mitkä suuttimet "400hv" pannuun?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

mitkä suuttimet "400hv" pannuun?

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ke Tammikuu 2. 14:47:10 2008

mitä suutinta n. 400 heppaseen kannattas suunitella?
onko "harmaat" liian isot? mitä vaihtoehtoa siemenssiltä löytys.. mitä suuttimia porukalla on täällä ollut käytössä noilla about +-400 hepan cossuissa?

entäpä tuo korkea vai matalaohmi homma mites se menee?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Tammikuu 2. 16:11:31 2008

Harmaat on aika sopivat 400 heppaiseen.
Cossun suuttimet on matala ohmiset.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Tammikuu 2. 16:28:35 2008

harmaat on sopivat 400hv koneeseen.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ke Tammikuu 2. 17:10:51 2008

ok. tällä hetkellä vihreillä mennään mutta turbon vaihdon yhteydessä pitää nuo suuttimet myös sitten vaihtaa vähän isommiksi.
ja nuo bosch -403 taitaa sitte riittää sinne 500hepan puolelle..? kattoo nyt minne pääsee.
entä siemennssit vaihtoehtona? uusia saa ainaki halvemmalla kuin boschin harmaita. käytettyjen tarjontakin heikkoa.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Tammikuu 2. 18:32:57 2008

hilteri kirjoitti:ok. tällä hetkellä vihreillä mennään mutta turbon vaihdon yhteydessä pitää nuo suuttimet myös sitten vaihtaa vähän isommiksi.
ja nuo bosch -403 taitaa sitte riittää sinne 500hepan puolelle..? kattoo nyt minne pääsee.
entä siemennssit vaihtoehtona? uusia saa ainaki halvemmalla kuin boschin harmaita. käytettyjen tarjontakin heikkoa.
Aikalailla 500hp maximi Bosch -403:lle.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Tammikuu 2. 18:37:59 2008

Onko kukaan ostanu uusia harmaita lähi aikoina et mitä maksavat NOIN?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Tammikuu 2. 19:51:20 2008

Mullakin on (tällä hetkellä vielä) Boschin harmaita vastaavat 503cc Siemenssit ja 402hv penkitetty Harisella, bensapumppu ei jaksanu loppuun asti lykätä soppaa, mutta suuttimet riittää ihan hyvin n.400hv koneeseen.

Jos tavotteet on 450hv tai yli, niin ite suosittelisin jotain 550-600cc suuttimia...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Ke Tammikuu 2. 21:33:17 2008


THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Tammikuu 4. 14:25:02 2008

nyt olis turbo siihen +400hv.... 8)

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » La Tammikuu 5. 1:52:04 2008

http://www.modificars.fi/product_catalog.php?c=276

onko liikkeestä kokemuksia?

Bosch 0 280 156 023, 390 cc/ml @ 3 bar, 60mm, 16 ohm

meneekö pituutensa puolesta is imusarjaan? eikös se tuo 60mm pituus oo? ja huomenna saan selville tosiaan itsekkin mutta haluan tietää HETI :icon

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » La Tammikuu 5. 6:36:35 2008

75mm on vakiomitta. Itse asioinut aina suutin asioissa VPV:llä. Ja henkilökohtaisena mielipiteenäni ottaisin tuolta valikoidun sarjan 525ccm n.400hp tehoiseen koneeseen, jos ei ole tarkoitus mennä yli ikinä koskaan milloinkaan. Silti saattaa olla hilkulla. Cossussa nuo siittimet riitti alle 1.5bar ahdolle 12AFR seoksella. Tehoa ei mitattu. Nyt paikoillaan 006 decat (630ccm) ja max. auki 88% 1.6bar 7300rpm.

