suuttimista...4wd cossu sierra+lastuu

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Joulukuu 28. 21:40:43 2007

Tuossa ei ole mitään mainintaa muutakuin että ne räätälöi sulle lastun jos otat yhteyttä . Yleensä vaaditaan vain 3bar map , suuttimet (jotka sulla on) ja lastu (jonka tilaat)
ex Jäsen #10

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Pe Joulukuu 28. 22:24:48 2007

okke, mut ei kai sitä liiemmin tarvii alkaa räätälöimään.

kiitoksia paljon avusta!!!


soitan kyllä heti maanantaina autoracing:iin ja sieltä kysäsee lastua. yksi hemmo sieltä tilasin harmaille lastun, mountunen lastu, räätälöity malli. piti maksaa 380€, mutta maksoikin 500€, voisikohan se räätälöinti vielä nostaa hintaa. jos sen lastun sais autoracing:istä, nii se ois hyvä homma :) ebaysta maksaa kuitenkin 440€+pk? sit homma pitää tehä silleen et siirrän kamulle rahaa ja se hoitaa homman loppuun ja sillälailla :D
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe Joulukuu 28. 23:21:04 2007

Mikset soita Karalalle, paljonko se ottais custom lastusta joka on muuteltava ja JUST sun autolle tehty?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Joulukuu 28. 23:25:43 2007

spinneri kirjoitti:
Jake kirjoitti:Mennäänpäs , todistettavasti tullut vajaa 300hv tehoja . Enemmän se on autokohtainen juttu .
En ala "kinaamaan" kenenkään kanssa tässä asiassa, mutta laskennallisesti tehokatto tulee vastaan 260 hevosvoiman kohdalla. Tämän jälkeen ton kokosten suutinten aukioloaika alkaa olemaan sitä luokkaa, että touhu ei ole enää turvallista moottorille. Kyllähän se pata arkiajelut kestää, mutta sitten kun aletaan kiusaamaan ihan aikuisten oikeasti tilanne onkin toinen.
Olen henk.koht. jarruttanut "legendaariset" 301hv takapotkun omilla suuttimilla, mutta allekirjoitan täysin tuon turvattomuuden... 260-275hv vimpaimet (useampi joita lastutin) pysyivät nipussa pitkäänkin huolimatta rajusta käsittelystä. Samalla planeetalla ollaan siis :)

j-p: lastu ei kai ole -räätälöity- jos sitä ei ole penkitetty -> säädetty kyseiselle moottoriyksilölle. Parametrit jäävät aina karkeiksi jos se tehdään "pöydällä" sopivaksi turvamarginaalit huomioiden.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » La Joulukuu 29. 6:28:15 2007

Stefa kirjoitti:Mikset soita Karalalle, paljonko se ottais custom lastusta joka on muuteltava ja JUST sun autolle tehty?
miten tota ku mullahan on auto tossa pihassa paskana, tai lastu sökö. et mitenköhä toi karalan lastu sit onnistuu. mitä lueskelin niin se ottaa alkuperäsestäkin lastusta jotai tietoja? eiks toi homma toimi sillee et meen auton kaa johkii ja mulle tehään lastu?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ma Joulukuu 31. 9:51:33 2007

autoracing:istä saa stage1 ja stage2 lastuu, kummatkin oli punakantiseen. eli ebaysta pitää tilaa. aloin tossa nyt funtsimaan et onkohan noi harmaat liian rajut päästöjä ajatellen? tilaisko nyt harmaille vai vihreille lastun?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ma Joulukuu 31. 10:03:47 2007

autoracing:istä saa stage1 ja stage2 lastuu, kummatkin oli punakantiseen. eli ebaysta pitää tilaa. aloin tossa nyt funtsimaan et onkohan noi harmaat liian rajut päästöjä ajatellen? tai siis et hajottaakohan se pidemmän päälle katin? ois kiva sillee pitää vakio putkisto ku melut pysyis kuris :)


tilaisko nyt harmaille vai vihreille lastun?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ma Joulukuu 31. 10:51:04 2007

