2wd cossun putkisto
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ti Marraskuu 6. 5:43:17 2007
2wd cossun putkisto
Eli millaisiin teholukemiin riittää hyväkuntoinen alkuperäinen putkisto, josta on poistettu ne litteät vierekkäin olevat vaimentimet.
Tarkoitus olisi ottaa n. 300hv. Kone on 4wd:n punakantinen, johon tulee 803:set, 31-kello, 3bar map, ja karalan tekemä lastu. Mieli tekisi pitää tuo hiljainen alkuperäisputki, kun on vielä huippu kunnossakin. Mietityttää vaan että rupeeko tuo putkisto jo ahistamaan liikaa noilla tehoilla, mitä vois pitää järkevänä rajana.
Tarkoitus olisi ottaa n. 300hv. Kone on 4wd:n punakantinen, johon tulee 803:set, 31-kello, 3bar map, ja karalan tekemä lastu. Mieli tekisi pitää tuo hiljainen alkuperäisputki, kun on vielä huippu kunnossakin. Mietityttää vaan että rupeeko tuo putkisto jo ahistamaan liikaa noilla tehoilla, mitä vois pitää järkevänä rajana.
Sierra Cosworth -88
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: 2wd cossun putkisto
Penkitin keväällä lähes vastaavalla paketillavesa79 kirjoitti:Eli millaisiin teholukemiin riittää hyväkuntoinen alkuperäinen putkisto, josta on poistettu ne litteät vierekkäin olevat vaimentimet.
Tarkoitus olisi ottaa n. 300hv. Kone on 4wd:n punakantinen, johon tulee 803:set, 31-kello, 3bar map, ja karalan tekemä lastu. Mieli tekisi pitää tuo hiljainen alkuperäisputki, kun on vielä huippu kunnossakin. Mietityttää vaan että rupeeko tuo putkisto jo ahistamaan liikaa noilla tehoilla, mitä vois pitää järkevänä rajana.
4wd kone josta kansi käyty jollain asteella läpi,4wd puhallin escon konpurasiivellä,3bar map,vihreet,löysä kello,vuotava b-paineen säädin ja vakio putkisto,lastu baby bordilla
Väännön kohdalla oli paineet 1,4 josta pippui 1000rmp jälkeen 0,9:n
Edit. ja paikoillaan oli kaikki vainentajat.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
mulle yks kloppi sano et downpipe on 3" vakio ja et hoitaa esikatin vaa sielt pois, nii sit ois hyvä?vesa79 kirjoitti:Mistähän sais tuollasia downpipejä.jouni kirjoitti:No voisihan ainakin downpipen vaihtaa 3":ksi.
onkohan se 3" vakio vai minkä kokonen? eihän pelkkii downpipejä mistään saa. voishan sitä kävellä johkii putki liikkeeseen downpipe kädessä ja sanoo et tehkää tommonen 3"

Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
60mm on aika tarkka mitta tuosta 2wd:n ja 4wd:n downpipestä. 3" downpipen saa aika nopeasti itsekin tehtyä muutamasta varaosaliikkeestä hankitusta 3" mutkasta. Ja kuten Jake sanoi, ei se mustasta raudasta tehty 3" putki kahdella vaimetimella pahan ääninen ole. Tai ei ainakaan minulla ollut 625mm ja 385mm vaimentimilla. Ilmeisesti myös vaimentimien sijoittelulla pystyy vaikuttamaan aika paljon ääneen.
Se Mongoosen 3" rosteriputki nelikossa olikin sitten "vähän" äänekkäämpi
Mutta ero vakioputkeen 1,2...1,4bar ahdoilla oli ihan älytön.
Se Mongoosen 3" rosteriputki nelikossa olikin sitten "vähän" äänekkäämpi

/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Re: 2wd cossun putkisto
Ehdottomasti pidä vakio. Vakioputkiston selvästi ahtain paikka on vakio downpipe kun ajatellaan poikkipintaa ja kaasunlämpöä. Halvin viritys on katsoa että perän edessä olevat vierekkäiset kastelukannun näköiset pöntöt on läpivirtaavia ja tekis 3" downpipen kunnolla uudella 3bolt isolla kiinnitysraudalla.vesa79 kirjoitti:Eli millaisiin teholukemiin riittää hyväkuntoinen alkuperäinen putkisto, josta on poistettu ne litteät vierekkäin olevat vaimentimet.
Tarkoitus olisi ottaa n. 300hv. Kone on 4wd:n punakantinen, johon tulee 803:set, 31-kello, 3bar map, ja karalan tekemä lastu. Mieli tekisi pitää tuo hiljainen alkuperäisputki, kun on vielä huippu kunnossakin. Mietityttää vaan että rupeeko tuo putkisto jo ahistamaan liikaa noilla tehoilla, mitä vois pitää järkevänä rajana.
Itse olen kellottanu todellista 300plus hv virityksellä vakioputkistolla 0-200kmh gps tuloksen 15.5 sekkaa. 2 päällä kesäkuumalla normikantatiellä.
Monet kovin viritetyt menee 14 luokkaa niin ei vakioon kannata pakoputkee virittää.
Pörinän, murinan ja suhinan tarve laskee suhteessa ikään

-
- Viestit: 796
- Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: 2wd cossun putkisto
Toi on niin tottaSHR kirjoitti:Pörinän, murinan ja suhinan tarve laskee suhteessa ikään

-
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ti Marraskuu 6. 5:43:17 2007
Re: 2wd cossun putkisto
Mulla nuo perän edessä olevat vaimentimet on korvattu suorilla putkilla. Mites tuo downpipe onko jollain tuollasia isoja kiinnitysrautoja, entä se putken kartio joka lähtee turbolta.
Sierra Cosworth -88
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ti Marraskuu 6. 5:43:17 2007
Tuollanen siitä tuli. Turbolta haaraan asti 3". kartio on itse taottu ja kiinnityslaippa on muokattu alkuperäisestä.
http://www.fotopankki.fi/vesa79/kuva/1854240764322816
http://www.fotopankki.fi/vesa79/kuva/1854240764322816
Sierra Cosworth -88
-
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Näytti kyllä tosi hyvältä, sit vaan kattoo vaimentimien kunto jne.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)