Ja miksi valikoitu sarja...? Sen takia, ettei käy, niinkuin monelle jenkeistä edullisia suuttimia tilanneille, että jokin suutin antaa yhtä ja toinen yhtätoista. Tumi mittaili jokin aika sitten yhteen supraan 750ccm suuttimia ja heitot oli muistaakseni luokkaa +/-100ccm. En ainakaan omiin koneisiini tule laittamaan muita, kuin valikoituja sarjoja. Jos tekee vähänkään tehokkaampaa konettaa, niin kannattaa miettiä, että 20€/kpl säästö noissa, voi aiheuttaa vakaviakin ongelmia jatkossa. Tai niinkuin itselläni, eli suuttimia on tullut osteltua jo useampikin sarja, koska luullut pienempienkin riittävän :oops:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » La Tammikuu 5. 10:53:04 2008

Vesku kirjoitti:75mm on vakiomitta. Itse asioinut aina suutin asioissa VPV:llä. Ja henkilökohtaisena mielipiteenäni ottaisin tuolta valikoidun sarjan 525ccm n.400hp tehoiseen koneeseen, jos ei ole tarkoitus mennä yli ikinä koskaan milloinkaan. Silti saattaa olla hilkulla. Cossussa nuo siittimet riitti alle 1.5bar ahdolle 12AFR seoksella. Tehoa ei mitattu. Nyt paikoillaan 006 decat (630ccm) ja max. auki 88% 1.6bar 7300rpm.

Ja miksi valikoitu sarja...? Sen takia, ettei käy, niinkuin monelle jenkeistä edullisia suuttimia tilanneille, että jokin suutin antaa yhtä ja toinen yhtätoista. Tumi mittaili jokin aika sitten yhteen supraan 750ccm suuttimia ja heitot oli muistaakseni luokkaa +/-100ccm. En ainakaan omiin koneisiini tule laittamaan muita, kuin valikoituja sarjoja. Jos tekee vähänkään tehokkaampaa konettaa, niin kannattaa miettiä, että 20€/kpl säästö noissa, voi aiheuttaa vakaviakin ongelmia jatkossa. Tai niinkuin itselläni, eli suuttimia on tullut osteltua jo useampikin sarja, koska luullut pienempienkin riittävän :oops:
juuri näin, hyvä pointti. ja vielä se että jos ostaa vanhat, tai ei valikoidut, yhteys esim alppilan autohuoltoon, hariseen tai vast joka pystyy mittaamaan tuotot, "summassa" en suuttimia tehokkaaseen autoon paikalle laittais.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Su Tammikuu 6. 20:40:47 2008

vpv:ltä ostin pablon ja toisen ford miehen kans suuttimet ja piti olla valikoitusarja,mut jos en väärin muista pablolla oli vitun isoja heittoja :roll: Omasta pitäs repiä irti ja käydä mittaan miltä näyttää...

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Su Tammikuu 6. 21:03:17 2008

timoheikkinen792 kirjoitti:vpv:ltä ostin pablon ja toisen ford miehen kans suuttimet ja piti olla valikoitusarja,mut jos en väärin muista pablolla oli vitun isoja heittoja :roll: Omasta pitäs repiä irti ja käydä mittaan miltä näyttää...
No ei ne nyt vitun isoja ollu.. Ja ne heitotkin oli sellasella tuotolla et koneesta pitäs irrota 600 HV. Harinen vaan sanoi et siinä ja siinä et kannattaa laittaa paikalleen. Kehotti vaan säätämään hivenen rikkaalle.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Tammikuu 6. 21:51:13 2008

Itse olen kans asioinut VPV:n kanssa useaan otteeseen ja palvelu on kyllä hyvää ja hommat toimii. Omaan tulossa 006 decat. Ja noista heitoista vielä,onhan niissä joku toleranssi vaikka onkin valikoitu sarja.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Tammikuu 7. 0:30:17 2008

Joskus aikaisemmin kysin että onko itse mitannut noi valikoidut sarjat niin tulevat kuulema toimittajalta valikoituna sarjana.
VPV:n maili vastaus 12.9-06 kirjoitti:Kaikki yli 500cc suuttimet tulevat mulle valikoituina sarjoina, tarkkuus pitäisi olla noin 1%. Itse en siis noita testaa, suuttimet tuoksuu liuottimelta kun tulevat, joten kyllä niille jotain on tehty eikä kukaan ole virtauseroja kommentoinut.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Tammikuu 7. 10:11:59 2008