juusto_pallero kirjoitti:autoracing:istä saa stage1 ja stage2 lastuu, kummatkin oli punakantiseen. eli ebaysta pitää tilaa. aloin tossa nyt funtsimaan et onkohan noi harmaat liian rajut päästöjä ajatellen? tai siis et hajottaakohan se pidemmän päälle katin? ois kiva sillee pitää vakio putkisto ku melut pysyis kuris :)


tilaisko nyt harmaille vai vihreille lastun?
Ootko kysyny lastun myyjältä asiaa? Eiköhän se harmaitten lastukin toimi.

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ma Joulukuu 31. 11:35:42 2007

Yrkesman kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti:autoracing:istä saa stage1 ja stage2 lastuu, kummatkin oli punakantiseen. eli ebaysta pitää tilaa. aloin tossa nyt funtsimaan et onkohan noi harmaat liian rajut päästöjä ajatellen? tai siis et hajottaakohan se pidemmän päälle katin? ois kiva sillee pitää vakio putkisto ku melut pysyis kuris :)


tilaisko nyt harmaille vai vihreille lastun?
Ootko kysyny lastun myyjältä asiaa? Eiköhän se harmaitten lastukin toimi.
ei oo tullu kysyttyy, kielitaito tuppaa olee sen verran heikko :cry:

kaipa se täytyy vaa se harmaitten lastu tilaa ja sit taas vähä ihmetellä.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Ma Joulukuu 31. 14:57:42 2007

Eikö tässä porukassa oo ketään, joka pystyy lastun tekemään? Noi polttisjututhan ei maksa ku jonku kympin ja näppärä teköö ite sen. Ja eiku softa jostain tai lukoo sen valmiista lastusta ja avot. Hommaan kuluu aikaa noin viis minuuttia ja hintaa kertyy muutama kymmenen senttiä. Noi promithan ei maksa tyhjänä juuri mitään ja vanhoja voi joitan tyhjätäkin, eli ei kaiketi oo pakko olla ees voortin omia.

Käsi ylös, kellä on kamppeet tohon vai pitääkö ne hommata!

P.S. Tarvisin vakio lastun 4x4Cossu sierraan vm. -92. Nytten on Stage 1. Toimivaa saa tarjota, halvalla!
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ti Tammikuu 1. 20:57:37 2008

lauders nimimerkin klubilaisella taisi olla osaamista näitten lastujen kopioimisesta..
Viimeksi muokannut hilteri, Ke Tammikuu 2. 14:49:31 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Tammikuu 1. 21:30:02 2008

Jekki kirjoitti:Eikö tässä porukassa oo ketään, joka pystyy lastun tekemään? Noi polttisjututhan ei maksa ku jonku kympin ja näppärä teköö ite sen. Ja eiku softa jostain tai lukoo sen valmiista lastusta ja avot. Hommaan kuluu aikaa noin viis minuuttia ja hintaa kertyy muutama kymmenen senttiä. Noi promithan ei maksa tyhjänä juuri mitään ja vanhoja voi joitan tyhjätäkin, eli ei kaiketi oo pakko olla ees voortin omia.

Käsi ylös, kellä on kamppeet tohon vai pitääkö ne hommata!

P.S. Tarvisin vakio lastun 4x4Cossu sierraan vm. -92. Nytten on Stage 1. Toimivaa saa tarjota, halvalla!
Eprom poltin ei maksa juuri mitään, mutta softa maksaa jonkin verran, mutta pienellä porukalla toi on jo aika nopeasti maksettu. http://www.rplab.co.yu/Map_Editor.htm
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ti Tammikuu 1. 21:34:03 2008

SLEI kirjoitti:
Jekki kirjoitti:Eikö tässä porukassa oo ketään, joka pystyy lastun tekemään? Noi polttisjututhan ei maksa ku jonku kympin ja näppärä teköö ite sen. Ja eiku softa jostain tai lukoo sen valmiista lastusta ja avot. Hommaan kuluu aikaa noin viis minuuttia ja hintaa kertyy muutama kymmenen senttiä. Noi promithan ei maksa tyhjänä juuri mitään ja vanhoja voi joitan tyhjätäkin, eli ei kaiketi oo pakko olla ees voortin omia.

