puolella on ne pistokkeet mistä piuhat lähtee,
joskus on ollut semmoisia tapauksia enkkupoikien mukaan, että piuha
on hiertynyt het siinä alkumatkasta rikki niin että vetelee oikareihin.

Sitten KUMMA KYLLÄ on myös etupuskurin takana kulkeva johtosarja
joskus ollut sippi. Moottorin kierrosluku/kampiakselin asentoanturi -
oikein hyvä veikkaus sekin. On siinä kampiakselin hihnapyörän takana.
Ja on muuten ihan uskomattoman paskaisessa paikassa, yäk.

MAFfin puhdistus tahraamattomalla elektroniikkaspraylla auttaa moneen
vaivaan (mutta tuskin tähän).

Jokos sulla muuten se yliloikkariongelma on ratkennut? Aattelin vaan
sitä potentiaalista johtosoppaa... Puolikonetta saa purkaa päästäkseen
käsiksi sinne mustekalan sisällä olevaan johtosarjaan. Ei kivaa, ei ei...

Tarkasta nyt johdot kuitenkin siltä osin kun niitä helposti pääset
näkemään. Ja toi kampiakselin anturi, se ehdottomasti kandee tsekata.

Vaikeita on näitten selvittäminen. Jakovikakaan ei ole poissuljettu, mutta
turha hyppiä johtopäätöksiin näin etänä yksin kotona miettien.
:?
F.O.R.D = Full Off Rusty Details :)
http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)

tokor
Viestit: 286
Liittynyt: Ke Toukokuu 3. 16:26:23 2006
Paikkakunta: Lumijoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tokor » Su Helmikuu 3. 16:08:30 2008

Huomenna jos alkais johtoja käymään läpi, ne on kyl aika hirveen näköset! Ei oo sitä loikkariakaan kerenny kattoon...menny kotona mamman ja vauvan (6kk) kans aika, ei oo viittiny hirveesti olla pois.. eiköhän se sieltä selviä ku tonkiin alkaa!
HeKo Performance Parts [Supersport, Spax, H&R, D2, Mequiars, Black Diamond, Lightforce]

Vastaa Viestiin