Nuo korkea ohmiset toimii normaalisti cossun omilla aivoilla jossa harmaille lastu?

madhand
Viestit: 336
Liittynyt: La Huhtikuu 23. 21:20:43 2005
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madhand » Ma Tammikuu 7. 12:24:09 2008

timoheikkinen792 kirjoitti:vpv:ltä ostin pablon ja toisen ford miehen kans suuttimet ja piti olla valikoitusarja,mut jos en väärin muista pablolla oli vitun isoja heittoja :roll: Omasta pitäs repiä irti ja käydä mittaan miltä näyttää...

mitkä suuttimet sulla muuten on cossussa, ite pitäis tilata uudet.
Toyota Supra -93
Suzuki GSX-R 1000 k8

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Tammikuu 7. 14:39:49 2008

Jos suuttimissa on isompia heittoja eikä raaski vaihtaa uusia niin vois laittaa eniten virtaava 3.sylinterille sitten 2 , 1 ja vähiten neloselle . Saa hieman kompensoitua tuota vakio painekoteloa .
ex Jäsen #10

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Tammikuu 7. 16:10:15 2008

timoheikkinen792 kirjoitti:Nuo korkea ohmiset toimii normaalisti cossun omilla aivoilla jossa harmaille lastu?
Tästä on väännetty aina siloin tälläöin. Toisilla toimii ja toisilla yläpää käy laihalla.
Karala suositteli matala ohmisia kun aikoinaan kysyin siltä kummat jos lastun olisin käynnyt teettämässä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ma Tammikuu 7. 18:59:49 2008

Jake kirjoitti:Jos suuttimissa on isompia heittoja eikä raaski vaihtaa uusia niin vois laittaa eniten virtaava 3.sylinterille sitten 2 , 1 ja vähiten neloselle . Saa hieman kompensoitua tuota vakio painekoteloa .
ööh, vähiten bensaa neloselle joka mahdollisesti käy kuumimpana?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ma Tammikuu 7. 19:11:52 2008

no nyt on harmaat hankittu, entäs sitten säädin homma meneekö vakiolla vai tarvinneeko jo kertovan säätimen? eikös timo sullakin ollu jossain n,500 hepan versiossa ihan vakio säätimellä? näin luin jostain vanhasta jutusta.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Tammikuu 7. 19:16:07 2008

hilteri kirjoitti:no nyt on harmaat hankittu, entäs sitten säädin homma meneekö vakiolla vai tarvinneeko jo kertovan säätimen? eikös timo sullakin ollu jossain n,500 hepan versiossa ihan vakio säätimellä? näin luin jostain vanhasta jutusta.
Menee vakiolla jos se on toimiva.
Yleensä alkavat temppuilla vanhemmiten.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Tammikuu 7. 21:22:06 2008

madhand kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:vpv:ltä ostin pablon ja toisen ford miehen kans suuttimet ja piti olla valikoitusarja,mut jos en väärin muista pablolla oli vitun isoja heittoja :roll: Omasta pitäs repiä irti ja käydä mittaan miltä näyttää...

mitkä suuttimet sulla muuten on cossussa, ite pitäis tilata uudet.
903 dekat

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » To Tammikuu 10. 12:13:06 2008

Käytiin eilen harisella mittaan suuttimet ja hyviä oli.Alle 2% erot

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » La Tammikuu 19. 2:10:30 2008

Mitä maksaa mittaus missäkin? Alppilan autohuolto ois tossa kävelymatkan päässä..

Olisi vaan yhdet 900cc msd:t ja 750cc siemenssit mitkä voisi mittailla ja myydä pois, jos mittaus ei ole kallista. Kukaan ei oikein halua ostaa niitä jos ei ole mitattu.

Itse laitan seuraaviksi suuttimiksi valikoidut 680cc monireikäiset precisionit.

Vastaa Viestiin