Käsi ylös, kellä on kamppeet tohon vai pitääkö ne hommata!

P.S. Tarvisin vakio lastun 4x4Cossu sierraan vm. -92. Nytten on Stage 1. Toimivaa saa tarjota, halvalla!
Eprom poltin ei maksa juuri mitään, mutta softa maksaa jonkin verran, mutta pienellä porukalla toi on jo aika nopeasti maksettu. http://www.rplab.co.yu/Map_Editor.htm
jos tommoset jutut hommaa niin tarviitaanko mitään valmiita lastuja malliksi? jos ei tarvis niin vois kyllä lähtee tommoseen kimppaan mukaan. mulle ei kyllä auennu et mitä toi softa maksaa?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ti Tammikuu 1. 21:54:13 2008

juusto_pallero kirjoitti:
SLEI kirjoitti:
Jekki kirjoitti:Eikö tässä porukassa oo ketään, joka pystyy lastun tekemään? Noi polttisjututhan ei maksa ku jonku kympin ja näppärä teköö ite sen. Ja eiku softa jostain tai lukoo sen valmiista lastusta ja avot. Hommaan kuluu aikaa noin viis minuuttia ja hintaa kertyy muutama kymmenen senttiä. Noi promithan ei maksa tyhjänä juuri mitään ja vanhoja voi joitan tyhjätäkin, eli ei kaiketi oo pakko olla ees voortin omia.

Käsi ylös, kellä on kamppeet tohon vai pitääkö ne hommata!

P.S. Tarvisin vakio lastun 4x4Cossu sierraan vm. -92. Nytten on Stage 1. Toimivaa saa tarjota, halvalla!
Eprom poltin ei maksa juuri mitään, mutta softa maksaa jonkin verran, mutta pienellä porukalla toi on jo aika nopeasti maksettu. http://www.rplab.co.yu/Map_Editor.htm
jos tommoset jutut hommaa niin tarviitaanko mitään valmiita lastuja malliksi? jos ei tarvis niin vois kyllä lähtee tommoseen kimppaan mukaan. mulle ei kyllä auennu et mitä toi softa maksaa?
Tuo perus softa vaatii ecun lähetettäväksi rp-labsiin ja tekevät siihen omat muutokset, ohjelma lukitaan ecu ja pc kohtaisesti.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Tammikuu 1. 23:39:34 2008

cossuesco kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti:
SLEI kirjoitti: Eprom poltin ei maksa juuri mitään, mutta softa maksaa jonkin verran, mutta pienellä porukalla toi on jo aika nopeasti maksettu. http://www.rplab.co.yu/Map_Editor.htm
jos tommoset jutut hommaa niin tarviitaanko mitään valmiita lastuja malliksi? jos ei tarvis niin vois kyllä lähtee tommoseen kimppaan mukaan. mulle ei kyllä auennu et mitä toi softa maksaa?
Tuo perus softa vaatii ecun lähetettäväksi rp-labsiin ja tekevät siihen omat muutokset, ohjelma lukitaan ecu ja pc kohtaisesti.
Onkos tuo hinta nykyisin tuon(L8) 450£ ja säätö ohjelma tulee mukaan?(vai ymmärsikö väärin)
Olkoonkin vanhaa tekniikkaa mutta tuo jo alkaa kiinnostamaan megaan verrattuna.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Tammikuu 2. 8:58:32 2008

Vanhaa tekniikkaa tai ei, harvassa ecussa kuitenkin pystyy sylinterikohtaisesti seoksia korjata ja saa suorasytkän + muuta kivaa.

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Ke Tammikuu 2. 9:12:09 2008

SLEI kirjoitti:Eprom poltin ei maksa juuri mitään, mutta softa maksaa jonkin verran, mutta pienellä porukalla toi on jo aika nopeasti maksettu. http://www.rplab.co.yu/Map_Editor.htm
No mites sitte nuo ilmaset softat? Onhan niitäkin ja niillä pystyy promit polttamaan.
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Tammikuu 2. 9:23:03 2008

Jekki kirjoitti:
SLEI kirjoitti:Eprom poltin ei maksa juuri mitään, mutta softa maksaa jonkin verran, mutta pienellä porukalla toi on jo aika nopeasti maksettu. http://www.rplab.co.yu/Map_Editor.htm
No mites sitte nuo ilmaset softat? Onhan niitäkin ja niillä pystyy promit polttamaan.
Lastujen kopioiminen ei ole mikään ongelma, mutta jos sitä lastun tietoa pitää muokata, siinä on oma hommansa.

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Ke Tammikuu 2. 9:27:05 2008

Yrkesman kirjoitti:Lastujen kopioiminen ei ole mikään ongelma, mutta jos sitä lastun tietoa pitää muokata, siinä on oma hommansa.
Joo mutta ku sais nyt alkuun kopioitua sen. Ja eiks just siihen kelpaa ilmais softatkin, vai miten on. Viri, viri jutut maksaa, sehän on selvä!
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Tammikuu 2. 11:53:59 2008

Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Tammikuu 2. 12:09:35 2008

juusto_pallero kirjoitti:tuli tänää tilattuu se lastu:
http://cgi.ebay.co.uk/Cosworth-L8-Close ... dZViewItem
Taidan olla sitten vähän myöhässä, mutta tämmösen bongasin

http://www.passionford.com/forum/viewtopic.php?t=308509

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Tammikuu 2. 12:11:09 2008

Yrkesman kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti:tuli tänää tilattuu se lastu:
http://cgi.ebay.co.uk/Cosworth-L8-Close ... dZViewItem
Taidan olla sitten vähän myöhässä, mutta tämmösen bongasin

http://www.passionford.com/forum/viewtopic.php?t=308509
juu myöhäs :( maksettu on, 460€ postikuluineen.

tonne pitää kirjautuu et näkee ton jutun
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Pe Tammikuu 4. 14:51:50 2008

tilasin siis ton: http://cgi.ebay.co.uk/Cosworth-L8-Close ... dZViewItem

tänään otti myyjä yhteyttä ja kyseli että mimmosen lastun haluun. munhan tarvii varmaa ilmottaa: max.ahdot ja mitäs muuta sitten? pystyykykö tossa säätelee millon turbo herää?

aika kujal ollaan taas ja kaveri hoitaa tota hommaa nii menee taas aika sekavaks :D

eiks ois hyvä pistää max.ahot vaik 2baarii, nii ei tulevaisuudessa tuu ahistelee sen takii.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Tammikuu 4. 21:34:37 2008

juusto_pallero kirjoitti:tilasin siis ton: http://cgi.ebay.co.uk/Cosworth-L8-Close ... dZViewItem

tänään otti myyjä yhteyttä ja kyseli että mimmosen lastun haluun. munhan tarvii varmaa ilmottaa: max.ahdot ja mitäs muuta sitten? pystyykykö tossa säätelee millon turbo herää?

aika kujal ollaan taas ja kaveri hoitaa tota hommaa nii menee taas aika sekavaks :D

eiks ois hyvä pistää max.ahot vaik 2baarii, nii ei tulevaisuudessa tuu ahistelee sen takii.
Ensinnä ilmoitat mille suuttimille , mapille jne. hyvä olis jos tiedät kokoonpanon tarkasti niin auttaa varmasti karttojen teossa . turbon heräämistä ei pysty säätää . Ahtopaineraja on sun oma päätös mutta mieti jos vaikka kellolta lähtee letku irti niin antaa silloin täydet ...
ex Jäsen #10

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Tammikuu 5. 0:11:38 2008

Kysyin 550cc,3bar map ja54/54 holsetille niin ei ollut saatavilla kyseiseen turboon,eihän ne holsetteja siellä käytä.("Sorry, we are not familiar with that turbo".)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » La Tammikuu 5. 11:47:14 2008

Jake kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti:tilasin siis ton: http://cgi.ebay.co.uk/Cosworth-L8-Close ... dZViewItem

tänään otti myyjä yhteyttä ja kyseli että mimmosen lastun haluun. munhan tarvii varmaa ilmottaa: max.ahdot ja mitäs muuta sitten? pystyykykö tossa säätelee millon turbo herää?

aika kujal ollaan taas ja kaveri hoitaa tota hommaa nii menee taas aika sekavaks :D

eiks ois hyvä pistää max.ahot vaik 2baarii, nii ei tulevaisuudessa tuu ahistelee sen takii.
Ensinnä ilmoitat mille suuttimille , mapille jne. hyvä olis jos tiedät kokoonpanon tarkasti niin auttaa varmasti karttojen teossa . turbon heräämistä ei pysty säätää . Ahtopaineraja on sun oma päätös mutta mieti jos vaikka kellolta lähtee letku irti niin antaa silloin täydet ...
jos ilmotan vaik: 503cc suuttimet, 3bar map, vakio turbo, jos sen ahtorajan laittaa vaik 1.6bar ja ei kai siin muuta?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Tammikuu 5. 14:38:51 2008

Tuo paine raja on sitten pitemmällä tähtäimellä mietittävä kunnolla. itellä tuossa "paremmassa" lastussa 1,5 ja aivan ärseestä.
Kokeilin stg1 ja 2bar mapilla niin tuntuisi olevan lisää tulossa...
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Tammikuu 6. 0:47:01 2008

juusto_pallero kirjoitti:
Jake kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti:tilasin siis ton: http://cgi.ebay.co.uk/Cosworth-L8-Close ... dZViewItem

tänään otti myyjä yhteyttä ja kyseli että mimmosen lastun haluun. munhan tarvii varmaa ilmottaa: max.ahdot ja mitäs muuta sitten? pystyykykö tossa säätelee millon turbo herää?

aika kujal ollaan taas ja kaveri hoitaa tota hommaa nii menee taas aika sekavaks :D

eiks ois hyvä pistää max.ahot vaik 2baarii, nii ei tulevaisuudessa tuu ahistelee sen takii.
Ensinnä ilmoitat mille suuttimille , mapille jne. hyvä olis jos tiedät kokoonpanon tarkasti niin auttaa varmasti karttojen teossa . turbon heräämistä ei pysty säätää . Ahtopaineraja on sun oma päätös mutta mieti jos vaikka kellolta lähtee letku irti niin antaa silloin täydet ...
jos ilmotan vaik: 503cc suuttimet, 3bar map, vakio turbo, jos sen ahtorajan laittaa vaik 1.6bar ja ei kai siin muuta?
Vakio turbo on aika huono valinta noitten muitten palikoiden kaveriksi.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Tammikuu 9. 22:31:05 2008

Jos/kun lastu jo on tilattu niin kommentti on vähän myöhässä, mutta 320£ pelkästä lastusta on aika paljon, kun siihen rahaan saa aika kevyesti VEMS levyn, jonka voi laittaa alkuperäiseen koteloon.

L8 ECUn pinnit riittä aika moneen toimintoon jos esim. sarja-datan vetää seosruuvin reiästä ja muutamia maalinjoja pultaa koteloon.
Johtosarjaa täytyy muuttaa aika vähän, kun anturit sopii ja suuttimille menee kaikille oma piuha (sekventiaalinen ruiskutus). VEMSistä pitää tilata Audi trigger-malli niin silloin siinä on 2kpl VR-linjaa, jakajasta vaan toinen VR-piikki pois tai anturi nokka-akseliin.

VEMS käyttöohjeet on aika kryptisiä, mutta kai niistä joku selko pitkällä tavaamisella tulee.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » To Tammikuu 10. 12:17:25 2008

sunnuntaina ilmotettii sille mimmosen lastun haluis ja sit se halus tietää sen boxin jotai numeroit, annettiin siitä boxin päältä vihreestä lapusta ne tiedot.

yks kaverin kaveri, oli meille suomentamas ja sillee. sit se alko hössöttää että samaa rahaa laittais megasquirtin ja se ois voinu sen laittaa+säädellä.

mikä siitä megasquirtista tekee niin paskan että sitä ei ketää käytä? kaverilla oli bemarissa mega ja sil oli ainaki säätö ongelmii.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » To Tammikuu 10. 12:27:19 2008

juusto_pallero kirjoitti: mikä siitä megasquirtista tekee niin paskan että sitä ei ketää käytä? kaverilla oli bemarissa mega ja sil oli ainaki säätö ongelmii.
Ai että kukaan ei käytä :lol: Eiköhän jo pelkästään Suomessa ole satoja autoja MS:llä. MS on niin huono tai hyvä, kuin siitä itse tekee.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » To Tammikuu 10. 12:28:43 2008

jouni kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti: mikä siitä megasquirtista tekee niin paskan että sitä ei ketää käytä? kaverilla oli bemarissa mega ja sil oli ainaki säätö ongelmii.
Ai että kukaan ei käytä :lol: Eiköhän jo pelkästään Suomessa ole satoja autoja MS:llä. MS on niin huono tai hyvä, kuin siitä itse tekee.
no kaipa sitä käytetään, mutta on paljon jotka sitä haukkuu :D

itekki vähän aloin miettii megaa jos sen noin halvalla saa, ei me kyllä töistä keretty mitään keskustelemaan :D
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » To Tammikuu 10. 13:25:07 2008

jouni kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti: mikä siitä megasquirtista tekee niin paskan että sitä ei ketää käytä? kaverilla oli bemarissa mega ja sil oli ainaki säätö ongelmii.
Ai että kukaan ei käytä :lol: Eiköhän jo pelkästään Suomessa ole satoja autoja MS:llä. MS on niin huono tai hyvä, kuin siitä itse tekee.
Jouni pääsi asian ytimeen, toisilla niissä on ongelmia ongelman perään ja toisilla ei :wink:
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Tammikuu 10. 13:58:23 2008

tumi kirjoitti:
jouni kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti: mikä siitä megasquirtista tekee niin paskan että sitä ei ketää käytä? kaverilla oli bemarissa mega ja sil oli ainaki säätö ongelmii.
Ai että kukaan ei käytä :lol: Eiköhän jo pelkästään Suomessa ole satoja autoja MS:llä. MS on niin huono tai hyvä, kuin siitä itse tekee.
Jouni pääsi asian ytimeen, toisilla niissä on ongelmia ongelman perään ja toisilla ei :wink:
Vielähän tuo omakin on pelannut. Cossussa ollut jo 3 vuotta ilman ongelmia eri seteillä. 264km/h meni 1700 matkalla viime kesänä, joten kait siellä jotain pitää koneessakin olla. Ja kahteen seuraavaankin projektiin on tulossa mega. En oikein vakavasti ole edes muita miettinyt. Vemsiä hetken seurasin ja yritin päästä sisään, mutta tosiaan tuo foorumi ja vemsin hommat ei oikein auennut minulle, vaikka samaa säätösoftaa käyttääkin.

Mutta kaikki tavallaan. Lastustakin saa juuri koneelle sopivan, kun sen tekee penkissä. Ainoa ongelmahan tulee, kun settiä sitten muutetaan, niin pitäisi pystyä myös säätöihin puuttumaan.

Ps. Jos megan joskus hankit, niin osta orkkis mega jenkeistä. Itse en suosi noita partcon kopioita pelkästään siitä syystä, että kaksi jotka olen nähnyt, ovat laadullisesti huonompia, kuin ameriikan malli. Joissakin on ollut siis piirilevyssä häikkää ja on ollut häiriötä.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » To Tammikuu 10. 16:38:22 2008

Äläkä päästä kaveria tekemään karttoja jossei se oikeesti tiedä mitä on tekemässä....
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » To Tammikuu 10. 17:00:15 2008

kyl se kloppi juu meinas että osaa homman, pariin omaan bemariin oli kuulemma laittanu. vähän oli kujalla vaan noista fordin antureista, mutta tuumi että pari iltaa ettii tietoa niin homman saisi hoidettua.

ajattelin että laitetaan nyt se lastu ku joskus tulee ja sillä kokoon panolla ensi kesä. viel ne verotki maksamatta, niin ei ihan kauheasti nyt ole varaa sijottaa. että katellaan ensi lumilla mitä autoon tehään, en ajatellut tuolla suolapaskassa sierraa raiskata :) kone remppakin ois aika kova juttu, ilman aleja männät, laakeri, kannen osat ja muuta hiluu tais olla 4t€ :D

alkaa menee taas vähä ohi topicin :D
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Tammikuu 10. 21:25:06 2008

"Ps. Jos megan joskus hankit, niin osta orkkis mega jenkeistä. Itse en suosi noita partcon kopioita pelkästään siitä syystä, että kaksi jotka olen nähnyt, ovat laadullisesti huonompia, kuin ameriikan malli. Joissakin on ollut siis piirilevyssä häikkää ja on ollut häiriötä."

Näytti aika kehnolta Partcon levy, kun osia joskus ostin, mutta on niitä Suomessa tehtyjä parannettujakin levyjä olemassa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Pe Tammikuu 11. 0:04:37 2008

Multa voi ostaa kunnolla tehdyn megaan perustuvan poxin: http://www.spectreperformance.com/emspro/ tarjouksia kehiin :wink:

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Pe Tammikuu 11. 13:46:38 2008

lastu on mulla viimeistään 2 viikon päästä :)

pitäis b.paine mittari asennella, pelottaa jotenkin vähän sen asennus. kun tankilta tulee joku muovi putki, sit siin on niinku 90 asteen kulma, semmone muoviliitin. mietein että jos vetäisin sieltä 6mm teräspunosletkuu b.kiskoon ja siihen mittari väliin. kestääköhän se 90 asteen kulmaliitos hommeli jos vetäsen siihen sen letkun ja klemmarilla kiinni. ei oikee uskalla noihi bensa juttuihin koskee :D

maaliskuussa palo mazda 323gtx 1.6t -88, unohtu yks klemmari laittaa kiinni :roll:
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Tammikuu 11. 16:00:11 2008

Riippuu vähän meinaatko jättää sen mittarin siihen ? Vai katotko vain kerran minkälaiset paineet siellä on ?
ex Jäsen #10

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe Tammikuu 11. 16:26:09 2008

Ei millään pahalla, mutta onko tossa paketissa mitään järkeä jos käytät vakioahdinta?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Pe Tammikuu 11. 19:46:22 2008

jätän mittarin siihen killumaan, sulku tulee väliin. kestääköhän se 90 asteen kulma liitos klemmari liitosta, kun muovia kuitenkin on?


stefa, eipä tiiä, ei ole liiemmin näistä kokemusta. eiköhä sitä opi ku pistää perkeleesti euroja ja kaiken maailman turhia juttuja....
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Viesti Kirjoittaja matsu » Pe Tammikuu 11. 21:06:24 2008

Eihän noi sun touhuamiset turhia oo, mutta se ahdin siihen lisäksi!

Kaverilla olis ihan uusi Garrett T3/4 myytävänä suunnitelmien muutoksen vuoksi... Ei oo ollut edes autossa paikallaan... osta pois!

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Tammikuu 11. 21:40:14 2008

juusto_pallero kirjoitti:jätän mittarin siihen killumaan, sulku tulee väliin. kestääköhän se 90 asteen kulma liitos klemmari liitosta, kun muovia kuitenkin on?
Itse katkaisin jossain evo 1 tms. versiossa vain kylmästi letkun poikki suorasta kohdasta ja lämmittämällä (lämmöllä ei liekillä) letkua T-haara väliin johon 2 klemmaria per puoli . mielellään haarassa ns. kyhmyt . pysyy varmasti .

ps.en ota vastuuta .

Tuosta ahdin hommasta , huomaat sitten että potkasee aika alhaalta ja 1.5bar painetta niin hyytyy aika nopeesti jossain 5000 paikkeilla tai ennemmin . tehoa et saa hetkellisesti paljoa yli 300 hv vakio ahtimella
ex Jäsen #10

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Pe Tammikuu 11. 21:50:11 2008

viestii on moneen otteeseen editoitu :D

mut perkele ku noi fordin letkut on vähä semmosii, näyttäis ainakin että ei paljoo taivu, niin siks funtsein tota et vetäis 90 liittimestä letkun, en sit tiiä, ei perkele oikee uskalla noihi bensa juttuihin koskee :D

jos nyt se 300hp ois ens kesänä, se varmaan riittäisi ja henkikin säilyisi. nyt oo mitää turboi varaa ostella ja se kone remppa menee ehkä turbon eelle. saa nyt nähä miten tota rahaa varastoituu ens talveen, niin sit näkee mitä tekee, tuskin sit on euron euroa ylimäärästä :D


ton vois ottaa kyl harkintaan et katkasis letkun ja sillee. sais ehkä pitävemmän patentin kuin uutta letkua vetämällä. toi mun mittari viritelmä on 13cm korkee...


muuten jos nyt jonkun turbon ostais, nii eiks toi lastu oo taas aika viraton?

nyt on letkut katkottu ja sillee, ei se kyllä suostu mihkään venymään. täytynee testaa jos se 90 kulma liitos kestäis.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Tammikuu 14. 18:54:48 2008

aiheeseen liittyen niin onko kellään kuvaa tollaisesta "babyboardista"...?

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Tammikuu 23. 10:37:35 2008

laitoin b.paine mittarin :)
http://www.ii2.org/user.php?nick=sorsa1 ... g=19415088

oon nähnyt että joku laittanut b.säätimen jälkeenkin, mutta eikös se tohon pidä laittaa?

lastun tulo viivästyy taas. myyjä oli eilen höpöttäny jotain että ei tajunnut että tehään ebayn kautta kauppoja ja silleen. luuli jotain että tehdään suoraan kauppoja, asia kuitenkin sitten selvisi. myyjä pahotteli mokaa ja ois kai korvaukseks saanu jotai tulppia :D kaipa se ens viikol luulis tulevan :)
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Tammikuu 23. 11:22:59 2008

juusto_pallero kirjoitti:laitoin b.paine mittarin :)
http://www.ii2.org/user.php?nick=sorsa1 ... g=19415088

oon nähnyt että joku laittanut b.säätimen jälkeenkin, mutta eikös se tohon pidä laittaa?
Tietenkin ennen säädintä.

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Pe Tammikuu 25. 22:41:35 2008

no nyt on sit se lastu :) mutta mutta....

b.paine näyttää karvan vaille 3bar ja lähtee just ja just käyntii ku akkuu lataillu 30min. b.paine säädin näytti olevan ihan auki, et tota, kusettaakohan, alipaine letku irti/kiinni, näyttää iha samaa. huome täytyy kokeilla laittaa b.painetta lisää ja semmosta :)
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Tammikuu 25. 22:57:51 2008

juusto_pallero kirjoitti:no nyt on sit se lastu :) mutta mutta....

b.paine näyttää karvan vaille 3bar ja lähtee just ja just käyntii ku akkuu lataillu 30min. b.paine säädin näytti olevan ihan auki, et tota, kusettaakohan, alipaine letku irti/kiinni, näyttää iha samaa. huome täytyy kokeilla laittaa b.painetta lisää ja semmosta :)
Mitä meinaat tuolla "b.paine säädin näytti olevan ihan auki" ainakin takavedon säätimessä mitä syvemmälle säätöruuvin kiertää sitä enemmän b.painetta.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vastaa Viestiin